Gå til innhold

Stor konflikt med mannen. Hva er normalt hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bare la han flytte, bytter han adresse har han i praksis gitt deg daglig omsorg.  

Anonymkode: 7df35...de8

Dette! 

Ikke fortell han noe av hva du tenker ang samvær osv hverken på tlf eller skriftlig. Er du heldig melder han adresse endring på seg selv ganske kjapt, tilbake til gamle byen deres, og da får du automatisk daglig omsorg. 

Anonymkode: c19cd...20d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette! 

Ikke fortell han noe av hva du tenker ang samvær osv hverken på tlf eller skriftlig. Er du heldig melder han adresse endring på seg selv ganske kjapt, tilbake til gamle byen deres, og da får du automatisk daglig omsorg. 

Anonymkode: c19cd...20d

Det går ikke. Jeg prøvde å bytte adresse bare for meg selv, (vi har flere eiendommer) men da kommer det opp automatisk beskjed om at jeg og mannen har felles foreldreansvar.  Så jeg fikk ikke byttet adressen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte hva??? Er han psykopat? Dette er unormal oppførsel. 

Anonymkode: c67fb...d9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror at mannen din bare er redd for at familien din "skal ta over". Kanskje så føler han at din familie besøker dere for ofte? Kanskje så kommer de på besøk uten å ringe i forkant, uten å  spørre HAM om det passer ham? Man blir sliten av mennesker og dette ble mest sannsynlig for intenst for han. 

Tror du må finne ut av  hvorfor han sa det.  

Anonymkode: 5a683...bed

Jeg er enig med deg.

TS nevner flere ganger at det ikke har vært noe problem før...samtidig som hun opplever han som urettferdig nå.

(Etter at hun ble stilt til veggs om hva som er sant, forsvant hun helt.)

Mens de som leser hopper fint over å bry seg med fortiden, og bryr seg kun om det siste som er skjedd, antar ut fra dette at slik er han alltid, og konklusjonen blir da at han er kontrollerende og ond. 

Man roper veldig ofte om troll her inne. Jeg tror ikke TS er et troll, jeg tror historien er reell. Men tråden viser likevel hvor lett mennesker biter på ting, hausser seg opp og glemmer å stille de viktige spørsmålene. Man kan i stor grad forme trådene slik man vil, man gir bare ut noen strategiske opplysninger her, hopper over å svare på et spørsmål der, osv, og så iler mennesker til og påtar seg rollen som nyttig idiot, helt frivillig.

Og jeg ser ikke bort fra at dette er det egentlige problemet. 

At mannen opplever at TS søker støtte i andre, være seg familien, KG forum, venner, etc, for å få gjennomslag i sin agenda, i sak som egentlig kun er mellom henne og mannen. At hun stiller opp med en hel armé, mens han bare er én person.

Og dette har han nå fått nok av.

Og han har retten på sin side. 

Hun må ta et valg om hun vil spille på lag med mannen, eller fortsette som før med å trumfe gjennom sitt, men risikere at han går.

Det er min femmer. 

Anonymkode: 3464f...722

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er enig med deg.

TS nevner flere ganger at det ikke har vært noe problem før...samtidig som hun opplever han som urettferdig nå.

(Etter at hun ble stilt til veggs om hva som er sant, forsvant hun helt.)

Mens de som leser hopper fint over å bry seg med fortiden, og bryr seg kun om det siste som er skjedd, antar ut fra dette at slik er han alltid, og konklusjonen blir da at han er kontrollerende og ond. 

Man roper veldig ofte om troll her inne. Jeg tror ikke TS er et troll, jeg tror historien er reell. Men tråden viser likevel hvor lett mennesker biter på ting, hausser seg opp og glemmer å stille de viktige spørsmålene. Man kan i stor grad forme trådene slik man vil, man gir bare ut noen strategiske opplysninger her, hopper over å svare på et spørsmål der, osv, og så iler mennesker til og påtar seg rollen som nyttig idiot, helt frivillig.

Og jeg ser ikke bort fra at dette er det egentlige problemet. 

At mannen opplever at TS søker støtte i andre, være seg familien, KG forum, venner, etc, for å få gjennomslag i sin agenda, i sak som egentlig kun er mellom henne og mannen. At hun stiller opp med en hel armé, mens han bare er én person.

Og dette har han nå fått nok av.

Og han har retten på sin side. 

Hun må ta et valg om hun vil spille på lag med mannen, eller fortsette som før med å trumfe gjennom sitt, men risikere at han går.

Det er min femmer. 

Anonymkode: 3464f...722

Dette var godt skrevet!
Jeg opprettet en tråd her for mange år siden. Fikk MANGE kommentarer på at jeg skulle gå, dette var unormalt, skill deg osv, men forstår i ettertid at de fikk kun min side. Når jeg leser tråden nå forstår jeg kommentarene, men jeg skrev ut fra hvordan jeg hadde det akkurat da! Jeg klarte ikke formulere meg eller belyse begge sider av saken. 

Anonymkode: ea4f8...a09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette var godt skrevet!
Jeg opprettet en tråd her for mange år siden. Fikk MANGE kommentarer på at jeg skulle gå, dette var unormalt, skill deg osv, men forstår i ettertid at de fikk kun min side. Når jeg leser tråden nå forstår jeg kommentarene, men jeg skrev ut fra hvordan jeg hadde det akkurat da! Jeg klarte ikke formulere meg eller belyse begge sider av saken. 

Anonymkode: ea4f8...a09

Takk for det!

Må jo si jeg ble litt nysgjerrig på hvordan det gikk med dere. Fulgte du rådene fra KG forum?

For all del, KG forum kan være svært nyttig dersom man virkelig befinner seg i et nedbrytende forhold. Da behøver man hjelp til å innse at man er mer verdt, innse hvor dårlig man lar seg behandle osv.

Men i en krangel mellom en selv og ektefellen i et ellers sunt forhold...nei, da blir det helt feil.

Og særlig i en situasjon hvor det faktisk er den andre parten som sier han vil gå. Da er det på høy tid å innse at det ikke er en selv som har rett.

 

La oss snu situasjonen;

Kona er lei av at mannen ikke gjør noe hjemme og har nå sagt at hun vil skilles.

Mannen søker råd på manneguiden - han sier kona presser han til å være hushjelp - og alle mennene er enig i at hun er en tyrann. 

Hjelper det han?

Nei, selvfølgelig ikke. Kona har rett til å skilles. 

Anonymkode: 3464f...722

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 9.53):

Selvfølgelig må begge foreldrene samtykke til at noen andre skal ta de med noe sted. Jeg hadde KLIKKA om mannen sendte barna avsted uten å avklare med meg. 

Anonymkode: 2501d...2b8

Klikket for å kjøpe is med mormor??? 🙄

Anonymkode: 7aa5a...5bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klikket for å kjøpe is med mormor??? 🙄

Anonymkode: 7aa5a...5bb

Vi i KG må jo anta at TS faktisk forteller oss om mormor er psykopat, seriemorder eller dement eller tidligere har tatt barna med for å kjøpe is men glemte de igjen på puben drita full.

Anonymkode: d89a2...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er enig med deg.

TS nevner flere ganger at det ikke har vært noe problem før...samtidig som hun opplever han som urettferdig nå.

(Etter at hun ble stilt til veggs om hva som er sant, forsvant hun helt.)

Mens de som leser hopper fint over å bry seg med fortiden, og bryr seg kun om det siste som er skjedd, antar ut fra dette at slik er han alltid, og konklusjonen blir da at han er kontrollerende og ond. 

Man roper veldig ofte om troll her inne. Jeg tror ikke TS er et troll, jeg tror historien er reell. Men tråden viser likevel hvor lett mennesker biter på ting, hausser seg opp og glemmer å stille de viktige spørsmålene. Man kan i stor grad forme trådene slik man vil, man gir bare ut noen strategiske opplysninger her, hopper over å svare på et spørsmål der, osv, og så iler mennesker til og påtar seg rollen som nyttig idiot, helt frivillig.

Og jeg ser ikke bort fra at dette er det egentlige problemet. 

At mannen opplever at TS søker støtte i andre, være seg familien, KG forum, venner, etc, for å få gjennomslag i sin agenda, i sak som egentlig kun er mellom henne og mannen. At hun stiller opp med en hel armé, mens han bare er én person.

Og dette har han nå fått nok av.

Og han har retten på sin side. 

Hun må ta et valg om hun vil spille på lag med mannen, eller fortsette som før med å trumfe gjennom sitt, men risikere at han går.

Det er min femmer. 

Anonymkode: 3464f...722

Nettopp. Sånn tenkte jeg også. 

Anonymkode: 5a683...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...