Danseskjørt Skrevet 13. august 2022 #681 Del Skrevet 13. august 2022 Typisk at når jeg ENDELIG er i gang med løping og motivasjonen er på topp, så blir det så varmt at det blir uutholdelig å løpe😩😩 orker bare ikke. Håper ikke det dreper motivasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 13. august 2022 #682 Del Skrevet 13. august 2022 Danseskjørt skrev (3 timer siden): Typisk at når jeg ENDELIG er i gang med løping og motivasjonen er på topp, så blir det så varmt at det blir uutholdelig å løpe😩😩 orker bare ikke. Håper ikke det dreper motivasjonen. Du kan løpe tidlig på morgenen eller sent på kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 13. august 2022 #683 Del Skrevet 13. august 2022 lurven skrev (28 minutter siden): Du kan løpe tidlig på morgenen eller sent på kvelden Ja, kan prøve å jogge på kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #684 Del Skrevet 15. august 2022 Har blitt lite jogging på meg i sommer. Først ble jeg syk i to uker og etter det var energien på bånn en tid. Så reiste vi til syden og der var temp rundt 40 gr på dagen og 30 gr på natta, så jogging var uaktuelt (klarer ikke å jogge når det er så varmt). I forrige uke klarte jeg å motivere meg til til to økter igjen for første gang på en måned, så er i gang nå, men merker at formen er en del dårligere enn før ferien. Har planer om å delta i et lite løp i september (kanskje to), så nå må jeg få orden på treningen de neste ukene. Planen er to joggeøkter i uka nå framover Anonymkode: 1e558...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 15. august 2022 #685 Del Skrevet 15. august 2022 Da har jeg jogget ukens første økt deilig med litt friskere luft ute. Men jeg har fått en verkende følelse på baksiden av lår, rumpe og legg. Er redd det er overbelastning. Håper ikke det bremser løpingen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #686 Del Skrevet 16. august 2022 Jogget ca 5 km i går. Fortsatt tungt, men håper jeg blir i gradvis bedre form nå framover. Kjenner også litt ubehag i kneet når jeg går i trapper i dag. Har slitt med kneet tidligere, men håper dette er forbigående. Må komme i gang med litt styrketrening igjen nå. Var flink på det også før sommeren 😛 Anonymkode: 1e558...d6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #687 Del Skrevet 19. august 2022 Må nesten skryte litt av meg selv i dag, klarte 8 km for første gang, ikke den beste tiden men håper jeg blir bedre etter vært 💪🏻 Var så deilig å klare det Anonymkode: 0cdc6...5d6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 19. august 2022 Forfatter #688 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Må nesten skryte litt av meg selv i dag, klarte 8 km for første gang, ikke den beste tiden men håper jeg blir bedre etter vært 💪🏻 Var så deilig å klare det Anonymkode: 0cdc6...5d6 Godt jobba 👏 så deilig å klare ting for første gang! 🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheAtl Skrevet 20. august 2022 #689 Del Skrevet 20. august 2022 Helgens langtur. Noen av dere som har ritualer etterpå? Selv synes jeg en donut eller fire gjør seg, med kaffe til selvfølgelig. Det er etter at sjokolademelken er fortært. 19 hours ago, AnonymBruker said: Må nesten skryte litt av meg selv i dag, klarte 8 km for første gang, ikke den beste tiden men håper jeg blir bedre etter vært 💪🏻 Var så deilig å klare det Anonymkode: 0cdc6...5d6 Fantastisk! Ville ikke stresset for mye med farten enda. Det skjer noen magiske Star Wars greier med kroppen når man begynner å løpe lengre (forbedrer kondisjonsbasen). Mener det heter mitokondrier(?). Så man blir normalt en del raskere nesten helt av seg selv om man bare gir det litt tid 😉. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 20. august 2022 Forfatter #690 Del Skrevet 20. august 2022 TheAtl skrev (4 timer siden): Helgens langtur. Noen av dere som har ritualer etterpå? Selv synes jeg en donut eller fire gjør seg, med kaffe til selvfølgelig. Det er etter at sjokolademelken er fortært. Fantastisk! Ville ikke stresset for mye med farten enda. Det skjer noen magiske Star Wars greier med kroppen når man begynner å løpe lengre (forbedrer kondisjonsbasen). Mener det heter mitokondrier(?). Så man blir normalt en del raskere nesten helt av seg selv om man bare gir det litt tid 😉. Wow 😱 altså, den stigningen der, og det tempoet, sååå lenge? Bare..wow.. 🙌 Men hvor i alle dager slags sted løp du med så mye stigning? Ingen rutiner her. Bare dusj, drikke og mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheAtl Skrevet 21. august 2022 #691 Del Skrevet 21. august 2022 18 hours ago, Bithiah said: Wow 😱 altså, den stigningen der, og det tempoet, sååå lenge? Bare..wow.. 🙌 Men hvor i alle dager slags sted løp du med så mye stigning? Ingen rutiner her. Bare dusj, drikke og mat. Tror det er på tide å kalibrere høydemåleren på klokka mi, 1700 høydemeter er definitivt løgn. For all del kupert terreng (rett i overkant av 80 moh. skiller laveste fra høyeste punkt), men aldri direkte bratt. Ville tippet et sted mellom 800-1200 meter total stigning. Er ganske sikker på at klokka har estimert i overkant av 1200 tidligere, men den er som kjent en løgner. Lett fart for meg i vinter var 7.30-7.50 min/km, nå er den 6.00-6.30. Stort sett alt jeg har gjort mellom er å logge rolige kilometere jevnt og trutt. Dessverre har jeg ikke sett samme fremgangen på toppfarten, om jeg vil det må jeg nok løpe flere tempoøkter. En del av meg har lyst til å løpe en 5k godt ned på 20-tallet, kanskje til og med under en vakker dag, resten av meg sier "hvorfor ville seg selv så vondt", det er stemmen som har vunnet frem så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 26. august 2022 Forfatter #692 Del Skrevet 26. august 2022 TheAtl skrev (På 21.8.2022 den 17.42): Tror det er på tide å kalibrere høydemåleren på klokka mi, 1700 høydemeter er definitivt løgn. For all del kupert terreng (rett i overkant av 80 moh. skiller laveste fra høyeste punkt), men aldri direkte bratt. Ville tippet et sted mellom 800-1200 meter total stigning. Er ganske sikker på at klokka har estimert i overkant av 1200 tidligere, men den er som kjent en løgner. Lett fart for meg i vinter var 7.30-7.50 min/km, nå er den 6.00-6.30. Stort sett alt jeg har gjort mellom er å logge rolige kilometere jevnt og trutt. Dessverre har jeg ikke sett samme fremgangen på toppfarten, om jeg vil det må jeg nok løpe flere tempoøkter. En del av meg har lyst til å løpe en 5k godt ned på 20-tallet, kanskje til og med under en vakker dag, resten av meg sier "hvorfor ville seg selv så vondt", det er stemmen som har vunnet frem så langt. Ja, det er rart hvordan hva en oppfatter som «rolig» plutselig er noe helt annet enn før. Husker en gang jeg skulle se hvor lenge jeg holdt med en fart på under 7 min/km. Da måtte jeg ta i litt, men røk på den 8. kilometeren 😅 om jeg ikke ser på farten nå i det hele tatt, og jogger i et tempo som jeg synes er relativt rolig og helt overkommelig å holde i opp mot 2 mil, så er det ca 6:30. Har løpt en eneste intervalløkt totalt 🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 26. august 2022 #693 Del Skrevet 26. august 2022 Jeg møtte noen venninner når jeg skulle jogge i dag, så ble litt lengre en først tenkt, men tror beina tåler det, har gått mye. Jogge 4,3km på ca 30 min (6-7 min per km), er vel omtrent lengste turen jeg har hatt😅 Håper jeg er i gang igjen nå, forrige tur var i midten av juli🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #694 Del Skrevet 28. august 2022 Er det ingen av dere som starter rolig? Jeg har akkurat begynt med Iform sitt program, der det er 2 og 3 min intervaller (frem til nå). Noe helt annet enn tidsbruken dere har 🤔 Anonymkode: 7ad13...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 28. august 2022 Forfatter #695 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ingen av dere som starter rolig? Jeg har akkurat begynt med Iform sitt program, der det er 2 og 3 min intervaller (frem til nå). Noe helt annet enn tidsbruken dere har 🤔 Anonymkode: 7ad13...a7a Hehe. Når jeg startet denne tråden for et år siden eller sånn, så var vi flere som så smått var i gang (eller startet rundt da). Alle starter der altså 😅👍 derav navnet.. men så har mange fortsatt, hatt utvikling og er nå en litt annen plass. Så tråden bærer litt preg av det muligens. Har tenkt litt i det siste at det kanskje er dumt? For det var veldig kjekt å «prate» med noen som var helt fersk som meg. Kanskje skulle vi hatt en ny tråd, men er redd en eller begge ville dødd ut da? 🤔 Uansett! Veldig velkommen er du i tråden, og om ikke noen andre akkurat nå for tiden er på samme sted som deg (og skriver her), så har vi hadde vært der og er gjerne med å heier på deg! Og svarer om du lurer på noe. Veldig lov å skryte av små seiere!!! Uansett om det er første gang med 2 min jogg i strekk, 10 min eller noe helt annet 👏 Og fortell gjerne din historie, slik noen av oss gjorde på side 1 og 2 eller hva det var. 😊 (lurt å skrive med nick da, eller iallefall signere innleggene med «Lise» eller noe 😅 slik at vi kjenner deg igjen til neste innlegg 😊👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 28. august 2022 Forfatter #696 Del Skrevet 28. august 2022 Jeg har, som planlagt, fullført mitt første halvmaraton i helga 🥳💪💪💪 Det hadde jeg ALDRI trodd for noen måneder siden. Knallkjekt var det! Strålende sol, nydelig løype og utklasset meg selv fullstendig 🤣 Fulgte en fartsholder fra start og de første kilometerne, så fant jeg ut at det gikk litt seint for min del og satte opp farten. Endte opp med å ta igjen en fartsholder som skulle være 10 min raskere, og kom i mål flere minutter før den faktisk 😲🤩 så veldig veldig fornøyd med å disponere kreftene, og barnslig stolt av medaljen🏅 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 29. august 2022 #697 Del Skrevet 29. august 2022 Bithiah skrev (16 timer siden): Jeg har, som planlagt, fullført mitt første halvmaraton i helga 🥳💪💪💪 Det hadde jeg ALDRI trodd for noen måneder siden. Knallkjekt var det! Strålende sol, nydelig løype og utklasset meg selv fullstendig 🤣 Fulgte en fartsholder fra start og de første kilometerne, så fant jeg ut at det gikk litt seint for min del og satte opp farten. Endte opp med å ta igjen en fartsholder som skulle være 10 min raskere, og kom i mål flere minutter før den faktisk 😲🤩 så veldig veldig fornøyd med å disponere kreftene, og barnslig stolt av medaljen🏅 Så utrolig kult! Sant det er en fantastisk følelse? Vanvittig godt jobbet 💪💪💪 Jeg sliter fortsatt med en vond ankel. Har så vidt hatt løpeskoene på siden sommeren og utrolig frustrert. En uventet bivirkning av å ha gått mye ned i vekt er at alle skoene mine er litt store. Tviler på at det hjelper, så har begynt å oppdatere skoparken. Ellers tar jeg gjerne i mot tips om det er noe som har noe øvelser for vond ankel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 29. august 2022 Forfatter #698 Del Skrevet 29. august 2022 Bokdamen skrev (7 timer siden): Så utrolig kult! Sant det er en fantastisk følelse? Vanvittig godt jobbet 💪💪💪 Jeg sliter fortsatt med en vond ankel. Har så vidt hatt løpeskoene på siden sommeren og utrolig frustrert. En uventet bivirkning av å ha gått mye ned i vekt er at alle skoene mine er litt store. Tviler på at det hjelper, så har begynt å oppdatere skoparken. Ellers tar jeg gjerne i mot tips om det er noe som har noe øvelser for vond ankel... Takk 🤩 ja, det var en stor mestringsfølelse! Å nei, så kjipt..tenkte det var lenge siden du hadde gitt lyd fra deg. Klarer du å holde på motivasjonen? Kanskje snakket med en fysioterapeut om det sitter så lenge i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 29. august 2022 #699 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (På 28.8.2022 den 19.05): Er det ingen av dere som starter rolig? Jeg har akkurat begynt med Iform sitt program, der det er 2 og 3 min intervaller (frem til nå). Noe helt annet enn tidsbruken dere har 🤔 Anonymkode: 7ad13...a7a Jo jeg!!🙋🏼♀️🙋🏼♀️😅 Jeg bruker appen C25K og har fullført uke nr 2, som er å gå 60 sek og jogge 90 sek i 20 min. Jeg er ikke en erfaren jogger, så jeg må ta det rolig. Er livredd for belastningsskader og beinhinnebetennelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 30. august 2022 #700 Del Skrevet 30. august 2022 Ble 2 km i kveld, hadde planer om lengre, men hadde mye å gjøre og litt uplanlagte ting gjorde at jeg måtte forkorte. Likevel veldig fornøyd med at jeg kom meg ut, regn og greier og klokka var nesten 20 da jeg dro ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå