Gå til innhold

Å bli utestengt fra vennegjengen «bursdag»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er konfliktsky som bare rakkeren, men hadde kanskje motet meg opp til å sende «det er best du ikke kommer i dåpen». Så får hun tenke seg om.

Anonymkode: 205b5...3a9

Ja, jeg er enig men er alt for redd for å skape drama. 
 

Anonymkode: 276e5...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun kommer til å skylde på babyen din? At hun tenkte det ikke passet og bla bla bla…

Anonymkode: 205b5...3a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke kontakt henne mer, hold deg langt unna. Stakkars deg, føler virkelig med deg. Men det er bedre å være alene enn å ha en slem venn du ikke kan stole på som sårer deg. Hvis du nettopp har fått barn så er du sikkert ekstra følsom, jeg skjønner det er tøft. Men fokuser mer på de menneskene som gir deg noe positivt, om det så bare er familiemedlemmer, mannen din eller en kollega. Bygg deg opp igjen.

Anonymkode: 49321...255

Jeg trodde hun var en god venn, men jeg tok feil. Hun har såret meg i lang, lang tid men nå ble det bare enda klarere. 
 

Jeg kommer ikke til å gi henne mer fra nå av. Hun er ikke ønsket
 

 

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje hun kommer til å skylde på babyen din? At hun tenkte det ikke passet og bla bla bla…

Anonymkode: 205b5...3a9

Ja, det tror jeg også men da kommer jeg til å si at det er uansett hyggelig å bli invitert..

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosi skrev (14 timer siden):

Kast.
Jeg hadde selv en stor venninnegjeng etter vgs, til tross for veldig mye drama og utestenging av meg arrangert av en av dem uten at de andre gjorde mye fra eller til. Da jeg fikk barn gjorde jeg fortsatt det jeg kunne for å holde kontakt med alle. Ringte ukentlig, inviterte på besøk etc. Alle var hyggelige og kom om de kunne. 
En dag ringte jeg bestevenninnen min, hun sa hun kjørte og ikke kunne prate, og trodde hun la på. Da hørte jeg noen i bakgrunnen spørre hvem det var, og det jeg trodde var min bestevenninne svare en hun hatet å prate med. Jeg sendte en mld og sa hva jeg hadde hørt, noe som resulterte i at hun ringte dagen etter og kom med en lang forklaring på hvordan jeg gjorde for mye A, for lite B, for mye C, for lite A, for mye B, for lite C, så alt jeg gjorde galt som venninne nullet seg veldig ut. Det hele kom ned til at jeg var en fin venninne så lenge de andre ikke holdt ut med henne uten meg som formildende mellomledd da hun har veldig sterk personlighet, men nå hadde hun nye venner og trengte ikke meg mer. Etter dette sluttet jeg å være den som tok først kontakt med de andre venninnene i gjengen og, alle forsvant innen kort tid, så ingen av dem var ekte venner. 
Sånne venner er ikke verdt tiden og energien din. 

Fy faen for noen ekle «venninner» du hadde!

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fy faen for noen ekle «venninner» du hadde!

Anonymkode: 276e5...22d

Du vet ikke halvparten av det. Har problemer med å slippe nye folk innpå meg takket være den gjengen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde rett og slett skrevet en melding til denne «venninnen» og fortalt henne akkurat hvordan jeg følte det. At jeg ble veldig lei meg da jeg så at alle vennene hennes var bedt i 30-årslag, unntatt meg, og spurt henne hvor nære hun ser på meg som. Hadde så fulgt opp med å si at siden vi ikke er så nære som jeg trodde, trenger hun ikke komme i dåp. 
 

Beklager å måtte si det, men denne damen er ingen god venninne. Hun er heller ikke snill, slik du beskriver i hovedinnlegget ditt. Ei snill og god venninne hadde inkludert deg i selskapet sitt.
 Kanskje er grunnen at du har baby i hus, og at hun derfor tenkte du uansett ikke kom, men nære venninner ber hverandre. Det er en måte å fortelle hverandre på at man er velkommen, selv om livet forandrer seg når det kommer barn i bildet. 

Anonymkode: 402a2...907

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde rett og slett skrevet en melding til denne «venninnen» og fortalt henne akkurat hvordan jeg følte det. At jeg ble veldig lei meg da jeg så at alle vennene hennes var bedt i 30-årslag, unntatt meg, og spurt henne hvor nære hun ser på meg som. Hadde så fulgt opp med å si at siden vi ikke er så nære som jeg trodde, trenger hun ikke komme i dåp. 
 

Beklager å måtte si det, men denne damen er ingen god venninne. Hun er heller ikke snill, slik du beskriver i hovedinnlegget ditt. Ei snill og god venninne hadde inkludert deg i selskapet sitt.
 Kanskje er grunnen at du har baby i hus, og at hun derfor tenkte du uansett ikke kom, men nære venninner ber hverandre. Det er en måte å fortelle hverandre på at man er velkommen, selv om livet forandrer seg når det kommer barn i bildet. 

Anonymkode: 402a2...907

Har veldig lyst, men siden vi har mange felles venner har jeg mest lyst til å la det gå. Orker ikke å bruke mer energi på henne og heller bare la henne aldri få så mye som litt oppmerksomhet fra meg. 
 

Har allerede sendt henne en melding å spurt om hun ikke vil henge med meg, og hun sier bare svada og tull. Masse ord og lite handling hver gang! Men jeg ønsker IKKE å ha henne i dåpen til datteren min. 

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo ikke din venn? Selv om du ønsker å være hennes, så virker det jo åpenbart at det ikke er gjensidig, hun svarer alltid nei til deg når du spør om å gjøre noe?

Det er jo leit, men også en del av livet å vokse fra noen av barndomsvennene våre. Det trenger ikke være noe spesielt egentlig. Trenger på ingen måte være fordi hun er sjalu på deg.

At hun legger ut takk til de som har vært i bursdagen hennes er helt vanlig, og hun tenker nok ikke et sekund over at det er noe du, eller andre som måtte ta det ille opp, leser. Det er ikke for å gni det inn hos deg, det er en helt vanlig gest.

Anonymkode: 6e75e...d92

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her 

Hun har såret meg helt vilt! Kommer aldri til å stole på henne igjen. 
 

Om hun spør meg om å møtes eller gir ord fra seg orker jeg ikke å svare. Får bare la henne gå, eller avvise henne med å si at jeg ikke har tid. 

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så klar på at du ikke ønsker å ha henne i dåpen til barnet ditt, så skriver du melding og sier nettopp det. Ikke noe drama, bare klar tale.

Anonymkode: 6e75e...d92

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun er jo ikke din venn? Selv om du ønsker å være hennes, så virker det jo åpenbart at det ikke er gjensidig, hun svarer alltid nei til deg når du spør om å gjøre noe?

Det er jo leit, men også en del av livet å vokse fra noen av barndomsvennene våre. Det trenger ikke være noe spesielt egentlig. Trenger på ingen måte være fordi hun er sjalu på deg.

At hun legger ut takk til de som har vært i bursdagen hennes er helt vanlig, og hun tenker nok ikke et sekund over at det er noe du, eller andre som måtte ta det ille opp, leser. Det er ikke for å gni det inn hos deg, det er en helt vanlig gest.

Anonymkode: 6e75e...d92

Men å invitere hele gjengen unntak meg er ok? 
 

Når hun blir invitert i alt hos meg og hun sender meg melding å forteller at hun ønsker å sees igjen snart osv?

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så lyst å aldri sende henne en eneste snap igjen, uansett hvor mye lyst jeg har så er det helt uaktuelt! Jeg leter etter muligheter for å få kontakt med henne hele tiden men hun er helt uinteressert! Alt er bare tull!

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun er jo ikke din venn? Selv om du ønsker å være hennes, så virker det jo åpenbart at det ikke er gjensidig, hun svarer alltid nei til deg når du spør om å gjøre noe?

Det er jo leit, men også en del av livet å vokse fra noen av barndomsvennene våre. Det trenger ikke være noe spesielt egentlig. Trenger på ingen måte være fordi hun er sjalu på deg.

At hun legger ut takk til de som har vært i bursdagen hennes er helt vanlig, og hun tenker nok ikke et sekund over at det er noe du, eller andre som måtte ta det ille opp, leser. Det er ikke for å gni det inn hos deg, det er en helt vanlig gest.

Anonymkode: 6e75e...d92

Du har rett. Jeg burde ha ignorert henne for lenge siden!

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg er enig men er alt for redd for å skape drama. 
 

Anonymkode: 276e5...22d

Hun synes det er helt ok å behandle deg dårlig og har ingen problemer med det. Så hvorfor skal du i det hele tatt bry deg om hvordan hun tar det å ikke bli invitert i dåpen? Hun har selv valgt de konsekvensene og hvis du lar deg tråkke på vil folk heller aldri behandle deg med respekt. Det er ubehagelig å sette grenser, men noen ganger må man gjøre det.

Hadde aldri latt dette mennesket sette beinet innafor dørstokken noe mer og ihvertfall ikke på en dåp med familie. Hun er ingen venn.

Anonymkode: 5179c...033

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun synes det er helt ok å behandle deg dårlig og har ingen problemer med det. Så hvorfor skal du i det hele tatt bry deg om hvordan hun tar det å ikke bli invitert i dåpen? Hun har selv valgt de konsekvensene og hvis du lar deg tråkke på vil folk heller aldri behandle deg med respekt. Det er ubehagelig å sette grenser, men noen ganger må man gjøre det.

Hadde aldri latt dette mennesket sette beinet innafor dørstokken noe mer og ihvertfall ikke på en dåp med familie. Hun er ingen venn.

Anonymkode: 5179c...033

Helt enig. Men hva kan jeg skrive eventuelt? 
 

Vil ikke være for krass, men vil være ydmyk, ærlig og rett fram!

Anonymkode: 276e5...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Helt enig. Men hva kan jeg skrive eventuelt? 
 

Vil ikke være for krass, men vil være ydmyk, ærlig og rett fram!

Anonymkode: 276e5...22d

"Hei! Gratulerer med overstått bursdag. Ser ut som du koste deg. Jeg legger merke til at jeg ikke ble invitert, igjen. Du virker heller ikke til å ha tid eller interesse til meg og vennskapet vårt, og jeg begynner å bli lei av å bli utelatt. Jeg tenker det er best at du ikke kommer i dåpen til barnet mitt da jeg ikke føler du bidrar til noe positivt i livet mitt lenger." 

Anonymkode: 5273d...3db

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig. Men hva kan jeg skrive eventuelt? 
 

Vil ikke være for krass, men vil være ydmyk, ærlig og rett fram!

Anonymkode: 276e5...22d

Hvis det å være krass er hva du ærlig mener, så må du nesten velge mellom en av delene, enten være på kanten krass, eller være uærlig.

"Hei, jeg ønsker ikke at du kommer i dåpen likevel. Det grunnet hvordan vennskapet vårt har utviklet seg. Takk for at du respekterer dette".

Anonymkode: 6e75e...d92

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hadde rett og slett ghosta. Hadde ikke sagt noe, bare forsvunnet. 

Anonymkode: c72d9...a14

dette

Anonymkode: db0a7...f4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt avinviter henne til dåpen!! Ikke bare for "hevn" og fordi hun åpenbart ikke er så nær venn at det er naturlig at hun er invitert, men aller mest for å beskytte deg selv og ta kontroll over dagen. Om hun forblir invitert vil hun enten ikke komme (og du blir enda mer lei deg, frustrert, etc), eller hun vil komme og det krever oppmerksomhet fra deg. Ta kontrollen tilbake ved å fjerne henne!

 

Har forøvrig opplevd noe litt liknende, bare at det var det jeg trodde var min aller beste venninne som jeg skulle sitte på gamlehjem med tilslutt som ghosta meg, ikke hele gjengen. Så jeg beholdt 2, men hadde uansett da et nettverk av nye venner av godt kaliber også,  så jeg sto på ingen måte ensom tilbake. Men jeg husker hvor sårende og forstyrrende det var i lang tid, så jeg føler med deg.

Anonymkode: 7799c...0dc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...