Gå til innhold

Svigerinne irriterer meg så grensesløst! (Dine, mine barn)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Humoristisk? Er ingen trolletråd. Hvorfor må alt være trolletråd på KG?

TS

Anonymkode: 7f476...141

Fordi det er skikkelig sært å ha vært sammen med en UNG gutt på 23 år (!!!) i noen knappe måneder, for så å påpeke at han skal adoptere ungen din som den mest naturlige ting i verden. Det er ikke normalt, det er rart og det er uansvarlig ovenfor datteren din. 

Anonymkode: b7c4d...116

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er litt voldsomt å ville bli kalt bestemor og bestefar etter å ha bodd sammen i 3 mnd bare. Går fint an å bli godt kjent først og ta det med ro. 
de er ikke hennes biologiske, men de kan være besteforeldre og ha den rollen allikevel. Ikke press på med dette til den svigerinne når forholdet og samboerskapet er helt nytt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får ikke adoptere et barn etter så kort tid i forholdet. Og hans lave alder i tillegg. Trolle tråd 

Anonymkode: f382b...b32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Stebarnsadopsjon kan ikke foretas før steforelder har oppfostret barnet i minst 5 år. I tillegg så skal adopsjonen være til barnets beste. Derfor anbefales det å vente med adopsjonen til barnet er over 12 år, slik at det selv kan uttale seg. Så den eventuelle adopsjonen vil være langt frem i tid.

 

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop.-88-l-20162017/id2548407/?ch=8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den overskriften din er vel en uttalelse som kunne kommet fra «svigerinnen» din: «Den nye dama til broren min irriterer meg grenseløst». At du som har et så sterkt ønske og vilje til å tvinge igjennom inkludering, aksept og kjærlighet for deg og ditt barn inn i denne familien ikke ser det? Du graver din egen grav her. Er du lur, samarbeider og støtter du søsteren og bygger bånd mellom deg og henne, ditt barn og hennes. Og i hennes familie (som ikke er din helt ennå), er det hun som er datter, og hennes barn som er første barnebarn og hun som har rett. Ikke diskuter slike ting med henne, og ikke ødelegg for henne. Du vil ikke vinne her. 

Anonymkode: 0062f...1c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Samboeren min skal adoptere min datter når den tid kommer. De elsker datteren min. 
 

TS

Anonymkode: 7f476...141

Da blir hun ihvertfall barnebarnet deres. Når samboeren din adopterer henne. 
Men fortsatt ikke deres biologiske barnebarn, for «biologisk» betyr at det er «kjøtt og blod».

Svigerinnen din sitt barn er deres eneste biologiske barnebarn og deres førstefødte barnebarn, for barnet ditt er ikke juridisk sett deres barnebarn enda. Dette er ikke noe du kan gjøre noe med. Men det er veldig fint at de har en så fin relasjon med barnet ditt! Husk dere bare har vært sammen ett år og det er ikke alle som ville introdusert en ny kjæreste med familie så fort i barnas liv. Mitt råd er å roe deg ned her, tenk også litt på hvordan det føles for alle andre oppi det hele. Dersom det plutselig, i løpet av det neste halvåret, skulle ta slutt mellom deg og din kjære, vil de nye «besteforeldrene» miste relasjonen til ditt barn da? Eller skal de fortsette å være «besteforeldrene» hennes? Og hvordan vil ditt barn takle det? 

Anonymkode: 9eee5...048

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men hvorfor må hun si nei til det andre barnebarnet? Hun kan vel ha begge? Eller bytte på? Eller kompensere på andre måter for det andre barnebarnet?

Anonymkode: e11dd...8ff

Nei, for du tror ikke bestemor vil gjøre NOE ANNET enn å passe barn hele tida, tror du vel? Hvis TS har avtale for sitt barn to ganger i uka, og det biologiske barnebarnet skal ha like mye, så binder bestemor opp FIRE dager hver uke på barnepass. 

Anonymkode: 9eee5...048

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fordi jeg er på jobb. Min svigerinne er bare hjemme uansett.

 

TS

Anonymkode: 7f476...141

Å du har ikke hørt om noe som kalles barnehage??

Anonymkode: 36650...55b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Å du har ikke hørt om noe som kalles barnehage??

Anonymkode: 36650...55b

Behøver ikke full barnehageplass hvis svigermor kan passe to dager i uka? Penger spart. Svigermor er ufør uansett.

TS

Anonymkode: 7f476...141

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom trolletråd. Skulle ønske TS prøvde å gjøre det realistisk i det minste, men jaja.. 

Anonymkode: 62c60...346

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en så enkel tankegang du har, så skjønner jeg du må ut å finne smågutter for å matche det intellektuelle. Lykke til!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Morsom trolletråd. Skulle ønske TS prøvde å gjøre det realistisk i det minste, men jaja.. 

Anonymkode: 62c60...346

Øhh? Hva skal jeg forandre for at det skal bli mer realistisk?😂 Det er sånn vårt liv er. Bare fordi dere ikke mener det er normalt, er det faktisk noen som har det sånn. Typ meg.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (34 minutter siden):

Med en så enkel tankegang du har, så skjønner jeg du må ut å finne smågutter for å matche det intellektuelle. Lykke til!

Han er veldig moden for alderen.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666

En barnebarn/besteforeldre-relasjon er ikke noe som vedtas i slektsråd. 
Det er noe som innarbeides dag for dag over tid.

TS bør ta det med ro, og svigerinne bør være mer taktfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er veldig moden for alderen.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Ja, da skal du ikke se bort ifra at han vokser fra deg snart

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor og på hvilken måte irriterer hun deg? Det virker som det var DU som påpekte at hennes barn fikk gaver fra sine besteforeldre (som om det var noe uvanlig  eller urettferdig) og DU som begynte argumentere mot henne? Hun har rett, og du tar feil, og hun irriterer deg grenseløst? 

Anonymkode: 0062f...1c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uansett hvordan du vrier og vendte på det er din datter resultat av en ANNEN MANN SOM SPRUTA I DEG. Hun er ikke den 22 år gamle typen  sin biologiske datter uansett hvor mye du ønsker å late som det og vil at alle skal glemme at hun er noe andre sin. At du er 34 år gjør det høyt usannsynlig at dere blir å vare 

hun er ikke biologisk barnebarn til mannen din sine foreldre . Såklart vil de behalde sitt biologiske anderledes. Det er deres blod barnebarn

At du fikk barn med en udugelig mann er ikke denne familien sin skyld 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvor virkelighetsfjern er du? Du er sammen med en gutt som neppe er voksen i hodet. Dere har vært sammen i et år og har allerede flyttet sammen selv om du har barn fra før. Stakkars barn som lever under ustabile og utrygge forhold

Anonymkode: c79b3...eb8

Det kan du umulig vite noe om! Ufin kommentar!

Endret av anonym 4545
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narad skrev (På 2.8.2021 den 16.21):

Hva med dine foreldre og ditt barns foreldre? De er jo barnets besteforeldre. Har ikke barnet kontakt med de?

Syns det er supert at dine nye svigerforeldre tar så godt vare på ditt barn, men vær forsiktig her.
Det er ett lite barn og forholdet ditt har ikke vart sååå lenge enda, det har vart i ett år.
Hva om forholdet ryker? Da er jo ikke dine nåværende svigerforeldre noe for barnet ditt lengre..
Pass på barnet her, at det ikke skal miste sine nye besteforeldre fordi mor og stefar ikke er sammen lengre...

Og om din nåværende kjæreste skal adoptere barnet, har barnefaren sagt ja til dette?
Er han villig til å skrive under papirer på dette?

Og ditt barn er ikke barnebarnet til dine svigerforeldre. De er ste/bonusbesteforeldre.
Om din kjæreste derimot adopterer så blir de besteforeldrene.

Mine foreldre har noe med datteren min å gjøre, men ikke på farssiden. Bestefaren hennes der, er død. Eksen min gjorde ingenting, så jeg gjorde det slutt med han og han syns det ble vanskelig å ha noe med datteren vår å gjøre pga bruddet. Han sender ikke gaver til verken jul eller bursdag. 
 

ja, han vil adoptere.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-2 den 16.00):

Vil at mitt barn skal kalle de bestemor og bestefar, fordi de er på en måte det. Han skal føle seg elsket. 
 

TS

Anonymkode: 7f476...141

Du kan ikke forvente at svigerforeldre vil elske ditt barn like mye som et biologisk barne barn. Hvorfor kan ikke din sønn ha kontakt med sine egne biologiske besteforeldre ? kanskje de savner ham og ønsker å ha kontakt.

Anonymkode: 42e39...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...