Gå til innhold

Farmen 2021 - TV2 - Ingen spoiling!


Ctrl

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Blueberrymuffin said:

Daniel dominerte i hinderløypa, jeg tror og håper at Daniel drar seieren i land nå!

Heier ikke noe spesielt på de tre andre, og iværtfall ikke Heidi. Nå må Daniel redde denne sesongen, orker ikke at Heidi eller kjæresteparet vinner. Hadde vært så kult om en torpet deltager for første gang stakk av med seieren :)  

Hadde vært kult om Daniel vant. Men jeg gjetter at det er Simon eller Tonje som vinner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Heartland said:

Utrolig barnslig oppførsel av Tonje etter hinderløypa synes jeg. Stakkars Simon. SÅ opphengt i at hun var bedre enn ham. Som flere andre skriver, hun ble disket for en grunn. Hvis hun ikke hadde jukset, hadde hun brukt lenger tid, og Simon ville da mest sannsynlig vært raskere. Hun hadde brukt ganske mye tid hvis hun skulle klatre opp av vannet, opp på hinderet som hun bare svømte forbi.

Unner ikke Tonje eller Simon å vinne, de har sabotert for mye etter mitt syn. Fikk en dårlig smak i munnen når de først saboterte for Kåre når han var storbonde, og uken etter når Simon var storbonde hjalp Kåre han til å komme i mål. Unner de det virkelig ikke. Ikke er jeg fan av Heidi Young heller, så det får nesten bli Daniel for min del, selv om jeg synes han var litt for rask med å inngå allianser når han kom inn, for å få Thorvald ut. Lurer på hva Thorvald tenkte om det når han så det på TV, med tanke på hvor mye Daniel har smisket med han. Virker veldig falskt. Er ikke fan av noen av de gjenværende for å være ærlig.

Jeg synes fortsatt det er veldig synd at Thorvald røk ut. Kåre er en fin fyr, men han har sagt hele tiden at han er sjanseløs i  kunnskap. Med andre ord er det nesten ikke vits for ham å komme til selve finalen. Thorvald derimot kunne ganske lett vunnet den finalen, og med det i bakhodet er det nesten så jeg synes Kåre burde tredd til side i tvekampen og latt Thorvald vinne, han som faktisk hadde hatt en sjanse i finalen.

Enig om det med Tonje. Var dårlig av henne å ikke takle tapet i hinderløypa.  Hun klarte ikke å være glad på Simon sine vegne en gang. Hvis en av de to skal vinne så håper jeg det er Simon.

Ser nesten ut som at Tonje forsøkte å jukse seg til seier på hinderløypa også. Simon virker langt mer jordnær til dette "spillet" enn henne. Tonje virker som om hun ikke takler å tape. Tonje imponerte med sin hurtighet i løypa i kveld , men årsaken til at hun var hurtig var mulig at hun forsøkte å jukse litt i løypa..? 

De har begge sabotert for å ødelegge for at Kåre skulle få kniv på gården. Tonje har forsøkt å få sabotert for Grete også. Lov å sabotere for det er jo et spill, men samtidig virker det ikke så velfortjent å vinne om man saboterer for andre. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (34 minutter siden):

 

Det ble jo vist på hvilket hinder hun røyk. Når Mads sa hun ble disket viste de at hun ikke var innom Tønnehinderet i det hele tatt, bare svømte forbi. Regelen sa bare at man om man falt i van måtte man enten på forrige hinder eller starten på neste, og hun hoppet over ett. 

Så egentlig kan alle bare dulte foten bortpå hinderne også velge å svømme over? Det er jo helt idiotisk! Håper de endrer reglene til neste år ellers kommer flere til å ta en Tonje og slippe utrolig billig gjennom løypa! 

Bør være at man har fullført minst halve hinderet for å kunne svømme videre til neste om man faller i vannet, ellers må man starte hinderet på nytt. Og at man faktisk må falle i vannet mens man prøver å fullføre hinderet, ikke hopper i vannet for å slippe å bruke tid på å fullføre (minst halve) hinderet..! Hvis ikke er det veldig åpent for juks og urettferd syns jeg. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampirina skrev (2 minutter siden):

Ble overrasket over at de startet finaleuka med hinderløypa, har de ikke pleid å starte med øksekast?

Tror de har pleid å starte med hinderløype. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kaur said:

Så egentlig kan alle bare dulte foten bortpå hinderne også velge å svømme over? Det er jo helt idiotisk! Håper de endrer reglene til neste år ellers kommer flere til å ta en Tonje og slippe utrolig billig gjennom løypa! 

Bør være at man har fullført minst halve hinderet for å kunne svømme videre til neste om man faller i vannet, ellers må man starte hinderet på nytt. Og at man faktisk må falle i vannet mens man prøver å fullføre hinderet, ikke hopper i vannet for å slippe å bruke tid på å fullføre (minst halve) hinderet..! Hvis ikke er det veldig åpent for juks og urettferd syns jeg. 

Rart at Tonje fikk fortsette konkurransen om hun forsøkte å jukse eller ble disket. Mener at dersom en person ble disket burde den måtte gå. Men istedet måtte Kåre og Mama-G gå. Forsto ikke helt reglene der. Men ok. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eloise12345 skrev (1 minutt siden):

Rart at Tonje fikk fortsette konkurransen om hun forsøkte å jukse eller ble disket. 

Hun hadde jo lov til å gjøre det hun gjorde?? Mads Hansen kommenterte det jo underveis. Men hun «glapp» i iveren på slutten der. Hun hadde ikke tapt mange sekundene der. Tonje er ei skikkelig tøff og smart jente! Heidi Young også! Heier på begge, og håper en av dem tar hele seieren. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Zenhouse said:

Hun hadde jo lov til å gjøre det hun gjorde?? Mads Hansen kommenterte det jo underveis. Men hun «glapp» i iveren på slutten der. Hun hadde ikke tapt mange sekundene der. Tonje er ei skikkelig tøff og smart jente! Heidi Young også! Heier på begge, og håper en av dem tar hele seieren. 

Jeg vet ikke. Forstår ikke konkurransereglene.  Leste på facebook at flere mener at hun burde måtte gå ut fordi hun ble disket. Mener det samme. Men ok. Er jo såklart farmen som bestemmer reglene. Det er egentlig reglene til farmen konkurransen som jeg synes er merkelig. Når en blir disket så får de fortsette. 

 

Endret av Eloise12345
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskelsen til Tonje var ekte da hun ble disket, kanskje det hadde vært enklere å ikke få overtenning om hun hadde hatt erfaring i å konkurrere før hinderløypa, slik som i en……tja, tvekamp? 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Carmen67 said:

Overraskelsen til Tonje var ekte da hun ble disket, kanskje det hadde vært enklere å ikke få overtenning om hun hadde hatt erfaring i å konkurrere før hinderløypa, slik som i en……tja, tvekamp? 
 

Hun var for godt likt der inne for å bli utvalgt til kamp, tror jeg. Virker som om de andre deltakerne liker henne veldig godt. Ser jo slik de trøster og støtter henne når hun ikke takler tap osv.

Storbondene sin feil å ikke tenke på at hun kan være en ivrig farlig konkurrent. 

Å være så godt likt gjorde henne nok til en svært farlig konkurrent.  De andre deltakerne unner nok henne seieren for de virker veldig å støtte henne. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmen67 skrev (3 minutter siden):

Overraskelsen til Tonje var ekte da hun ble disket, kanskje det hadde vært enklere å ikke få overtenning om hun hadde hatt erfaring i å konkurrere før hinderløypa, slik som i en……tja, tvekamp? 
 

Er da ikke Tonjes feil at hun ikke har blitt valgt til tvekamp. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Irja said:

Er da ikke Tonjes feil at hun ikke har blitt valgt til tvekamp. 

Det er storbondene sin, og andre deltakere som skulle ut i konkurranse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (Akkurat nå):

Det er storbondene sin, og andre deltakere som skulle ut i konkurranse. 

Ja, og de har jo hatt muligheten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irja skrev (7 minutter siden):

Er da ikke Tonjes feil at hun ikke har blitt valgt til tvekamp. 

Hvem har sagt det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Irja said:

Ja, og de har jo hatt muligheten. 

Enig. Helt sant. De hadde muligheten, men ville ha Tonje på gården. De lot henne seile igjennom. Så dette er storbondene og deltakere som var utvalgt til kamp sitt verk. Ikke Tonje sitt.  Hun ble bare aldri valgt.

"Deltakerne ville bare la henne vinne ser det ut som. 😅🤣 Er jo nesten slik det kan se ut nå. 😇🤣."

Virket som om deltakerne var mer opptatt av å trøste Tonje enn av å være glad for seier i hinderløypa. 

 

Endret av Eloise12345
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (4 minutter siden):

Enig. Helt sant. De hadde muligheten, men ville ha Tonje på gården. De lot henne seile igjennom. Så dette er storbondene og deltakere som var utvalgt til kamp sitt verk. Ikke Tonje sitt.  Hun ble bare aldri valgt. Deltakerne ville bare la henne vinne ser det ut som. 😅🤣 Er jo nesten slik det kan se ut nå. 😇🤣

Ehm. Okei? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Irja said:

Ehm. Okei? 

Mente det med at deltakerne bare ville la henne vinne som humor, men for meg kunne det iblant se slik ut 😅

Sannheten er kanskje at de ikke så på henne som en farlig konkurrent. Noe hun faktisk er. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha svidd skikkelig for Thorvald å aldri ha fått muligheten til å få utnytte all kunnskapen han hadde lært uti fra boken i løpet av oppholdet. Han hadde slått de andre ned i støvlene i kunnskapskonkurransen, og i finalen hadde han slått motstanden ned i enda et par støvler. De var alle heldige som slapp å ha han i finaleuken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cid said:

Må ha svidd skikkelig for Thorvald å aldri ha fått muligheten til å få utnytte all kunnskapen han hadde lært uti fra boken i løpet av oppholdet. Han hadde slått de andre ned i støvlene i kunnskapskonkurransen, og i finalen hadde han slått motstanden ned i enda et par støvler. De var alle heldige som slapp å ha han i finaleuken

Thorvald hadde vært kjempegod i kunnskap i finaleuken, tror jeg. Tror også at  Gunnar og Grete var ganske skarp i kunnskap.  

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...