Gå til innhold

Blir du flau over å kjøre fossilbil?


Gjest ABM

Anbefalte innlegg

Sheik skrev (42 minutter siden):

Nei, føler meg ikke flau. Jeg har ikke råd til å kjøpe elbil og har heller ikke mulighet til å ordne ladestasjon hjemme, så det må bare bli slik. 

Men du har råd til at kloden skal brenne opp?

Anonymkode: 8de2a...fd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hvemsomhelst

Nei, jeg kjører ikke så veldig mye, og skammer meg ikke over min brukte dieselbil.  Den blir nøye sjekket for utslipp hvert andre år på EU-kontroll, og det er visst strenge krav.  På en av de forrige bilene mine kostet nettopp dette en skikkelig dyr reparasjon.

Men klart, alle monner drar.  Men disse begrensningene bør jo gjelde flere steder enn kun bilene?  Noen reiser veldig mye med fly, til og med når de bare skal fra Oslo til hytta i Kragerø https://www.nettavisen.no/nyheter/rodt-vil-forby-rikingene-a-fly-til-hyttene-na-er-jeg-pisslei/s/12-95-3424166207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? Hvorfor skulle jeg bli flau av det? Jeg har skaffet meg en bil jeg har råd til, som er trygg og pålitelig. Angrer på at jeg ike kjøpte bensinvarianten, har fått høre at den er mindre feil på enn dieselen jeg har kjøpt. Men det går bra, jeg liker den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (29 minutter siden):

Du kan jo kjøre dritten i bilpressa da..?

Skikkelig miljøvennlig 😆

Anonymkode: 02fda...929

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg kjører ikke så veldig mye, og skammer meg ikke over min brukte dieselbil.  Den blir nøye sjekket for utslipp hvert andre år på EU-kontroll, og det er visst strenge krav.  På en av de forrige bilene mine kostet nettopp dette en skikkelig dyr reparasjon.

Men klart, alle monner drar.  Men disse begrensningene bør jo gjelde flere steder enn kun bilene?  Noen reiser veldig mye med fly, til og med når de bare skal fra Oslo til hytta i Kragerø https://www.nettavisen.no/nyheter/rodt-vil-forby-rikingene-a-fly-til-hyttene-na-er-jeg-pisslei/s/12-95-3424166207

Sjekket for utslipp??? Hver meter du kjører slipper fossilen din ut klimagassen CO2..du kan sjekke så mye du vil..men sånn er det altså..og CO2 kan ikke renses bort fra bilmotorer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du må bli sliten i hue om du tenker slik om alle folk du ser som kjører fossil bil

Anonymkode: 82995...3d2

Næ tenker ikke ille om folk som ikke har råd til annet en en gammel diesel.

Drar først frem idiotstempelet når jeg ser en NY diesel eller bensiner....Selv om vedkommende gir blanke f. i fremtiden og sine barn burde hen i det minste forstått at nyinvesteringen blir verdiløs på bruktmarkedet i god tid før 2025..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp kjøpt meg splitterpine ny dieselbil og gleder meg som en unge til den kommer 😁

Jeg kjører mye heller diesel enn den elektriske bomba med det livsfarlige batteriet som absolutt ikke er bra å forsøple kloden med.

Anonymkode: 049d9...a6b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men du har råd til at kloden skal brenne opp?

Anonymkode: 8de2a...fd1

Det må jeg bare ha råd til. Om du gir meg 100000 til en brukt elbil, så skal jeg bruke den med glede, men for nå må jeg bare være med på å brenne opp kloden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (Akkurat nå):

😂😂😂😂..Men kjære du...bilen din slipper fremdeles ut klimagasser den! Uansett hvor mange irrellevante linker du poster er du med på å utrydde menneskeheten hver gang du kjører bilen din!!!

Og bare for å understreke det: et samlet forskerkorps verden rundt står bak påstanden min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheik skrev (2 minutter siden):

Det må jeg bare ha råd til. Om du gir meg 100000 til en brukt elbil, så skal jeg bruke den med glede, men for nå må jeg bare være med på å brenne opp kloden 😊

For meg må du gjøre akkurat det du vil..

Men for alle med hjerne som forstår hvor vi er på vei..er akkurat NÅ tiden for å gjøre det riktige..!!!

Vi har gått tom for tid og med dagens retning har vi gått tom for en framtid også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
ABM skrev (2 minutter siden):

😂😂😂😂..Men kjære du...bilen din slipper fremdeles ut klimagasser den! Uansett hvor mange irrellevante linker du poster er du med på å utrydde menneskeheten hver gang du kjører bilen din!!!

Og bare for å understreke det: et samlet forskerkorps verden rundt står bak påstanden min...

Ja vel, ekstremister som deg nytter det ikke å kommunisere med uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har nettopp kjøpt meg splitterpine ny dieselbil og gleder meg som en unge til den kommer 😁

Jeg kjører mye heller diesel enn den elektriske bomba med det livsfarlige batteriet som absolutt ikke er bra å forsøple kloden med.

Anonymkode: 049d9...a6b

Så synd for deg at du må kjøpe diesel på halvlitersflasker på apoteket etter 2030 da...og får kjørenekt stort sett der det bor folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden):

Ja vel, ekstremister som deg nytter det ikke å kommunisere med uansett.

Nei ikke med argumenter av det kalibret du bruker iallefall😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men du har råd til at kloden skal brenne opp?

Anonymkode: 8de2a...fd1

Kloden går til helvete uansett. Alle moderate anslag fra klimaforskerne har slått til hittil. Og utslippene fortsetter å øke. Holder vi CO2-utslippene på 2019-nivå + frem til 2080 så vil snittemperaturen på kloden øke med 5 grader. Siden 1850 har temp økt med 1 grad. Mens de neste 50 årene vil dette femdoble seg. 
Ikke sjans utslippene skal gå ned.. Da må isåfall covid-pandemi fortsette. Siden CO2-utslippene gikk ned med 6,4 % i fjor..

Anonymkode: ea390...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer i grunn på hvem den egentlige idioten er.  Den som kaller andre for idioter for fornuftig bilvalg???     Tja...

Anonymkode: 69605...d24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kloden går til helvete uansett. Alle moderate anslag fra klimaforskerne har slått til hittil. Og utslippene fortsetter å øke. Holder vi CO2-utslippene på 2019-nivå + frem til 2080 så vil snittemperaturen på kloden øke med 5 grader. Siden 1850 har temp økt med 1 grad. Mens de neste 50 årene vil dette femdoble seg. 
Ikke sjans utslippene skal gå ned.. Da må isåfall covid-pandemi fortsette. Siden CO2-utslippene gikk ned med 6,4 % i fjor..

Anonymkode: ea390...5ad

Jess jeg vet..har lest det som finnes av studier og rapporter der ute...og de klimaendringene vi opplever nå kommer i stor grad fra utslipp fra før 2010...det tar 10 år før CO2 får full effekt i atmosfæren..

Så mest trolig er vi toast..men det kunne jo vært greitt for vanlige folk å forstå hva de er med på før urolighetene starter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...