Gå til innhold

Stor konflikt med mannen. Hva er normalt hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har kontaktet familievernkontoret i dag ang å få satt opp en samværsavtale. Ringt meg jevnlig gjennom dagen for å si at jeg må samtykke til at han skal få lov til å bestemme i disse situasjonene, eller så flytter han ut. Sistenevnte virker mer og mer fristende med denne oppførselen!

Anonymkode: b6bdf...094

Kan være lurt å ikke ta tlf men be han sende deg det han ønsker å si på melding. Så får du dokumentert oppførselen hans skriftlig

Anonymkode: cbf7f...eda

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan være lurt å ikke ta tlf men be han sende deg det han ønsker å si på melding. Så får du dokumentert oppførselen hans skriftlig

Anonymkode: cbf7f...eda

Ja jeg har gjort det, kun tatt tlf to ganger. Det han holder på med nå er helt uhørt. Lei av å leve under hans regler og plutselige tro på at mannens ord veier tyngst.

Anonymkode: b6bdf...094

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg har gjort det, kun tatt tlf to ganger. Det han holder på med nå er helt uhørt. Lei av å leve under hans regler og plutselige tro på at mannens ord veier tyngst.

Anonymkode: b6bdf...094

Så bra! Dokumentasjon kan være gull verdt senere. 

Anonymkode: cbf7f...eda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja jeg har gjort det, kun tatt tlf to ganger. Det han holder på med nå er helt uhørt. Lei av å leve under hans regler og plutselige tro på at mannens ord veier tyngst.

Anonymkode: b6bdf...094

Har du vurdert om det kan ha oppstått en form for personlighetsforstyrrelse? Siden det virker som det er en situasjon med avvikende adferd som har oppstått i et begrenset tidsrom, vil anbefale deg å søke støtte hos nær familie evt venner og vurdere om det kan ha noe for seg å involvere helsevesenet via fastlegen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Lei av å leve under hans regler og plutselige tro på at mannens ord veier tyngst.

Anonymkode: b6bdf...094

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Der vi flyttet fra er en helt annen kant av landet hvor vi ikke hadde familie og dette ikke var en problemstilling.

Anonymkode: b6bdf...094

Hvilken opplysning stemmer?

At dette har vært et problem lenge, eller at det er nylig oppstått og kun relatert til der dere bor nå?

Anonymkode: 3464f...722

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja jeg har gjort det, kun tatt tlf to ganger. Det han holder på med nå er helt uhørt. Lei av å leve under hans regler og plutselige tro på at mannens ord veier tyngst.

Anonymkode: b6bdf...094

Ikke diskuter med ham, og mot opp på familievernkontoret. Signer papiret på separasjon. Men ha 50/60 % barna. Hadde aldri holdt ut med en sånn mann. Dette er ikke et bra ekteskap. Sender deg en god klem ts :) 

Anonymkode: 357ea...9ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

For en drittsekk, det der finner du deg vel ikke i??

Kommer han fra en annen kultur enn den norske?

Anonymkode: 049ed...9e7

Finnes faktisk norske menn som er slik TS beskriver mannen sin...

Anonymkode: df660...c61

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folivora skrev (16 timer siden):

Det er en stygg kommentar. Mange mennesker er avhengig av tabletter for å fungere i livet. Hvis noen hadde spurt deg hvilke tabletter, hva ville du ha svart da?

Til Ts:

Siden du har fått barn med ham kan han vell ikke være så idiot. Du vet jo svaret selv som er at du må snakke med ham.

Det er en uskyldig spøk..de som ikke tåler den tåler garantert ikke trollene på kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere blitt beskylt for å være kontrollerende her inne, men dette tar kaka. Det må nesten ligge noe mer bak?Såfremt ingen har blitt utsatt for noe stygt, hverken mannen eller barna så er dette helt vilt. Mannen din virker helt sinnsyk, hvor lenge har dere hatt det sånn? Hvorfor aksepterer du det? Blir han sint?

Jeg er i grunn overlykkelig om samboer får et lite pusterom fra barna, omtrent uavhengig av hva det måtte være noen i famile tar de med på. Jeg trenger ikke vite, såfremt det ikke er planlagt noe spesifikt den dagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere har flyttet til en ny by, der barna skal gå i barnehage/skole og dere har jobber, og nå skal far plutselig flytte tilbake til den gamle byen igjen?
Hvordan blir det med samvær da?
Sats på at far flytter ut, for da slipper du at han skal signere flyttemeldingen på barna. Ta vare på meklingsattesten du får fra FVK. 
Ikke lag privat avtale om bidrag, send inn papirer til Nav og la de stå for innkreving. 
Dette er en mann som kan lage problemer for det meste, så ikke tro at bidragsbiten blir løst av dere sammen.
Ring familien din og informer de om galskapen som skjer, tror du vil trenge støtte nå fremover.
Slik barnefar er nå vil jeg tro han vil forsøke å "ramme" deg på en av to måter, enten ta barna med seg, eller straffe deg med at du skal ha de alene.

Og forresten, som konservativ kristen, er det så bra å skille seg da?

Anonymkode: 5b410...6e5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg.  Dette er ikke normalt,  ikke la han kjøre over deg.  Sett ned foten og ikke godta slik tull,  før det er for sent. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 20.04):

Hans familie bor i ett annet land. Det har vært naturlig ifht venner da han har vært permittert og hjemme og barna er små. Men har ikke vært mange slike situasjoner nei. Han er kristen konservativ ja og blir nok mer ekstrem med tiden ser det ut til. Føler det er uhørt at jeg ikke skal kunne ta slike enkle beslutninger på egenhånd. 

Anonymkode: b6bdf...094

Konservative kristne er ikke særlig mye bedre enn andre religiøse fanatikere. Best å komme seg unna i en fart.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 17.33):

Hvem har sagt noenting om at han opplever mine familiemedlemmer som en trussel? Det har han aldri sagt og er heller ikke det dette handler om. Han mener at alle avgjørelser når det kommer til barna skal gå gjennom han, selv om det er snakk om fem min. Der vi flyttet fra er en helt annen kant av landet hvor vi ikke hadde familie og dette ikke var en problemstilling.

Anonymkode: b6bdf...094

Du sier han er fra et land med tilsvarende kultur som den norske? Hvilket land er det? Her er det åpenbart kulturforskjeller. Dette landet er nok ikke som Norge, selv om du i din naivitet tror det.

Anonymkode: cce27...0c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du sier han er fra et land med tilsvarende kultur som den norske? Hvilket land er det? Her er det åpenbart kulturforskjeller. Dette landet er nok ikke som Norge, selv om du i din naivitet tror det.

Anonymkode: cce27...0c0

Tipper et sted i øst-europa.

Ts, la han flytte, men selvfølgelig uten barna. Så får vi håpe at han ikke er typen til å stikke av med dem😱

Anonymkode: 61e0c...58a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 9.18):

Vi har akkurat flyttet tilbake til min hjemby hvor store deler av min familie bor. Det ble snakk om at min far skulle komme innom i dag og mannen sa at ingen får lov til å ta med barna noen sted uten at det er avklart med han (som er på jobb) på forhånd. Jeg sa, så om min far vil ta dem med for å kjøpe is så må jeg spørre deg først? Ja selvfølgelig sier han, det skal avklares med meg. Hva om jeg ikke får tak i deg på jobb? «Da kan de ikke gå noe sted før du får tak i meg og jeg sier at det er ok». Dette er galskap i mine øyne og kommer til å stille oss i mange situasjoner hvor familiemedlemmene mine kommer til å stille store spørsmålstegn. Det bryr han seg ikke om sier han, sånn er det og respekterer jeg ikke det kan vi bare skilles for da passer vi ikke sammen. Jeg skjønner selvfølgelig at man avklarer med hverandre når det gjelder store ting som overnattinger, om barna blir invitert med steder osv. men en tur i parken? Kjøpe is med bestemor? 

Anonymkode: b6bdf...094

Jeg og mannen har aldri hatt en sånn regel. Jeg synes det er ekstremt merkelig og ikke minst veldig urimelig av mannen din at han krever at du skal ha godkjenning fra han først, før barna dine kan dra med bestefar for å spise is f eks. 

En ting er å avklare om det er greit med overnatting o.l., men ikke når barna blir invitert med ut med bestefar og bestemor. Når man er i et forhold, så er man likestilt. Mannen er ikke familiens overhode. Begge to bestemmer like mye og man bør kunne ta enkle avgjørelser uten å måtte be den andre parten om tillatelse. Noe annet er rett og slett bare tull. Kanskje du skal kreve det samme av han. Hvordan vil han stille seg til det? Det skal gå likt begge veier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjørte over føttene dine med barnevogn..jadda. Pussig at folk biter på hvær gang

Anonymkode: 92b1d...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la han flytte, bytter han adresse har han i praksis gitt deg daglig omsorg.  

Anonymkode: 7df35...de8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste bare første side. 

Herregud, så mange eksperter her og vet hvilke piller han har glemt å ta.. det er skremmende hvilket samfunn vi fremdeles lever i!! 

Jeg tror at mannen din bare er redd for at familien din "skal ta over". Kanskje så føler han at din familie besøker dere for ofte? Kanskje så kommer de på besøk uten å ringe i forkant, uten å  spørre HAM om det passer ham? Man blir sliten av mennesker og dette ble mest sannsynlig for intenst for han. 

Tror du må finne ut av  hvorfor han sa det.  

Det er f eks veldig mange jenter som ikke liker sin svigermor og det er liksom helt innenfor!!!

Men når mannen ikke liker svigers, så er det helt feil!?  

Vi vet ikke årsaken til hans ord altså.

Anonymkode: 5a683...bed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...