Gå til innhold

Ville det plaget deg om noen på nabo bordet på en resturante hadde bar mage?


Pippi Lotta

Anbefalte innlegg

Det virker fullstendig latterlig. Men jeg hadde ikke gått til pressen med dette.

Endret av Kågebruker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste den artikkelen tidligere i dag og kan godt forstå at det var en vond avvisning - det var jo en irettesettelse og det offentlig 🙉 pinlig. 

Til spørsmålet i trådtittel: Synes kanskje en burde være kledd når en skal ut og spise nesten uansett type sted. Mat og nakenhet hører ikke sammen for min del. Skal jeg være ærlig om hva slags reaksjon jeg ville forventet hos meg i en bar overkropp/bar mage situasjon hos andre gjester: jeg ville ikke lagt så mye merke til det om det var et slankt og trent menneske og klærne ellers var i nøytrale farger - magen ville ikke tatt så mye plass, oppmerksomhet, fordi personen glir mer inn. Hos en overvektig person ville synet forstyrret meg mer fordi magen da er mer fremtredende. Med sterke farger i tillegg ville jeg nok kunne opplevd direkte avsky (i spisesituasjon - selvsagt ikke på stranden)

 

Endret av Poision-Ivy
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kågebruker skrev (34 minutter siden):

Det virker fullstendig latterlig. Men jag hadde ikke gått til pressen med dette.

Det skal i rettferdighetens navn sies at det var media som gikk til henne etter hun skrev om det på Twitter. 

Endret av parmanoia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (1 minutt siden):

Det skal i rettferdighetens navn sier at det var media som gikk til henne etter hun skrev om det på Twitter. 

Ok. Men jeg hadde ikke gjort det heller.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kågebruker skrev (7 minutter siden):

Ok. Men jeg hadde ikke gjort det heller.

Nei, ikke jeg heller. Men det er kanskje litt så lett å si nei, eller man tenker at «jaja, jeg kan jo stille opp på et intervju», når media tar kontakt. 
Det sagt, all min støtte går til restauranten her.

Og det verst er kanskje alle Twitter-venner som hiver seg rundt og bombarderer restauranten med 1 stjerne på Google. Hvor tett i pappen er det mulig å bli??? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, loveli said:

Beklager å si det, men det så veldig ulekkert ut med det antrekket på den kroppen. Men det er jo min subjektive mening.

Dersom spisestedet ikke har opplyst om kleskode og ingen går nakne så burde hun fått spise der.

Men svære hengepupper uten støtte og med store tydelige brystvorter og en mage som tyter gjennom og over shortsen ser bare grusomt ut i mine øyne. De brenner.

Og slapp av, jeg er lett overvektig selv så ikke mer hat mot dama enn at hun burde kle seg mer etter kroppen.

De brystene er verken store eller hengete. De er helt normale antagelig C cup bryster.

Synes hun ble behandlet dårlig jeg. Og om brystvortene synes, hva så? Det gjør det nok på menn også til tider - uten kritikk.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis restauranten hadde godtatt dette antrekket så blir jo spm, hvor skal grensen gå? Kan man troppe opp i Boratdrakt der? Ett sted må jo den ansatte sette grensen, selv om jeg er enig i at hun vingler en del i forklaringen sin. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Når man har noen kilo ekstra (som jeg også har) så vet en og det at ikke alle klær ser like bra ut på meg som på andre med lavere vekt. Sånn er det. Jeg vet det og hun vet det garantert også. Men det finnes klær som og ser pene ut på meg. Og henne. Men dette var ikke slike klær.

Så finnes det altså normer og kleskoder som vi alle følger i større eller mindre skala. Stram badeshorts? På stranda? Jeg bryr meg ikke. På butikken? Nei takk. Brudekjole? I kirka? Kjør på. På fjelltur? Wtf? Joggebukse? På treningstur eller hjemme? Perfekt! På jobb? Kom deg hjem. Og så videre.

Og det samme gjelder altså restauranter. Jeg kan kle meg for en avslappet dag for å vandre rundt i byen sammen med familien. Men om vi plutselig bestemmer oss for å avslutte med en matbit så tar jeg faktisk hensyn til hva jeg har på meg når vi bestemmer oss for sted. Evnt drar og skifter. Og jeg tar av meg lua når jeg sitter innendørs. Dette er normal skikk.

Så kan en naturligvis trosse skikk og bruk. Mange har gjort det oppover tidene og fått til endringer. Men da må man og takle litt motbør og kritikk. Som for eks å bli nektet adgang på en restaurant i bikini. Eller kritikk når en bretter seg ut i sosiale medier. Det er jo åpenbart at hun liker drama og oppmerksomhet om en ser på Twitter kontoen hennes, og hadde jeg vært journalist ville jeg nok gått noen runder før jeg vurderte å bruke henne til noen artikkel.

Jeg støtter restauranten her. Jeg hadde nok ikke brydd meg særlig om jeg hadde vært et sted hvor hun og satt og spiste i det antrekket, så lett krenket er jeg ikke. Men jeg synes fortsatt det er ok at restauranten har en kleskode og nekter de som ikke følger denne adgang. Men det restauranten burde gjort her var å være tydeligere på kleskoden og ikke vingle sånn. Spesielt når media tar kontakt for en uttalelse.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipparchia
Ardwinna skrev (57 minutter siden):

Men altså, det er jo ingen tvil om at daglig leder er veldig vinglete i forklaringen sin:
 

Først sier hun at grunnen var at dette var i middagstiden og at flere av gjestene hadde pyntet seg. Deretter bekrefter hun at flere av gjestene satt i sykkelshorts da Maria var innom (underforstått: i middagstiden, sammen med pyntede gjester).

Man kan diskutere opp og i mente om hvor lekkert antrekket hennes var og hvilke kleskoder man bør forholde seg til på et spisested, men det er jo tydelig at daglig leder selv ikke er helt sikker på kleskoden de har der. Det er jo tydelig at reglene om pentøy i middagstiden ikke gjaldt de med sykkelshorts, så hvorfor skulle Maria i kort topp og shorts stoppes i døra?

Jeg håper virkelig dette spisestedet tar en runde på bakrommet om hvilke kleskoder de vil ha, informerer om disse til kundene, og følger dem. Å slippe inn flere folk i sports/fritidstøy i middagstiden og avvise en annen person i sport/fritidstøy, er altfor vinglete og uproft.

Om de så gikk i sykkelshorts i middagstider så var de fortsatt mer påkledd. Hun påpeker blant annet at gjestene hadde tskjorte og ikke topp. Hun som ble nektet inngang kler seg jo nesten nakent med den toppen og shortsen. Hvis du ser på twitterbildet ser man hvor kort shortsen er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Hipparchia skrev (4 timer siden):

Slik jeg får inntrykk av saken så har de som bruker sykkelshorts og treningsklær vært der på dagtid, det gjelder også bildet som ble lagt ut. Hun de tok med i eksempel var jo med tvkamera og spurte på forhånd. Selvfølgelig sier en restaurant i Trysil ja til gratis reklame. 

Når det kommer til hennes antrekk så tenker jeg at man ikke kan ha sosiale antenner hvis man tenker det er greit å gå i en slaskete kort joggeshorts og løs bikinitopp med niplene stikkende ut når man skal ut å spise. Jeg hadde reagert selv hvis hun kom på middag til meg. Det der er bekledning man bruker utendørs for å jobbe i hagen. Hun ser fryktelig slaskete ut og jeg forstår godt hun ikke slapp inn. Og hadde hun hatt sykkelshorts og en singelet hadde hun faktisk sett mer skikkelig ut. 

Edit: så nå på Twitteren hennes og shortsen var kortere enn forventa. I tillegg virker hun en smule ustabil på de meldingene sine. 

I så fall, kan det godt være oppførselen hennes var en del av problemet.

Ikke vet jeg. Men etter å ha lest denne tråden, tenker jeg noen spisesteder bør begynne med kleskoder. Noe som egentlig burde være unødvendig, men som tydeligvis ikke er det, siden noen trenger å lære seg folkeskikk i voksen alder.

Personlig hadde jeg ikke tatt imot besøk engang, «kledd» i noe tilsvarende.

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipparchia
Villfisker skrev (28 minutter siden):

I så fall, kan det godt være oppførselen hennes var en del av problemet.

Ikke vet jeg. Men etter å ha lest denne tråden, tenker jeg noen spisesteder bør begynne med kleskoder. Noe som egentlig burde være unødvendig, men som tydeligvis ikke er det, siden noen trenger å lære seg folkeskikk i voksen alder.

Personlig hadde jeg ikke tatt imot besøk engang, «kledd» i noe tilsvarende.

Enig. Vi burde absolutt hatt flere steder med kleskoder. Det er helt utrolig hva folk lar seg selv gå i ute blant folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig leder klarer ikke helt å bestemme seg for om de har kleskode eller ikke.

Middagsgjestene hadde pynta seg, men de spiste visst middag med noen som satt i sykkelshorts? Det er jo motstridende i seg selv.

Jeg sjekket litt rundt denne kafeen, og de har ingen kleskoder nedskrevet noe sted. Det er heller ikke første gangen daglig leder har vært frekk/tverr mot kunder, ifølge en del anmeldelser, så det vitner jo om et mønster.

Samtidig ser jeg at noen reagerer på "synlige nipler", "areola" etc. Hvorfor dette plager dem på kvinner, men ikke menn? Skal alle menn med synlige nipler gjennom t-skjorter/skjorter måtte begynne å gå med bh også?

Tror daglig leder og de ansatte på dette stedet bør double down og si unnskyld. De slipper inn folk i treningsklær uansett tid på døgnet, virker det som, men ville altså ikke slippe inn ei med magetopp og shorts på en varm sommerdag? Virker ikke spesielt seriøst gjort.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs nok litt hva som legges i "sykkelshorts" her. Jeg har registrert at "tightsshorts" er blitt inn blant unge jenter og at mange går i det som et helt vanlig plagg, antagelig også på restaurant. Det er tydeligvis en del av moten nå, og sånn sett ikke et treningsplagg eller mangel på "pynting", selv om det i mine øyne ser litt rart ut. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bålkaffe skrev (11 minutter siden):

Samtidig ser jeg at noen reagerer på "synlige nipler", "areola" etc. Hvorfor dette plager dem på kvinner, men ikke menn? Skal alle menn med synlige nipler gjennom t-skjorter/skjorter måtte begynne å gå med bh også?

Nei men det er ikke uvanlig at menn for eks tar på seg ei ekstra tskjorte under for å skjule svært synlige/stive brystvorter. Men igjen kommer dette av behov, kroppen og situasjonen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (4 minutter siden):

Nei men det er ikke uvanlig at menn for eks tar på seg ei ekstra tskjorte under for å skjule svært synlige/stive brystvorter. Men igjen kommer dette av behov, kroppen og situasjonen.

Du forteller meg i all seriøsitet at mannfolk tar på seg en ekstra t-skjorte under t-skjorta for å skjule brystvorter?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (4 minutter siden):

Du forteller meg i all seriøsitet at mannfolk tar på seg en ekstra t-skjorte under t-skjorta for å skjule brystvorter?

Dersom mannen har veldig synlige brystvorter og det ikke passer seg der en skal, så ja, da er dette noe som forekommer. Men ALLE gjør det ikke ALLTID - om det var det du ville frem til.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nomore82 skrev (1 minutt siden):

Dersom mannen har veldig synlige brystvorter og det ikke passer seg der en skal, så ja, da er dette noe som forekommer. Men ALLE gjør det ikke ALLTID - om det var det du ville frem til.

Tror jeg aldri har møtt på noen med to t-skjorter på seg.

Tror heller at jeg aldri har sett en mann gå ut med noe han synes var urettferdig/frekt i media og sett kommentarer på at folk ser brystvortene hans.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (1 minutt siden):

Tror jeg aldri har møtt på noen med to t-skjorter på seg.

Tror heller at jeg aldri har sett en mann gå ut med noe han synes var urettferdig/frekt i media og sett kommentarer på at folk ser brystvortene hans.

Nei men det er jo greit. Og siden du ikke har sett det så er det altså noe som ikke forekommer. Notert.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magetopp; nei. 
 

Men bikinitopp/treningsbh/bh; ja. 
 

Toppen til damen i artikkelen faller under sistnevnte kategori, synes jeg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (13 minutter siden):

Nei men det er jo greit. Og siden du ikke har sett det så er det altså noe som ikke forekommer. Notert.

På samme måte som din påstand om at folk bruker to t-skjorter. Akkurat det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...