Gå til innhold

Å bli utestengt fra vennegjengen «bursdag»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du kan også skylde på korona for å avinvitere henne.
 

«Vi har regnet feil på antall gjester i dåpen, så vi har dessverre ikke plass til deg da vi må prioritere familie og nære venner grunnet korona.. Håper du forstår.»

 

Hun bryr seg ikke om du er sur på henne, så det trenger du ikke skrive. Viktigste er at hun ikke kommer.

Anonymkode: 4cdea...593

Godt forslag. Så dropper du all kontakt. 

Anonymkode: 916d8...c4c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei TS! Dette må ha vært utrolig vondt å oppleve.  Jeg får en følelse av at hun ikke betrakter deg som en av sine nærmeste, men  hun får ikke til å slå opp vennskapet. En konfliktsky måte er jo å fase ut når det inviteres til fest, men ikke si noe direkte til den det gjelder. Og når du arresterer henne kommer flere rare unnskyldninger, og "du kan da ikke tro at hun gjorde det med vilje" osv osv. Så hun legger bråket over på deg. 

 

Jeg tror at jo mer du konfronterer, jo mer rare unnskyldninger du ikke klarer å kjøpe vil komme.  Jeg støtter forslaget andre har kommet med om å trekke tilbake invitasjonen til dåpen, men bruk Corona som forklaring på det, og at dere må begrense antallet. Anbefaler at du ikke skriver "det er fordi du ikke inviterte meg", gjør du det er jeg redd hun formidler det videre og du blir fremstilt som hun sure og innpåslitne venninna som ikke unner andre en fin fest. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, fort gjort å glemme invitasjon til den «spontane» feiringen. Invitasjonen til dåpen og nummeret mitt kan egentlig gå i samme glemmeboka. Ønsker deg alt godt videre og god helg. 
 

Det ville jeg svart, så ville jeg kastet henne ut av livet mitt og heller funnet meg nye venner som ønsker å være sammen med deg. Du synes hun er falsk og beskylder henne for sjalusi, det skinner egentlig gjennom at du føler du er litt bedre enn henne. Hun synes sikker sitt om deg. At dere er barndomsvenner er ingen grunn til å tvinge frem et vennskap med ei som ikke behandler deg som en venn. 

Anonymkode: 40c2f...bdd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan også skylde på korona for å avinvitere henne.
 

«Vi har regnet feil på antall gjester i dåpen, så vi har dessverre ikke plass til deg da vi må prioritere familie og nære venner grunnet korona.. Håper du forstår.»

 

Hun bryr seg ikke om du er sur på henne, så det trenger du ikke skrive. Viktigste er at hun ikke kommer.

Anonymkode: 4cdea...593

Denne her ts!

Anonymkode: 49321...255

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chi skrev (1 time siden):

Hei TS! Dette må ha vært utrolig vondt å oppleve.  Jeg får en følelse av at hun ikke betrakter deg som en av sine nærmeste, men  hun får ikke til å slå opp vennskapet. En konfliktsky måte er jo å fase ut når det inviteres til fest, men ikke si noe direkte til den det gjelder. Og når du arresterer henne kommer flere rare unnskyldninger, og "du kan da ikke tro at hun gjorde det med vilje" osv osv. Så hun legger bråket over på deg. 

 

Jeg tror at jo mer du konfronterer, jo mer rare unnskyldninger du ikke klarer å kjøpe vil komme.  Jeg støtter forslaget andre har kommet med om å trekke tilbake invitasjonen til dåpen, men bruk Corona som forklaring på det, og at dere må begrense antallet. Anbefaler at du ikke skriver "det er fordi du ikke inviterte meg", gjør du det er jeg redd hun formidler det videre og du blir fremstilt som hun sure og innpåslitne venninna som ikke unner andre en fin fest. 

Og denne!

Anonymkode: 49321...255

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har hun egentlig tenkt å komme i den dåpen? 

Dåper er ca. det kjedeligste man kan bli invitert til, så hvis hun pleier å takke nei til alt annet, har hun vel ikke tenkt å komme i den heller? 

Hvis du vil avinvitere henne for å hevne deg, må du gjøre det før hun rekker å melde avbud. 

Bare ignorer henne. Hvis hun dukker opp i dåpen får du si du glemte å si fra om at hun spontant hadde blitt avinvitert. 

Anonymkode: 354d7...a98

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med deg, ts?

Anonymkode: 62f9e...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så nok på henne som mer venn enn det hun gjorde med deg.

Jeg ville likevel ikke avinvitert , det synes jeg blir for barnslig 

Anonymkode: 17c65...c3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Hva ville du ha svart til henne? 
 

Hun driver å unnskylder seg med at festen bare ble til og at hun hadde dårlig tid.. Og at hun overhode ikke tenkte å utestenge meg. Hun legger alt over på meg..

Anonymkode: 276e5...22d

Den spydige varianten er: "Hei, ser vi hadde dårlig tid når vi lagde invitasjoner og vi har desverre ikke plass alikevel så du trenger ikke komme i dåpen til xxxxxx"

Jeg synes det brukeren her skriver er det mest fornuftige:

Quote

Jeg er enig med de andre i at du må gi beskjed ts, det er ikke frekt og det lager ikke drama. Skriv noe ala "Jeg ser på FB at du har hatt stor feiring av 30-årsdagen din, det så veldig kjekt ut. Jeg trodde vi var gode venninner, så jeg er veldig lei meg over å ikke bli invitert, det føles vondt å bli utelatt. Syns ikke det er naturlig at du deltar i dåpen til Stian slik situasjonene er, setter pris på at du respekterer det."  Da forteller du hvordan du har det uten å beskylde henne for noe, enhver har lov å beskrive sine følelser. 

Anonymkode: 229b3...82e

I tillegg er det greit å tenke på at skal leve videre med det du skriver og det er greit å ha god samvittighet i forhold til det. Hvis du blir frekk og ufin er det kanskje noe som du ikke synes er så greit å leve med når skuffelsen har lagt seg.

Om hun "vinner" eller ei er ikke så viktig. Det viktige er at du skal ha det ok med deg selv og ekte venner fremover.

Når det kommer til alt må du gjøre det du selv ønsker om det er å la invitiasjonen stå ved lag eller avbryte. Gjør det du føler er mest riktig og bruk de ordene du selv opplever stemmer best. Uansett avgjørelse så handler det om å tåle å stå i det.

 

 

Anonymkode: 5179c...033

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-30 den 2.27):

Ts her 

Føler det blir veldig feil å ha henne i dåpen til datteren min, men invitasjonen er sendt for over 2 måneder siden og hun ble «så glad for å bli invitert» Det som er det merkelige er at hun la ut på Facebook åpenlyst samt takket for en hyggelig bursdag der alle kom og feiret henne.. Tenker hun ikke på at jeg leser dette? 
 
Jeg føler meg tråkket på, pisset på, ignorert og gjort til latter! Synes det er veldig trist! 
 

Har virkelig ikke lyst å ha henne i dåpen til sønnen min. Har lyst å skrive noe til henne men er redd for å angre, 

Det var en bursdag der familie og venner var invitert men ikke meg, og hvis jeg er en av hennes nærmeste venner så er det jo rart å ikke bli invitert! Så på en måte motsier hun seg selv.. 
 

Er så trist over dette og føler hun leker med meg. Dette er rett og slett ikke greit! 

Anonymkode: 276e5...22d

Så ekstremt dårlig gjort.. jeg hadde rett å slett sendt noe som dette "På grunn av diverse omstendigheter så må jeg velge bort noen av de inviterte, måtte desverre velge deg fordi jeg har andre som er viktigere å ha i dåpen". Også ferdig med det.

Har en "venninne" som jeg valgte som forlover for noen år siden. Når jeg ble gravid så snakka hu omtrent ikke med meg. Hver gang jeg sendte snap om graviditet eller annet som hadde med baby å gjøre så virket hu helt uinteressert. Alt annet med meg var også uinteressant. Svarte ting som : "Æsj bæsj, uff da, åh..., så kjedelig" 
Når baby kom så krevde hu at hu var den første som skulle få møte babyen. Hu fikk møte etter 1 uke etter masse mas, mente at hu fikk møte sønnen min for treigt. Etter dette møtet så mistet hu totalt interessen igjen, helt til hu og kjæresten slo opp. 
Siden ingen av de andre veninnene hennes hadde tid den dagen, så krevde hu at jeg og guttungen kom å holdt hu med selskap, for å så si at hu skulle ha filmkveld med besteveninnene på fredagen som "trøst".
Har flere ganger spørt om vi skal finne på noe, men hu er alltid opptatt med nye kjæresten, eller de andre vennene hennes. Har alltid unnskyldninger om at hu jobber eller er sliten, men så ser jeg på snapstory/instastory til vennene hennes at de er sammen hele gjengen.
Det er utrolig sårt, men det er bare å kutte disse menneskene ut.
 

Anonymkode: 5d74a...a28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/30/2021 at 1:55 PM, Nathea said:

Det er så trist å bli utestengt og utfryst fra vennene sine. Jeg opplevde at to av mine beste venner bare gikk sin vei. Jeg trodde at man skal være venner i både gode og onde dager men der tok jeg feil.

Er nok ekteskap du tenker på her, det blir noe annet.

Anonymkode: 6e75e...d92

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du så nok på henne som mer venn enn det hun gjorde med deg.

Jeg ville likevel ikke avinvitert , det synes jeg blir for barnslig 

Anonymkode: 17c65...c3f

Hvorfor er det barnslig å avinvitere?

Anonymkode: 49321...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. Jeg skjønner hvor vondt dette er. Jeg har opplevd noe lignende, og jeg var skikkelig lei meg en stund. Og en ting har jeg lært: det folk sier betyr ingenting. Det folk gjør betyr noe. Hun inviterte deg ikke fordi hun ikke ville ha deg der, ikke fordi det skjedde så "spontant". Uansett hvor spontant en bursdagsfeiring skjer inviterer man jo sine nærmeste. Om jeg så hadde funnet ut at jeg skulle feire bursdagen min i løpet av en halvtime hadde jeg rukket å tekste alle jeg ville ha der. 

Denne "venninnen" din klarer jo ikke en gang legge seg flat og si unnskyld, eller være ærlig om at du ikke er prioritert hos henne. Med andre ord: dette kommer til å skje igjen og igjen og igjen hvis du fortsetter vennskapet. Jeg synes du fortjener bedre. Du trenger ikke noen som bare gjør deg vondt.

Anonymkode: 5760a...a06

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan går det med deg, ts?

Anonymkode: 62f9e...d9e

Har det veldig vanskelig😢 Trodde ikke jeg skulle bli så knust av noe slikt, men å føle seg ekskludert, avvist og glemt må være en av de vondeste følelsene jeg har kjent på.. 

Føler meg som en skikkelig taper. 

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.7.2021 den 11.56):

Har selv mistet alle vennene mine fra barne og undomsårene mens jeg ser at de fremdeles holder kontakten. Det er sårt at jeg er skvist ut av gjengen. Prøvde å ta kontakt før, men har ikke fått svar og de prøvde ikke å ta kontakt med meg lenger, så jeg ga fort opp med å prøve å være med i gjengen som før. Jeg var vel aldri en del av gjengen, tenker jeg. Den innerste sirkelen. Det er jo vondt å se at de fremdeles at de holder kontakten, men prøver å la  være og tenke på det. Er heller uten venner istedet for å være den som blir utfryst/ignorert.

Anonymkode: 55786...c2e

Helt enig❤️

Anonymkode: 276e5...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor er det barnslig å avinvitere?

Anonymkode: 49321...255

Fordi man har invitert vel, å trekke den tilbake bare fordi noen ikke ser pp henne som like god venn blir rart

Anonymkode: 17c65...c3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi man har invitert vel, å trekke den tilbake bare fordi noen ikke ser pp henne som like god venn blir rart

Anonymkode: 17c65...c3f

Når TS er blitt så såret som hun er nå, så har hun selvfølgelig all rett til å avinvitere den personen som såret henne!

Denne dagen er for barnet hennes og det skal være en gøy feiring. Da skal TS virkelig ikke måtte forholde seg til denne falske personen og ha det jævlig gjennom hele dåpsdagen om hun ikke vil. Ærlig talt!

TS betyr tydeligvis ingenting for denne personen en gang siden hun ikke ble invitert i bursdagen hennes, finner på masse dårlige unnskyldninger på hvorfor, aldri blir med på ting TS inviterer til, eller vært der for TS i vanskelige tider (les HI).

Du avinviterer og dropper hele kvinnemennesket TS. Dette trenger du ikke finne deg i!

 

Anonymkode: 3a88e...a3d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når TS er blitt så såret som hun er nå, så har hun selvfølgelig all rett til å avinvitere den personen som såret henne!

Denne dagen er for barnet hennes og det skal være en gøy feiring. Da skal TS virkelig ikke måtte forholde seg til denne falske personen og ha det jævlig gjennom hele dåpsdagen om hun ikke vil. Ærlig talt!

TS betyr tydeligvis ingenting for denne personen en gang siden hun ikke ble invitert i bursdagen hennes, finner på masse dårlige unnskyldninger på hvorfor, aldri blir med på ting TS inviterer til, eller vært der for TS i vanskelige tider (les HI).

Du avinviterer og dropper hele kvinnemennesket TS. Dette trenger du ikke finne deg i!

 

Anonymkode: 3a88e...a3d

Ærlig talt ja, å avinvitere er barnslig! 

Anonymkode: 17c65...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ærlig talt ja, å avinvitere er barnslig! 

Anonymkode: 17c65...c3f

Nei, Noen ganger må man tenke på selv.

Anonymkode: 4c552...a6e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du har blitt ordentlig dårlig behandlet, og dette er virkelig ikke en person du trenger i livet ditt. Jeg skjønner at det er kjempesårt! 

Jeg ville ikke skrevet så mye mer til henne, det har ingen hensikt. Hun kommer aldri til å innrømme at hun har oppført seg bedritent, og jeg tror (dessverre) ikke hun bryr seg nok om deg til at du kan såre henne like mye tilbake. Jeg tror heller aldri det ville vært aktuelt for henne å komme i dåpen til barnet ditt, og i alle fall ikke nå - men for at du skal slippe å "bekymre" deg for om hun dukker opp eller ei, ville jeg bare skrevet en kort melding. 

"Hei igjen. Jeg har tenkt svært mye på vennskapet vårt de siste dagene. Det framstår klart for meg at vi prioriterer hverandre veldig ulikt. Jeg syns dette er utrolig trist, men jeg velger å beskytte meg selv fra flere skuffelser og bryter derfor kontakten. Ønsker heller ikke at du kommer i barnedåpen".  

Så blokker henne fra alt. Gå videre i livet ❤

Anonymkode: 1c089...6df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...