Gå til innhold

Svigerinne irriterer meg så grensesløst! (Dine, mine barn)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det er ikke realistisk? Normalt her jeg bor.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Normalt at 34 år gamle alenemødre er sammen med guttunger på noen-og-tjue? Tja. 

Anonymkode: 85b47...9eb

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har vært sammen i et år. Nei, ditt barn er selvfølgelig ikke deres barnebarn. 

Anonymkode: f9f62...00a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vil at mitt barn skal kalle de bestemor og bestefar, fordi de er på en måte det. Han skal føle seg elsket. 
 

TS

Anonymkode: 7f476...141

Det er ikke noe du kan tvinge på svigerfamilien din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så det er ikke realistisk? Normalt her jeg bor.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Ja, men i Trolleland kan alt gå an!😂

Anonymkode: ada75...f39

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Normalt at 34 år gamle alenemødre er sammen med guttunger på noen-og-tjue? Tja. 

Anonymkode: 85b47...9eb

Skal vi bare forandre alderen våres, fordi du ikke tror det er realistisk? Kokko

TS

Anonymkode: 7f476...141

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svigerinnen min og jeg hadde en diskusjon her forleden, om min datter, som ikke er min samboers biologiske datter.

 

Litt backstory,

jeg og samboeren min har vært kjærester i ett år og har vært samboere siden mai i år.

Hun og hennes samboer, har vært sammen med sin kjæreste i 4 år og de har et felles barn, som ble født desember i fjor. Med en konflikt med svigerfamilie.

Hun sier at mitt barn ikke er barnebarnet til våres svigerforeldre/søskenbarnet til sitt barn, eller hun sa det indirekte. Jeg fortalte at de kjøper mye til deres gutt, og var veldig glad i henne. Og da skrev hun: er tross alt det første og eneste barnebarnet, er selvfølgelig kjempestas da.😊Det er vi glade for»
 

jeg argumenterer for at blod ikke er alt, men hun sier fortsatt at min datter har sine egne besteforeldre og at dem ikke er hennes besteforeldre. 
 

Er det jeg som tar feil, eller henne? De sier at min datter er deres barnebarn også. For hun har ingenting med sin far å gjøre.

Anonymkode: 7f476...141

hvis foreldrene til din samboer ser på henne som barnebarn også, har hun ingenting hun skulle sagt, hun virker nesten sjalu

Anonymkode: 8725f...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

hvis foreldrene til din samboer ser på henne som barnebarn også, har hun ingenting hun skulle sagt, hun virker nesten sjalu

Anonymkode: 8725f...c08

Kan jeg tro :) Svigemor sier jeg er favoritten av mine 2 andre svigerinner :) 

TS

Anonymkode: 7f476...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan jeg tro :) Svigemor sier jeg er favoritten av mine 2 andre svigerinner :) 

TS

Anonymkode: 7f476...141

Gakk gakk 🦆

Anonymkode: 02c30...dd0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Noen omtaler det som bonusbarnebarn/stebarnebarn også. Jeg har vært stebestemor til min manns barnebarn.

Om du går lei og forlater samboer og hele hans slekt, så har de heller ingen krav til kontakt med ditt barn, eller motsatt.  Forholdet dem imellom er helt og holdent opp til deres gjensidige følelser.  Min stefamilie brøt kontakten med meg da mannen min døde.  Ja, det er sårt, men slik kan det gå.

 

 

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vil at mitt barn skal kalle de bestemor og bestefar, fordi de er på en måte det. Han skal føle seg elsket. 
 

TS

Anonymkode: 7f476...141

Verken du eller din svigerinne som bestemmer det, det er helt og fult opp til din kjærestes foreldre å bestemme hva de vil kalle seg selv ovenfor barnet og om de behandler det som ett barnebarn eller ikke.

Litt tidlig at de går 'all in' og kaller seg bestemor og bestefar når forholdet ikke har vært lengre enn ett år ennå, men det virker jo som at de tar imot dere med åpne armer. Da kan det jo være greit å la din svigerinne få siste ordet i diskusjonen, for husfredens skyld. Ditt barn vil jo gjerne følge på hennes med å kalle de beste... og da er jo saken løst helt av seg selv, uten at det lages noen store diskusjoner.

Du kan jo prøve å sette deg selv i svigerinnens sted, om du var mor til første (blods)barnebarnet og det plutselig kom inn ett 'stebarn' som fikk mye oppmerksomhet og der moren dyttet det frem som at dette barnet skulle kalle de bestemor og bestefar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kan jeg tro :) Svigemor sier jeg er favoritten av mine 2 andre svigerinner :) 

TS

Anonymkode: 7f476...141

Herregud, så barnslig du er. 

Anonymkode: 69e5d...b49

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har gjort det, men svigermor for dårlig samvittighet over at hun må si nei til barnebarnet til svigerinnen min, fordi vi har fast avtale om at datteren min er der fast to dager i uken.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Da synes jeg du skal ta hensyn til svigermor, og ikke legge beslag på henne så ofte. Slik jeg leser deg, har din kjærestes foreldre tatt veldig godt imot deg og barnet ditt, men det er viktig at det også blir plass til svigerinnes barn. 
 

Kanskje det er derfor svigerinne presiserer så veldig at hennes barn er det eneste barnebarnet? Hun føler kanskje at du har sørget for en fast avtale som tar for mye av besteforeldrenes kapasitet? 
 

Om du løser svigermor fra den faste avtalen, og heller lager fleksible avtaler som også gir plass til svigerinnes barn, kan det hende stemningen blir litt bedre mellom dere voksne. 
 

Endret av Hactar
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, han er 23 år og man må være 25 for å adoptere. Jeg er 34. Nei, er ikke gift. Vi har vært sammen i litt over 1 år.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Herregud for ei smørje. Veldig bra det gjenstår 2 år før han får adoptere og innen det er vel forholdet over.

 

Anonymkode: 2e856...bf6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe spesielt å bli kjent med et menneske fra det er nyfødt. Men vi har uendelig med mulighet til å bli glad i mennesker, uansett alder

Anonymkode: 799dd...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har gjort det, men svigermor for dårlig samvittighet over at hun må si nei til barnebarnet til svigerinnen min, fordi vi har fast avtale om at datteren min er der fast to dager i uken.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Men hvorfor må hun si nei til det andre barnebarnet? Hun kan vel ha begge? Eller bytte på? Eller kompensere på andre måter for det andre barnebarnet?

Anonymkode: e11dd...8ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis min 22 år gamle sønn kom hjem med en kjæreste på 34 så ville jeg nok vært svært avventende og skeptisk. Har veldig lite tro på at et slikt forhold varer. 

TS virker dessuten veldig umoden. Hadde trodd mer på det om hun var 22 og han 34. Men selv til å være 22 syns jeg TS virker umoden.

Anonymkode: 07c50...313

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvorfor må hun si nei til det andre barnebarnet? Hun kan vel ha begge? Eller bytte på? Eller kompensere på andre måter for det andre barnebarnet?

Anonymkode: e11dd...8ff

Fordi jeg er på jobb. Min svigerinne er bare hjemme uansett.

 

TS

Anonymkode: 7f476...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva enkelte får ut av å lage så teite trolletråder.

Gjør det i det minste humoristisk hvis man først skal trolle!

Anonymkode: 70d7a...fb0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, han er 23 år og man må være 25 for å adoptere. Jeg er 34. Nei, er ikke gift. Vi har vært sammen i litt over 1 år.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Stakkars foreldrene hans sier jeg bare. 

Anonymkode: c056f...539

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skjønner ikke hva enkelte får ut av å lage så teite trolletråder.

Gjør det i det minste humoristisk hvis man først skal trolle!

Anonymkode: 70d7a...fb0

Humoristisk? Er ingen trolletråd. Hvorfor må alt være trolletråd på KG?

TS

Anonymkode: 7f476...141

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...