Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen

Bokdamen

Anbefalte innlegg

Du er så flink med treningen! Du motiverer meg masse, det er så gøy å lese om det.

Jeg jogget bare 4 km i går kveld, men følte meg også alene ute i verden på en fredagskveld. Men da vet jeg i alle fall at du var ute et annet sted i landet :ler:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Januar: 12 økter, 98 km
Februar: 14 økter, 79 km
Mars: 11 økter, 61,5 km

April
1. april: 14 km
5. april: 7,5 km

Totalt april:  2 treningsøkter, 21,5 km

Denne uken handler om jobb, jobb, jobb, så det har ikke blitt helt som jeg skulle ønske på joggefronten. Men i dag var jeg med på et 5 km løp (totalen er inkl oppvarming og nedkjøl) og løp på våren er jo helt fabelaktig! Tørr asfalt og dagslys gjør veldig mye for motivasjonen 🥳 

Og i dag løp jeg 5 km på under 30 minutter! Har bare skjedd en gang før, da var det mest nedover. Jeg er så fornøyd med meg selv 💪

Endret av Bokdamen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2022
Startvekt 06.07.21: 95,3

30. desember: 73,4 kg
7. januar: 73,5 kg (+0,1 kg)
14. januar: 72,5 kg (- 1 kg)
21. januar: 72,7 kg (+0,2 kg)
28. januar: 72,3 kg (-0,4 kg)
4. februar: 71,1 kg (-1,3 kg)
11. februar: 71,2 kg (+0,1 kg)
18. februar: -
25. februar: 70,7 kg (-0,5 kg)
4. mars: 70,6 kg (-0,1 kg)
11. mars: 70,2 kg (-0,4 kg)
18. mars: 70,6 kg (+0,4kg)
25. mars: 69,9kg (-0,7 kg)
1. april: 69,6 kg (-0,3 kg)
1. april: 70 kg (+0,4 kg)

Totalt ned: 25,3 kg

Ikke uventet litt opp igjen. Har vært en særs hektisk uke på jobb, og det har blitt så der med både kosthold og trening. Tenker på mange måter at jeg øver på vedlikehold, og vet jeg kan leve godt over tid med det kostholdet jeg har nå. Men det var litt skuffende å være tilbake på 70-tallet, må innrømme det 😅

Jogget til jobb i dag, strålende start på dagen, med unntak av at jeg fikk sting mot slutten. Litt irriterende, for jeg hadde et skikkelig godt sig frem til da. Ser jeg må øve litt på å jogge på «riktig» tidspunkt av døgnet i fht halvmaraton så jeg timer måltid riktig. 

Nå er det offisielt påskeferie 🐣 Mål for påsken er å ha masse tid med mann og barn, gå på ski, god mat og god vin og så mye jogging jeg klarer å få inn. Strålende sol i Bergen i dag, men ser ut det blir feriens høydepunkt værmessig 🤪 Blir en hektisk ettermiddag med pakking og handling av de siste tingene, gleder meg til å sette med på toget i morgen og være på vei til fjellet. Det er ingen andre steder jeg så enkelt går over i feriemodus som på fjellet ❤️ Andre halvdel blir bypåske, krysser for hakket finere vær enn det ligger an til 🤞

God påske folkens 🥳

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

April
8. april: 5,5 km

Totalt april:  3 treningsøkter, 27 km

Mye jobb og lite jogg hittil i april, men det tar seg fort opp (det må det siden jeg skal løpe halvmaraton om tre uker 💪😅🏃‍♀️)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å se at vekten er stabil til tross for hektisk uke. Tenker at det sikkert er fint for kroppen din å få stabilisert seg, siden du har gått ned så mye det siste året. 

Kos deg med påskeferie! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

April
13. april: 5 km

Totalt april:  4 treningsøkter, 32 km

Hjemme fra noen deilige dager på hytten. Minsten har gått på ski for første gang og mor var så stolt at hjertet nesten sprakk 🥰 Litt mer vin og sjokolade enn det burde vært, men kom hjem med stabil vekt, så skiturene veide opp. Nå blir det noen dager med bypåske og masse deilig kos med ungene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

April
15. april: 17 km

Totalt april:  5 treningsøkter, 49 km

Løp rett over 17 km i går kveld og er veldig fornøyd med egen innsats. Men nå er det bare 14 dager igjen til halvmaraton 😳 Har ikke helt fått den opptreningen jeg hadde ønsket, men er innenfor. Vet jeg vil klare det, men hadde ønsket å være enda bedre forberedt så jeg kunne være skikkelig fornøyd med egen tid. Kommer til å henge meg på markøren for 2 timer og 20 minutter og se hva som skjer, men drømmer om å komme under 2.15. 

Det blir for mye godsaker denne påsken, det er bare å innrømme det! Blir en liten sukker-detox i uken som kommer, men det venter en ny helvetesuke på jobb, så det blir hardt. Skal heldigvis på min første alenetur på flere år i helgen og besøke en venninne, så lys i enden av den tunnelen! Gleder meg skikkelig til flyturen alene 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert! Klarer du 17, så klarer du 21 👏👏💪 Jeg heier på deg! 🥳  kan jeg spørre hvilket tempo du holder nå som du løper så langt? I forhold til tidligere? Alt det påskesnopet forbrenner du på all joggingen 😅😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bithiah skrev (2 timer siden):

Imponert! Klarer du 17, så klarer du 21 👏👏💪 Jeg heier på deg! 🥳  kan jeg spørre hvilket tempo du holder nå som du løper så langt? I forhold til tidligere? Alt det påskesnopet forbrenner du på all joggingen 😅😂

Jeg har ikke merket så stor forskjell på farten, jeg er lat når det kommer til intervaller og fartstrening og har for lett for å droppe det 😅 Men når jeg løpet langt ligger jeg ofte rundt 6.45 i snitt per km, litt avhengig av ruten og dagsform. Kom meg under 6 min/km på en 5 km og jobber meg mot det på 10 km også, men det har vært litt mye annet i det siste, så har mest fokus på utholdenhet 💪🏃‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

April
18. april: 5 km

Totalt april:  6 treningsøkter, 54 km

Inspirert av joggetråden gikk jeg tilbake og så på hvor mange løp jeg har deltatt i, og i dag løp jeg mitt 10. Det er ikke de store arrangementene, men jeg trives veldig godt med å ha en formell måling av egen form mot meg selv (som er den eneste det er verdt å konkurrere mot). Ble ny personlig rekord på 5 km i dag (igjen!) med 29.42, og jeg er så sabla fornøyd!

Skal til Oslo og løpe i Sentrumsløpet med en venninne i helgen som kommer, og neste uke er det Bergen City halvmaraton som venter. Ikke helt optimalt med de helgen etter hverandre, men Oslo var avtalt først og jeg gleder meg skikkelig til det da jeg skal med en god venninne. Gleder meg vanvittig til en helg ute mann og barn ❤️ Så soste halvdel av april er i løpingens tegn. Har tre helt ekstreme dager som venter på jobb, men prøver å ignorere det og ha fokus på fredag 😅🥰

I dag har jeg gravd i jorden, klatret i et tre med min sønn, sittet i solen uten jakke og løpt med bare legger. God avslutning på ferien 🐣

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var klokken passert midnatt, og det blir nok en time til "på jobb" før jeg kan logge av. Har vært en rar og hektisk uke, og foreløpig ser det ut som den ekstra vekten fra påsken (som jeg håpte var vannvekt) sitter fast. Hjelper ikke at jeg har mensen og er så stresset at jeg har blitt litt forstoppet. Pleier å hjelpe med en joggetur, men det har måttet utgå denne uken. Mao: jeg vurderer allerede å droppe vekten i morgen. 

Men: jeg har en innlevering i morgen, og når den er sendt tar jeg tidlig helg og reiser til Oslo. Alene. Kofferten står pakket med joggesko og antrekk til en tur på byn, og jeg skal kose meg maks med en av verdens beste kvinner. Så selv om jeg synes litt synd på meg selv akkurat nå, kommer det til å smake så utrolig godt i morgen ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2022
Startvekt 06.07.21: 95,3

30. desember: 73,4 kg
7. januar: 73,5 kg (+0,1 kg)
14. januar: 72,5 kg (- 1 kg)
21. januar: 72,7 kg (+0,2 kg)
28. januar: 72,3 kg (-0,4 kg)
4. februar: 71,1 kg (-1,3 kg)
11. februar: 71,2 kg (+0,1 kg)
18. februar: -
25. februar: 70,7 kg (-0,5 kg)
4. mars: 70,6 kg (-0,1 kg)
11. mars: 70,2 kg (-0,4 kg)
18. mars: 70,6 kg (+0,4kg)
25. mars: 69,9kg (-0,7 kg)
1. april: 69,6 kg (-0,3 kg)
8. april: 70 kg (+0,4 kg)
22. april: 70,4  (+0,4 kg)

Totalt ned: 24,9 kg

Ukens laveste vekt, så bedre enn fryktet. Tar litt tak etter neste helg når jeg er ferdig med halvmaraton 😅

Strålende sol i Bergen og skal bli 20 grader. Nesten en skam å reise bort (vår med sol er Bergen på sitt aller beste), men gleder meg sånn til noen dager som utelukkende handler om meg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

April
23. april: 10 km - sentrumpsløper

Totalt april:  7 treningsøkter, 64 km

I går deltok jeg på Sentrumsløpet i Oslo, og det var knallgøy! Strålende sol, flere tusen løpere og en veldig fin rute som var en perfekt sightseeing for en som ikke har vært i Oslo siden før korona (slottet, monolitten, rådhuset, Akershus festning ++). Start og mål på Karl Johan og veldig god stemning. Det går definitivt mersmak, og eneste minuset var at jeg skulle hatt bare legger for det ble for varmt med t-skjorte og lange bukser. 

Løp med en venninne som egentlig er mye bedre trent enn meg, men som har vært litt satt ut av korona. Vi endte med å løpe sammen hele turen, og snakket ganske mye sammen. Det var første gang jeg faktisk løp sammen med noen og det var også utrolig kjekt. Løp på 1.03.45 som ikke er det jeg opprinnelig tenkte, men som passet perfekt i går.

Etterpå hadde vi booket tid i en badstu og jeg endte med å bade i Oslofjorden 🥶 Så dro vi ut og spiste, og etterhvert med varmelampe og pledd satt vi ute til 23. Alt i alt en terningkast 6 dag som var helt perfekt etter en lang og stressende periode på jobb. Jeg føler meg som et nytt menneske ❤️

Endret av Bokdamen
Skriveleif
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre at du har hatt det så fint!😊 Det fortjente du virkelig😊 Og gratulerer med godt gjennomført løp, du er til stor inspirasjon😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med gjennomført og god tid! Hvis du klarte å gjennomføre på den tiden og samtidig prate underveis er du i virkelig god form! 😄 Høres ut som en helt fantastisk dag. ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

April
23. april: 10 km - sentrumpsløpet
25 april: 7 km

Totalt april:  8 treningsøkter, 71 km

Kom meg ut på en løpetur i kveld for å riste litt løs etter helgen og kjenne på kroppen. Var godt å kjenne at løpet lørdag ikke satt i, for nå er det bare 5 dager igjen til halvmaraton 😳 Løp i kort shorts for første gang, noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle gjøre. Ble helt forelsket i mine egne bein mens jeg var ute, fascinerende hvordan jeg kunne se musklene jobbe. En helt nydelig kveld var det også, i fjor vår gikk jeg glippe av disse kveldene mens jeg lå på sofaen (og spiste) 💪

Endret av Bokdamen
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Tren litt mer intervall, eventuelt tempoøkter  hvis du vil løpe fortere, virker som om du har bra grunnlag mtp antall km du løper pr måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurven skrev (19 timer siden):

Tren litt mer intervall, eventuelt tempoøkter  hvis du vil løpe fortere, virker som om du har bra grunnlag mtp antall km du løper pr måned.

Jeg vet det egentlig, men jeg vil helst bare løpe langt i rolig tempo 😅 Var i godt driv i februar og hadde fått inn både intervall og tempo i rytmen, men så kom mars med omgangssyske og korona etterfulgt av alt for mye jobbing på kveld, så mistet grepet. Men denne uken kribler det i løpeskoene i finværet, og jeg kjenner at vår gjør noe for motivasjon og løpeglede og at alt er lettere. Så jeg skal komme tilbake dit 💪💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...