Gå til innhold

Er dritt lei alt maset om 22 juli, det holder nå!


knulleGuden666

Anbefalte innlegg

Gjest Jaconandersen

Mediene i Norge er ganske spesielle. Alle har akkurat den samme ideologien. Det aller helligste for dem er relatert til rase, kjønn, homoseksualitet og lignende ideologi. Det er alltid et oppstyr rundt rasisme, feminisme, pride og annet i norske medier. Om en ikke liker det, må en bare skru av. Personlig orker jeg ikke lese eller se på nyheter. Uansett tenker jeg at det er i hovedsak sunt for meg. Da sparer jeg også nervene mine og bekymrer meg mindre. Bedre å fokusere på positive og nære ting. Kanskje jeg også får energien til å gjøre noe utav livet mitt da.

Endret av Jaconandersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rååååsa

Vennen min ble skutt i hodet. 

Kan dette være dagen dere som er lei holder for hælvete kjeften på dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tom1986 skrev (5 minutter siden):

Hva skal ha nådd inn hos hvem?

At politisk vold ikke virker og ikke kan virke. Den vil til slutt alltid feile.

Vi ser en enorm økning av troen på politisk vold, og støtte for dette, gjennom støtte til populistiske politikere, trussler og hat mot politiske representanter og en økende etterspørsel etter sterke politiske ledere klar for konflikt.

Vi ser en utvikling i den offentlige diskurs, der man ønsker gå tilbake til primitive samfunnsstrukturer som forsvant fordi de ikke fungerte, fordi informasjonsflyten i dag gir inntrykk av at «ting var bedre før» I visse tilfeller er historieløsheten påtakelig.

Vi er nødt å bruke 22. juli mye mer i arbeidet med å få folk til å forstå, for hele situasjonen dekker problemstillingen. Vi kan se og avdekke alle momentene som skapte situasjonen.

Til nå har vi diskutert beredskapen: nå må vi behandle menneske i samfunn og politikk i samfunnet og hvordan vi skaper en fungerende verden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tom1986 skrev (38 minutter siden):

Det er valg snart og venstresida tror vel 22/7 er den beste saken de har ettersom de taper stort sett de fleste saklige debatter.

Beste saken? Det som er viktig er å få frem hvordan 22. juli har blitt dysset ned og hvordan FrP m.fl. har fortsatt å fremme holdninger lik ABB sine.

Endret av Sjokoladepenge
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaconandersen
Druid skrev (Akkurat nå):

At politisk vold ikke virker og ikke kan virke. Den vil til slutt alltid feile.

Vi ser en enorm økning av troen på politisk vold, og støtte for dette, gjennom støtte til populistiske politikere, trussler og hat mot politiske representanter og en økende etterspørsel etter sterke politiske ledere klar for konflikt.

Vi ser en utvikling i den offentlige diskurs, der man ønsker gå tilbake til primitive samfunnsstrukturer som forsvant fordi de ikke fungerte, fordi informasjonsflyten i dag gir inntrykk av at «ting var bedre før» I visse tilfeller er historieløsheten påtakelig.

Vi er nødt å bruke 22. juli mye mer i arbeidet med å få folk til å forstå, for hele situasjonen dekker problemstillingen. Vi kan se og avdekke alle momentene som skapte situasjonen.

Til nå har vi diskutert beredskapen: nå må vi behandle menneske i samfunn og politikk i samfunnet og hvordan vi skaper en fungerende verden.

Dere greier ikke å forstå andre menneskers tanker, følelser og situasjon uansett. Så det prosjektet der kan dere bare glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Den Sagnomsuste said:

Er faktisk enig med ts, men ville ordlagt meg annerledes og mildere. Jeg er også sosialist dersom det har noe å si for kredibiliteten min. Frykter at dette "hakket i plata" om Utøya kan bidra til å udødeliggjøre nidådsmenn. ABB blir jo udødeliggjort av alt oppstyret som aldri tar slutt. Snakk om rikskjendis! 

Jeg forventer og forlanger at dette er siste året vi lager oppstyr av dette. Det får da være måte på å gi den idioten spalteplass etterhvert? Håper forresten at AP og SP danner regjering til høsten... 🌹vi trenger en ny kurs i landet.

Vi skal ikke gi han spalteplass, vi skal ta diskusjonen slik at vi får tatt oppgjør med det som førte ham dit. Så kanskje vi unngår en til ut på samme vei 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rååååsa skrev (14 minutter siden):

Vennen min ble skutt i hodet. 

Kan dette være dagen dere som er lei holder for hælvete kjeften på dere? 

Nei.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-Rex skrev (28 minutter siden):

Hundre mennesker av nesten 6 millioner mennesker. Hallo?

Problemet her er statestikk: Har du 1 person som gjør noe, har du 1000 som er potensielle deltagende støttespillere, 10 000 som mener det samme, og 100000 som deler tankegodset.

Det var fristende å avskrive abb som en statistisk anomalitet. Det er ikke lenger mulig.

Det var fristende å avskrive trusselbildet til at vi har noen aktive nazistiske miljøer i Norge vi stort sett må leve med. Men det håpet svant med IS deltagerene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rååååsa skrev (16 minutter siden):

Vennen min ble skutt i hodet. 

Kan dette være dagen dere som er lei holder for hælvete kjeften på dere? 

Det er trist med vennen din, men ytringsfriheten er vel noe vi alle bør stå opp for er det ikke? Det gjelder for Utøya-tragedien på lik linje med alt annet. Folk må få lov til å mene det de vil. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 10 år siden i disse dager - jeg tenker at dette klarer vi!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usmakelig tråd å starte i dag. Folk som deg gjør meg forbanna, for du har ikke forstått noen ting. Av alle ting du kunne sagt i dag, så er dette det du velger å starte en tråd om.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (6 minutter siden):

Problemet her er statestikk: Har du 1 person som gjør noe, har du 1000 som er potensielle deltagende støttespillere, 10 000 som mener det samme, og 100000 som deler tankegodset.

Det var fristende å avskrive abb som en statistisk anomalitet. Det er ikke lenger mulig.

Det var fristende å avskrive trusselbildet til at vi har noen aktive nazistiske miljøer i Norge vi stort sett må leve med. Men det håpet svant med IS deltagerene. 

Problemet er at det finnes gærninger på begge ytterfløyene i politikken. De næres og nøres opp av hverandre. Marginaliserte og sinna menn uten fremtidsutsikter er farlige enten de er muslimer, marxister eller nasjonalister. Heldigvis er gjennomføringsevnen og viljen lav hos det store flertallet, men med en økning i disse gruppene (tapere uten fremtid) så vil også antallet faktiske terrorister øke statistisk. De økte klasseforskjellene i Norge og vesten er bokstavelig talt dynamitt inn i denne problemstillingen. Menn som lever alene uten utdanning eller meningsfylt arbeid å gå til er dårlig nytt for samfunnet. Skal man gjøre seg av med denne trenden må man gi mennene verdigheten tilbake. Det er lettere sagt enn gjort, men det er der løsningen på problemet ligger.

Endret av Den Sagnomsuste
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag bør man bruke tiden til ettertanke. Dagen endret ikke bare livene til de som ble direkte berørt, men tok uskylden til oss som nasjon. 

Jeg forstår at man blir lei, provosert osv. Folk er forskjellige. Ikke alle tåler å bli påminnet fryktelige ting og heller vil legge ting bak seg. Det er også greit. For de det gjelder er det bare å velge andre TV-kanaler og unngå sosiale medier. 

Kondolerer til de som mistet noen eller må leve videre med konsekvenser for handlingene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er noe denne datoen har lært meg så er det viktigheten av å kunne diskutere noe åpent. Så lenge man er saklig og verbal bør det være legitimt. 

Ryddet for sitat av slettet innhold, og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Druid said:

Problemet her er statestikk: Har du 1 person som gjør noe, har du 1000 som er potensielle deltagende støttespillere, 10 000 som mener det samme, og 100000 som deler tankegodset.

Det var fristende å avskrive abb som en statistisk anomalitet. Det er ikke lenger mulig.

Det var fristende å avskrive trusselbildet til at vi har noen aktive nazistiske miljøer i Norge vi stort sett må leve med. Men det håpet svant med IS deltagerene. 

ABB var en brikke. En løpegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

knulleGuden666 skrev (1 time siden):

Jeg har gått meg kraftig mei alt maset om 22 juli, det har allerede vart i ukevis og fortsetter sikkert i ukevis fremover… såklart var det ille det som skjedde, men det får være måte på hvor mye mas det skal være om det.. kan jo faen ikke se på hverken nyheter, Facebook, tv eller noe uten å lese sak på sak om dette, er jo faen mer saker om det nå enn det var på terrordagen!! 

Ja, det er veldig trist å høre at du synes det er litt slitsomt å lese om det. Det kan jo hende at de som overlevde er drittlei av å ha ptsd også, og alvorlige fysiske skader. Kan hende de mange etterlatte er drittlei av at barnet, slektningen/kona/mannen/barnebarnet/kjæresten/kollegaen ble brutalt drept og er død for alltid nå også. Vi trenger å snakke om detsom skjedde, blant annet for å ikke glemme det, og gjøre det vi kan for å unngå at det skjer igjen.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnomsuste skrev (20 minutter siden):

Det er trist med vennen din, men ytringsfriheten er vel noe vi alle bør stå opp for er det ikke? Det gjelder for Utøya-tragedien på lik linje med alt annet. Folk må få lov til å mene det de vil. 

Betyr ikke at man trenger å bruke den friheten når som helst og hvor som helst. Man kan ha litt takt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tom1986 skrev (1 time siden):

Det er valg snart og venstresida tror vel 22/7 er den beste saken de har ettersom de taper stort sett de fleste saklige debatter.

Så du tror ABB jaktet og drepte en rekke ungdom og bombet regjeringskvartalet så noen skulle ha valgkampsak til 2021?

Det var ikke hensikten hans nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosewood skrev (Akkurat nå):

Betyr ikke at man trenger å bruke den friheten når som helst og hvor som helst. Man kan ha litt takt.

Nettopp. Man trenger ikke å strø salt i såret, særlig ikke på en dag som dette.

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...