Gå til innhold

Blir du flau over å kjøre fossilbil?


Gjest ABM

Anbefalte innlegg

nah, seks bensinglefsere og en diesel-sniffer er helt greit. jeg liker nemlig kjøre bil, jeg poserer ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kjøpe elbil i 2006. Fikk høre: ikke gjør det. Nå derimot har jeg ikke lyst lenger, vil heller irritere dem som plutselig blir omvendt etter at ‘alle’ gjør det. Er sikker på at alle de som blir flau i dag ikke hadde tenkt 2 sekunder på det i 2006. De som sa jeg ikke skulle gjøre det kjører elbil i dag. Blir faktisk satt ut av folk som blir flau over å kjøre dieselbil, har sett folk krenge seg og bli flau. Ok, lite givende. Stå for valget ditt, liksom. Skammen din kan du heller føle på når du er alene, er ikke interessert i skammen din. 
 

Det er jo fint å kjøre elbil, men jeg hadde heller snakket om det i 2006. Ikke i dag. Det blir jo litt som å snakke om at man er moderne med elektrisk komfyr. 

 

Anonymkode: 388d0...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke flau. Kan ha noe med bilene jeg kjører å gjøre. Mange elbiler jeg hadde vært flau over å kjøre. Ikke grunnet el, men de er så stygge. 

Anonymkode: fbd4c...203

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg er stolt av å kjøre bensinbil.  Neste uke blir det å bytte til en dieselbil men det ennå finns der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 2.08):

Jeg ville kjøpe elbil i 2006. Fikk høre: ikke gjør det. Nå derimot har jeg ikke lyst lenger, vil heller irritere dem som plutselig blir omvendt etter at ‘alle’ gjør det. Er sikker på at alle de som blir flau i dag ikke hadde tenkt 2 sekunder på det i 2006. De som sa jeg ikke skulle gjøre det kjører elbil i dag. Blir faktisk satt ut av folk som blir flau over å kjøre dieselbil, har sett folk krenge seg og bli flau. Ok, lite givende. Stå for valget ditt, liksom. Skammen din kan du heller føle på når du er alene, er ikke interessert i skammen din. 
 

Det er jo fint å kjøre elbil, men jeg hadde heller snakket om det i 2006. Ikke i dag. Det blir jo litt som å snakke om at man er moderne med elektrisk komfyr. 

 

Anonymkode: 388d0...286

Elbilene i dag er også litt bedre enn de du kunne kjøpe i 2006. 

Anonymkode: bd5d3...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk glasskade og fikk en fossilbil til utlån mens de skiftet ruta. Syntes det var flaut både med bråket og generelt, og jeg pleier ikke å bry meg om bil ellers 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fossilbil, og har ikke mulighet til el bil pga da måtte jeg stresset med dyr hurtiglading. Hvorfor skulle jeg være flau når det er det eneste relle valget🤷‍♀️

Bilen er nedbetalt, og for meg er det mer flaut å sette seg i gjeld for å «følge strømmen».

Anonymkode: cde53...c30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (På 12.8.2021 den 15.50):

Grunnet litt uheldige omstendigheter ble jeg tvunget til å kjøre fossilbil i dag..attpåtil dieselsvineri..

Og jeg blir jaggu ikke ofte flau..men i dag ble jeg det..følte meg som en hjernedød idiot som kjørte bil med klimagassutslipp samtidig som verden går til helvete i en klimakatastrofe av episke dimensjoner...er det bare jeg som føler sånn?

Flau?

Storkoser meg i bensinsuven min 🤷🏼‍♂️
 

Den dagen det er praktisk gjennomførbart med EL, og jeg kan få en type jeg trenger, til en pris jeg har råd til, så blir det EL.

Endret av sicario
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flau? Nei, virkelig ikke. Jeg ser bare på de som holder på å klikke av utålmodighet på ladestarsjonene rundt omkring, da blir jeg bare så varm og glad innvendig for at jeg er så heldig å eie en fossil bil, for å slippe å bruke evigheter på noe så dørgende kjedelig som å sitte å vente på å få ladet opp en bil 😅 I tilegg vet jeg at disse bilene ikke riktig er så miljøvennlige likevel når de må skrapes.. 

Anonymkode: 95fe0...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tror man er så mye mer miljøvennlig bare fordi man kjører el-bil ja da har man ikke lest seg godt nok opp på temaet.

Anonymkode: a7aa0...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...