Gå til innhold

Blir du flau over å kjøre fossilbil?


Gjest ABM

Anbefalte innlegg

Grunnet litt uheldige omstendigheter ble jeg tvunget til å kjøre fossilbil i dag..attpåtil dieselsvineri..

Og jeg blir jaggu ikke ofte flau..men i dag ble jeg det..følte meg som en hjernedød idiot som kjørte bil med klimagassutslipp samtidig som verden går til helvete i en klimakatastrofe av episke dimensjoner...er det bare jeg som føler sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg ikke flau i det hele tatt. Jeg har behov for en stor bil, og enn så lenge finnes det ikke elbiler som tilfredsstiller behovet mitt og er innenfor budsjettet mitt. 

Anonymkode: b00f3...13d

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir jeg overhodet ikke. Hvorfor skulle jeg det?

Anonymkode: 02fda...929

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mobilen foruerenser like mye. Veldig mange fjortisjenter er så "klimabevisste" når det kommer til usexy ting som bil og drivstoff, men forurenser mye mer med sitt mobil og kosmetikkbruk.

Anonymkode: 7b6f6...9d0

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg skal ha bilen til den ikke går mer, så vurderer jeg elbil om jeg skal ha bil i det hele tatt. Hva er vitsen med å bytte ut eksisterende bil med en elbil om noen andre likevel skal kjøpe og kjøre bensinbilen min?

Anonymkode: fe6f4...49d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, føler meg ikke flau. Jeg har ikke råd til å kjøpe elbil og har heller ikke mulighet til å ordne ladestasjon hjemme, så det må bare bli slik. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvorfor skulle jeg det?

Ny bil er dyrt, jeg har en god bil. Ikke minst så er jeg alene, og det kan være dumt å kjøpe en el bil som eneste bil man har. Skal man ha litt distanse på den, må man opp i pris, noe jeg ikke har råd til.

Anonymkode: 1746a...bdc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg synes elbileiere som presser igjennom at de som ikke engang har bil må betale for at de skal få lade bilen sin der de bor burde skamme seg.

Anonymkode: 8b7c0...dec

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei elsker diselbilen min... jeg er mer spent på om 15 år når alle disse nye tesla'ene skal skrotes hva gjør de med batteriene da? 

Er det så flaut så kan du jo parkere den i nærheten av noe kollektivt og ta det der i fra. 

Endret av Bente1234
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, slettes ikke flau av bensilbilen min. Bor på bygda her i nord, og det er rett og slett ikke tilrettelagt nok til el-bil her. Er nok mange år før det blir aktuelt. 

Anonymkode: 2fecc...551

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Skulle gjerne hatt en Hummer om jeg hadde hatt råd. Jorden kommer til å gå til helvete uansett. 

Anonymkode: ea390...5ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjører selv elbil, men hvis noen faktisk tror det er fordi jeg skal redde verden så tar de feil!

Derfor vil jeg heller ikke ha vært flau eller hatt skam for å kjøre bensin eller diesel heller.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, men jeg synes elbileiere som presser igjennom at de som ikke engang har bil må betale for at de skal få lade bilen sin der de bor burde skamme seg.

Anonymkode: 8b7c0...dec

Det er politikerne som vedtatt at det skal bli enklere å lade hjemme. https://elbil.no/om-lading-i-borettslag-og-sameier/ Lademuligheter øker verdien på boligene, men kanske ikke nok til å dekke det hver enkelt noen steder må betale. Uansett, sånn er jo hele staten, vi betaler for en masse vi aldri kommer til å bruke, ser ikke helt hvorfor dette er så forskjellig. Feks er du og jeg med å betale rassikring, som noen har "presset igjennom", selv om det er svært usannsynlig at vi skulle få en stein i hodet langs veien.

Anonymkode: 8ed9e...c99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De elbilene som er store nok, har lang nok rekkevidde og kan trekke tung henger, er så dyre at jeg ikke har råd til de. Bor på bygda i Nord-Norge, og det er absolutt ikke tilrettelagt for elbiler her. Tror hele kommunen har én elbillader, og den er på en annen øy enn den jeg bor på. Så jeg kjører rundt i min dieseldrevne Toyota Hilux uten å være flau. Bilen er kanskje min største «klimasynder», jeg sorterer søpla mi, kjøper ikke unødvendige ting, spiser ikke mye kjøtt (og når jeg gjør det er det selvskutt eller fra gårder i nærheten), og jeg har tatt fly tilsammen 6 ganger i løpet av mitt 27 år lange liv. Tror jeg forurenser mindre enn den gjennomsnittlige nordmann. 

Anonymkode: 9639e...135

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er vel egentlig mest stolt av å ikke la meg rive med i forbruksdansen, ved å bruke mye penger på tapsprosjektet bil. Samt at jeg bruker bil bare ved behov, selv om jeg har, og kjører kollektivt for det meste. 

Neste bil blir nok en ny elektrisk, men det er fordi jeg nå har økonomi til å unne meg det. Jeg beundrer absolutt ikke mennesker som bruker mye penger de ikke har på bil. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...