Gå til innhold

Å bli utestengt fra vennegjengen «bursdag»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er kontakten din med resten av venninnene? Er dette individer som takker ja til invitasjoner samt inviterer deg med på ting? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har veldig lyst, men siden vi har mange felles venner har jeg mest lyst til å la det gå. Orker ikke å bruke mer energi på henne og heller bare la henne aldri få så mye som litt oppmerksomhet fra meg. 
 

Har allerede sendt henne en melding å spurt om hun ikke vil henge med meg, og hun sier bare svada og tull. Masse ord og lite handling hver gang! Men jeg ønsker IKKE å ha henne i dåpen til datteren min. 

Anonymkode: 276e5...22d

Men da må du fortelle henne det. Du skaper ikke drama ved å fortelle henne hva du føler og tenker, du setter et standpunkt og gjør det klart for henne hvor mye du godtar. Du skal ikke la deg tråkke på, og når venninner får deg til å føle deg dritt og lei deg, så er det faktisk veldig ok å si i fra. Hvis andre eller hun synes du lager drama da; ja, da får de synes nettopp det, men da har du iallfall gitt klar beskjed om at du er ferdig med å bli behandlet som en annenrangs venninne. 

Anonymkode: 402a2...907

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er veldig vondt. Jeg har opplevd lignende ting selv. Ville ikke sagt noe, sånne mennesker som ikke skjønner at utestengelse er å såre andre skjønner i alle fall ikke en direkte melding og kan lett vende hele venneflokken mot deg. Bare slutt å ta initiativ, det kommer til å dukke opp andre gode venner!!

Anonymkode: 13b44...68d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig. Men hva kan jeg skrive eventuelt? 
 

Vil ikke være for krass, men vil være ydmyk, ærlig og rett fram!

Anonymkode: 276e5...22d

Jeg er med på ærlig og rett fram, men ydmyk ser jeg ingen grunn til å være i akkurat denne situasjonen.

"Med bakgrunn i at vi tydeligvis ikke er så nære venner som jeg har trodd, tenker jeg at det ikke er naturlig at du kommer i dåpen til Martin. Jeg er sikker på at du er enig."

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de andre i at du må gi beskjed ts, det er ikke frekt og det lager ikke drama. Skriv noe ala "Jeg ser på FB at du har hatt stor feiring av 30-årsdagen din, det så veldig kjekt ut. Jeg trodde vi var gode venninner, så jeg er veldig lei meg over å ikke bli invitert, det føles vondt å bli utelatt. Syns ikke det er naturlig at du deltar i dåpen til Stian slik situasjonene er, setter pris på at du respekterer det."  Da forteller du hvordan du har det uten å beskylde henne for noe, enhver har lov å beskrive sine følelser. 

Anonymkode: 229b3...82e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

 Ja, jeg er ganske langt nede etter dette. Bor for øyeblikket i Trondheim by. Hvor bor du?

Anonymkode: 276e5...22d

Hei, jeg bor i Arendal så det var litt langt unna 😅

Anonymkode: d966b...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er enig med de andre i at du må gi beskjed ts, det er ikke frekt og det lager ikke drama. Skriv noe ala "Jeg ser på FB at du har hatt stor feiring av 30-årsdagen din, det så veldig kjekt ut. Jeg trodde vi var gode venninner, så jeg er veldig lei meg over å ikke bli invitert, det føles vondt å bli utelatt. Syns ikke det er naturlig at du deltar i dåpen til Stian slik situasjonene er, setter pris på at du respekterer det."  Da forteller du hvordan du har det uten å beskylde henne for noe, enhver har lov å beskrive sine følelser. 

Anonymkode: 229b3...82e

Siterer denne. Si du ble veldig lei deg (igjen).

Håper dere får en fin dåp :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trist å bli utestengt og utfryst fra vennene sine. Jeg opplevde at to av mine beste venner bare gikk sin vei. Jeg trodde at man skal være venner i både gode og onde dager men der tok jeg feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er enig med de andre i at du må gi beskjed ts, det er ikke frekt og det lager ikke drama. Skriv noe ala "Jeg ser på FB at du har hatt stor feiring av 30-årsdagen din, det så veldig kjekt ut. Jeg trodde vi var gode venninner, så jeg er veldig lei meg over å ikke bli invitert, det føles vondt å bli utelatt. Syns ikke det er naturlig at du deltar i dåpen til Stian slik situasjonene er, setter pris på at du respekterer det."  Da forteller du hvordan du har det uten å beskylde henne for noe, enhver har lov å beskrive sine følelser. 

Anonymkode: 229b3...82e

Først må jo ts bestemme seg for hvilket kjønn denne babyen er. En plass skriver hun sønnens dåp og en annen plass datterens dåp🤷‍♀️

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke «lagt ut» om følelsene mine, da «vinner» hun på et vis. Hvis du vil «gjøre igjen»

hadde jeg bare skrevet noe som» Hei, jeg har gått gjennom invitasjonene/gjestelista til dåpen, og ser dessverre at vi ikke har plass til alle. Må derfor prioritere litt, og må dessverre informere om at du ikke kan komme». Så kan hun føle seg litt utenfor og ekskludert 

Anonymkode: af44d...3d1

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde nok ikke «lagt ut» om følelsene mine, da «vinner» hun på et vis. Hvis du vil «gjøre igjen»

hadde jeg bare skrevet noe som» Hei, jeg har gått gjennom invitasjonene/gjestelista til dåpen, og ser dessverre at vi ikke har plass til alle. Må derfor prioritere litt, og må dessverre informere om at du ikke kan komme». Så kan hun føle seg litt utenfor og ekskludert 

Anonymkode: af44d...3d1

Støtter denne. 

Anonymkode: b3257...5fe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visla skrev (3 timer siden):

Først må jo ts bestemme seg for hvilket kjønn denne babyen er. En plass skriver hun sønnens dåp og en annen plass datterens dåp🤷‍♀️

Beklager men jeg skrev i blinde. Det er ei jente som skal ha dåp😅🙈 

 

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her 

Skrev melding til henne å sa at jeg håpet bursdagen hennes var vellykket, og at det så hyggelig ut på Facebook men at jeg gjerne skulle ha likt å blitt invitert jeg også..

Hun skrev melding tilbake å konklusjonen var at bursdagen hennes var så spontan så jeg hadde visst blitt glemt. Men de andre ble jo ikke glemt så jeg skjønner ikke helt..

Vet ikke om jeg skal le eller gråte lengre jeg😢

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her 

Skrev melding til henne å sa at jeg håpet bursdagen hennes var vellykket, og at det så hyggelig ut på Facebook men at jeg gjerne skulle ha likt å blitt invitert jeg også..

Hun skrev melding tilbake å konklusjonen var at bursdagen hennes var så spontan så jeg hadde visst blitt glemt. Men de andre ble jo ikke glemt så jeg skjønner ikke helt..

Vet ikke om jeg skal le eller gråte lengre jeg😢

Anonymkode: 276e5...22d

Det er jo bare tull. Avinviterte du henne fra dåpen?

Anonymkode: 229b3...82e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ts her 

Skrev melding til henne å sa at jeg håpet bursdagen hennes var vellykket, og at det så hyggelig ut på Facebook men at jeg gjerne skulle ha likt å blitt invitert jeg også..

Hun skrev melding tilbake å konklusjonen var at bursdagen hennes var så spontan så jeg hadde visst blitt glemt. Men de andre ble jo ikke glemt så jeg skjønner ikke helt..

Vet ikke om jeg skal le eller gråte lengre jeg😢

Anonymkode: 276e5...22d

Klarer du ikke ta et hint? Slutt å være så needy, hun er ikke din venn. Kvinner er jugepaver og sier ikke ting direkte til ansiktet ditt men bruk litt hodet ditt da kvinne. 

Anonymkode: 922a6...f8c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er ikke en av dine nærmeste venninner. Hun er ikke engang en venninne. Men hun er nok like konfliktsky som deg, og tørr ikke å si til deg hva hun egentlig føler. Du bør heller finne deg andre venner, kanskje enklere med folk som er på samme plass i livet som du. 
 

Du kan godt sende henne melding. Noe med at du ble såret over å ikke bli invitert i bursdagen hennes, og at hun aldri har tid til å være med på noe av det du inviterer til. At du nå skjønner at hun egentlig ikke vil være din venninne, og at du nå anser vennskapet som avsluttet.

 

Lykke til. Jeg har funnet en av mine aller beste venner i voksen alder, så det er fullt mulig.
 

 

Anonymkode: 8698f...595

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her 

Skrev melding til henne å sa at jeg håpet bursdagen hennes var vellykket, og at det så hyggelig ut på Facebook men at jeg gjerne skulle ha likt å blitt invitert jeg også..

Hun skrev melding tilbake å konklusjonen var at bursdagen hennes var så spontan så jeg hadde visst blitt glemt. Men de andre ble jo ikke glemt så jeg skjønner ikke helt..

Vet ikke om jeg skal le eller gråte lengre jeg😢

Anonymkode: 276e5...22d

Dette er no berre tullprat. Henne kjem du til å bli såra av igjen. Sidan du har so mange negative opplevelser med henne hadde eg berre forsvunnet ut av livet hennar. 

Trur ikkje eg hadde sagt so mykje meir. Dåpen hadde eg berre sett om ho dukka opp på og berre latt vere å ta meir kontakt med henne etterpå.

Anonymkode: 7ebc0...9af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her 

Skrev melding til henne å sa at jeg håpet bursdagen hennes var vellykket, og at det så hyggelig ut på Facebook men at jeg gjerne skulle ha likt å blitt invitert jeg også..

Hun skrev melding tilbake å konklusjonen var at bursdagen hennes var så spontan så jeg hadde visst blitt glemt. Men de andre ble jo ikke glemt så jeg skjønner ikke helt..

Vet ikke om jeg skal le eller gråte lengre jeg😢

Anonymkode: 276e5...22d

Trodde bursdagen var planlagt i god tid? Nei, lyv tilbake da. Si at du må ha færre gjester i dåpen og at du kun prioriterer de nærmeste i denne omgang. Hun er da "dessverre" avinvitert. 

Hun gråter seg nok ikke i søvn av dette. En god venninne hadde lagt seg LANGFLAT etter noe sånn. 

Anonymkode: d3fe0...6fa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår dette er vondt, ts, men jeg hadde bare fader henne ut av livet mitt hvis jeg var deg. 
 

har gjort det med flere. Når det blir sånn at kontakten holdes fordi jeg må alltid ta initiativ, faser jeg dem ut. Er ikke sint eller irritert på noen og kan ha en veldig hyggelig tone med dem som vanlig hvis de tar kontakt, men jeg kutter ut å ta kontakt selv, initiere på middager og lunsjer etc. sender ikke snap. Har det mye bedre 😃

Anonymkode: 2285d...e1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...