Gå til innhold

Om min mening teller, så..

AliceNextDoor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nesten verd turen, bare i seg selv.

242231350_278464330531792_7023890700412529861_n.jpg

Endret av AliceNextDoor
Bildet ble rart.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnenavn skrev (På 19.9.2021 den 4.31):

Bratwurst! Bra du koser deg ☺️

Currywurst, es ist das Beste! :hjerte:

Har det veldig bra, og slapper av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (34 minutter siden):

Currywurst, es ist das Beste! :hjerte:

Har det veldig bra, og slapper av.

Å ja, dere tyskere er spesielle i matveien altså! 😂 (tysk eks her). 

Slappe av er veldig bra. Skulle ønske jeg hadde tid til det selv. 

Finner du noen følelser for den mye mannen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnenavn skrev (4 timer siden):

Å ja, dere tyskere er spesielle i matveien altså! 😂 (tysk eks her). 

Slappe av er veldig bra. Skulle ønske jeg hadde tid til det selv. 

Finner du noen følelser for den mye mannen?

Hehe, synes du vi er så spesielle? :fnise: Da må jeg få parere med komle, lutefisk og andre rariteter. ;)
Du må jo finne tid til å slappe av, ellers blir det bare rot. Eller enda verre, sånne ustrukturerte tendenser jeg kan finne på å bedrive eller pine meg med. Kan jeg få spørre hva som tar tiden fra deg?

Ja, han der ja. Jo. Jeg merker at jeg tenker mye på hva han gjør. Eller, ikke mye, men nå og da. Sånn ofte. Ok, mye.
Det er ikke sånn at jeg skikkelig supersavner han og sender meldinger hele tiden, men han er ikke en tekstmelding-person. Jeg fikk et bilde av han, satt og kikket på det mens mamma romsterte rundt meg på terrassen, og hun snek til seg et blikk. Spurte så klart om jeg endelig hadde funnet noen som kan ordne henne bestemor-status, og jeg arresterte meg selv i å være usikker på hva jeg skal kalle han. Det gjorde egentlig en jeg har mye fine samtaler med på PM her også. Hvem er han egentlig? Jeg har brukt det litt gammeldagse ordet kavaler. Men er det egentlig dekkende nok? Det er egentlig veldig forvirrende. Alt jeg har helt kontroll på er at han kaller seg gjerne min, og han mener det litt mer seriøst enn sende lapper på skolen og slå følge hjem.
Men jeg er ikke forelsket, tror jeg. Må man være det? Kan man ha det fint, og starte derfra?
Dette kan jeg ikke, og det gjør meg litt lei meg og frustrert.

Ellers har jeg det bra. Stresser litt med vin og øl, og forsøker virkelig begrense meg. Og det er jo farlig, for mamma trodde jeg var gravid i går og at det var derfor jeg hadde det så travelt med å komme hjem. Men nei, det er jeg ikke.
På den annen side så tror jeg faktisk jeg er kommet dit at jeg allikevel er nødt til å snakke med mamma om problemene mine. Noen ganger er det bare å brette opp ermene om man ser arbeidet ligge der foran seg. Hiv og hoi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AliceNextDoor skrev (14 timer siden):

Hehe, ja, litt spesielle i matveien og jeg er enig i at lutefisk og komle også er spesielt 😂

Tiden forsvinner til barn, alt som må ordnes rundt dem og det at jeg plutselig har 3 jobber.. uten at jeg helt hadde tenkt til at jeg skulle jobbe så alt for mye på noen av de. Det har bare blitt litt rot, så det bør jeg kanskje prøve å sortere. Dårlig på å sette grenser og si nei, kanskje. 

Spennende med den nye fyren, og en annen fyr som sender PM her inne? Det er fint med selskap og kanskje du har godt av bare det å kjenne på at noen er der, ser deg og vil ha deg. Kanskje det ikke trenger å være forelskelse, for hva er forelskelse, egentlig?
Etter hva jeg har fått med meg, kan det være ganske vanlig at man kan være reservert for å åpne seg på nytt, etter et slikt forhold som du har vært igjennom. Og det er kanskje en sunn ting å holde litt tilbake, bli kjent med han, finne ut hvem han er, om han tåler ulike sider av deg og du han, før du slipper han mere inn? Kan hende du tester han ut litt og det er muligens alt annet enn dumt.

Hva mener du med surrer med vin og øl, at det blir for mye av det? Hvis du klarer å la være det andre, så synes jeg du er veldig flink. 

Jeg tror du er inne på noe angående moren din.. hva tror du responsen blir, om du forteller henne om ting?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnenavn skrev (På 21.9.2021 den 5.26):

Hehe, ja, litt spesielle i matveien og jeg er enig i at lutefisk og komle også er spesielt 😂

Tiden forsvinner til barn, alt som må ordnes rundt dem og det at jeg plutselig har 3 jobber.. uten at jeg helt hadde tenkt til at jeg skulle jobbe så alt for mye på noen av de. Det har bare blitt litt rot, så det bør jeg kanskje prøve å sortere. Dårlig på å sette grenser og si nei, kanskje. 

Spennende med den nye fyren, og en annen fyr som sender PM her inne? Det er fint med selskap og kanskje du har godt av bare det å kjenne på at noen er der, ser deg og vil ha deg. Kanskje det ikke trenger å være forelskelse, for hva er forelskelse, egentlig?
Etter hva jeg har fått med meg, kan det være ganske vanlig at man kan være reservert for å åpne seg på nytt, etter et slikt forhold som du har vært igjennom. Og det er kanskje en sunn ting å holde litt tilbake, bli kjent med han, finne ut hvem han er, om han tåler ulike sider av deg og du han, før du slipper han mere inn? Kan hende du tester han ut litt og det er muligens alt annet enn dumt.

Hva mener du med surrer med vin og øl, at det blir for mye av det? Hvis du klarer å la være det andre, så synes jeg du er veldig flink. 

Jeg tror du er inne på noe angående moren din.. hva tror du responsen blir, om du forteller henne om ting?

Tre jobber?! Jeg er imponert, det er jeg ikke sikker på at jeg hadde klart. Mer sikker på at jeg IKKE hadde klart det.
Sette grenser og si nei er viktig. Det er jeg strengt tatt blitt veldig god på selv. Men det har tatt tid!

Ikke en annen fyr som sender meldinger, men jeg melder med spesifikt to andre kvinner her som jeg har stor glede av å "skravle" med. Den ene kjenner jeg til og med. De kommer med mye kloke innspill.
Flørt med menn inne på et forum tror jeg er veldig dårlig butikk, jeg har ingen tro på at dette er noe særlig bra åsted å skape romantiske forhold, hehe. Ikke inne på "dump han!"-forume.
Ja, hva er egentlig forelskelse? Jeg har tenkt mye på det i det siste, og kommet frem til at vi kanskje har mye feile forhåpninger på grunn av populærkultur? Hollywood har jo lært oss veldig mye om hvordan alt skal være. For ikke å snakke om musikken vår. "I Wanna Know What Love Is" feks. Alt ifra til de muntreste sanger om simple og ukompliserte forhold til tvert imot voldsomme skildringer fra mine helter Ramstein og ikke minst kvalmende og til dels skumle greier som Stings "Every Breath You Take". Stalker-sangen nummer en.
Så hva vet vi egentlig om dette med kjærlighet? Forelskelse? Jeg personlig vet omtrent ingenting, faktisk mye mindre enn jeg trodde jeg visste.
Men han får meg til å føle meg bra. Jeg har det ikke fælt sammen med han. Jeg gleder meg til å se han. Vi sender meldinger ganske ofte.

Og, jeg snakket med min mor. Og min far. Det gikk bedre enn ventet og verre enn ventet. Nå har jeg nesten ingen hemligheter mer, og nå er vi igang med dialog hjemme også. Pappa tok det en del tungt fordi han nå føler ansvar for å ha "forlatt" meg i elendigheten. De har jo ikke det, det er jo ikke deres eller hans skyld. Dette kunne like gjerne skjedd om de var i Norge, men det kan ta litt tid for at pappa skal forstå det. Men det gjør han nok, til sist. Mamma var kanskje ikke overrasket, men hun tok det naturlig nok tungt. Jeg skal ikke fortelle så mye om akkurat det og oss, men det var veldig godt å få det sagt. Jeg skulle gjort det før.

Ellers er alt bra. Jeg nyter å være her, og frotser i "rar" mat ;) I dag er det søskenbarn-tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dagene rullet videre. Jeg har møtt mennesker jeg ikke har sett på lenge, jeg har vært sammen med familie og nære. Jeg har mimret og fortalt om det nye, og jeg har i det hele hatt det fint. Det er hlt vidunderlig å tenke på at jeg faktisk ikke er i nærheten av ferdig med ferie.
Har egentig ikke så mye nytt å si. Jeg har hatt mest å si på telefon med han i Norge, vi har begge savnet. Det er jo en god start. Noe som fører til at det er jo en ny ting å si. Jeg har akseptert at mamma kaller han for kjæresten min og sier ikke henne i mot. Vi er vel det. Jeg må bare venne meg til det rare ordet. Sier man det nok ganger høyt for seg selv så blir ordet rart og merkelig, men denne gangen blir det egentlig bare korrekt.
Jeg har så lyst å sende han en melding om akkurat det, men så overkompliserer hodet mitt tanken og mister helt taket på hva jeg skal skrive i en sånn melding. Tro som alltid, jeg har ingen struktur på disse delene av min verden.
Ute er det fint og varmt, men det kjennes at høsten er i gang fra lukten av jordene rundt. Man hører traktorer som allerede jobber, og det er i grunnen veldig idyllisk på sitt rare vis.
Vet du hva det beste av alt er for noe i all denne halvveis stereotype lykken? Jo, det er at mamma har dekket frokostbordet, jeg hører det er besøk nede og jeg skal ned for å nyte stemmene, duften av mammas kjøkken og røsten av pappas søndagsmorgen mens jeg absorberer alle disse tingene jeg elsker til en stor dose livslykke som jeg skal ha med meg hjem til Norge for å leve på til neste gang jeg er her.
Jeg er verdens heldigste som har det så bra :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke glemt dere, jeg har bare slappet av. Og stresset litt. Leiligheten hadde visning mandag, og det ser ut til at den er solgt idag. Ikke blitt noen vanvittig budrunde, men jeg er fornøyd. Så nå er det heftig titt på finn.no og stor diskusjon om hvilket valg jeg skal ta. Også om/eller sammen med en viss mann hjemme i Norge.
Ellers er verden bare god, jeg storkoser meg og har det helt topp. Skriver mer siden, tenker jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kortet og en hyggelig hilsen du sende meg! Nå har det fått hedersplassen på kjøleskapet.

Er det lenge til du er tilbake?

Edit: Leste først nå at du har fått solgt leiligheten. Gratulerer!

Endret av Beneviento
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beneviento skrev (55 minutter siden):

Tusen takk for kortet og en hyggelig hilsen du sende meg! Nå har det fått hedersplassen på kjøleskapet.

Er det lenge til du er tilbake?

Edit: Leste først nå at du har fått solgt leiligheten. Gratulerer!

Så koselig, på kjøleskapet er alltid bra! Tenk på meg når du er i fryseboksen og henter deg is ;)

Jeg holder faktisk på å pakke bilen akkurat nå når du sendte denne, kjører i morgen tidlig og er hjemme så fort det går.

Takk, det gikk fortere enn jeg regnet med, glad du ikke sa "hva var det jeg sa!" ;) Nå er det husjakt straks jeg kommer hjem, men jeg har et par ideer om hva jeg ønsker se mer på :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Fikk for veldig kort tid siden en melding fra han jeg dater at vi må prate når jeg kommer hjem. Jeg ba om at det kan vi ta nå med en gang fordi det gjorde meg urolig slik han sa det. Lang historie kort så har han truffet sin ex igjen mens jeg har vært borte, og de har bestemt seg for å prøve sammen igjen.
Jeg vet ikke hva jeg skal føle. Knust? Skuffet? Oppgitt? Sint?
Jeg føler meg i alle fall liten. Nå når alt fremstod som så skikkelig godt på alle vis, så kommer verden og drar teppet under føttene på meg.
Så var jeg ikke god nok denne gangen heller. Nå vil jeg ikke hjem. Men det må jeg.

Hvorfor ikke meg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt tom for ord akkruat nå. Har mye jeg vil si, men har ikke ord. Hjemme igjen, i alle fall. Begynt å pakke, og det er jo for så vidt greit å sysselsette seg med. Føler egentlig ikke så veldig mye, men noe der inne føler for meg uten å fortelle meg akkurat hva det er.
Det gode er at jeg ikke føler noe form for behov for å trøste meg med rus. Jeg tar det som en seier, og innrømmer at jeg føler meg veldig voksen.
Men jeg føler meg igjen utrolig ensom.

Igjen så var det høst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjip vending.. det var trist, men en kjempeseier at du ikke velger trøsteveien med rus. Gjør noe annet godt for deg selv ❤️ Nå har du jo proppet i deg nok av god mat på tur, men kanskje noe annet du har lyst til? 😅 Det er jo søndag, kanskje invitere en venn eller venninne på te eller noe? 

Alle vi møter på veien, lærer oss noe om oss selv og leder oss i den retningen vi skal videre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (På 1.10.2021 den 19.49):

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Fikk for veldig kort tid siden en melding fra han jeg dater at vi må prate når jeg kommer hjem. Jeg ba om at det kan vi ta nå med en gang fordi det gjorde meg urolig slik han sa det. Lang historie kort så har han truffet sin ex igjen mens jeg har vært borte, og de har bestemt seg for å prøve sammen igjen.
Jeg vet ikke hva jeg skal føle. Knust? Skuffet? Oppgitt? Sint?
Jeg føler meg i alle fall liten. Nå når alt fremstod som så skikkelig godt på alle vis, så kommer verden og drar teppet under føttene på meg.
Så var jeg ikke god nok denne gangen heller. Nå vil jeg ikke hjem. Men det må jeg.

Hvorfor ikke meg?

Som Renee i Allo- allo..: you stupid woman!! Visst er du bra nok...det er ikke der det ligger! Du var ikke forelsket og det var ikke han heller...Du må finne din soulmate du!..det finnes ikke andreplasser i kjærlighet...og han var aldri ment for deg!🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kvinnenavn skrev (På 3.10.2021 den 14.20):

Uff, så kjip vending.. det var trist, men en kjempeseier at du ikke velger trøsteveien med rus. Gjør noe annet godt for deg selv ❤️ Nå har du jo proppet i deg nok av god mat på tur, men kanskje noe annet du har lyst til? 😅 Det er jo søndag, kanskje invitere en venn eller venninne på te eller noe? 

Alle vi møter på veien, lærer oss noe om oss selv og leder oss i den retningen vi skal videre.. 

Takk for gode fine ord. Du har helt rett, erfaringene som peker oss videre dit vi skal. Jeg så vel bare ikke helt denne komme.
Skal komme meg ut i dag og være sosial, men akkurat frem til nå har jeg ikke følt for det.

ABM skrev (20 timer siden):

Som Renee i Allo- allo..: you stupid woman!! Visst er du bra nok...det er ikke der det ligger! Du var ikke forelsket og det var ikke han heller...Du må finne din soulmate du!..det finnes ikke andreplasser i kjærlighet...og han var aldri ment for deg!🌹

Jeg antar jeg takker for å bli kalt dum. Det er sannsynligvis på sin plass, i følge noen. Selv undrer jeg meg over det faktum at jeg har selv tatt dette så tungt, kan det ikke da ha vært på grunn av at jeg var forelsket? Når min mor definerte meg som forelsket til meg? Jeg bare spør litt, siden vi er inne på dette med å definere og at alle vet bedre enn meg. Om min mening teller, så klart.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (17 minutter siden):

Takk for gode fine ord. Du har helt rett, erfaringene som peker oss videre dit vi skal. Jeg så vel bare ikke helt denne komme.
Skal komme meg ut i dag og være sosial, men akkurat frem til nå har jeg ikke følt for det.

Jeg antar jeg takker for å bli kalt dum. Det er sannsynligvis på sin plass, i følge noen. Selv undrer jeg meg over det faktum at jeg har selv tatt dette så tungt, kan det ikke da ha vært på grunn av at jeg var forelsket? Når min mor definerte meg som forelsket til meg? Jeg bare spør litt, siden vi er inne på dette med å definere og at alle vet bedre enn meg. Om min mening teller, så klart.

AliceNextDoor skrev (På 20.9.2021 den 16.57):

Men jeg er ikke forelsket, tror jeg. Må man være det? Kan man ha det fint, og starte derfra?
Dette kan jeg ikke, og det gjør meg litt lei meg og frustrert.

Du er langt ifra dum, veldig langt ifra faktisk..

Men som jeg skrev deles det ikke ut andreplasser i kjærlighet...og det du var inne for var mer sannsynlig en tredjeplass....Du har fortjent jævlig mye bedre enn han..og det vet du innerst inne..smarte jenta!🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å deppe litt, når man er trist. Og lov å være trist.

Uansett om du var forelsket, eller kanskje på vei til å bli det.
Dette var vel kanskje en du begynte å se for deg, at det kanskje kunne være en fremtid med? 

Det er uansett vondt å føle seg «valgt bort». 

Det definerer deg ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnenavn skrev (6 timer siden):

Det er lov å deppe litt, når man er trist. Og lov å være trist.

Uansett om du var forelsket, eller kanskje på vei til å bli det.
Dette var vel kanskje en du begynte å se for deg, at det kanskje kunne være en fremtid med? 

Det er uansett vondt å føle seg «valgt bort». 

Det definerer deg ikke. 

Jeg begynte se fremover, det stemmer. Det kom som lyn fra klar himmel for min egen del, det var han som hadde gitt mest tegn på at dette var jo noe han ville.
Men jeg orker ikke dvele og tenke mer over det nå. Har noen dager ferie igjen. Jeg må ned til Son med bilen i morgen og klage litt i morgen. Strømuttaket i bilen virker ikke slik at jeg ikke får ladet telefonen min, og dessuten mener pappa at ene hjullageret er utslitt. Min bil har såkalt 111-punkts kontroll så alt dette skal dermed stemme. Regner med at det går bra, men jeg er veldig lite flink på å klage på ting og synes det er veldig ubehagelig. Får ta med meg @Beneviento og be henne være streng om de ikke oppfører seg.
Ellers har jeg det greit. Jeg har pakket mye i dag, og bestilt mellomlagring. Det er utrolig hvor mye jeg egentlig har greid å handle på den tiden jeg har bodd her. Husker den dagen jeg kom hit første gang, med ikke stort mer enn jeg greide bære med meg. Det har vært litt av en reise...

Livet er kort, men en lang tur.

Takk for velmenende ord, @Kvinnenavn. Det betyr mye for meg, selv om jeg kanskje ikke er så flink til å vise takknemlighet akkurat nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...