Gå til innhold

Ville det plaget deg om noen på nabo bordet på en resturante hadde bar mage?


Pippi Lotta

Anbefalte innlegg

nomore82 skrev (20 minutter siden):

Dersom mannen har veldig synlige brystvorter og det ikke passer seg der en skal, så ja, da er dette noe som forekommer. Men ALLE gjør det ikke ALLTID - om det var det du ville frem til.

 

Bålkaffe skrev (1 minutt siden):

På samme måte som din påstand om at folk bruker to t-skjorter. Akkurat det samme.

Men nå er min påstand veldig moderat i forhold til din da. Jeg presiserer jo å si at dette ikke gjelder alle og alltid, men at det er noe som forekommer dersom gitte kriterier er på plass.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nomore82 skrev (1 minutt siden):

 

Men nå er min påstand veldig moderat i forhold til din da. Jeg presiserer jo å si at dette ikke gjelder alle og alltid, men at det er noe som forekommer dersom gitte kriterier er på plass.

Det er en påstand du kommer med, som ikke kan verifiseres på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (Akkurat nå):

Det er en påstand du kommer med, som ikke kan verifiseres på noen måte.

Jeg har ikke behov for at du tror på påstanden min. Og du kan heller ikke verifisere din påstand heller. Så da er vi jo like langt...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke behov for at du tror på påstanden min. Og du kan heller ikke verifisere din påstand heller. Så da er vi jo like langt...

Er en veldig enkel måte å verifisere min påstand om at folk reagerer mer på kvinnelige brystvorter enn mannlige brystvorter. Er bare å sjekke hvor mange bilder som har blitt slettet av moderatorteamet på Facebook, for eksempel. Kvinnelige brystvorter blir fjernet med referanse til "seksuelt innhold", mens naken overkroppsbilder av mannfolk får ligge i fred.

Endret av Bålkaffe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (Akkurat nå):

Er en veldig enkel måte å verifisere min påstand om at folk reagerer mer på kvinnelige brystvorter enn mannlige brystvorter. Er bare å sjekke hvor mange bilder som har blitt slettet av moderatorteamet på Facebook, for eksempel. Kvinnelige brystvorter blir fjernet med referanse til "seksuelt innhold", mens nakende overkroppsbilder av mannfolk får ligge i fred.

Vel, nå var det ikke akkurat det jeg hengte meg opp i heller da. Ja, disse to blir behandlet ulikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipparchia skrev (2 timer siden):

Om de så gikk i sykkelshorts i middagstider så var de fortsatt mer påkledd. Hun påpeker blant annet at gjestene hadde tskjorte og ikke topp. Hun som ble nektet inngang kler seg jo nesten nakent med den toppen og shortsen. Hvis du ser på twitterbildet ser man hvor kort shortsen er. 

Jeg skjønner poenget da jeg jo er helt enig i at antrekket var litt krise, men det jeg pekte på var jo at daglig leder ikke var tydelig på hvorfor hun ble stoppet i døra. Først forsvarer hun avgjørelsen med at Maria kom i middagstiden, og da var gjestene der pent kledd. Noe som betyr at hun mente Maria ikke var pent nok kledd i forhold til deres generelle kleskode, og det er helt greit. De fleste er inneforstått med at man kler seg nogenlunde bra når man skal ut og spise middag. Men så kommer det fram at flere andre gjester hadde sluppet inn med t-skjorte og sykkelshorts og spiste der sammen med pent kledde gjester, og da snur hun til at det handler om å vise for mye hud, og at t-skjorte tross alt er mer akseptabelt enn den korte toppen til Maria.
Det er denne vinglete oppførselen jeg reagerer på. Pent tøy forstår de fleste seg på, men når regelen er pent tøy, og så slipper man inn gjester med treningsklær (ikke pent tøy i mine øyne) men stopper en gjest i litt kortere/mindre topp, da blir det litt rart.
Shortslengden ble såvidt jeg kan se ikke nevnt av daglig leder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vel den fjerde tråden om saken som er laget tror jeg. De har en tendens til å forsvinne og ikke komme opp igjen så snart folk begynner å uttale seg kritisk om denne kvinnens antrekk og påfølgende oppførsel på Twitter, blant annet med omtale av innehaveren som «bitch». Vi kjenner kun en side av denne historien, og den er neppe objektiv. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hun er ikke helt god. Ifølge twitterkontoen hennes så "overdriver jeg alt" som hun sier. Hun burde ikke så oppmerksomhet

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frogger skrev (15 timer siden):

Ja hadde plaget meg, men jeg hadde ikke gjort eller sagt noe. Plager meg også hvis noen sitter med caps når de spiser på restaurant jeg har da lyst å gjøre som Tony Soprano, men er dessverre ikke tøff nok til det

 

Tony Soprano ass… helt greit å ta livet av folk og mate fiskene med dem, men caps inne…NEI NEI 😬😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgeline skrev (3 minutter siden):

Tony Soprano ass… helt greit å ta livet av folk og mate fiskene med dem, men caps inne…NEI NEI 😬😅

Det kalles skikk og bruk! 😆

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde blitt plaget. Syns det er ukomfortabelt å få andres nakne kropper påtvunget meg på steder det ikke er naturlig. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, In absentia said:

Dette er vel den fjerde tråden om saken som er laget tror jeg. De har en tendens til å forsvinne og ikke komme opp igjen så snart folk begynner å uttale seg kritisk om denne kvinnens antrekk og påfølgende oppførsel på Twitter, blant annet med omtale av innehaveren som «bitch». Vi kjenner kun en side av denne historien, og den er neppe objektiv. 

Mest sannsynlig er det hun som selv som rapporterer, kanskje også fått meg seg SJW mobben. På twitteren hennes ser en at hun leser i KG-trådene.

Ut i fra hvordan hun beskriver seg selv (twitter) vil jeg tro hun er ett menneske som ikke akkurat er løsningsorientert for å si det pent.

NRK er i fritt fall, de har publisert så mye dritt i sommer. Blir trist av at lisenspengene går til slik søppeljournalistikk.

 

Edit: Hun har mobilisert mobben, hun linker til resturanten for å "reviewbombe".

Endret av ytmnd
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke en magetopp, det er undertøy, og så klart er det ikke ok med undertøy på en restaurant. I grunn synes jeg magetopp er for intimt for meg også, men vet jeg ikke deler den meningen med mange.

For dere som sier at menn kan vise brystvorter, men ikke kvinner. Menn har gjerne på seg en anstendig skjorte eller t-skjorte, ikke en stram undertøy topp som viser areola og brystknoppen helt tydelig (også har faktisk kvinner pupper). Du kan heller sammenligne antrekket hennes med en mann som vil spise på restaurant i boxer uten shorts over, man kommer ikke på restaurant i bare undertøy.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sol.no sitt kommentarfelt på facebook er ganske interesant, mesteparten er enig med resturanteier. Jeg vil ikke linke den her av åpenbare grunner, men er lett å finne.

 
"sol.no limited who can comment on this post." Er nok høy temperatur der også ja 😅
 
 
Endret av ytmnd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nevneverdig.  Men den kvinnen så ut som en slask.  Slaskete folk plager meg.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ytmnd skrev (4 timer siden):

Mest sannsynlig er det hun som selv som rapporterer, kanskje også fått meg seg SJW mobben. På twitteren hennes ser en at hun leser i KG-trådene.

Ut i fra hvordan hun beskriver seg selv (twitter) vil jeg tro hun er ett menneske som ikke akkurat er løsningsorientert for å si det pent.

NRK er i fritt fall, de har publisert så mye dritt i sommer. Blir trist av at lisenspengene går til slik søppeljournalistikk.

 

Edit: Hun har mobilisert mobben, hun linker til resturanten for å "reviewbombe".

Flaut

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ytmnd skrev (1 time siden):

Det var en ekstremt sprikende samtale med veldig mye påstander og svevende begrepsbruk og veldig lite konkret. Det begynte med denne konkrete saken, men utviklet seg fort til en generell samtale om diskriminering av overvektige og helse, uten noen konkrete tall eller innspill fra fagfolk.

Jeg synes også det er en litt lei tendens til at en avfeier alt som skrives som "hets" uten å heller der konkretisere og sånn kaster motpartens synspunkter og saklige innvendinger (som jeg vil anta utgjorde det overveldende flertallet av kommentarer) rett ut vinduet. Da saken lå åpen for kommentarer skummet jeg gjennom disse og så mye motbør, men ikke noe hets. Jeg tviler ikke på at det har forekommet stygge kommentarer, men jeg synes det er synd når all saklig kritikk ignoreres fullstendig, og en peker på dårlige holdninger og at Maria "bryter med våre forventninger" som forklaring på kritikken, heller enn at en rett og slett er uenig.

Samtidig får jeg litt vondt av hele saken. Maria hadde uansett grunn en kjip opplevelse, delte den med venner (som sikkert støttet henne uavhengig av hva de måtte mene om antrekk på restaurant) og saken ble så plukket opp av NRKs sommervikar(?) som i agurksesongen gjorde det til en sak som fikk stor oppmerksomhet, kanskje langt utover det Maria selv ønsket. Jeg så hun kommenterte at hennes hovedpoeng var dårlig behandling fra betjeningen, og det er ikke sikkert at hun hadde noe ønske om å bli midtpunkt i en temperamentsfull diskusjon om overvekt og påkledning. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet ikke. Men må si jeg synes akkurat i denne saken så var den toppen ganske liten, som en bh. Og brystvortene vistes gjennom. Det synes jeg ikke passer seg andre steder enn på stranda for å være ærlig. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...