Gå til innhold

Stor konflikt med mannen. Hva er normalt hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ekstremt kontrollerende.

Med mindre faren din har demens liksom. 

Men, jeg hadde aldri blitt sammen med noen som mener mannen er familiens overhode 🧐🤷‍♀️

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han er kristen og kommer fra ett vestlig land, lignende Norge.

Anonymkode: b6bdf...094

Men da sier du at du vil skilles du også. Vær den første til å søke om separasjon. Når dere har barna halve tiden vær, så har han ingenting å si på dine uker med barna. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel ikke første situasjonen vi står i hvor han mener at hans ord veier tyngre enn mitt. Nå stormet han ut døren og sa han vil skilles da han ikke vil være i ett ekteskap med noen som ikke anerkjenner at han er familiens overhodet. Jeg e franske hønemor og hadde selvfølgelig aldri sendt barna ut av huset med noen de ikke kjente godt eller som jeg ikke stolte på. Jeg snakket her om korte turer for å kjøpe is/til parken/. Ikke dagsutflukter eller overnattinger. Han blir aggressiv og høylytt og kjørte over føttene mine med barnevognen på vei ut med beskjed om at jeg bør ikke tro han tuller når han sier han er ferdig.

Anonymkode: b6bdf...094

Men da syns jeg du skal ta han på ordet, TS. Han har sagt han er ferdig - så la han nå ta konsekvensen av det. Ikke tigg ham om å "tilgi", ikke legg tilrette for ham på noe vis. Den som roper ulv-ulv må til slutt ta konsekvensene av det, i denne situasjonen må du altså bare være iskald og stå på ditt. HAN har sagt han ikke vil mer og du godtar det, fordi du kan faktisk ikke leve med sånt tull og trussler. 

Jeg hadde iallfall IKKE ville vært i et ekteskap med en som mente at HAN var familiens overhode og derfor skulle ha privilegier. Ei heller med en som er så barnslig at han truer med å gjøre det slutt når han ikke får vilja si. 

Tenk litt over hva slags forhold du ønsker barna dine skal vokse opp i - vil du virkelig at din datter skal lære at kvinner er underlagt mannen? Ønsker du henne virkelig så vondt?

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familievernkontoret.

Han er veldig kontrollerende og åpenbart barnslig og ikke reflektert på sin dominerende atferd. En tredjepart kan hjelpe med kommunikasjonen og utforske om dere kan finne en balanse. Du skal selvsagt være og bli behandlet som et normalt oppegående menneske i familien.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilsmisse høres veldig fornuft ut. Jeg går ut i fra at du er en oppegående kvinne som selv klarer å avgjøre om dine foreldre klarer å ta ungene med på is uten at de løper ut på motorveien

Anonymkode: d89a2...cf2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg søkt om separasjon sporenstreks og så hadde jeg satt tingene hans på trappa. Ferdig. Sånne menn er ikke til å samle på. 

Anonymkode: 84d5d...05a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne aldri vært i et forhold med en mann som ikke så på meg som en likeverdig. At noen menn tror de er familiens overhode, og at deres meninger veier tyngre enn partnerens? I 2021? Latterlig.

TS: gå. Så fort du kan. 

Anonymkode: 28f90...49f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel ikke første situasjonen vi står i hvor han mener at hans ord veier tyngre enn mitt. Nå stormet han ut døren og sa han vil skilles da han ikke vil være i ett ekteskap med noen som ikke anerkjenner at han er familiens overhodet. Jeg e franske hønemor og hadde selvfølgelig aldri sendt barna ut av huset med noen de ikke kjente godt eller som jeg ikke stolte på. Jeg snakket her om korte turer for å kjøpe is/til parken/. Ikke dagsutflukter eller overnattinger. Han blir aggressiv og høylytt og kjørte over føttene mine med barnevognen på vei ut med beskjed om at jeg bør ikke tro han tuller når han sier han er ferdig.

Anonymkode: b6bdf...094

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Om det finnes ett lite snev av sannhet i dette ville jeg ha pakka tinga hans/mine og hentet frem skilsmissepapir så de var klar til signering når han kom inn igjen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel ikke første situasjonen vi står i hvor han mener at hans ord veier tyngre enn mitt. Nå stormet han ut døren og sa han vil skilles da han ikke vil være i ett ekteskap med noen som ikke anerkjenner at han er familiens overhodet. Jeg e franske hønemor og hadde selvfølgelig aldri sendt barna ut av huset med noen de ikke kjente godt eller som jeg ikke stolte på. Jeg snakket her om korte turer for å kjøpe is/til parken/. Ikke dagsutflukter eller overnattinger. Han blir aggressiv og høylytt og kjørte over føttene mine med barnevognen på vei ut med beskjed om at jeg bør ikke tro han tuller når han sier han er ferdig.

Anonymkode: b6bdf...094

Jeg hadde sagt at jeg var helt enig. Skilsmisse neste. 
 

Han overhodet i familien? Han mener altså at du skal innordne deg etter han. Idiot kalles det. 

Anonymkode: c006f...f05

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke normalt vil jeg si🤷‍♀️

Anonymkode: 69805...eb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har akkurat flyttet tilbake til min hjemby hvor store deler av min familie bor. Det ble snakk om at min far skulle komme innom i dag og mannen sa at ingen får lov til å ta med barna noen sted uten at det er avklart med han (som er på jobb) på forhånd. Jeg sa, så om min far vil ta dem med for å kjøpe is så må jeg spørre deg først? Ja selvfølgelig sier han, det skal avklares med meg. Hva om jeg ikke får tak i deg på jobb? «Da kan de ikke gå noe sted før du får tak i meg og jeg sier at det er ok». Dette er galskap i mine øyne og kommer til å stille oss i mange situasjoner hvor familiemedlemmene mine kommer til å stille store spørsmålstegn. Det bryr han seg ikke om sier han, sånn er det og respekterer jeg ikke det kan vi bare skilles for da passer vi ikke sammen. Jeg skjønner selvfølgelig at man avklarer med hverandre når det gjelder store ting som overnattinger, om barna blir invitert med steder osv. men en tur i parken? Kjøpe is med bestemor? 

Anonymkode: b6bdf...094

Dette var jo bare super spesielt! 

For et krav! 

Samle familien din og så får han legge frem dette til dem. Dette er hans krav da får det gå via han og ikke deg.

Dustemann! 

Anonymkode: f1f5f...3aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilsmisse it is then, først kontrollerer han hele familien sin så truer han deg med å gå fra deg om du ikke respekterer det. Er hele forholdet deres bygget på frykt og kontroll eller kom dette frem først i det siste?

Anonymkode: 67ad9...a25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tendensene er blitt mer ekstreme med tiden. Han mener ofte jeg bør være stille og gjøre som han sier, uten å diskutere eller si han imot. Han sendte meg link i dag til familievernkontoret sine samlivsbrudd sider og skrev han flytter tilbake til byen vi nylig flyttet fra. At om jeg ikke kan respektere hans ønske om at alt skal skal avklares med han, så trenger vi ikke å være gift lenger. Jeg har ikke svart han enda.

Anonymkode: b6bdf...094

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det hadde vært en enorm befrielse med en skilsmisse i dette tilfellet. Makan til idiot.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har akkurat flyttet tilbake til min hjemby hvor store deler av min familie bor. Det ble snakk om at min far skulle komme innom i dag og mannen sa at ingen får lov til å ta med barna noen sted uten at det er avklart med han (som er på jobb) på forhånd. Jeg sa, så om min far vil ta dem med for å kjøpe is så må jeg spørre deg først? Ja selvfølgelig sier han, det skal avklares med meg. Hva om jeg ikke får tak i deg på jobb? «Da kan de ikke gå noe sted før du får tak i meg og jeg sier at det er ok». Dette er galskap i mine øyne og kommer til å stille oss i mange situasjoner hvor familiemedlemmene mine kommer til å stille store spørsmålstegn. Det bryr han seg ikke om sier han, sånn er det og respekterer jeg ikke det kan vi bare skilles for da passer vi ikke sammen. Jeg skjønner selvfølgelig at man avklarer med hverandre når det gjelder store ting som overnattinger, om barna blir invitert med steder osv. men en tur i parken? Kjøpe is med bestemor? 

Anonymkode: b6bdf...094

Ved sånn oppførsel hadde jeg søkt hjelp hos de som kan noe om voldelige forhold. Dere skal sitte inne til han "godkjenner" at dere kjøper is? 

Og truer med skilsmisse dersom dere ikke adlyder? 

Psykopati og klassisk nedbryting av partner. 

Anonymkode: ebbc5...ddd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi disse tendensene var det ikke antydning til før vi fikk barn dessverre. Han har hatt en konflikt med min far i fortiden men den er ferdig men han har ett stort behov for å statuere at han bestemmer og at ingen kan kjøre over han å gjøre noe med barna uten hans tillatelse. Jeg har ikke hørt noenting fra han siden han dro nå så han er nok alvorlig når han sier at han ønsker å skilles.

TS, det høres ut som en mann som er umoden og reagerer barnslig og på trass. Med en kontrollerende og dominerende behov. Hvis du vil satse på ham i fremtiden er du nødt til å få ham til å oppsøke profesjonell hjelp av psykolog eller kanskje psykiater. Men slik du beskriver situasjonen og ham i tråden, så virker det ikke for meg som at det er mye håp for vesentlig endring der. Jeg kan bare si hva jeg ville gjort i din situasjon og det er å dra min vei. Jeg kan ikke se for meg en fremtid med en slik mann.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte dette da dere flyttet, eller mente han dette der dere bodde før også?

Har han gitt noen begrunnelse på hvorfor han ikke stoler på din dømmekraft? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir for dumt at folk skal fortsette å heve seg over mannen her, og true med skilsmisse osv.

Han virker jo helt bestemt på å gjennomføre dette, og det er han i sin fulle rett til.

All den tid han skiller seg og flytter når han ikke får det som han vil, så gjør han faktisk ingenting galt.

Da blir det å komme med trusler litt sånn a la beggars can’t be choosers. TS kan ikke velge dette, dette er hans ultimatum. 

Anonymkode: 3464f...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (7 timer siden):

Spør mannen om han har husket å ta tablettene sine?

Det er en stygg kommentar. Mange mennesker er avhengig av tabletter for å fungere i livet. Hvis noen hadde spurt deg hvilke tabletter, hva ville du ha svart da?

Til Ts:

Siden du har fått barn med ham kan han vell ikke være så idiot. Du vet jo svaret selv som er at du må snakke med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...