Trotwood Skrevet 30. november 2021 #2321 Del Skrevet 30. november 2021 Ååh, Kåre, du er ihvertfall flinkest til å heie frem andre! 🤩 Om Kåre hadde hatt seg selv som heiagjeng hadde han nok gjort det bedre i løypa. Så fin fyr, dumt han røyk ut, men jeg regna egentlig med det og han vant ihvertfall på sjarm. Kunnskapsquizen var jo tullete, så dårlige spørsmål, blei jo bare gjetting/pugg og ikke noen faktisk relevante kunnskapspørsmål. Bortsett fra navna på kyrne, men da burde de jo heller spurt om hvilken kurase det var, som Heidi kunne, det hadde vært mer kunnskap. Kjekt at jentene gikk videre, heier på en av de videre nå Kanskje mest på Heidi! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 30. november 2021 #2322 Del Skrevet 30. november 2021 Just now, penelope said: Hvorfor kom Tonje nærmest på det nest siste kunnskapsspørsmålet - var ikke Kåre bare et tall fra? Hun kom.ikke nærmest, alle svarte feil. Men Tonje sto et hakk lenger bak. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penelope Skrevet 30. november 2021 #2323 Del Skrevet 30. november 2021 Det gir mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prelunia Skrevet 30. november 2021 #2324 Del Skrevet 30. november 2021 Trotwood skrev (1 minutt siden): Ååh, Kåre, du er ihvertfall flinkest til å heie frem andre! 🤩 Om Kåre hadde hatt seg selv som heiagjeng hadde han nok gjort det bedre i løypa. Så fin fyr, dumt han røyk ut, men jeg regna egentlig med det og han vant ihvertfall på sjarm. Kunnskapsquizen var jo tullete, så dårlige spørsmål, blei jo bare gjetting/pugg og ikke noen faktisk relevante kunnskapspørsmål. Bortsett fra navna på kyrne, men da burde de jo heller spurt om hvilken kurase det var, som Heidi kunne, det hadde vært mer kunnskap. Kjekt at jentene gikk videre, heier på en av de videre nå Kanskje mest på Heidi! Enig.. Skikkelig tullete spørsmål. Var jo kun rent pugg. Hvis man har jobbet godt på ukeslppdragene, og kan alt rundt det, men ikke hat pugget rett fra boka , hadde man null sjanse. Med tanke på at det kun var to av de som hadde lest sa resultatet seg egentlig selv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 30. november 2021 Forfatter #2325 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) Ingen overraskelser at hinderløypa sørget for at to unge, spreke og sterke menn gikk videre, selv om Tonje visstnok var "uheldig" og slo Simon på tid. Men Tonje slo Simon på tid fordi hun "jukset". Hadde Tonje faktisk prøvd å løpe igjennom løypa, slik det er meningen, så ville Tonje brukt mer tid og Simon slått henne på tida. Hinderløypa med roing favoriserer menn som Simon og Daniel gjennom deres styrke, fart, høyde og store steg. Skal du som kvinne ha mulighet så må du være ekstraordinær sporty og smidig av deg, mens "eldre" kvinner som Mama G selvfølgelig aldri har noen sjanse. Rart at Farmen fortsatt har hinderløypa i en avgjørende finaleuke, da øvelsen er svært ekskluderende av seg! Synd Kåre røk ut, men veldig tilfreds med at Daniel og unge Heidi fortsatt er med. Nå er de mitt foretrukne finalepar. Tenk om Simon og Tonje stod opp mot hverandre i finalen... Det hadde vært krise for min del. Endret 30. november 2021 av Ctrl 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 30. november 2021 #2326 Del Skrevet 30. november 2021 jukkapalme skrev (28 minutter siden): Ok, flørten da. Jeg trodde de ble sammen der inne. Uansett er det sykt barnslig å ikke klare å glede seg på en som har stått henne såpass nær under hele oppholdet sine vegne. Hun greide jo det etter hvert da. Du har åpenbart ikke konkurranseinstinkt. Hadde vært sykt skuffa selv den første tiden. Hun var smart, og gjorde løypen på den raskeste måten, men glemte dessverre å være innom hinderet et par steder. Riktig med disk da, men må være lov å være skuffa over seg selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen67 Skrevet 30. november 2021 #2327 Del Skrevet 30. november 2021 Jr.Garcon skrev (51 minutter siden): Tonje i hinderløypa er hands down det dummeste og noe av mest urettferdige jeg noen gang har sett. Skulle faen meg bare mangle at hun ble disket. Helt enig. Reglene der la opp til mer svømmeløype enn hinderløype. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 30. november 2021 #2328 Del Skrevet 30. november 2021 jukkapalme skrev (47 minutter siden): Urettferdig? Det er det vel ikke! Hun gjorde feil og ble disket og det må hun ta konsekvensene av. Ja. Noe av den mest urettferdige - overfor konkurrentene - måten jeg har sett noen "gjennomføre" løypa på. Ja, som jeg skrev skulle det bare mangle at hun ble disket. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 30. november 2021 #2329 Del Skrevet 30. november 2021 Carmen67 skrev (1 minutt siden): Helt enig. Reglene der la opp til mer svømmeløype enn hinderløype. Absolutt . Ingen hadde jo noen gang prøvd på et hinder igjen - de hadde bare tatt et stup fra hver plattform. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaur Skrevet 30. november 2021 #2330 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) Hvordan i all verden kunne Tonje tro at å svømme forbi alle hindrene var lov?!??? Hvis det hadde vært lov var idéen genial men det burde være åpenbart at ikke var lov, så utrolig idiotisk påfunn. Har ikke noe i mot henne, hun skal ha for sprek svømming og stuping, men jeg syns så grov juks burde disket henne fra å i det hele tatt komme videre. Hun fortjente ikke ny sjanse til å bli med videre. Og Kåre da, for en godgutt. Brukte mer energi på å heie på konkurrerentene sine enn å komme videre selv. Håper han får mange frierbrev 😊Synd uten sesongens mest verdige vinner, men resten av finaleuken blir spennende fordet! Endret 30. november 2021 av Kaur 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 30. november 2021 #2331 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) Av alle som kom inn i finaleuka er det litt samme for meg hvem som vinner. Unner alle det, syns det har vært en fin gjeng som har vært med i år! Men ikke helt fan hvis Daniel vinner siden han kom inn så seint, selv om han er en fin fyr. Likte Thorvald også. Den som vinner fortjener det, så heia heia Det er forresten snodig igjen å legge merke til at det skal ikke mer til enn å være ung, søt og sprudlende, så blir man kalt dum og mislikt av svært mange. Merkelig fenomen. (og nei, jeg snakker ikke om dere som mener det i hinderløypa var juks, det er helt greit å mene. Men enkelte andre, både her og andre steder, dømmer folk på de merkeligste ting) Endret 30. november 2021 av Titori 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 30. november 2021 #2332 Del Skrevet 30. november 2021 Ctrl skrev (14 minutter siden): Ingen overraskelser at hinderløypa sørget for at to unge, spreke og sterke menn gikk videre, selv om Tonje visstnok var "uheldig" og slo Simon på tid. Men Tonje slo Simon på tid fordi hun "jukset". Hadde Tonje faktisk prøvd å løpe igjennom løypa, slik det er meningen, så ville Tonje brukt mer tid og Simon slått henne på tida. Hinderløypa med roing favoriserer menn som Simon og Daniel gjennom deres styrke, fart, høyde og store steg. Skal du som kvinne ha mulighet så må du være ekstraordinær sporty og smidig av deg, mens "eldre" kvinner som Mama G selvfølgelig aldri har noen sjanse. Rart at Farmen fortsatt har hinderløypa i en avgjørende finaleuke, da øvelsen er svært ekskluderende av seg! Synd Kåre røk ut, men veldig tilfreds med at Daniel og unge Heidi fortsatt er med. Nå er de mitt foretrukne finalepar. Tenk om Simon og Tonje stod opp mot hverandre i finalen... Det hadde vært krise for min del. Det samme tenkte jeg, så jeg syns det ble "feil" av henne å tenke at hun hadde tatt den plassen uansett, for det er jo overhodet ikke sikkert, da hun ville brukt en del lenger tid dersom hun hadde vært innom alle hindrene. Jeg stusset dog på det første gang hun stupte uti, og Mads snudde seg til kamera og sa noe ala at det hun gjorde var lov, men jeg så aldri at hun var innom de hindrene hun hoppet over! Leste også nå i stad at det visstnok hadde vært på et av de aller siste hindrene, men jeg får ikke det til å stemme 😛 Idéen var forsåvidt god, og kunne nok funka greit dersom hun hadde vært borti med foten på hindrene først! Men riktig avgjørelse at hun ble disket! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen67 Skrevet 30. november 2021 #2333 Del Skrevet 30. november 2021 Det var helt feil å starte finaleuka med hinderløypa. Den burde vært som som øvelse nr 2 med jaktstart i hinderløypa basert på resultater i kunnskap. Det hadde det vært mer rettferdig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 30. november 2021 #2334 Del Skrevet 30. november 2021 Tonje hoppet jo over et hinder, så tiden ville jo ikke blitt så bra som den ble når hun slapp å komme seg oppå det. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 30. november 2021 #2335 Del Skrevet 30. november 2021 Daniel dominerte i hinderløypa, jeg tror og håper at Daniel drar seieren i land nå! Heier ikke noe spesielt på de tre andre, og iværtfall ikke Heidi. Nå må Daniel redde denne sesongen, orker ikke at Heidi eller kjæresteparet vinner. Hadde vært så kult om en torpet deltager for første gang stakk av med seieren 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 30. november 2021 #2336 Del Skrevet 30. november 2021 Carmen67 skrev (Akkurat nå): Det var helt feil å starte finaleuka med hinderløypa. Den burde vært som som øvelse nr 2 med jaktstart i hinderløypa basert på resultater i kunnskap. Det hadde det vært mer rettferdig. Tenker konkurransene faktisk burde vært mer relevant til å drive en gård for 100 år siden, 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 30. november 2021 #2337 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) 4 minutter siden, Janzypants said: Det samme tenkte jeg, så jeg syns det ble "feil" av henne å tenke at hun hadde tatt den plassen uansett, for det er jo overhodet ikke sikkert, da hun ville brukt en del lenger tid dersom hun hadde vært innom alle hindrene. Jeg stusset dog på det første gang hun stupte uti, og Mads snudde seg til kamera og sa noe ala at det hun gjorde var lov, men jeg så aldri at hun var innom de hindrene hun hoppet over! Leste også nå i stad at det visstnok hadde vært på et av de aller siste hindrene, men jeg får ikke det til å stemme 😛 Idéen var forsåvidt god, og kunne nok funka greit dersom hun hadde vært borti med foten på hindrene først! Men riktig avgjørelse at hun ble disket! 5 minutter siden, Titori said: Av alle som kom inn i finaleuka er det litt samme for meg hvem som vinner. Unner alle det, syns det har vært en fin gjeng som har vært med i år! Men ikke helt fan hvis Daniel vinner siden han kom inn så seint, selv om han er en fin fyr. Likte Thorvald også. Den som vinner fortjener det, så heia heia Det er forresten snodig igjen å legge merke til at det skal ikke mer til enn å være ung, søt og sprudlende, så blir man kalt dum og mislikt av svært mange. Merkelig fenomen. Det ble jo vist på hvilket hinder hun røyk. Når Mads sa hun ble disket viste de at hun ikke var innom Tønnehinderet i det hele tatt, bare svømte forbi. Regelen sa bare at man om man falt i van måtte man enten på forrige hinder eller starten på neste, og hun hoppet over ett. Endret 30. november 2021 av Trotwood 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen67 Skrevet 30. november 2021 #2338 Del Skrevet 30. november 2021 Apis skrev (Akkurat nå): Tenker konkurransene faktisk burde vært mer relevant til å drive en gård for 100 år siden, Jeg er enig med deg, men nå er det som det er. Skal være rart om det ikke blir noen endringer til neste år. Tvekampene har også vært kjedelige i år. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 30. november 2021 #2339 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) Heier på Daniel og Heidi Young. Håper at en av de to vinner. Må si at Tonje imponerte meg i kveldens episode når det gjaldt konkurransene. Har ikke sett henne i konkurransen før. Hun virker sterk. Virker som om hun kan vinne hele greien. Jeg håper ikke at hun vinner, men jeg kan ikke annet enn å si at jeg tror deltakerne tok feil med å ikke velge henne til kamp. For hun er en virkelig god og farlig konkurrent. Det beviste hun i kveld. Hun ble mulig oversett som en god kandidat til å vinne av andre deltakerne. Endret 30. november 2021 av Eloise12345 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heartland Skrevet 30. november 2021 #2340 Del Skrevet 30. november 2021 Utrolig barnslig oppførsel av Tonje etter hinderløypa synes jeg. Stakkars Simon. SÅ opphengt i at hun var bedre enn ham. Som flere andre skriver, hun ble disket for en grunn. Hvis hun ikke hadde jukset, hadde hun brukt lenger tid, og Simon ville da mest sannsynlig vært raskere. Hun hadde brukt ganske mye tid hvis hun skulle klatre opp av vannet, opp på hinderet som hun bare svømte forbi. Unner ikke Tonje eller Simon å vinne, de har sabotert for mye etter mitt syn. Fikk en dårlig smak i munnen når de først saboterte for Kåre når han var storbonde, og uken etter når Simon var storbonde hjalp Kåre han til å komme i mål. Unner de det virkelig ikke. Ikke er jeg fan av Heidi Young heller, så det får nesten bli Daniel for min del, selv om jeg synes han var litt for rask med å inngå allianser når han kom inn, for å få Thorvald ut. Lurer på hva Thorvald tenkte om det når han så det på TV, med tanke på hvor mye Daniel har smisket med han. Virker veldig falskt. Er ikke fan av noen av de gjenværende for å være ærlig. Jeg synes fortsatt det er veldig synd at Thorvald røk ut. Kåre er en fin fyr, men han har sagt hele tiden at han er sjanseløs i kunnskap. Med andre ord er det nesten ikke vits for ham å komme til selve finalen. Thorvald derimot kunne ganske lett vunnet den finalen, og med det i bakhodet er det nesten så jeg synes Kåre burde tredd til side i tvekampen og latt Thorvald vinne, han som faktisk hadde hatt en sjanse i finalen. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå