AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #41 Skrevet 31. juli 2021 Det som er så deilig med slike tråder at jeg har bevis på at det fortsatt er sinnssvakt mye rasister her i vakre Norge. Ironisk nok vet nok brorparten av dere lite om multikulturelle barnehager og vil bare slenge oppgulpet deres hvor enn dere kan. Til TS, du har ingenting å være redd for, men med dine holdninger er jeg helt enig med de andre, bytt barnehage. Det er nok ikke de andre foreldrene med kulturer som er sååå annerledes enn den norske eliten som vil være problemet her, men heller deres. Guess what, alle kulturer driter, eter, elsker og hater. Anonymkode: 6d6a7...8c8 20
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #42 Skrevet 31. juli 2021 Dette burde du jo ha sjekka ut på forhånd. Hvem er det som ikke undersøker aktuelle barnehager nærmere før man sender ungen dit? Anonymkode: 66b7e...f36 2
Morten1 Skrevet 31. juli 2021 #43 Skrevet 31. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Det som er så deilig med slike tråder at jeg har bevis på at det fortsatt er sinnssvakt mye rasister her i vakre Norge. Ironisk nok vet nok brorparten av dere lite om multikulturelle barnehager og vil bare slenge oppgulpet deres hvor enn dere kan. Til TS, du har ingenting å være redd for, men med dine holdninger er jeg helt enig med de andre, bytt barnehage. Det er nok ikke de andre foreldrene med kulturer som er sååå annerledes enn den norske eliten som vil være problemet her, men heller deres. Guess what, alle kulturer driter, eter, elsker og hater. Anonymkode: 6d6a7...8c8 Jeg er dels uenig her, det går fint an å ønske at barna starter i en annen barnehage grunnet miljø. Alt handler ikke om hudfarge og rasisme, ja rasisme eksisterer, men det betyr ikke at alt er rasisme. 28 1
tom1986 Skrevet 31. juli 2021 #44 Skrevet 31. juli 2021 bluedot skrev (17 minutter siden): Hjelpes for noen holdninger. Ja. Tenk å ville det beste for sitt eget barn. Grusomt. 22
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #45 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det som er så deilig med slike tråder at jeg har bevis på at det fortsatt er sinnssvakt mye rasister her i vakre Norge. Ironisk nok vet nok brorparten av dere lite om multikulturelle barnehager og vil bare slenge oppgulpet deres hvor enn dere kan. Til TS, du har ingenting å være redd for, men med dine holdninger er jeg helt enig med de andre, bytt barnehage. Det er nok ikke de andre foreldrene med kulturer som er sååå annerledes enn den norske eliten som vil være problemet her, men heller deres. Guess what, alle kulturer driter, eter, elsker og hater. Anonymkode: 6d6a7...8c8 Jeg tror, basert på dette innlegget, at du er både døv og blind. Og at det fullstendig utslitte "rasisme-kortet" nok en gang trekkes frem, er bare absurd. Dette har absolutt ingenting med rasisme å gjøre. Dette gjelder kulturkræsj, som mange dessverre må oppleve dag etter dag. Det finnes hederlige unntak, men masseinnvandringen har dessverre medført STORE ulemper for oss dødelige nordmenn også i barnehagen. Jeg forstår VELDIG godt hvorfor TS er skeptisk. Anonymkode: 20012...9fd 32
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #46 Skrevet 31. juli 2021 Min erfaring (er overhodet IKKE rasist eller fordomsfull ) jeg presenterer fakta, det var mer barn med tiltak fra barnevern og ppt, noe oppdragervold, fattigdom og faktisk litt mer utagerende adferd/vold. Anonymkode: fa0bd...c16 11
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #47 Skrevet 31. juli 2021 Jeg skal aldri bite på slike tråder igjen, som omhandler skoler, barnehager med mye innvandring osv. Trådstartere har alltid bestemt seg og er aldri interessert i å høre på positive erfaringer. Begynner å tro om slike tråder er laget bare for å finne likesinnede og spy ut antagelser og fremmedfrykt. Takk for meg 🙂 Anonymkode: 50de3...065 19
bluedot Skrevet 31. juli 2021 #48 Skrevet 31. juli 2021 (endret) tom1986 skrev (17 minutter siden): Ja. Tenk å ville det beste for sitt eget barn. Grusomt. Det var da litt av en konklusjon ut av det jeg skrev. Har ikke sagt noe om at de ikke vil det beste for sitt barn. Men fordommer det har de. Synes du at en skal ha seperate barnehager for barn av rike, fattige, ressursterke/svake, norske og innvandrere ? Det hadde blitt ett flott samfunn gitt. Endret 31. juli 2021 av bluedot 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #49 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min erfaring (er overhodet IKKE rasist eller fordomsfull ) jeg presenterer fakta, det var mer barn med tiltak fra barnevern og ppt, noe oppdragervold, fattigdom og faktisk litt mer utagerende adferd/vold. Anonymkode: fa0bd...c16 Du vet du har driti på draget allerede her? Jeg jobber på en avdeling hvor 11 av 16 er flerspråklige. Det fungerer veldig godt! Litt utfordringer med mat, men det er ikke bare fordi noen skal ha halal, men også fordi noen bare skal ha økologisk, noen bare vegansk og andre har allergier 🤷♀️ Anonymkode: 67419...a5a 11
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #50 Skrevet 31. juli 2021 bluedot skrev (1 minutt siden): Det var da litt av en konklusjon ut av det jeg skrev. Har ikke sagt noe om at de ikke vil det beste for sitt barn. Men fordommer det har de. Synes du at en skal ha seperate barnehager for barn av rike, fattige, ressursterke/svake, norske og innvandrere ? Det hadde blitt et flott samfunn gitt. Jeg tror jo at poenget NETTOPP ikke er å ha separate barnehagen for slike grupper for at de som trenger ekstra veiledning skal få det de trenger og ikke drukne i alle de andre som trenger det mer. Anonymkode: d0815...0a8 1
tom1986 Skrevet 31. juli 2021 #51 Skrevet 31. juli 2021 bluedot skrev (2 minutter siden): Det var da litt av en konklusjon ut av det jeg skrev. Har ikke sagt noe om at de ikke vil det beste for sitt barn. Men fordommer det har de. Synes du at en skal ha seperate barnehager for barn av rike, fattige, ressursterke/svake, norske og innvandrere ? Det hadde blitt ett flott samfunn gitt. Det har jeg ingen formening om. Det jeg sier er at foreldrene bør kunne ta de valgene de mener er best for sine barn. Verre er det ikke. 5
Bellaaa Skrevet 31. juli 2021 #52 Skrevet 31. juli 2021 Her var det mye kvalme holdninger. Men tenk heller sånn : barnet ditt får venner med ulike bakgrunner og vil kunne lære seg om andre kulturer og mennesker. De vil lære seg at vi er alle mennesker uansett hudfarge og bakgrunn (med mindre man har fordomsfulle foreldre, noe som det virker at noen av foreldrene her er). Husk at barn er uskyldig og de lærer av oss voksene. 13
Duff Skrevet 31. juli 2021 #53 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Tror du virkelig de bemanner for fler barn enn de får tilskudd for? Anonymkode: 6473d...ac1 Tror du de sier opp ansatte fordi det er ledige plasser? 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #54 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du vet du har driti på draget allerede her? Jeg jobber på en avdeling hvor 11 av 16 er flerspråklige. Det fungerer veldig godt! Litt utfordringer med mat, men det er ikke bare fordi noen skal ha halal, men også fordi noen bare skal ha økologisk, noen bare vegansk og andre har allergier 🤷♀️ Anonymkode: 67419...a5a Vel. det blir din oppfatning om jeg driter på draget eller ikke, jeg presenterte fakta fra en barnehage jeg jobbet i en god stund, slik var det der, du jobbet i en annen barnehage og slik var det ikke på din jobb. Anonymkode: fa0bd...c16 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #55 Skrevet 31. juli 2021 Bellaaa skrev (9 minutter siden): Her var det mye kvalme holdninger. Men tenk heller sånn : barnet ditt får venner med ulike bakgrunner og vil kunne lære seg om andre kulturer og mennesker. De vil lære seg at vi er alle mennesker uansett hudfarge og bakgrunn (med mindre man har fordomsfulle foreldre, noe som det virker at noen av foreldrene her er). Husk at barn er uskyldig og de lærer av oss voksene. Ja, men uansett hvor mye vi vil, så er det likevel en forskjell. Hva er fordomsfult med det? jeg merket stor forskjell, slik var det Anonymkode: fa0bd...c16 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #56 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel. det blir din oppfatning om jeg driter på draget eller ikke, jeg presenterte fakta fra en barnehage jeg jobbet i en god stund, slik var det der, du jobbet i en annen barnehage og slik var det ikke på din jobb. Anonymkode: fa0bd...c16 Mine erfaringer stemmer nøyaktig med dine. Har inntrykk av at det gjelder alle jeg andre jeg kjenner i yrket også. Så du har ikke "driti på draget" 🙂 Anonymkode: 20012...9fd 4
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 31. juli 2021 #57 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper virkelig ikke noen tar dette feil opp. Vår sønn starter i barnehage om én uke, og jeg lurer på om vi har gjort en skikkelig tabbe. Barnehagen virker lite populær (har fortsatt ledige plasser, alt annet i nærheten har vært fullbooket i lang tid),og den ligger i et litt "belastet" område. De er 13 barn på avdelingen, og jeg tror 4 av de er etnisk norsk. Vi har brukt ferien på bli kjent med uteområdet i barnehage og nærområde. Truffet flere foreldre, og det er jo trivilig! Men de fleste er dårlig i norsk, hjemmeværende og med annen oppdragerstil. Hva gjør jeg? Ser på dette som en berikelse og beholder barnehagen? Eller skal jeg legge en innsats i å oppsøke barnehagene vi hadde som førstevalg? Er redd og slett redd dette skal ha negativ innvirkning på min sønn. Anonymkode: 29950...a33 Det du kjenner på er fordommer. Om du skal være 100% ærlig.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #58 Skrevet 31. juli 2021 Æså hvis du ikke vil sende barnet ditt til "flerkulturell" bhg, hvorfor har du søkt da? Anonymkode: cf603...be0 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #59 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mine erfaringer stemmer nøyaktig med dine. Har inntrykk av at det gjelder alle jeg andre jeg kjenner i yrket også. Så du har ikke "driti på draget" 🙂 Anonymkode: 20012...9fd Takk, men det betyr ingenting om andre mener det. Jeg kunne ønske jeg kunne gitt mer til de barna, selv om jeg ga alt var det likevel ikke nok, de ER spesielle for meg og det var en dypere innsikt og erfaring jeg fikk, forteller fakta der jeg var, og det var det. Anonymkode: fa0bd...c16
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #60 Skrevet 31. juli 2021 bluedot skrev (1 time siden): Dersom alle norske foreldre tenker slik, er det ikke rart at noen barnehager ender opp med å ha kun innvandrerbarn. Just saying. Det er ikke norske foreldres ansvar Anonymkode: d709a...4a8 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå