Gå til innhold

Hvorfor tar ikke kvinner initiativ?

Fremhevede innlegg

Skrevet
norw skrev (På 2021-9-1 den 1.48):

Jeg tviler ikke på at det er mange raringer som tar kontakt, det har jeg vært vitne til mange ganger. Men i jungelen av rare menn er det også en viss andel ålreite menn som prøver seg, og det kan være menn som sikter seg inn på damer som er mindre attraktive enn dem selv. 

Vil tro at de aller fleste damer blir kontaktet av minst en håndfull ålreite menn hvert år. Tenk om det var slik for oss menn også.

Og så har du oss damer som aldri blir kontaktet av noen, med få unntak av myyye eldre, gjerne alkoholiserte og/eller arbeidsledige menn som ønsker seg et ligg i fylla. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2021 den 21.13):

Kvinner vet at mange menn vil ha dem. Er rart man skal være så usikker da. 

Anonymkode: 217b2...bba

En kvinne kan uansett aldri være helt sikker på om akkurat den mannen hun vil ha, vil ha henne. Det er jo bare han som er av betydning, de andre er uinteressante. Prøv å snu problemstillingen, så ser du hva jeg mener: Om du visste at mange kvinner ville ha deg, ville du forsøkt deg på en hvilken som helst kvinne? Eller ville du forsøkt deg på henne du var interessert i/ville ha? For du vil sikkert heller ikke ha hvem som helst? Hadde du ikke følt det minste sjenanse eller usikkerhet? Hva om akkurat hun ikke var interessert tilbake og takket nei/avviste deg? Hadde du følt at det var helt greit fordi du visste at mange andre kvinner ville ha deg? 

Anonymkode: 087ec...d8c

• Liker 2
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (32 minutter siden):

Nei, det er fordi gutter ofte avviser og attpåtil latterliggjør og anser deg som "desperat og billig" som tok initiativ først. Så hvis man ikke er sikker på å få et ja, lar man være. Har selv opplevd både brutal avvisning, latterliggjøring, ghosting og rykte for å være "billig" og "desperat" fordi jeg ba ut et par menn i min singelperiode. Brent barn skyr ilden.

Dette!

Skrevet

Det er nok så enkelt som at tradisjonelle kjønnsroller og samfunnsforventninger henger igjen og dikterer at menn skal jakte, mens kvinner skal jaktes på. I en verden der vi er «vant» til dette, kan det være vanskelig å bryte ut av mønsteret. Alle syns avvisning er vanskelig. Forskjellen ligger gjerne i at menn er opplært til at de må prøve, mens kvinner ikke nødvendigvis trenger å gjøre det. Jeg tror ofte det har mer med usikkerhet å gjøre enn et ønske om å leke kostbar.

De av oss kvinner som tar initiativ opplever gjerne også at det skremmer menn. Om vi da oppfattes som desperate eller for selvstendige eller hva vet jeg ikke, men noen syns tydeligvis at det er veldig turn off. Personlig så tenker jeg at hvis en mann blir skremt av at jeg tar initiativ, er han ikke en mann jeg er interessert i uansett. Jeg kan dog forstå hvorfor det er lett å tenke at man spiller kortene feil i slike situasjoner. 

• Liker 2
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (3 timer siden):

Nei, det er fordi gutter ofte avviser og attpåtil latterliggjør og anser deg som "desperat og billig" som tok initiativ først. Så hvis man ikke er sikker på å få et ja, lar man være. Har selv opplevd både brutal avvisning, latterliggjøring, ghosting og rykte for å være "billig" og "desperat" fordi jeg ba ut et par menn i min singelperiode. Brent barn skyr ilden.

Hvorfor har ingen bedt meg ut? Jeg hadde sagt ja. Åja dere liker jo de slemme..

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvem er "dere" i denne sammenhengen?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ingen kvinne er interessert i en desperat mann som takker ja til alle som byr seg fram.

Anonymkode: 8297f...cc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel, jeg er ikke en del av disse. Så hvorfor bruke "dere" overfor meg? Mener du at alle kvinner er sammen med slemme menn, og alle snille menn er alene? Jeg har en snill mann, og har alltid ønsket meg en snill mann. Har i mine yngre år vært utsatt for vold og voldtekt i forhold, som kom helt ut av det blå, og ønsker selvfølgelig ikke repetisjon av dette.

• Liker 2
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 time siden):

Vel, jeg er ikke en del av disse. Så hvorfor bruke "dere" overfor meg? Mener du at alle kvinner er sammen med slemme menn, og alle snille menn er alene? Jeg har en snill mann, og har alltid ønsket meg en snill mann. Har i mine yngre år vært utsatt for vold og voldtekt i forhold, som kom helt ut av det blå, og ønsker selvfølgelig ikke repetisjon av dette.

Hvor står det i forskningsrapporten at "kvinner blir bare og kun sammen med slemme menn"?

Anonymkode: c0261...fa1

Skrevet
norw skrev (På 1.9.2021 den 9.36):

blir

AnonymBruker skrev (På 1.9.2021 den 1.54):

fordi menn hater og gjør narr av stygge kvinner 

Anonymkode: a842f...b70

Voldsomme generaliseringer. Menn med selvtillit og noe omløp i hue gjør ikke narr av andre. Tror nok kvinner også på sin side ser ned på lite attraktive menn. I beste fall er de usynlige. 

Anonymkode: b32f9...a56

Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for brukerangrep og bilde med opphavsrett. 

Vintermorgen, mod

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har vel bare ennå ikke truffet på akkurat hun som gjerne tar initiativ selv og gjerne vil be ut akkurat deg :) 

Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (7 timer siden):

Og så har du oss damer som aldri blir kontaktet av noen, med få unntak av myyye eldre, gjerne alkoholiserte og/eller arbeidsledige menn som ønsker seg et ligg i fylla. 

Så klart, men for damer flest er det nok normalt å bli kontaktet av 5+ ålreite menn i året.

Skrevet
41 minutter siden, norw said:

Så klart, men for damer flest er det nok normalt å bli kontaktet av 5+ ålreite menn i året.

Jeg har aldri blitt kontaktet av 5+ allrighte menn i året. 

Anonymkode: 78711...790

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har aldri blitt kontaktet av 5+ allrighte menn i året. 

Anonymkode: 78711...790

La oss si at 75 % av damene blir kontaktet av 5+ ålreite menn i året da. 

Tar bare noen tall ut av løse lufta, men virker ikke usannsynlig. 

Skrevet
norw skrev (1 time siden):

La oss si at 75 % av damene blir kontaktet av 5+ ålreite menn i året da. 

Tar bare noen tall ut av løse lufta, men virker ikke usannsynlig. 

75% av de peneste damene under 25 blir kontaktet av 5+ ålreite menn i året

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er nok ikke bare de peneste, men også de som er middels eller under middels attraktive, og de blir kanskje kontaktet av menn på deres egen hylle, som må sies å være ålreite.

Alder trenger ikke å være noen avgjørende faktor. Like gjerne 40-åringer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Denne statistikken er det vel ikke akkurat gjort grundig forskning og empiri på. Det virket mer som litt tilfeldige tall tatt ut av lufta. 

Anonymkode: b32f9...a56

Skrevet
norw skrev (4 minutter siden):

Er nok ikke bare de peneste, men også de som er middels eller under middels attraktive, og de blir kanskje kontaktet av menn på deres egen hylle, som må sies å være ålreite.

Alder trenger ikke å være noen avgjørende faktor. Like gjerne 40-åringer. 

Snakker du om kvinner som er på Tinder o.l eller mener du at alle blir kontaktet av 5+ ålreite menn på gata o.l?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...