Gå til innhold

Hvorfor tar ikke kvinner initiativ?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært vitne til flere ganger at kvinner synes at en gutt er kjekk men snakker om han etterpå men gjorde aldri noe der og da. 
 

Er det fordi kvinner alltid skal leke kostbare? 

Anonymkode: 217b2...bba

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de ikke trenger å ta initiativ. De drukner i tilbud uansett

Anonymkode: c1262...dcb

  • Liker 15
Skrevet

Har det falt deg inn at også kvinner kan være sjenerte, usikre og nervøse?

Anonymkode: 69122...71f

  • Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært vitne til flere ganger at kvinner synes at en gutt er kjekk men snakker om han etterpå men gjorde aldri noe der og da. 
 

Er det fordi kvinner alltid skal leke kostbare? 

Anonymkode: 217b2...bba

Vel,

Omtrent hver gang JEG, kvinne, 39, tar initiativ på tinder, så trekker mennene seg vekk. Det er nesten alltid kryptonitten deres.

Det er noen som lovpriser at jeg tar initiativ, men det er ikke mange, og de er heller ikke spesielt glade i å ta initiativ selv. De er gjerne ikke selvsikre. Litt feminine, faktisk. 

Anonymkode: a8a2f...415

  • Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært vitne til flere ganger at kvinner synes at en gutt er kjekk men snakker om han etterpå men gjorde aldri noe der og da. 
 

Er det fordi kvinner alltid skal leke kostbare? 

Anonymkode: 217b2...bba

Ja, og fordi kulturelt er det forventet at menn tar den første kontakten. Men når de er 30+ og single innser de sakte, men sikkert at de faktisk er nødt til å jobbe for å få mennene de vil ha. 

Anonymkode: b32f9...a56

  • Liker 1
Skrevet

Mye handler nok om at menn blir mer oppfordret til å ta sjanser fra de er små, mens kvinner ikke blir det. Når det er sagt er jeg kvinne og ba mannen min ut på første date :)

Anonymkode: 99f29...3ed

  • Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi de ikke trenger å ta initiativ. De drukner i tilbud uansett

Anonymkode: c1262...dcb

Den der teorien tror jeg ikke på! For det er ikke kvantiteten som teller men kvaliteten. Det er nok mer fordi at de er litt beskjedne, tilbaketrukne og ikke tørr helt. Mange menn er akkurat like. Man skal ha litt selvtillit, det skal passe, du skal være på utkikk og ville treffe andre før man tar et initiativ. Mange kvinner og menn er ikke der hele tiden. De er kanskje i et forhold, de er mellom et forhold og ikke helt klar for noe, eller de er ikke ute etter noe som helst der og da. Redsel for avvisning spiler helst sikkert inn også.

  • Liker 9
Skrevet

Antagelig fordi de ikke våget. 

Det er forøvrig ikke slik at ingen kvinner tar initiativ, og at alle kvinner er like. Jeg sjekket opp min mann. Han jeg datet før ham også. 

Jeg må likevel innrømme at jeg er blitt sjekket opp flere ganger enn jeg har sjekket opp, og for min del er det nok fordi jeg er tregere enn menn (mennesker!) flest i det å få interesse for noen.

  • Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har vært vitne til flere ganger at kvinner synes at en gutt er kjekk men snakker om han etterpå men gjorde aldri noe der og da. 
 

Er det fordi kvinner alltid skal leke kostbare? 

Anonymkode: 217b2...bba

En skulle ikke tro det når mange her inne er så tøffe i kommentarfeltet, men faktum er at de fleste kvinner er ekstremt usikre og også redd for avvisning. All respekt til kvinner som tar den første kontakten. 

Anonymkode: b32f9...a56

  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mye handler nok om at menn blir mer oppfordret til å ta sjanser fra de er små, mens kvinner ikke blir det. Når det er sagt er jeg kvinne og ba mannen min ut på første date :)

Anonymkode: 99f29...3ed

 

Her er forresten en TED-talk om dette emnet, om noen er interessert.

Anonymkode: 99f29...3ed

  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En skulle ikke tro det når mange her inne er så tøffe i kommentarfeltet, men faktum er at de fleste kvinner er ekstremt usikre og også redd for avvisning. All respekt til kvinner som tar den første kontakten. 

Anonymkode: b32f9...a56

Forstår dette :) Man trenger jo ikke ta første kontakten heller slik sett. Smiler man, møter blikket og med dette viser en interesse er mer en nok for meg som mann når jeg datet til å kunne innlede en prat. Mangler dette når man faktisk er interessert blir det vanskelig. Jeg tar aldri kontakt med en kvinne som ikke på noen måte viser at hun ikke er interessert i en slik kontakt.

  • Liker 5
Skrevet

For min sin del handler det ikke om at jeg vil leke kostbar, men at jeg rett og slett ikke tror jeg har sjans. Jeg er livredd for å bli avvist, så jeg tar aldri initiativ, uansett hvor kjekk jeg syns mannen er. Har opplevd at menn jeg syns er kjekke, har lagt an på meg, men har ikke turt å gå videre med det, så jeg har avvist. I stedet for å ta med meg en mann hjem fra byen så drømmer jeg heller om han i et par uker... 

Anonymkode: 6ed70...f50

  • Liker 3
Skrevet

Jeg antok bare at menn som ikke viste initiativ heller ikke kjente noen interesse for meg. 

Jeg ble ikke ofte raskt interessert, og de gangene jeg ble betatt og hadde lyst til å komme i posisjon til å bli bedre kjent fant jeg ofte diskret og raskt ut at de allerede var opptatt. 

Jeg var vanlig søt (7-8 ble det sagt), men ikke mange tok kontakt og jeg ble nok ikke oppfattet som veldig tilnærmelig. Med lite initiativ fra motsatt kjønn føler man seg ikke veldig ettertraktet og selvsikker. Mannen  fant jeg via nett da jeg var 28. 

Anonymkode: cfee6...c60

  • Liker 2
Skrevet

Jeg er sjenert.

Anonymkode: 7ce9a...abe

  • Liker 3
Skrevet

Jeg er redd for avvisning 

Anonymkode: d8e88...b2e

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har det falt deg inn at også kvinner kan være sjenerte, usikre og nervøse?

Anonymkode: 69122...71f

Kvinner vet at mange menn vil ha dem. Er rart man skal være så usikker da. 

Anonymkode: 217b2...bba

Skrevet

Fordi jeg ikke tør, redd for avvisning osv. Dårlig erfaring med å vise interesse /initiativ da det ikke har ført  noen vei tidligere 

Anonymkode: d1cb6...b0b

  • Liker 4
Skrevet

Har tatt initativ mange ganger. Men det ender jo aldri bra da. Min erfaring er at dersom man som kvinne må jakte på mannen blir han aldri interessert uansett. 

  • Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kvinner vet at mange menn vil ha dem. Er rart man skal være så usikker da. 

Anonymkode: 217b2...bba

Det fungerer ikke helt sånn. På seg selv forstår man andre. Når jeg interesserer meg for et fåtall menn, og en mann ikke viser åpenbar interesse av seg selv, regner jeg med at jeg ikke er i hans fåtall. Jeg er ikke interessert i ONS, så er ikke opptatt av alle som sier ja til alt med puls. Som ung var jeg også veldig selvbevisst på det negative ved meg selv, har en markert nese og små pupper, og følte meg ikke så attraktiv. Jeg aner ikke hva som var min egentlige liga. 

Anonymkode: cfee6...c60

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært vitne til flere ganger at kvinner synes at en gutt er kjekk men snakker om han etterpå men gjorde aldri noe der og da. 
 

Er det fordi kvinner alltid skal leke kostbare? 

Anonymkode: 217b2...bba

Kan bare snakke for neg selv. Da jeg var singel var jeg livredd for å bli avvist, så jeg turte rett og slett ikke. Og så visste jeg ikke hva jeg skulle si. Var redd for å dumme meg ut

  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...