Gå til innhold

Kvinnelandslaget må spille i truser - menn kan spille i shorts - er det greit?


Gjest DEN NAKNE GARTNER

Anbefalte innlegg

Realverdien skrev (5 timer siden):

Jaja.

Tipper jeg er en av svært få som faktisk er publikummer til dennansporten.

Skrur av dersom det blir niqab eller lårlange tights på damene.

Jeg skal begynne å se på når menna kun får bruke speedos!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje gutta burde stille i tilsvarende antrekk. 

Og ikke kom her og si at det går ikke fordi de "har ting som henger og slenger"; en stram, kort truse holder utmerket godt "tingene" på plass. Kvinner har faktisk også "ting som henger og slenger", nemlig pupper. De holder seg pent i ro i en stram topp. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN NAKNE GARTNER skrev (18 timer siden):

NLar94GjvYK7sGLdjCBNxgruOY-56Vh5TWD5_GPj7720257386_1817fb3839_b.jpg

Her er bilde av kvinnelandslaget og herrelandslaget i beach volley. Kvinnene er presset til å spille i truser på grunn av regelverk og trusler om bøter.  

«Kvinner skal bruke bikini. Toppen skal være en tettsittende sports-BH med dype utskjæringer ved armene. Trusene må ikke være mer enn ti centimeter på sidene».

Herrelandslaget får spille i shorts. Hva syns dere om forskjellsbehandlingen ? 

Profesjonell sport er gjennområttent og styrt av gamle, grådige, perverse drittsekker.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Alle som ønsker det kan melde seg inn i idrettsorganisasjoner og delta idrettsdemokratiet. Blir for dumt å sutre over at "gubbene" styrer strandhåndball-organisasjonen* om man ikke engang har giddet å betale medlemskontigent eller engasjere seg i organisasjonen. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellian skrev (10 minutter siden):

Jeg skal begynne å se på når menna kun får bruke speedos!

Det er ikke særlig mange som savner speedoen, du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DEN NAKNE GARTNER skrev (6 timer siden):

Det er ikke ett land som er misfornøyd med dette. Håndball president Kåre Geir Lio forteller at både Sverige, Danmark, Frankrike og Norge vil sende et skriv til EHF, for å nok en gang prøve å få til en endring i regelverket. Så nei, mange er i mot denne latterlige praksisen.

Jeg tror ganske bestemt at det blir en endring dersom 4 landslag bestemmer seg for å kjøre over de gamle gubbene. Dersom hele 4 landslag stiller opp på kamp iført shorts, tror jeg også at flere andre landslag vil følge etter. Ok, de kan få bøter og bli nektet å gjennomføre kampen. Men da vil det vekke såpass stor oppsikt at reglene må endres. 

Og dersom et par av de store TV-kanalene er tøffe nok til å si nei, vil det svi de gamle gubbene der de kjenner det mest. Nemlig på pengepungen. En TV-kanal som står opp mot denne meningsløse diskrimineringen, vil nok også vinne mange sympatisører. 

Jeg tror ikke at det hjelper med å sende skriftlige klager og brev. Kanskje på lang sikt, men det vil ta tid. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (4 timer siden):

OK, jeg forvekslet i farten.

Du har helt rett, president Hassan Moustafa er 76 år gammel og av de øvrige 17 medlemmene i IHFs råd er kun to kvinner, de aller fleste andre er aldrende menn:

https://www.ihf.info/about/council/all

Gubbene tenker igjen og igjen at lettkledde kvinner skal dra publikum til slike nyere konkurranseidretter som strandhåndball og strandvolleyball, men selve sporten mister jo utøvere pga. disse draktene.

Det er bra å se at det norske Håndballforbundet har krevd slutt på det de kaller "sexistisk bekledning".

 

Nimbus2000 skrev (9 minutter siden):

Alle som ønsker det kan melde seg inn i idrettsorganisasjoner og delta idrettsdemokratiet. Blir for dumt å sutre over at "gubbene" styrer strandhåndball-organisasjonen* om man ikke engang har giddet å betale medlemskontigent eller engasjere seg i organisasjonen. 

*De er underlagt Norges hånballforbund. 

Nimbus2000: Du spøker nå? Mener du at dersom jeg og andre melder meg inn i Norges Håndballforbund kan vi påvirke gubbene i IHF? Dessuten: Norges Håndballforbund er allerede i mot disse reglene. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at dette er så gammeldags og kvalmende at jeg egentlig ikke har ord. Det finnes ikke EN eneste god grunn til at kvinner skal være påtvunget en slik uniform mens mannfolkene kan bruke langt mer komfortable klær.

Jeg håper virkelig at kvinnene i ulike sportsgrener hvor minimal klesdrakt er påkrevd går sammen og sier i fra på en enda tydeligere måte. Det er jaggu på tide å få en stopp på dette tullet med at kvinner skal være sexy i sport for å tiltrekke seg tilskuere.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (11 minutter siden):

Det er ikke særlig mange som savner speedoen, du. 

https://www.google.com/search?q=tiny+speedo&tbm=isch&ved=2ahUKEwj2rtfwhOPxAhWBuyoKHd97BzgQ2-cCegQIABAC&oq=tiny+speedo&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzoHCAAQsQMQQzoCCAA6BAgAEA06BggAEAcQHjoECB4QClCcuxpYyMcaYOzQGmgAcAB4AIABd4gB-QSSAQMxLjWYAQCgAQHAAQE&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=ZhjvYPbjLYH3qgHf953AAw&bih=778&biw=412&client=ms-android-samsung-gn-rev1&prmd=ismvn#imgrc=m-5_hAyE8GwZgM

Vel, er jo en møkkakjedelig sport. Hadde menna måtte bruke små speedoer jeg hatt en grunn til å se på. Var det ikke sånn det var?

Endret av Hellian
Skriveleif
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest June1996
15 minutter siden, Dolce said:

 

Og dersom et par av de store TV-kanalene er tøffe nok til å si nei, vil det svi de gamle gubbene der de kjenner det mest. Nemlig på pengepungen. En TV-kanal som står opp mot denne meningsløse diskrimineringen, vil nok også vinne mange sympatisører. 

Hva er seertallene i strandhåndball?  Kan ikke tenke meg at dette er en såpass populær tv-idrett at tv-kanalene trenger å være spesielt tøffe for å takke nei til å vise EM-sendingene. 

Endret av June1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellian skrev (38 minutter siden):

Gjerne for meg!

Litt av en kjekkas i det bildet du sendte. Skjønner at du vil se en gruppe slike kjepe om en ball i sanddynene!

Så kan tuppehønsa komme til oss ekte mannfolka etter kampen, godt oppsmurt og olja av det dere har sett på tv.

Støttes.

Endret av Realverdien
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (7 timer siden):

Under tvang? Man er da frivillig på landslaget

Det er under tvang hvis man blir nektet å bedrive idretten sin om man ikke føyer seg. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pressplay skrev (2 minutter siden):

Det er under tvang hvis man blir nektet å bedrive idretten sin om man ikke føyer seg. 

Så da er det tvang at menna i UEFA EM cup ikke får vise overkroppen etter scoring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (3 minutter siden):

Håper de for Guds skyld barberer bikini linja.

Ellers så..... skjer hva?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smeltemann skrev (3 minutter siden):

Håper de for Guds skyld barberer bikini linja.

Hvorfor det? Eller mente du mennene i speedo nå?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (Akkurat nå):

Ellers så..... skjer hva?

Det skal vel være fint og se på?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (2 minutter siden):

Så da er det tvang at menna i UEFA EM cup ikke får vise overkroppen etter scoring?

Det er et paradoks. Mennene får ikke lov til å vise seg fram, mens kvinnene tvinges? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanutte skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det? Eller mente du mennene i speedo nå?

De bruker shorts 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...