Gå til innhold

Svigerforeldre som ikke skal vaksinere seg og som gjerne vil besøke oss med nyfødt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du vaksinert og ammer baby så får barnet antistoffer av deg mot covid 19.

Anonymkode: 286d9...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde ikke sluppet de inn engang, og iallefall ikke fått holdt babyen. Men sagt at de er hjertelig velkomne etter de har tatt vaksinen. De har tatt valget - de må ta konsekvensene.

Anonymkode: b345d...c94

Herregud

Anonymkode: d7dd5...bcc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så hysteriske noen av dere er! Få øynene bort fra nyhetene asap, det har jo klikka for folk! 

Anonymkode: 85742...c34

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Mulig detter har blitt spurt om tidligere. 

Jeg blir redd og usikker. Jeg og ektemannen er vaksinerte. Mine foreldre er også vaksinert. Men svigerforeldrene mine har takket nei til vaksinen. Og jeg kjenner jeg er litt redd for at å ha besøk av de… Svigermor treffer mange folk og praktiserer smittevernreglene middels godt. De har også en god del nærkontakter. 

Jeg er selvfølgelig klar over at en som er vaksinert også kan bære smitte. Men det føles mer utrygt med de som ikke er vaksinert. Kan jeg i det hele tatt uttrykke min bekymring til de? Føler de tar så lett på hele pandemien. Hva tenker dere?

Anonymkode: 51858...f55

Det hadde jeg nektet. De hadde fått vente til barnet var større og mer robust, middel gode smittevernvaner og nekter vaksine hadde ikke jeg latt komme nær noe så dyrebart.

Du kan helt fint styre unna de som ikke er vaksinerte, og i motsetning til hva en annen sier så kan du helt fint være redd de som ikke er vaksinert. 

Synd for besteforeldrene, men kanskje de tyr til vettet.

Anonymkode: 606c0...301

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud så hysteriske noen av dere er! Få øynene bort fra nyhetene asap, det har jo klikka for folk! 

Anonymkode: 85742...c34

 Jeg leser ikke stort med nyheter, men jeg har faktisk evnen til å tenke selv og vurdere dette. Jeg gidder ikke risikere noe når det kommer til barna.

Anonymkode: 606c0...301

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mange er skremt av antivaksinepropaganda, de burde vurdere og tenke litt selv, sette seg inn i vitenskapen og forskningen.

Anonymkode: 606c0...301

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Er du vaksinert og ammer baby så får barnet antistoffer av deg mot covid 19.

Anonymkode: 286d9...05d

Det skjer ikke akkurat over natta.

Anonymkode: 606c0...301

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hadde aldri fratatt familiemedlemmer å holde babyen. Tenk hvordan det er med på å hemme en tid du ikke får tilbake. 

Anonymkode: d7dd5...bcc

Når folk ikke lar seg vaksinere er det deres egen skyld.

Anonymkode: 6303c...4e6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mulig detter har blitt spurt om tidligere. 

Jeg blir redd og usikker. Jeg og ektemannen er vaksinerte. Mine foreldre er også vaksinert. Men svigerforeldrene mine har takket nei til vaksinen. Og jeg kjenner jeg er litt redd for at å ha besøk av de… Svigermor treffer mange folk og praktiserer smittevernreglene middels godt. De har også en god del nærkontakter. 

Jeg er selvfølgelig klar over at en som er vaksinert også kan bære smitte. Men det føles mer utrygt med de som ikke er vaksinert. Kan jeg i det hele tatt uttrykke min bekymring til de? Føler de tar så lett på hele pandemien. Hva tenker dere?

Anonymkode: 51858...f55

Kommer de fra et sted med mye smitte og er utpreget sosiale? 

Jeg hadde ikke vært nervøs for et besøk. Dette er jo stort for dem også. 

Du kan jo fortelle dem om din bekymring og be de ta en test før de kommer. 

Anonymkode: 05a3c...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke be de unngå andre sosialt en tid før de kommer? Og at en ikke må ha noen symptomer ved besøk?

Anonymkode: 6ab64...29a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow dette er hysteri. Inntil nylig var ingen av oss vaksinerte og smitten langt høyere.. 

Anonymkode: 3631c...4ef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke villig til å "gamble egen helse" ved å ta vaksinen men å risikere smitte til en nyfødt er helt greit. Det er veldig spesielt. Hvor lenge har besteforeldrene tenkt å leve? Det er mye verre å risikere en baby skal få en senskadene av infeksjon, selv om sjansen er liten. For noen prioriteringer enkelte har.

Anonymkode: 3dc10...b2c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du være mer sikker så krev test. Den bør også kreves av de vaksinerte. 

Anonymkode: 1393a...54c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outlander skrev (11 timer siden):

Ja, men her snakker vi om covid, ikke en liten barnefeber.  Jeg har hatt et barn innlagt på sykehuset en uke på grunn av RS virus...og covid er såpass ny, vil du ta sjansen med ditt nytt barn?  Regner at ts ikke vil i hvert fall.  

Fremstår feber ved Covid annerledes enn annen feber? Feber er et symptom. Som sammen med andre symptomer bestemmer hvor syk en person er, og hvor nødvendig det er med legetilsyn, evnt innleggelse. 

Ved RS virus er det vel hoste og puste som er typiske symptomer, ikke nødvendigvis så høy feber?

Anonymkode: 01c23...aa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Wow dette er hysteri. Inntil nylig var ingen av oss vaksinerte og smitten langt høyere.. 

Anonymkode: 3631c...4ef

Ja, for ikke lenge siden, men før vaksinene, sto folk frem i media og klaget over at besteforeldre fra utlandet ikke hadde fått sett barnebarnet sitt og at reglene for å komme inn i landet var altfor strenge.

Nå som vi har vaksine, er plutselig det å være i nærheten av noen som ikke har tatt vaksinen nærmest dødelig.

 

Anonymkode: 01c23...aa2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud….

Nå må du rulle inn ts. 

Dine foreldre er like mye smittebærere som dine svigerforeldre. Er så rart at svigerforeldre «alltid er verst». 

Så dine foreldre lever i isolat og omgås så og si ingen mennesker? Samt følger alle smittevernsregler 100%? Tenker siden du måtte påpeke at svigerforeldrene dine ikke var såå flinke til å passe på.

Har sett flere lignende tråder og nå må dere gi dere med dette hysteriet rundt uvaksinerte. Dem er kun til «fare» for seg selv og ingen andre. Er nesten som om folk har begynt å finne på ting som dette for å presse vaksine på alle og enhver. La folk bestemme selv. 

Anonymkode: 5357b...bbc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg i din situasjon så hadde jeg ikke latt de treffe babyen de første ukene. Kanskje etterhvert kunne de komme men de måtte holdt avstand. 
Min baby, jeg bestemmer. De er dumme, jeg bestemmer. Det er stigende smitte i hjembyen min. Det er et meget godt argument.

Anonymkode: 5fd04...a5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone83 skrev (15 timer siden):

Da blir det 1-2 m avstand da. Babyen er jo ikke vaksinert. 
 

hadde i vertfall holdt det slik så lenge det er betydelig smitte i landet. 

Hvorfor? Foreldrene kan selv smitte barnet, da vaksinerte også smitter. Skal de også holde 1-2 meter avstand til barnet? Vaksinen gjør at man ikke blir så syk selv, men det smitter andre.... Uvaksinerte utgjør kun en risiko for seg selv. 

Anonymkode: fd18a...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigdegyal skrev (15 timer siden):

Det er no svigerforeldrene dine dette går utover ingen andre. De er like mye smittebærere som de som er vaksinerte. Vaksinen er for at de som har tatt den skal bli minst mulig dårlig.

Det går ut over babyen som ikke er vaksinert. Det er større sjanse å bli smittet uten vaksine, ergo er risikoen høyere for at en uvaksinert drar med seg smitte. 

Anonymkode: 5fd04...a5f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...