Gå til innhold

Kvinnelandslaget må spille i truser - menn kan spille i shorts - er det greit?


Gjest DEN NAKNE GARTNER

Anbefalte innlegg

Gjest DEN NAKNE GARTNER

NLar94GjvYK7sGLdjCBNxgruOY-56Vh5TWD5_GPj7720257386_1817fb3839_b.jpg

Her er bilde av kvinnelandslaget og herrelandslaget i beach volley. Kvinnene er presset til å spille i truser på grunn av regelverk og trusler om bøter.  

«Kvinner skal bruke bikini. Toppen skal være en tettsittende sports-BH med dype utskjæringer ved armene. Trusene må ikke være mer enn ti centimeter på sidene».

Herrelandslaget får spille i shorts. Hva syns dere om forskjellsbehandlingen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er virkelig det kriteriene? Da burde alle boikotte sporten. Jeg følger ikke med på sport, men syns det høres rart ut i 2021?!

Endret av Hmmmmmm
Rettet på noe
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anjonym skrev (1 minutt siden):

Ikke greit. 
Er slik i flere sporter dessverre. 

Screen Shot 2021-07-14 at 8.52.18 am.png

Screen Shot 2021-07-14 at 8.52.34 am.png

Akkurat dette synes jeg er greit. Såkalt turndrakt. Helt annerledes med små bikinitruser i volleyball.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke veldig u-politisk korrekt med kvinnelag og mannelag i disse dager?. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FryNor skrev (2 minutter siden):

Er det ikke veldig u-politisk korrekt med kvinnelag og mannelag i disse dager?. 

Nei. Oppdelingen handler om fysiske beviselige forskjeller mellom kjønnene, så nei, det er ikke ukorrekt. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke ok at reglene er sånn. Det burde være opp til hver og enkelt utøver hvordan de vil kle seg. Skulle de velge klær som er "hemmende" for sporten, så får det være dems greie. Om menn vil gå med speedo eller kvinner gå med bermudashorts, kunne det ikke brydd meg mindre.

Vi burde ikke ha regler som bestemmer slikt, og særlig ikke som gjør såpass forskjell på kjønnene.

Endret av Jaybird
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det burde være valgfritt, så får en heller akseptere om en ikke tjener like godt eller får den samme oppmerksomheten som en ellers ville fått.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Hmmmmmm said:

Er virkelig det kriteriene? Da burde alle boikotte sporten. Jeg følger ikke med på sport, men syns det høres rart ut i 2021?!

Hva mener du med "rart ut i 2021"? Moten har beveget seg i konservativ retning for menn og liberal for kvinner. Før var såkalte speedoer det mest vanlige plagget for menn mens nå er shorts langt ned på låret det som gjelder. Kvinnenes truser har krympet mye. I dag er truser som avslører nesten hele rompeballene vanlig men hadde vært uakseptert noe for noen tiår siden. Hvordan de er kledd er derfor helt i samsvar med moten.

Når det gjelder å tvinge noen til å være kledd på en spesiell måte er vi vel heller ikke mer opplyst nå enn for 20 år siden. Mange argumenteret fortsatt mot toppløshet og nakenhet på strendene og mot hijab og nikab i byen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er argumentasjonen til det internasjonale volleyball forbundet til å ha slik bikinidrakt for damene? Tenker idrettsutøvere bør få spille i det de føler seg komfortable med

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Apis skrev (1 time siden):

Hva er argumentasjonen til det internasjonale volleyball forbundet til å ha slik bikinidrakt for damene? Tenker idrettsutøvere bør få spille i det de føler seg komfortable med

Det er ikke argumentasjon det er regler som er fastsatte og tydelig vis ikke åpen for diskusjon. Tipper dette er litt sånn "forgubbing"..... Som mann liker jeg å se på kvinner i lett bekledning, men det betyr ikke at jeg liker å se på kvinner i lett bekledning når de må kle seg slik under tvang - da er vi over på noe helt annet. For øvrig er det helt idiotisk å måtte gå med truser under idrett når det ikke har noe praktisk funksjon eller er så klart diskriminering.

Endret av DEN NAKNE GARTNER
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Damer i sport må selv ta den kampen i første rekke, så skal vi andre støtte verbalt og med penn.
Si ifra, nekt å ha på sånne uhell av noen klær og lag et rabalder uten like!!!  :angry: 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN NAKNE GARTNER skrev (2 minutter siden):

Det er ikke argumentasjon det er regler som er fastsatte og tydelig vis ikke åpen for diskusjon. Tipper dette er litt sånn "forgubbing"..... Som mann liker jeg å se på kvinner i lett bekledning, men det betyr ikke at jeg liker å se på kvinner i lett bekledning når de må kle seg slik under tvang - da er vi over på noe helt annet. 

Under tvang? Man er da frivillig på landslaget.

Må si at jeg noen ganger ser på strandvolleyball. Uten sexyfaktoren hadde ikke sporten hatt publikum, hverken herre eller dame varianten.

Synes det er helt greit at det er uniformskrav i idretter der man skal vurdere 

At mennene må ha short skyldes jo at hele kuk stellet henger og slenger foran og bak alle veier på dem. Damene har jo ikke dette, og man får bedre inntrykk av innsatsen på bommen.

Videre tipper jeg de samme damene som raser mot idrettsantrekkene til disse som søker å vise seg frem gjennom sporten, ville klikket i vinkel om en mann postet noe om "hvorfor er badedraktene helt oppi rumpesprekken i år?" Burde de ikke dekke seg mere til? (Noe jeg faktisk har lurt litt på de siste par årene).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (1 time siden):

Hva er argumentasjonen til det internasjonale volleyball forbundet til å ha slik bikinidrakt for damene? Tenker idrettsutøvere bør få spille i det de føler seg komfortable med

Tipper det er inntekter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne sett kjønnssammensetningen blant sjefene i den idrettsorganisasjonen som har satt disse reglene. Tviler på at det er over 50% kvinner der, for å si det sånn. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...