Gå til innhold

Hva er det sykeste du har lest her inne på Kg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 9.12.2021 den 14.12):

Det sykeste er alle trådene med "kvinne, minst ett barn og gravid".

Først innleder hun gjerne med antall barn og hvor mange uker eller måneder på vei hun er. 

Så erklærer hun at hun er "litt frustrert" over mannen hun har valgt til å være barnas far. 

Deretter kommer flere lange avsnitt om en person som alltid er enten fysisk eller psykisk voldelig mot både henne og ungene, er et elendig menneske generelt og totalt uegnet nær unger spesielt.

Og så lurer hun på "hva hun skal gjøre", som om ikke absolutt alle voksne i Norge vet at det bryter med norsk lov å la barn utsettes for vold og at hun dermed har innrømt å begå et alvorlig lovbrudd.

Ikke rart 1 av 10 barn vokser opp i hjem som ikke burde hatt unger. Ikke rart barnevernet er sprengt. Hva tenker alle de her kvinnene? At å få formert seg er viktigere enn at barna hun får har en akseptabel livskvalitet? At å eksistere er godt nok for barna?

Sykt egoistisk! Velger du deg en alt annet enn optimal partner og er alt annet enn optimal selv: ikke former deg!

Anonymkode: d72ac...e9f

Det er ikke egoistisk, men ganske naturlig at man ber om hjelp i slike situasjoner. 

Det skulle, tross alt, bare mangle at man gjør! 

Hele hensikten med at man spør hva man bør gjøre er nettopp for og å få hjelp til og å slippe unna, dvs, ikke la det skje. 

Dvs, man ber om hjelp så man unngår at det skjer. Det er det det handler om. Er det ikke heller verre at man ikke ber om hjelp i det hele tatt i slike situasjoner? 

Bør man ikke da heller prøve og å tipse om hvor vedkommende kan henvende seg? 

For skal jeg ta ditt ord på det, høres det ut som hun oppriktig vil gjøre noe med det, men at hun ikke vet hvordan. 

Det er helt naturlig at man vil beskytte sitt eget avkom, men har du tenkt på at det er akkurat det hun forsøker når hun skriver? 

Jeg synes det er da heller bedre og å vise dem hvor de kan oppsøke hjelp, slik at de også klarer dette. Og kanskje da også får fjernet barna ut av situasjonen. 

Evt kan man da kontakte Alarmtelefonen for barn og unge og det er mange som jobber på dette som kan være til hjelp 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er relativt ny på KG.

Jeg er en etnisk norsk mann, og ser at det oser av innvandrerhat her inne.

Hvorfor det?

Anonymkode: aab55...587

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det?

Oser av sånt over hele verden

Anonymkode: 90712...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

Fordi at de samler seg i diverse grupper på nett. I tillegg kan folk skrive mye tull, her inne, så er egentlig ikke overrasket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (1 minutt siden):

Fordi at de samler seg i diverse grupper på nett. I tillegg kan folk skrive mye tull, her inne, så er egentlig ikke overrasket. 

Jeg stemmer på SV, og føler jeg ikke passer inn i andre nettforumer, da de ikke er forenlige med mine verdier. Jeg tenkte moderatorene skulle være strenge med å sensurere slike utsagn.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stemmer på SV, og føler jeg ikke passer inn i andre nettforumer, da de ikke er forenlige med mine verdier. Jeg tenkte moderatorene skulle være strenge med å sensurere slike utsagn.

KG er, for meg, blitt et forum jeg stikker innom av og til. Noen ganger underholdende, men ikke den beste kvaliteten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (5 minutter siden):

Ble fortalt at jeg er innvandrer i mitt eget land fordi jeg er samisk. Sjukeste jeg har lest noensinne. 

Det er egentlig bare gammeldags kunnskapsløshet fra folk som egentlig ikke vet særlig mye. Jeg pleide og å bli provosert over hvor mye rart og usaklig de skriver. 

Nå bare løfter jeg på skuldrene, fordi det er svært ofte bare lite gjennomtenkte holdninger og synspunkter 

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye hårreisende her inne, men det verste fortrenger jeg tror jeg. Denne derimot, den satt seg i minnet. Jeg mener, hvor "ille" er det ikke å komme skrubbsulten til bords å få servert 1pk pinnekjøtt og 1pose poteter fordelt på 13 stk. Jeg skjemmes av tanken 🙈

Angående jenta på broen.. Jeg er veldig glad jeg ikke leste innlegget hennes den gangen det stod på. Jeg så henne den ene gangen på broen og det gikk ganske hardt inn på meg. Hadde jeg lest det innlegget, i tillegg til å se henne, ville det nok vært mye verre. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de som stresser til jul ikke har det helt greit i livet. De har mest sannsynlig en vanskelig barndom bak seg. 

😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke talker stebarna sine, eller folk som ikke talker egne barn uten at de er dopa på ADHD medisiner. Trist. 

Anonymkode: f0995...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk som ikke talker stebarna sine, eller folk som ikke talker egne barn uten at de er dopa på ADHD medisiner. Trist. 

Talker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (11 minutter siden):

Jeg har lest mye hårreisende her inne, men det verste fortrenger jeg tror jeg. Denne derimot, den satt seg i minnet. Jeg mener, hvor "ille" er det ikke å komme skrubbsulten til bords å få servert 1pk pinnekjøtt og 1pose poteter fordelt på 13 stk. Jeg skjemmes av tanken 🙈

Angående jenta på broen.. Jeg er veldig glad jeg ikke leste innlegget hennes den gangen det stod på. Jeg så henne den ene gangen på broen og det gikk ganske hardt inn på meg. Hadde jeg lest det innlegget, i tillegg til å se henne, ville det nok vært mye verre. 

Hvilken bro? Mener du metaforisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Visste ikke at SV var i mot ytringsfrihet? Enda en grunn til ikke å stemme på de da

Anonymkode: 68176...19d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Talker?

*takler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Visste ikke at SV var i mot ytringsfrihet? Enda en grunn til ikke å stemme på de da

Anonymkode: 68176...19d

Jeg trodde alle partier bortsett fra FRP, ønsket hatytringer vekk. Det er forskjell på hatytringer og ytringsfrihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvilken bro? Mener du metaforisk?

Ikke meg du siterer men, hun 15-16 år gamle jenta som stakk ned å drepte en annen ei på Sørlandssenteret for noen år siden skrev her inne under navnet, jenta på broen.

Hun var alvorlig psykisk syk og hun oppholdt seg ofte på broer rundt om på Sørlandet som hun truet med og hoppe fra, så politi og ambulanse stadig måtte rykke ut.

Hvis du googler drapet på Sørlandssenteret eller jenta som drepte på Sørlandssenteret så finner du info om henne. Hun hadde også en blogg som het jenta på broen tror jeg.

Anonymkode: 7c986...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke meg du siterer men, hun 15-16 år gamle jenta som stakk ned å drepte en annen ei på Sørlandssenteret for noen år siden skrev her inne under navnet, jenta på broen.

Hun var alvorlig psykisk syk og hun oppholdt seg ofte på broer rundt om på Sørlandet som hun truet med og hoppe fra, så politi og ambulanse stadig måtte rykke ut.

Hvis du googler drapet på Sørlandssenteret eller jenta som drepte på Sørlandssenteret så finner du info om henne. Hun hadde også en blogg som het jenta på broen tror jeg.

Jeg leste innlegget hennes på Verdidebatt. Det var utrolig bra skrevet. Jenta var utvilsomt meget intelligent. Tror ikke du ville fått det verre av å lese det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Husker det nå, tragisk :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor det?

Hvorfor ikke? Etter å ha bodd i Oslo i noen år så ser jeg bare elendighet.

Anonymkode: b7b08...8fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...