Gå til innhold

Svigerforeldre som ikke skal vaksinere seg og som gjerne vil besøke oss med nyfødt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Eh hehe, nei det må de ikke. Har hatt to spedbarn med feber og det var vanlig sykdom, så ingen innleggelse nødvendig. 

Anonymkode: 55760...17a

Det gjaldt ditt barn. Ikke alle andres.

Anonymkode: 5fd04...a5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde det vært meg i din situasjon så hadde jeg ikke latt de treffe babyen de første ukene. Kanskje etterhvert kunne de komme men de måtte holdt avstand. 
Min baby, jeg bestemmer. De er dumme, jeg bestemmer. Det er stigende smitte i hjembyen min. Det er et meget godt argument.

Anonymkode: 5fd04...a5f

Her er det jo du som høres litt dum ut..... Beklager, men..... Vaksinerte smitter din baby like mye som uvaksinerte.... 

Anonymkode: fd18a...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre om de er uvaksinerte. Som kjent, så er de likefullt smittebærere uavhengig av vaksine eller ikke. 

De som er vaksinerte får et langt mildere sykdomsforløp, og det er mulig at de ikke vil merke til at de bærer smitten i det hele tatt. 
De uvaksinerte får et mer kjent sykdomsforløp, og vil mye lettere vite om de er syke eller ikke. 

Anonymkode: 24808...25a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Av nysgjerrighet: hvorfor mener du at  de ikke skal kunne møte eget barnebarn fordi de er uvaksinerte? 

Så lenge de ikke har noen symptomer eller andre sykdomstegn, vasker hender og spriter når de kommer bør det vel gå fint? 

Anonymkode: a279e...29d

Åja så at barnebarnet er deres «eget» betyr at de kan utsette det for så mye fare de bare vil?

Foreldrenes jobb er å passe på barnets beste, ikke stryke egoet til besteforeldrene. 

Anonymkode: e6fea...a29

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Av nysgjerrighet: hvorfor mener du at  de ikke skal kunne møte eget barnebarn fordi de er uvaksinerte? 

Så lenge de ikke har noen symptomer eller andre sykdomstegn, vasker hender og spriter når de kommer bør det vel gå fint? 

Anonymkode: a279e...29d

Det er noe som heter inkubasjonstid. Det er perioden fra man er smittet og frem til man får symptomer. Det kan være flere dager! 

Anonymkode: 5fd04...a5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er du vaksinert og ammer baby så får barnet antistoffer av deg mot covid 19.

Anonymkode: 286d9...05d

Når ble det påvist? Kan du legge ved link?

Anonymkode: 5fd04...a5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke sånn at man sprer smitten selv om man er vaksinert også?

Anonymkode: 3524d...2c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Vaksinerte folk kan fortsatt smitte… 

Anonymkode: 7e732...943

Ja, men det er MYE mindre sannsynlig at vaksinerte folk bærer smitte.

Jeg blir litt skremt og sjokkert over hvor lett folk som svarer her tar på dette. Det er snakk om et lite barn med utrent immunforsvar, da bør man minimerer risikoen for at det skal smittes av coronaviruset.

Ja, det er noen som velger å si nei til vaksinen. Desto flere som gjør det, desto dårligere kontroll vil vi ha på smittesituasjonen. Flere uvaksinerte øker også sjansene for at nye mutasjoner oppstår. 

TS bør absolutt si til svigers at de kan få komme på besøk når de har vaksinert seg. Det er ikke optimalt for båndet mellom barnet og besteforeldrene, men det er heller ikke optimalt for barnet å få Covid19.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Her er det jo du som høres litt dum ut..... Beklager, men..... Vaksinerte smitter din baby like mye som uvaksinerte.... 

Anonymkode: fd18a...767

Er det mitt barn er det mitt valg .

Les sitatet under😏

Collan skrev (1 minutt siden):

Ja, men det er MYE mindre sannsynlig at vaksinerte folk bærer smitte.

Jeg blir litt skremt og sjokkert over hvor lett folk som svarer her tar på dette. Det er snakk om et lite barn med utrent immunforsvar, da bør man minimerer risikoen for at det skal smittes av coronaviruset.

Ja, det er noen som velger å si nei til vaksinen. Desto flere som gjør det, desto dårligere kontroll vil vi ha på smittesituasjonen. Flere uvaksinerte øker også sjansene for at nye mutasjoner oppstår. 

TS bør absolutt si til svigers at de kan få komme på besøk når de har vaksinert seg. Det er ikke optimalt for båndet mellom barnet og besteforeldrene, men det er heller ikke optimalt for barnet å få Covid19.

 

Anonymkode: 5fd04...a5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bedre om de er uvaksinerte. Som kjent, så er de likefullt smittebærere uavhengig av vaksine eller ikke. 

De som er vaksinerte får et langt mildere sykdomsforløp, og det er mulig at de ikke vil merke til at de bærer smitten i det hele tatt. 
De uvaksinerte får et mer kjent sykdomsforløp, og vil mye lettere vite om de er syke eller ikke. 

Anonymkode: 24808...25a

Her er du på bærtur. En uvaksinert person er like symptomfri i inkubasjonstiden som en vaksinert person.

Men en vaksinert person har mye mindre sjanse for å i det hele tatt bli smittet enn en uvaksinert.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er forskjell på den gang vaksine ikke var tilgjengelig, og nå når det er tilgjengelig. Vaksinerte er i mindre grad smittebærere enn uvaksinerte, og derfor syns jeg godt man kan skille på de to gruppene. Det er helt frivillig å ta vaksine, men da er man også selvforskyldt de som velger å unngå uvaksinerte. Jeg hadde ikke ønsket å utsette en nyfødt for større risiko enn nødvendig, og derfor hadde ikke uvaksinerte vært velkommen på nært hold. Så jeg syns det er helt akseptabelt å si til de uvaksinerte besteforeldrene at "det er deres valg å ikke ta vaksine, men da er det vårt valg at dere ser babyen på avstand." Så få gæmlisene bestemme hva som er viktigst.  

 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er du vaksinert og ammer baby så får barnet antistoffer av deg mot covid 19.

Anonymkode: 286d9...05d

Vil gjerne at du viser til forskning som begrunner dette, fra et annerkjent tidsskrift, ikke konspirasjon.no eller lignende sider

Anonymkode: 21c62...f59

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg TS, ville jeg sagt til svigers at de kan få se den nyfødte gjennom et lukket vindu. Ikke la deg overkjøre av idioter bare fordi det er familie. De står for at de ikke ønsker å ta vaksine. Selv tror du på vaksine. Stå for det du tror på selv, og vær stolt hvis du har ryggrad!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vel RS-virus også en ting en bør beskytte baby mot. Voksne kan ha lette forkjølelsessymptomer av RS, mens babyer kan bli innlagt. Med andre ord tenker jeg at fokuset bør være på at folk er friske når de skal treffe baby, god håndhygiene osv, mer enn hvem som er og ikke er vaksinert for korona. Skal alle som har baby med stpresøsken i barnehage og skole holde søsknene unna baby de første ukene/månedene også da?

Anonymkode: 09fba...12e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har babyer under 3mnd feber skal de til legen, og i veldig mange tilfeller fører det til innleggelse. 
https://www.vitusapotek.no/gravid%2C-baby-og-barn/baby/feber-baby/a/A135001

Anonymkode: 56e61...8bf

Har hatt 4 barn. De 3 siste har hatt feber før 3 mnd. Ingen har bært innlagt. 

Anonymkode: 27642...e31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug Olsen skrev (19 minutter siden):

Hvis jeg var deg TS, ville jeg sagt til svigers at de kan få se den nyfødte gjennom et lukket vindu. Ikke la deg overkjøre av idioter bare fordi det er familie. De står for at de ikke ønsker å ta vaksine. Selv tror du på vaksine. Stå for det du tror på selv, og vær stolt hvis du har ryggrad!

Du vet at helsesøster og legen på helsestasjonen kan være uvaksinete?

Anonymkode: 27642...e31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Av nysgjerrighet: hvorfor mener du at  de ikke skal kunne møte eget barnebarn fordi de er uvaksinerte? 

Så lenge de ikke har noen symptomer eller andre sykdomstegn, vasker hender og spriter når de kommer bør det vel gå fint? 

Anonymkode: a279e...29d

Flere grunner; det er fordi de selv har valgt å ikke ta vaksinen og beskrives som å ta middels smittevernshensyn. Nyfødte barn er sårbare og jeg ville ikke tatt sjansen. Om barnet uansett hadde blitt smittet ville jeg iallefall ikke følt på like stor skyldfølelse dersom jeg faktisk hadde gjort det jeg hadde kunnet for å unngå det. I tillegg er jeg preget av at jeg er intensivsykepleier og jobbet med syke koronapasienter, det er ingen spøk. 

Anonymkode: b345d...c94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kutte kontakten med familien for all tid. De vil jo alltid være en "smitterisiko".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
4 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud….

Nå må du rulle inn ts. 

Dine foreldre er like mye smittebærere som dine svigerforeldre. Er så rart at svigerforeldre «alltid er verst». 

Så dine foreldre lever i isolat og omgås så og si ingen mennesker? Samt følger alle smittevernsregler 100%? Tenker siden du måtte påpeke at svigerforeldrene dine ikke var såå flinke til å passe på.

Har sett flere lignende tråder og nå må dere gi dere med dette hysteriet rundt uvaksinerte. Dem er kun til «fare» for seg selv og ingen andre. Er nesten som om folk har begynt å finne på ting som dette for å presse vaksine på alle og enhver. La folk bestemme selv. 

Anonymkode: 5357b...bbc

 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor? Foreldrene kan selv smitte barnet, da vaksinerte også smitter. Skal de også holde 1-2 meter avstand til barnet? Vaksinen gjør at man ikke blir så syk selv, men det smitter andre.... Uvaksinerte utgjør kun en risiko for seg selv. 

Anonymkode: fd18a...767

 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Her er det jo du som høres litt dum ut..... Beklager, men..... Vaksinerte smitter din baby like mye som uvaksinerte.... 

Anonymkode: fd18a...767

 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er bedre om de er uvaksinerte. Som kjent, så er de likefullt smittebærere uavhengig av vaksine eller ikke. 

De som er vaksinerte får et langt mildere sykdomsforløp, og det er mulig at de ikke vil merke til at de bærer smitten i det hele tatt. 
De uvaksinerte får et mer kjent sykdomsforløp, og vil mye lettere vite om de er syke eller ikke. 

Anonymkode: 24808...25a

 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det ikke sånn at man sprer smitten selv om man er vaksinert også?

Anonymkode: 3524d...2c6

Wow, står det sånn til med kunnskapen?? 😳😳

Folkens, uvaksinerte er mye større smittespredere enn vaksinerte! Ja, vaksinerte kan også spre smitte, men i betydelig mindre grad.

Derfor tar man også et samfunnsansvar ved å la seg vaksinere. Ved å la seg vaksinere er man med på å beskytte de sårbare rundt oss som ikke kan ta vaksine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (20 minutter siden):

 

 

 

 

Wow, står det sånn til med kunnskapen?? 😳😳

Folkens, uvaksinerte er mye større smittespredere enn vaksinerte! Ja, vaksinerte kan også spre smitte, men i betydelig mindre grad.

Derfor tar man også et samfunnsansvar ved å la seg vaksinere. Ved å la seg vaksinere er man med på å beskytte de sårbare rundt oss som ikke kan ta vaksine. 

Men det er ikke tvang å vaksinere seg. Det er helt frivillig. Så de du treffer på helsestasjonen og sykehuset kan like hjerne være uvaksinerte. Jeg er ikke vaksinemotstander og ble vaksinert i januar, men flere av mine kolleger er ikke vaksinert. 

Anonymkode: 27642...e31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...