Gå til innhold

Ville det plaget deg om noen på nabo bordet på en resturante hadde bar mage?


Pippi Lotta

Anbefalte innlegg

MalloryK skrev (13 minutter siden):

Ta en kikk innpå twitterkontoen hennes. Der er det action (link til twitter i artikkelen)

Synes beskrivelsen hun har om seg selv på twitter burde få mer oppmerksomhet: "Overdriver alt og ingenting"

Innlegget hennes på twitter er uansett en klassiskt eksempel på at ting ofte har to sider. Bildet hun bruker viser jo bare en liten bit av virkeligheten.

Dessutten er det ingen synlige kommentarer fra etter artikkelen er publisert....

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, såklart ikke. For noen ekle folk som oppfører seg slik mot denne kunden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antrekket er upassende for restaurant besøk - MEN, da må det være likt for alle. 
Man får liksom en emmen smak i munnen når det sitter gjester i sykkelshorts i restauranten hun blir nektet adgang til. 
Sykkelshorts er om mulig enda verre enn dette antrekket..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må kunne forvente at folk kler seg nogen lunde anstendig. Og et antrekk kan faktisk være helt greit på noen og fullstendig usmakelig på andre. Når det gjelder det aktuelle antrekket til Maria, går det under fullstendig smakløst på alle.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig bryr meg døyten om hva folk har på seg når de er ute og spiser, så lenge de ikke lukter vondt eller oppfører seg ubehagelig. Helt ærlig synes jeg ikke antrekket hennes var spesielt pent, men ser ikke hvorfor det skulle være så mye verre enn treningsklær.
Jeg tenker at dersom de skal ha kleskode, må de være konsekvente. Aller helst være klar på hvilken kleskode de har så folk slipper å oppleve å nærmest bli husjet ut av spisestedet. Og ikke minst; si i fra på en pen måte og gi gjesten en sjanse til å rette opp feilen.

loveli skrev (5 timer siden):

Beklager å si det, men det så veldig ulekkert ut med det antrekket på den kroppen. Men det er jo min subjektive mening.

Dersom spisestedet ikke har opplyst om kleskode og ingen går nakne så burde hun fått spise der.

Men svære hengepupper uten støtte og med store tydelige brystvorter og en mage som tyter gjennom og over shortsen ser bare grusomt ut i mine øyne. De brenner.

Og slapp av, jeg er lett overvektig selv så ikke mer hat mot dama enn at hun burde kle seg mer etter kroppen.

Men hva man synes er mindre pent på en spesiell type kropp er jo egentlig irrelevant. Hun kunne like gjerne ha troppet opp i en syltrang penkjole med både brystvorter og lovehandles på utstilling gjennom kjolestoffet. Da hadde hun fremdeles sett ulekker ut i manges øyne, men likevel vært kledd pent nok til å spise ute. Kleskode handler jo ikke om hvor godt man kler klærne. Det burde i hvertfall ikke gjøre det, og jeg håper ikke det var tilfellet i denne saken.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Ardwinna skrev (1 minutt siden):

Jeg personlig bryr meg døyten om hva folk har på seg når de er ute og spiser, så lenge de ikke lukter vondt eller oppfører seg ubehagelig. Helt ærlig synes jeg ikke antrekket hennes var spesielt pent, men ser ikke hvorfor det skulle være så mye verre enn treningsklær.
Jeg tenker at dersom de skal ha kleskode, må de være konsekvente. Aller helst være klar på hvilken kleskode de har så folk slipper å oppleve å nærmest bli husjet ut av spisestedet. Og ikke minst; si i fra på en pen måte og gi gjesten en sjanse til å rette opp feilen.

Men hva man synes er mindre pent på en spesiell type kropp er jo egentlig irrelevant. Hun kunne like gjerne ha troppet opp i en syltrang penkjole med både brystvorter og lovehandles på utstilling gjennom kjolestoffet. Da hadde hun fremdeles sett ulekker ut i manges øyne, men likevel vært kledd pent nok til å spise ute. Kleskode handler jo ikke om hvor godt man kler klærne. Det burde i hvertfall ikke gjøre det, og jeg håper ikke det var tilfellet i denne saken.

Ja, som jeg også skrev så var det min subjektive mening og jeg mener hun burde fått spise der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det nytter å skylde på at hun er overvektig. (altså tjukkhetskortet) Kjenner ikke til restauranten/cafeen,  men det må være greit at de ønsker at kundene kler seg i noe annet enn en sort shorts og regnbuetopp der niplene syns. Etikette folkens :-)

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker, ts, at en tommelfingelregel er å tenke: kan en av det motsatte kjønn gjøre dette? 
Om svart er «nei!» så lar du være å gjøre det. 

Det er altså helt ok å bade toppløs for begge kjønn, men ikke ok å gå toppløs eller semi-toppløs i byen for noen som helst. Har du ikke lyst til å se en kvinne-pupp eller en manne-mage (eller tå, eller rygg, eller rumpe) i settingen du befinner deg i? Ikke vis frem din egen, selv om den er av motsatt kjønn. 
 

Det kan også funke å tenke: hva om min bestemor eller bestefar gikk i dette? Er svaret på tankeleken: 😱? Ikke gå i det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt innafor, det antrekket var usmakelig. Bar mage, synlige brystvorter.. skikkelig harry. Får dessuten sterke SJW vibber av dama også, hadde vært nok for meg 😅

Nok en krenka person som må ut i media for oppmerksomhet! Hun har dessuten ikke krav på å komme inn heller. 

Holder med lederen 100%. Buuufuckinghu. #krenka

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde dette i media å gjøre? Jeg går aldri på restaurant i bikinitopp. Ser på det som en selvfølge. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vera skrev (2 timer siden):

Antrekket er upassende for restaurant besøk - MEN, da må det være likt for alle. 
Man får liksom en emmen smak i munnen når det sitter gjester i sykkelshorts i restauranten hun blir nektet adgang til. 
Sykkelshorts er om mulig enda verre enn dette antrekket..

Jeg synes den slappe slitte shortsen der ser mye mer sjuskete og ustelt ut enn treningstøy/sykkelshorts. Og en slapp bikinitopp ser mer sjuskete ut enn en sportsbh, men cafe i sportsbh er uansett ugreit. Sykkelshorts ser jeg derimot ikke problemet med på en enkel cafe (ordentlig restaurant er noe annet igjen).

Ang den andre kvinnen de nevner, der det ut til å være et misvisende bilde og ikke hva hun faktisk hadde på seg den aktuelle dagen. «Hun kom rett fra sykkeltur Fjellflyten ikledd treningstopp med bare skuldre og treningsshorts.» 

Bare skuldre er da noe helt annet enn bar mage. Da hadde hun på seg en singlet, ikke en sportsbh. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde plaget meg, men jeg hadde ikke gjort eller sagt noe. Plager meg også hvis noen sitter med caps når de spiser på restaurant jeg har da lyst å gjøre som Tony Soprano, men er dessverre ikke tøff nok til det

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, kan jeg ikke si at jeg synes dette var et stilig antrekk, eller at jeg ville valgt å dra ut å spise i dette antrekket. Men, utifra det bildet i artikkelen som viser restauranten og noen av gjestene, får jeg ikke inntrykk av at jenta stikker seg nevneverdig ut. Jeg synes bortforklaringene til innehaveren lukter svidd og lurer på om dette handler ikke kun om at hun har noen kg for mye, men også at hun har på seg "regnbueklær".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke ha plaga meg på noen måte. Syns innehaveren sin unnskyldning er tynn. Det så ikke akkurat ut som et sted med hvite duker, det er en cafe i Trysil, antar de ikke har så striks kleskode der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 time siden):

 

Jeg synes den slappe slitte shortsen der ser mye mer sjuskete og ustelt ut enn treningstøy/sykkelshorts. Og en slapp bikinitopp ser mer sjuskete ut enn en sportsbh, men cafe i sportsbh er uansett ugreit. Sykkelshorts ser jeg derimot ikke problemet med på en enkel cafe (ordentlig restaurant er noe annet igjen).

Ang den andre kvinnen de nevner, der det ut til å være et misvisende bilde og ikke hva hun faktisk hadde på seg den aktuelle dagen. «Hun kom rett fra sykkeltur Fjellflyten ikledd treningstopp med bare skuldre og treningsshorts.» 

Bare skuldre er da noe helt annet enn bar mage. Da hadde hun på seg en singlet, ikke en sportsbh. 

Sykkelshorts/treningsshorts er så harry å bruke andre steder enn på trening..at jeg mangler ord. 😂😂 

Antrekket til kvinnen er..vel..skikkelig tacky og upassende - når man skal spise en offentlig plass. Men det er er ikke mer upassende enn sykkelshorts. Jeg mener at dersom det er lovlig med sykkelshorts - burde også kvinnen slippe inn. 
 

Enig i at det kan være et misvisende bilde angående hun med singlet. Ser heller ingen problem med å gå på kafe i singlet. Men sykkelshorts/treningsshorts? No-go.

Endret av Vera
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er hovedproblemet at overdelen viser både areola og brystvorter. Overlater ikke så mye til fantasien. Ordentlig treningstøy der en slik topp er ment til å brukes alene, pleier å være bedre polstret enn dette. Jeg mener dette er undertøy.

 Spise mat og se på annen persons tjukkmage? Helt greit. Spise mat og se på andres bryster? Njeeeh helst ikke.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hipparchia

Slik jeg får inntrykk av saken så har de som bruker sykkelshorts og treningsklær vært der på dagtid, det gjelder også bildet som ble lagt ut. Hun de tok med i eksempel var jo med tvkamera og spurte på forhånd. Selvfølgelig sier en restaurant i Trysil ja til gratis reklame. 

Når det kommer til hennes antrekk så tenker jeg at man ikke kan ha sosiale antenner hvis man tenker det er greit å gå i en slaskete kort joggeshorts og løs bikinitopp med niplene stikkende ut når man skal ut å spise. Jeg hadde reagert selv hvis hun kom på middag til meg. Det der er bekledning man bruker utendørs for å jobbe i hagen. Hun ser fryktelig slaskete ut og jeg forstår godt hun ikke slapp inn. Og hadde hun hatt sykkelshorts og en singelet hadde hun faktisk sett mer skikkelig ut. 

Edit: så nå på Twitteren hennes og shortsen var kortere enn forventa. I tillegg virker hun en smule ustabil på de meldingene sine. 

Endret av Hipparchia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, herzeleid said:

Spørsmålet blir kanskje om det egentlig må det. Jeg går relativt ofte på restaurant men kan aldri komme på å ha sett noen kledd slik på en middag i en noenlunde normal restaurant, selv om jeg ikke kan komme på å ha sett regler på dette noe sted. Jeg regner likevel ikke med å bli tatt godt imot om jeg kommer veldig slaskete kledd på mitt neste restaurantbesøk. 

Det er i såfall synd at folk ikke blir tatt godt i mot for noe som virkelig ikke burde være plagsomt ( bare se vekk da! En kan ikke like alles klesstil, utseende, sko, fargevalg osv) og samtidig synes det er ok å påføre de skam for det ved å be de gå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dramaqueen. Den bekledningen der er upassende på restaurant/kro/kafeteria/café/burgersjappe uansett hvor fin kropp man har. Og bh eller bh-topp under så ikke brystvortene vises burde være et minimum! Den bekledningen der var så slaskete at jeg ikke ville brukt det hjemme alene en gang! Hadde hun hatt på seg en litt finere shorts og t-skjorte hadde ingen reagert, for det der så ikke akkurat ut som en restaurant med dresscode. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, det er jo ingen tvil om at daglig leder er veldig vinglete i forklaringen sin:
 

Sitat

 

Det var daglig leder på Cafe Nero, Anne Marit Myhre, som ikke ville slippe Maria inn i restauranten. Hun avviser påstanden om at det handlet om Marias utseende.

– Det handler om at dette var i middagstiden. Flere av gjestene mine hadde pyntet seg, og jeg syns ikke det var passende å komme inn i noe som så ut som en bikinitopp, forklarer Myhre.

Daglig leder bekrefter at flere satt i sykkelshorts da Maria var innom, men at det var snakk om T-skjorte og ikke kort singlet.

Myhre mener at det er forskjell på tidspunktet man besøker restauranten. Hun sier at hun ville vurdert å slippe Maria inn om det var lunsjtid.

 

Først sier hun at grunnen var at dette var i middagstiden og at flere av gjestene hadde pyntet seg. Deretter bekrefter hun at flere av gjestene satt i sykkelshorts da Maria var innom (underforstått: i middagstiden, sammen med pyntede gjester).

Man kan diskutere opp og i mente om hvor lekkert antrekket hennes var og hvilke kleskoder man bør forholde seg til på et spisested, men det er jo tydelig at daglig leder selv ikke er helt sikker på kleskoden de har der. Det er jo tydelig at reglene om pentøy i middagstiden ikke gjaldt de med sykkelshorts, så hvorfor skulle Maria i kort topp og shorts stoppes i døra?

Jeg håper virkelig dette spisestedet tar en runde på bakrommet om hvilke kleskoder de vil ha, informerer om disse til kundene, og følger dem. Å slippe inn flere folk i sports/fritidstøy i middagstiden og avvise en annen person i sport/fritidstøy, er altfor vinglete og uproft.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...