Gå til innhold

Svigerinne irriterer meg så grensesløst! (Dine, mine barn)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor gammel er sønnen din?

Anonymkode: 2857f...f95

Datteren min er 1,5 år.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Datteren min er 1,5 år.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Åja, så bare du hadde skrevet "han". Men hvorfor haster dere så? 
Å om foreldrene hans behandler barnet ditt som sitt eget så spiller det vel ingen rolle hva andre sier? 

Anonymkode: 2857f...f95

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, han er 23 år og man må være 25 for å adoptere. Jeg er 34. Nei, er ikke gift. Vi har vært sammen i litt over 1 år.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Du har dratt en helt ny familie inn i livet til barnet etter kun 1 år sammen?? Og er villig til å la en 23/25 år gammel mann som har kjent datteren din i 1-3 år adoptere han??? 

Dette var bare helt hinsides uansvarlig. 

Anonymkode: cbe9d...ae6

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil at mitt barn skal kalle de bestemor og bestefar, fordi de er på en måte det. Han skal føle seg elsket. 
 

TS

Anonymkode: 7f476...141

Dere har knapt vært sammen 1 år... Synes du tar litt av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Datteren min er 1,5 år.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Synes litt synd på samboeren din jeg. 

Anonymkode: 4c941...ccb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren din er da ikke deres barnebarn! Barnet ditt har vel egne besteforeldre? Også etter ett år da, og dere bor sammen allerede?  
Du virker litt spesiell. 

Anonymkode: ef729...a44

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil at mitt barn skal kalle de bestemor og bestefar, fordi de er på en måte det. Han skal føle seg elsket. 
 

TS

Anonymkode: 7f476...141

Tuller du nå?? Det er jo ikke naturlig! 

Anonymkode: ef729...a44

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Leste nå at han er knapt entret 20 årene. Dere har vært sammen 1 år totalt og bodd sammen siden mai? 

Og du vil at han skal adoptere ungen din? 

Hvor er barnefar? 

Du høres veldig desperat ut. Du kjenner knapt denne unggutten og vil allerede at han skal adoptere og at familien hans skal anse din datter som familie? 

Dette MÅ være en tulletråd😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ike biologiske men selvsagt kan malle de besteforeldre 

Anonymkode: 8c6d3...c70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, 

Jeg skjønner at dette er ekstra sårt for deg da barnet ditt ikke har kontakt verken med biologisk far eller besteforeldre. Da ønsker du selvsagt ekstra sterkt at stefar og hans foreldre kan steppe inn i den rollen. Man ønsker det beste for barnet sitt og det er sikkert ekstra sårt at søskenbarnet får mer oppmerksomhet. Synes det er rart at ikke flere her inne har forståelse for dette, men så er jo dette Kvinneguiden, så du kan ikke forvente noe annet heller. Mye bitterhet, sjalusi og fokus på å trykke andre ned her inne.

Snakk med hva du føler med kjæresten din og hans foreldre og hør hvilken rolle de ønsker å ha overfor barnet ditt. Og fortell også at du gjerne ønsker at barnet ditt skal bli inkludert på lik linje med andre barnebarn. Om barnet etterhvert merker stor forskjellsbehandling så hadde jeg heller unngått å ta med barnet i familiesammenkomster.  
 

Jeg er bonusmamma selv og mine foreldre har alltid regnet med min bonussønn på samme måte som alle andre biologiske barnebarn. Skulle bare mangle! Barna er uskyldige og skal ikke føle seg mindre velkommen eller inkludert enn andre. 
 

Lykke til!

Anonymkode: e11dd...8ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tuller du nå?? Det er jo ikke naturlig! 

Anonymkode: ef729...a44

Hvorfor ikke?? Barnet har jo ikke kontakt med biologisk far eller besteforeldre? Blir skremt over hvor lite empati mange her inne har overfor barn!

Anonymkode: e11dd...8ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei TS, 

Jeg skjønner at dette er ekstra sårt for deg da barnet ditt ikke har kontakt verken med biologisk far eller besteforeldre. Da ønsker du selvsagt ekstra sterkt at stefar og hans foreldre kan steppe inn i den rollen. Man ønsker det beste for barnet sitt og det er sikkert ekstra sårt at søskenbarnet får mer oppmerksomhet. Synes det er rart at ikke flere her inne har forståelse for dette, men så er jo dette Kvinneguiden, så du kan ikke forvente noe annet heller. Mye bitterhet, sjalusi og fokus på å trykke andre ned her inne.

Snakk med hva du føler med kjæresten din og hans foreldre og hør hvilken rolle de ønsker å ha overfor barnet ditt. Og fortell også at du gjerne ønsker at barnet ditt skal bli inkludert på lik linje med andre barnebarn. Om barnet etterhvert merker stor forskjellsbehandling så hadde jeg heller unngått å ta med barnet i familiesammenkomster.  
 

Jeg er bonusmamma selv og mine foreldre har alltid regnet med min bonussønn på samme måte som alle andre biologiske barnebarn. Skulle bare mangle! Barna er uskyldige og skal ikke føle seg mindre velkommen eller inkludert enn andre. 
 

Lykke til!

Anonymkode: e11dd...8ff

Har gjort det, men svigermor for dårlig samvittighet over at hun må si nei til barnebarnet til svigerinnen min, fordi vi har fast avtale om at datteren min er der fast to dager i uken.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren til ungtassen passer datteren din fast to ganger i uka, og nå synes du barnebarnet hennes får for mange gaver i forhold til dette barnet hun har kjent i kort tid og allikevel fungerer som barnevakt for? Hvor storforlangende er det mulig å bli?

Ikke rart at søsteren til samboeren din virker irritert hvis hun synes du utnytter både foreldrene og lillebroren hennes.

Anonymkode: 02c30...dd0

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har gjort det, men svigermor for dårlig samvittighet over at hun må si nei til barnebarnet til svigerinnen min, fordi vi har fast avtale om at datteren min er der fast to dager i uken.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Skjønner svigermor. 

Anonymkode: 69e5d...b49

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, han er 23 år og man må være 25 for å adoptere. Jeg er 34. Nei, er ikke gift. Vi har vært sammen i litt over 1 år.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Ah, du ble for grådig, trollemor! Du skulle ikke kjørt på med alderskortet, da tippet du lasset på hvor trolig dette er. Skulle holdt deg til stebarnsdebatten, trengte ikke fyre opp noe mer.

Anonymkode: ada75...f39

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂😂 Hun/han om hverandre. Barnet ditt er to menneskers barnebarn etter 1 års bekjentskap. Og typen din er 23?? Nei snakkes, denne skal du lengre ut på landet med. Nice try

Anonymkode: 88c32...eb6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor ikke?? Barnet har jo ikke kontakt med biologisk far eller besteforeldre? Blir skremt over hvor lite empati mange her inne har overfor barn!

Anonymkode: e11dd...8ff

Trenger ikke dure så voldsomt på av den grunn. Det har gått kort tid, ting kan forandre seg, både med biologisk familie og forholdet mellom ts og typen. Bli heller skremt over hvor lett noen tar på nære relasjoner som barna skal ha! 

Anonymkode: f5760...2a0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ah, du ble for grådig, trollemor! Du skulle ikke kjørt på med alderskortet, da tippet du lasset på hvor trolig dette er. Skulle holdt deg til stebarnsdebatten, trengte ikke fyre opp noe mer.

Anonymkode: ada75...f39

Så det er ikke realistisk? Normalt her jeg bor.

TS

Anonymkode: 7f476...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...