Gå til innhold

Hvorfor tar ikke kvinner initiativ?

Fremhevede innlegg

Skrevet
norw skrev (2 minutter siden):

Dette, pluss frykt for avvisning. De fleste damer kan ta seg råd til å bare vente på at den rette mannen tar kontakt. 

Hvis en mann bare venter, kan det gå flere år og man risikerer å forbli singel + null sex i årevis, eller for resten av livet om man ikke gjør en innsats selv. 

Det er IKKE sant!!! 😡

det er nesten som å si at en maratonløper har det så lett fordi han løper maraton, mens en selv ikke klarer det. Som regel mangler en del mennesker evnen til å se hvilke forberedelser de har gått igjennom for å presentere seg slik de gjør. Er jo ingen som vil kakke andre i hodet med hva de har gjort i livet for å faktisk være attraktiv, dessuten vil det i seg selv være uattraktivt å formidle dette. Så du tegner et bilde av kvinnen hvor hun er taperen uansett hva hun gjør. En kvinne er smart om hun holder seg unna menn med slike holdninger hvor kvinnen liksom bare får alt i fanget. Hvis hun seriøst fikk alt i fanget hadde hun hatt svært begrensede evner for ingen utvikler seg gjennom ‘ingenting’ og det faktiske resultatet hadde nok selv ikke du vært interessert i, kanskje du hadde gått med på det om hun genetisk sett var svært vellykket. 

Anonymkode: e1a14...5b4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
norw skrev (6 minutter siden):

Dette, pluss frykt for avvisning. De fleste damer kan ta seg råd til å bare vente på at den rette mannen tar kontakt. 

Hvis en mann bare venter, kan det gå flere år og man risikerer å forbli singel + null sex i årevis, eller for resten av livet om man ikke gjør en innsats selv. 

Vel, vel... Vanskelig å bare satse på at den rette mannen skal ta kontakt. Mange menn er langt unna å være den rette. Som kvinne an man risikere å forbli singel og at klokka går i alt for mange år, hvis man ikke gjør en innsats selv for å finne den man klaffer best med. Det er endel menn som tar kontakt, men de fleste menn er det noe rart med. Man må jo som kvinne ta initiativ selv, ellers ender man jo bare med å ta til takke med noe rart noe. Men å ta initiativ som kvinne..nei, da er man lite feminin. Man skal spille Askepott og vente på at Prinsen kommer for å prøve om skoen passer.

• Liker 4
Skrevet
SmuleSMitt skrev (9 minutter siden):

Vel, vel... Vanskelig å bare satse på at den rette mannen skal ta kontakt. Mange menn er langt unna å være den rette. Som kvinne an man risikere å forbli singel og at klokka går i alt for mange år, hvis man ikke gjør en innsats selv for å finne den man klaffer best med. Det er endel menn som tar kontakt, men de fleste menn er det noe rart med. Man må jo som kvinne ta initiativ selv, ellers ender man jo bare med å ta til takke med noe rart noe. Men å ta initiativ som kvinne..nei, da er man lite feminin. Man skal spille Askepott og vente på at Prinsen kommer for å prøve om skoen passer.

Jeg tviler ikke på at det er mange raringer som tar kontakt, det har jeg vært vitne til mange ganger. Men i jungelen av rare menn er det også en viss andel ålreite menn som prøver seg, og det kan være menn som sikter seg inn på damer som er mindre attraktive enn dem selv. 

Vil tro at de aller fleste damer blir kontaktet av minst en håndfull ålreite menn hvert år. Tenk om det var slik for oss menn også.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har vært vitne til flere ganger at kvinner synes at en gutt er kjekk men snakker om han etterpå men gjorde aldri noe der og da. 

Er det fordi kvinner alltid skal leke kostbare? 

Anonymkode: 217b2...bba

fordi menn hater og gjør narr av stygge kvinner 

Anonymkode: a842f...b70

• Liker 4
Skrevet
norw skrev (1 time siden):

Jeg tviler ikke på at det er mange raringer som tar kontakt, det har jeg vært vitne til mange ganger. Men i jungelen av rare menn er det også en viss andel ålreite menn som prøver seg, og det kan være menn som sikter seg inn på damer som er mindre attraktive enn dem selv. 

Vil tro at de aller fleste damer blir kontaktet av minst en håndfull ålreite menn hvert år. Tenk om det var slik for oss menn også.

Nei dette stemmer ikke. Det er en sannhet menn har skapt seg, men som ikke stemmer med virkeligheten. 

For min del er alle flings og eventyr jeg har hatt de siste årene startet av mitt initativ. Og det uten at jeg har valgt bort eller avvist noen. Hadde ikke jeg selv satt igang noe hadde ingenting skjedd. 

Menn må slutte å synes så synd på seg selv. Det kan være like vanskelig for alle.

• Liker 3
Skrevet
norw skrev (3 timer siden):

(…)

Jeg synes du skal slutte å tro noe så dumt og heller høre på hva vi kvinner erfarer i virkeligheten! Og husk, vi er nå på singelforumet, ikke sexforumet.

Jeg har vært singel nesten hele mitt voksne liv, har et kort forhold bak meg (4 år). Har virkelig gitt menn en sjanse i de sjeldne tilfellene noen er interessert - men som regel har de mistet interessen, eller bare vært ute etter sex, eller vi har vært en skikkelig mismatch (ingenting å snakke om, vidt forskjellig livsstil/interesser mv). Noen av dem har definitivt IKKE vært ålreite menn. 

Men en håndfull menn hvert år? Nei. Kanskje én mann hvert tredje år….og nå er jeg så gammel at jeg ikke har møtt på noen interesse på årevis. Jeg har også mange single venninner, som heller ikke finner noen. Og nei, vi går ikke rundt og avviser køer av ålreite menn, altså…! 

Anonymkode: 94052...8d0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja naturligvis, stort sett blir man jo avvist. Menn blir nesten alltid avvist om du ikke var klar over det.

Poenget her er at noen prøver å antyde at kvinner ikke kan ta initiativ fordi de blir avvist, derfor må menn ta initiativ. Men det argumentet gir jo ingen mening, menn har jo mye større sannsynlighet for å bli avvist enn det kvinner har.

Anonymkode: c1262...dcb

Det er ingen som har antydet det? Det eneste som har svart på er spørsmålet hvorfor tar ikke kvinner initiativ? Og mange svarer at det er fordi de ikke tør, blant annet fordi de gangene de har prøvd har mannen avvist dem og det gjør noe med selvtilliten og troa på at det er noe vits å prøve noe mer. 
At  du velger å tolke det som du gjør får stå for din regning 

Anonymkode: d1cb6...b0b

Skrevet
norw skrev (5 timer siden):

De fleste smellvakre damer på 22 blir helt sikkert det, ja. Men ikke alle vi andre. Så slutt å drit deg ut. Du framstår bare bitter og tafatt. Skjønner godt at du ikke når opp.

Anonymkode: 8297f...cc6

• Liker 2
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi de ikke trenger å ta initiativ. De drukner i tilbud uansett

Anonymkode: c1262...dcb

Tåpelig. Dette gjelder for pene kvinner. De andre får knapt noen tilbud. 

Anonymkode: 78711...790

• Liker 3
Skrevet

Jeg gjorde det en gang. Tok kontakt på sms med en fra studiet jeg da gikk på. Han var helt i fyr og flamme og så gira. Til jeg sa hvem jeg var. Da hadde han dame. 🤦‍♀️

Jeg ble ganske såret. I ettertid skulle jeg ha sagt noe som, «hva tror du dama di hadde sagt om hun fikk vite at du hiver deg på med en gang noen tekster deg?» 🤥 

Skrevet

Det ligger fremdeles i vår kultur at mannen skal være den som sjekker opp damen, dessverre, og det lar seg neppe endre over natten. Dessuten ligger det nok også i vår biologi. Testosteron gir høyere risikovillighet og økt spenningsbehov, mens kvinner naturlig er mer trygghetssøkende. Det er mye farligere for en kvinne å nærme seg en mann enn motsatt. Sånn er det jo rett og slett fra naturens side. Hun risikerer å bli voldtatt om hun prøver seg på feil mann. Han risikerer neppe det. 

Likevel har visst forskning vist (ifølge bøker jeg har lest om kroppsspråk) at kvinnene som oftest tar det første steget ved å se litt ekstra lenge på mannen. Han oppfatter dessverre ikke hennes signaler før hun har gitt ham blikkontakt tre ganger. Da nærmer han seg henne (dersom han tør) og prøver å få kontakt.

Dersom hun ser litt lenge på deg, vender hele kroppen mot deg, både overkropp og føtter, tar på håret, slenger med håret, stryker seg på kroppen og holder hodet på skakke, mens hun ser på deg, er hun sannsynligvis interessert. Om ikke nødvendigvis i sex, så ihvertfall i å bli kjent med deg. Dette er tegn på at hun liker deg 

Dersom leppene forsvinner (hun biter dem innover), overkroppen eller føttene er ikke vendt mot deg og hun smiler uten at smilet når øynene, er hun mest sannsynlig ikke interessert.

Anonymkode: 5a2e1...aa5

• Liker 3
Skrevet
norw skrev (8 timer siden):

Haha, jeg ble i løpet av min single periode på 14 år kontaktet av fire menn totalt.

Jeg forsøkte meg et par ganger selv uten å komme noen vei. I hovedinnlegget nevnes kjekke og pene menn, slike ville jeg aldri i livet ha prøvd meg på, det ville jo bare ha virket teit.

Anonymkode: b2b60...c49

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det ligger fremdeles i vår kultur at mannen skal være den som sjekker opp damen, dessverre, og det lar seg neppe endre over natten. Dessuten ligger det nok også i vår biologi. Testosteron gir høyere risikovillighet og økt spenningsbehov, mens kvinner naturlig er mer trygghetssøkende. Det er mye farligere for en kvinne å nærme seg en mann enn motsatt. Sånn er det jo rett og slett fra naturens side. Hun risikerer å bli voldtatt om hun prøver seg på feil mann. Han risikerer neppe det. 

Likevel har visst forskning vist (ifølge bøker jeg har lest om kroppsspråk) at kvinnene som oftest tar det første steget ved å se litt ekstra lenge på mannen. Han oppfatter dessverre ikke hennes signaler før hun har gitt ham blikkontakt tre ganger. Da nærmer han seg henne (dersom han tør) og prøver å få kontakt.

Dersom hun ser litt lenge på deg, vender hele kroppen mot deg, både overkropp og føtter, tar på håret, slenger med håret, stryker seg på kroppen og holder hodet på skakke, mens hun ser på deg, er hun sannsynligvis interessert. Om ikke nødvendigvis i sex, så ihvertfall i å bli kjent med deg. Dette er tegn på at hun liker deg 

Dersom leppene forsvinner (hun biter dem innover), overkroppen eller føttene er ikke vendt mot deg og hun smiler uten at smilet når øynene, er hun mest sannsynlig ikke interessert.

Anonymkode: 5a2e1...aa5

Disse "tegnene" høres ut som noe stort møl. Tar på håret fordi hun liker deg? Nope.

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Disse "tegnene" høres ut som noe stort møl. Tar på håret fordi hun liker deg? Nope.

Det er det ikke faktisk. Kroppsspråket er det viktigste språket ettersom det betyr over 90% av det som blir sagt. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kvinner kan jo velge og vrake uansett, så da er det ikke farlig å bli avvist om du tok initiativ den ene gangen.  

Menn derimot er på bar bakke om de blir avvist. 

Dette er jo helt idiotisk å si. Man er jo ikke interessert i "Gud og hvermann", så at man kunne fått hvem som helst andre er jo fullstendig irrelevant når den man faktisk vil ha avviser en.

Anonymkode: 224f5...31b

• Liker 1
Skrevet

https://westsidetoastmasters.com/resources/book_of_body_language/chap15.html

Interpreting The Code

Men find it difficult to interpret the more subtle cues in women's body language and research shows that men tend to mistake friendliness and smiling for sexual interest. This is because men see the world in more sexual terms than women. Men have a far greater amount of testosterone than women do. This hormone is a key determinant defining sexual characteristics and behavior that causes men to prioritize sex in their world view.

When they meet a possible partner, women send out subtle, but often deceptive, courting signals to see whether he's worth pursuing. Women tend to bombard men with courting rituals in the first minutes of meeting them. Men may misinterpret these signals and make clumsy passes. Consequently with some men, when a lady says 'no' she means maybe; when she says 'maybe' she means 'yes' ... and the opportunities for that misinterpretation turning into trouble expand. By sending ambiguous signals in the early stages, women can manipulate men into showing their hand. This is also a reason why many women have trouble attracting men. Men being less perceptive in the interpretation of social signals become confused and won't make an approach.

The Attraction Process

As with other animals, human courtship follows a predictable five-step sequence that we all go through when we meet an attractive person.

Stage 1. Eye contact: She looks across the room and spots a man she fancies. She waits till he notices her then holds his gaze for about five seconds and then turns away. He now keeps watching her to see if she does it again. A woman needs to deliver this gaze, on average, three times before the average man realizes what's happening. This gaze process can be repeated several times and is the start of the flirting process.

Stage 2. Smiling: She delivers one or more fleeting smiles. This is a quick half smile that is intended to give a prospective man the green light to make an approach. Unfortunately, many men are not responsive to these signals, leaving the woman feeling that he's not interested in her.

Stage 3. Preening: She sits up straight to emphasize her breasts and crosses her legs or ankles to show them to best advantage or, if she's standing, she tilts her hips and tilts her head sideways towards one shoulder, exposing her bare neck. She plays with her hair for up to six seconds - suggesting she is grooming herself for her man. She may lick her lips, flick her hair and straighten her clothing and jewellery. He'll respond with gestures such as standing up straight, pulling his stomach in, expanding his chest, adjusting his clothing, touching his hair and tucking his thumbs into his belt. They both point their feet or entire bodies towards each other.

Stage 4. Talk: He approaches and attempts to make small talk, using cliches such as, 'Haven't I seen you somewhere before?' and other well-worn lines that are purely intended to break the ice.

Stage 5. Touch: She looks for an opportunity to initiate a light touch on the arm, either 'accidental' or otherwise. A hand touch indicates a higher level of intimacy than a touch on the arm. Each level of touch is then repeated to check that the person is happy with this level of intimacy and to let them know that the first touch was not accidental. Lightly brushing or touching the shoulder of a man is done to give the impression that the woman cares about his health and appearance. Shaking hands is a quick way to move to the touch stage.

These first five stages of courtship may seem minor or even incidental but they are critical to starting any new relationship and are the stages that most people, especially men, find difficult. 

• Liker 2
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har vært vitne til flere ganger at kvinner synes at en gutt er kjekk men snakker om han etterpå men gjorde aldri noe der og da. 

Er det fordi kvinner alltid skal leke kostbare? 

De gjorde nok noe, men kanskje han ikke skjønte hintene. Menn er jo ofte så sykt trege på det området at det ikke er gøy en gang. 😑

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er det ikke faktisk. Kroppsspråket er det viktigste språket ettersom det betyr over 90% av det som blir sagt. 

Ingen protesterer på det. Men det er ikke slik at «kaste på håret» eller «hodet på skakke» betyr det samme i enhver situasjon. Isåfall ville kvinner feks bare kastet på håret i nærheten av kjekke menn. Det skjønner du vel at ikke er tilfelle.

Anonymkode: 8297f...cc6

• Liker 2
Skrevet

Damer: Bare fordi du ble avvist en gang betyr IKKE at menn ikke liker at damer tar kontakt! Men alle menn tar ikke alt de kommer over.

Anonymkode: 1375c...8b5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...