Gå til innhold

Svigerforeldre som ikke skal vaksinere seg og som gjerne vil besøke oss med nyfødt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hundrevis av babyer var i kontakt med uvaksinerte voksne før vaksinene kom, og gjett hva- de overlevde😱

Anonymkode: b240a...f2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det er ikke tvang å vaksinere seg. Det er helt frivillig. Så de du treffer på helsestasjonen og sykehuset kan like hjerne være uvaksinerte. Jeg er ikke vaksinemotstander og ble vaksinert i januar, men flere av mine kolleger er ikke vaksinert. 

Anonymkode: 27642...e31

Men jobber man i helse forventer jeg faktisk at man er NØYE med smittevern, spesielt om man jobber med de som ikke kan beskytte seg. 

Anonymkode: 56e61...8bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er ikke tvang å vaksinere seg. Det er helt frivillig. Så de du treffer på helsestasjonen og sykehuset kan like hjerne være uvaksinerte. Jeg er ikke vaksinemotstander og ble vaksinert i januar, men flere av mine kolleger er ikke vaksinert. 

Anonymkode: 27642...e31

Nei det er heldigvis frivillig! Men vil man ikke vaksinere seg får man tåle sannheten, man utgjør en mye større smitterisiko enn vaksinerte. Noen vil kanskje ikke møte den risikoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen besteforeldre fikk møte vår datter før de var vaksinert. Ville ikke utsette hverken dem, oss eller baby for unødvendig smitte.

 

Anonymkode: 984dd...915

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er for kort til å henge med typen folk som ikke vaksinerer seg. Har ikke så mye med smittefare å gjøre, men mer med typen folk.

Anonymkode: 13267...6b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Men jobber man i helse forventer jeg faktisk at man er NØYE med smittevern, spesielt om man jobber med de som ikke kan beskytte seg. 

Anonymkode: 56e61...8bf

Jeg jobber med mange leger som ikke er så ivrig med håndvask….

Anonymkode: 27642...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er lavt smittetrykk der dere bor, så ville jeg ikke brydd meg. Men hadde sagt klart i fra at ved minste symptomer må de bli hjemme og teste seg før treff neste gang. 

Om høyere smittetrykk så kan dere jo se til at de vasker seg godt og evt bruker munnbind? 

Er vel svært få babyer som er smittet.

Anonymkode: bf7c5...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug Olsen skrev (4 timer siden):

Hvis jeg var deg TS, ville jeg sagt til svigers at de kan få se den nyfødte gjennom et lukket vindu. Ikke la deg overkjøre av idioter bare fordi det er familie. De står for at de ikke ønsker å ta vaksine. Selv tror du på vaksine. Stå for det du tror på selv, og vær stolt hvis du har ryggrad!

Men vaksinerte kan fortsatt smitte også. Derfor bør de også nekte vaksinerte å besøke babyen, for sikkerhets skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen besteforeldre fikk møte vår datter før de var vaksinert. Ville ikke utsette hverken dem, oss eller baby for unødvendig smitte.

 

Anonymkode: 984dd...915

Mens dere selv var totalisolert mens dere hadde baby? Med tanke på at dere er yngre enn besteforeldre, og lenger ut i vaksinasjonskøen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 time siden):

 

 

 

 

Wow, står det sånn til med kunnskapen?? 😳😳

Folkens, uvaksinerte er mye større smittespredere enn vaksinerte! Ja, vaksinerte kan også spre smitte, men i betydelig mindre grad.

Derfor tar man også et samfunnsansvar ved å la seg vaksinere. Ved å la seg vaksinere er man med på å beskytte de sårbare rundt oss som ikke kan ta vaksine. 

Men spiller det noen rolle i hvor stor grad de sprer smitte? Fakta er at både uvaksinerte og vaksinerte kan spre smitte, det er bevist vitenskapelig. Vaksinen tar man mest for sin egen del - for å slippe å bli alvorlig syk eller dø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
Just now, ItchyBitchySpider said:

Men spiller det noen rolle i hvor stor grad de sprer smitte? Fakta er at både uvaksinerte og vaksinerte kan spre smitte, det er bevist vitenskapelig. Vaksinen tar man mest for sin egen del - for å slippe å bli alvorlig syk eller dø. 

Det spiller selvfølgelig en rolle, jo flere vaksinerte, jo mindre smitte i samfunnet. Jeg personlig er ikke redd for å bli smittet av covid, skulle jeg bare tenkt på meg selv hadde jeg droppet vaksinen. Men mitt valg spiller en rolle for hele samfunnet, nettopp fordi vi vaksinerte sprer smitte i mye mindre grad. Vil du minimere risikoen for å bli smittet av covid er den brutale sannheten at uvaksinerte gir DEG en større risiko enn vaksinerte. Det er tallenes klare tale. Jeg ser ikke hvorfor man skal se bort fra det ganske så viktige faktumet?!? 

Det betyr ikke at jeg syns ts skal nekte svigers å treffe babyen altså. Men jeg forstår dilemmaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 time siden):

Det spiller selvfølgelig en rolle, jo flere vaksinerte, jo mindre smitte i samfunnet. Jeg personlig er ikke redd for å bli smittet av covid, skulle jeg bare tenkt på meg selv hadde jeg droppet vaksinen. Men mitt valg spiller en rolle for hele samfunnet, nettopp fordi vi vaksinerte sprer smitte i mye mindre grad. Vil du minimere risikoen for å bli smittet av covid er den brutale sannheten at uvaksinerte gir DEG en større risiko enn vaksinerte. Det er tallenes klare tale. Jeg ser ikke hvorfor man skal se bort fra det ganske så viktige faktumet?!? 

Det betyr ikke at jeg syns ts skal nekte svigers å treffe babyen altså. Men jeg forstår dilemmaet. 

Og jeg forstår det ikke. Viruset skiller ikke mellom antivaxxere, folk som ikke kan ta vaksine grunnet helseforhold, folk som enda venter på vaksinen fordi de er prioritert sist, og vaksinerte som vaksinen ikke har fungert på. Man vet heller ikke hvem vaksinen virker på eller ikke, og vaksinerte får ofte ingen symptomer, fordi vaksinen gjør nettopp det - mildner sykdommen. Så alle som har nærkontakt med babyen risikerer å smitte babyen, fordi man ofte ikke vet om man har korona eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 hour ago, ItchyBitchySpider said:

Og jeg forstår det ikke. Viruset skiller ikke mellom antivaxxere, folk som ikke kan ta vaksine grunnet helseforhold, folk som enda venter på vaksinen fordi de er prioritert sist, og vaksinerte som vaksinen ikke har fungert på. Man vet heller ikke hvem vaksinen virker på eller ikke, og vaksinerte får ofte ingen symptomer, fordi vaksinen gjør nettopp det - mildner sykdommen. Så alle som har nærkontakt med babyen risikerer å smitte babyen, fordi man ofte ikke vet om man har korona eller ikke. 

Viruset skiller på vaksinerte og uvaksinerte.

Risiko er et produkt av sannsynlighet og konsekvens. For en vaksinert er sannsynlighet for å bli smittet lavere, og sannsynligheten for å smitte videre er enda lavere. Risikoen er derfor lavere. 

Hva du ikke forstår greier ikke jeg å forstå. 🤷‍♀️ Dette er tallenes tale, handler ingenting om personlig overbevisning. Ja, risikoen for å bli smittet er alltid der. Men den er større ved omgang med uvaksinerte. Akkurat som at "risikoen" for å vinne i lotto er større hvis du tipper på 100 rekker i stedetfor bare 1. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...