Gå til innhold

Om min mening teller, så..


AliceNextDoor

Anbefalte innlegg

I morgen får jeg hjem Sølvreven min. Bilen min. Den har vært på en service etter at pappa fant ting som ikke var ok på den. Den er en blanding av fornuft og ufornuft, og jeg var litt skeptisk til om det var en god ide å handle sportsbil. Og i alle fall en så gammel sportsbil, den er tross alt snart 20 år. Men det har vært utrolig givende, det har vært en lang tur med den allerede og bare det var verd det. Den er fornuftig også, fordi den kan fint pendles med og den har firehjulsdrift og automat. Den koster heller ikke mer enn en anstendig brukt stasjonsvogn, og den er ganske solid bygget. Det er ikke veldig praktisk med turer til IKEA, det er greit. Og jeg må tåle å få oppmerksomhet hvor enn jeg drar meg den, bare det å fylle bensin tiltrekker meg alle blikk på den aktuelle bensinstasjonen. Men det er en smal pris for gleden.
Og gleden trengte jeg, det har vært utrolig "fornuftig" å unne meg denne lille opplevelsen nå mens jeg fremdeles kan. Før barn og familie og andre utgifter. Og den er en vesentlig bedre syssel enn rus. Det er det jeg bestemte meg for. Denne, istedet for rus. Det koster mindre med en Porsche enn et slitent liv. Jeg er veldig glad i den og stolt av den, og den er med på å skrive et kapittel av livet mitt som jeg kommer til å se på med glede. Dette er en god tid.

"Freidig fredløs over landet, solbriller og vindusviskere som pisker oss videre.
Livet er kort, men en lang lang tur"

PORSCHE-911-Carrera-4S--996--2945_32.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AliceNextDoor skrev (På 14.10.2021 den 12.26):

Jeg tiltrekker meg stadig nye sjarmører. Gi meg styrke.

245190033_155791780100268_4435116143993040870_n.jpg

😂😂😂...Du liker de best under 80? (IQ)😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (På 14.10.2021 den 2.53):

I morgen får jeg hjem Sølvreven min. Bilen min. Den har vært på en service etter at pappa fant ting som ikke var ok på den. Den er en blanding av fornuft og ufornuft, og jeg var litt skeptisk til om det var en god ide å handle sportsbil. Og i alle fall en så gammel sportsbil, den er tross alt snart 20 år. Men det har vært utrolig givende, det har vært en lang tur med den allerede og bare det var verd det. Den er fornuftig også, fordi den kan fint pendles med og den har firehjulsdrift og automat. Den koster heller ikke mer enn en anstendig brukt stasjonsvogn, og den er ganske solid bygget. Det er ikke veldig praktisk med turer til IKEA, det er greit. Og jeg må tåle å få oppmerksomhet hvor enn jeg drar meg den, bare det å fylle bensin tiltrekker meg alle blikk på den aktuelle bensinstasjonen. Men det er en smal pris for gleden.
Og gleden trengte jeg, det har vært utrolig "fornuftig" å unne meg denne lille opplevelsen nå mens jeg fremdeles kan. Før barn og familie og andre utgifter. Og den er en vesentlig bedre syssel enn rus. Det er det jeg bestemte meg for. Denne, istedet for rus. Det koster mindre med en Porsche enn et slitent liv. Jeg er veldig glad i den og stolt av den, og den er med på å skrive et kapittel av livet mitt som jeg kommer til å se på med glede. Dette er en god tid.

"Freidig fredløs over landet, solbriller og vindusviskere som pisker oss videre.
Livet er kort, men en lang lang tur"

PORSCHE-911-Carrera-4S--996--2945_32.jpg

En fossil utgiftsmaskin som denne håper jeg er en forbigående forelskelse for en smart jente som du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (3 timer siden):

En fossil utgiftsmaskin som denne håper jeg er en forbigående forelskelse for en smart jente som du..

Du, @ABM… dont kill her vibe! Bare, slutt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (3 timer siden):

En fossil utgiftsmaskin som denne håper jeg er en forbigående forelskelse for en smart jente som du..

Klarte du være mer nedlatende om du prøvde litt mer? Denne erstattet teknisk sett en elbil som ikke fungerer for meg fordi jeg ikke kan lade hjemme. Ta deg sammen og la være å bli trigget av noe jeg er veldig glad i og stolt av. Du høres strengt tatt akkurat ut som min ex nå, "det jeg gjør er ikke godt nok - men er jeg smart så gjør jeg som du liker?"
Det går an å være anstendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AliceNextDoor skrev (56 minutter siden):

Klarte du være mer nedlatende om du prøvde litt mer? Denne erstattet teknisk sett en elbil som ikke fungerer for meg fordi jeg ikke kan lade hjemme. Ta deg sammen og la være å bli trigget av noe jeg er veldig glad i og stolt av. Du høres strengt tatt akkurat ut som min ex nå, "det jeg gjør er ikke godt nok - men er jeg smart så gjør jeg som du liker?"
Det går an å være anstendig.

@ABM , til deg; forsøk på manipulering og degradering blir ganske gjennomsiktig her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (19 timer siden):

Klarte du være mer nedlatende om du prøvde litt mer? Denne erstattet teknisk sett en elbil som ikke fungerer for meg fordi jeg ikke kan lade hjemme. Ta deg sammen og la være å bli trigget av noe jeg er veldig glad i og stolt av. Du høres strengt tatt akkurat ut som min ex nå, "det jeg gjør er ikke godt nok - men er jeg smart så gjør jeg som du liker?"
Det går an å være anstendig.

Ja,ja, her ble det pipekonsert jo..🙈..da sier jeg rett og slett unnskyld jeg🌹..var slett ikke meningen å tråkke deg så hardt på tærne kjære du..🌹

 

Endret av ABM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (2 timer siden):

Ja,ja, her ble det pipekonsert jo..🙈..da sier jeg rett og slett unnskyld jeg🌹..var slett ikke meningen å tråkke deg så hardt på tærne kjære du..🌹

 

Hvordan våger du kalle meg kjære? Du er en gift mann med kone og barn og alder nok til å nesten kunne være min far. VI har ALDRI hatt en romantisk tone, tvert imot finner jeg dine fremstøt med å kalle meg "vennen" og forsøke belære meg om mitt liv og mine valg som direkte motbydelige, tendensiøse og manipulative! Jeg har SÅ lenge forholdt meg høfflig fordi det var oppdragelse der jeg kommer fra, men nå er det nok! Du velger å komme med noe så nedsettende som "jeg vet bedre enn deg"-holdninger om noe jeg i min post tydelig gjør klart om verdien for meg rent følelsesmessig. Aldri hadde jeg trodd at en MANNSPERSON på et KVINNEFORUM skulle lage så mye ugrei følelse for meg i en dagbok om noe som omhandler MIN lykke! Jeg bryr meg ikke noe om dine overbevisninger og manier, jeg lever MITT liv, og trenger virkelig ikke kjøpsråd.
Kjøpsråd har jeg fått fra min onkel som jobbet med akkurat disse årgangene, dette er MIN "tribute" til mitt forhold til han, og der kommer du inn fra sidelinjen og vet noe bedre? Narr meg ikke til å le.
Finn noen andres dagbok å velte deg rundt i din egen fortreffelighet, jeg trenger den ikke. Denne dagboken er min, og det er min kanal til å fortelle om meg.
Ta deg sammen! Jeg er ikke din "vennen", "kjære" eller noe som helst annet enn bruker av samme forum - og det gjelder de andre du måtte finne på å bruke slike teknikker med. Og jo, du bruker AKKURAT samme metoder i dialog som mine to tidligere samboere. På toppen av det hele brukte du ganske mye tid på å fortelle om et forhold til en annen mann jeg beskrev, det gjorde kanskje vondt at jeg hadde en romanse til en mann jeg likte godt? Så vondt at du måtte skrive masse om at jeg ikke var forelsket? Du er det tydelige eksempelet på mitt forhold til menn som jeg ganske enkelt beskriver i tittelen på denne dagboken. Har du sett det? OM MIN MENING TELLER! Hva tror du jeg er for slags kvinne?? Et nek?
Jeg ser helst at du ikke sender meg noe mer eller skriver her, destruktive menn finner jeg andre steder enn her. På forhånd takk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg fremdeles vippe av pinnen. Nå har jeg vært virkelig sint i et par dager, og det tar jeg lærdom av det også.
Tidligere ville jeg søkt automatisk etter rus eller det vi kan kalle trøst i rus straks jeg merket sinnet mitt vokste fordi det ikke var noen vits i å være sint. For kun få år siden betød mine følelser veldig lite og resulterte heller i at jeg fikk enten masse verbal kjeft og/eller ble utsatt for psykisk og fysisk vold. Den psykiske volden var obligatorisk.
Jeg reagerer på vis jeg ikke kjenner så veldig godt til fordi jeg ikke har tillatt meg å ha dem når jeg blir behandlet dårlig eller urettferdig nå idag. Denne gangen ble det nedsettende og nedverdigende. Det aksepterer jeg virkelig ikke fordi jeg er så ferdig med det som det går an. Ingen skal få meg ned i den kjelleren hvor jeg følelsesmessig har tilbragt mine unge år som voksen. Og jeg reagerer også på bakgrunn at kan man gjøre det med meg, så er det åpenbart at man gjør det med andre også. Og det gjør meg like sint som om det skulle være bare mot meg. Det er så innmari lett i dagens verden å få "lov" til å si noe som går i duren at "jeg vet bedre for jeg er mann, hør her kvinne".
For de som begynner snakke om likestilling så er det greit, det hører til. Men det er for min del også noe om respekt for andre individ uansett kjønn. Det går noe på alder og livserfaring der også. Jeg har mange via min jobb som åpenbart er yngre enn meg, men de kan ha levd liv som er mye hardere og dermed påståelig "lengre" enn mitt. Det jeg har opplevd kan jeg medgi er ganske harde ting, men det er ikke i nærheten av ganske mange andre. Jeg har i alle fall en trygg familie og en god oppvekst.
Min hellige overbevisning er at det er en gruppe mennesker som søker seg inn etter den gruppen mennesker jeg tilhører; offere. Vi er lett identifiserbare for motparten, og vi går alt for ofte i samme fellen igjen og igjen, for det triste er at vi også søker det vi kjenner uten å klare forstå hva som skjer. Jeg har et sett med verktøy via min utdanning som jeg har greit nok trengt hjelp til å forstå selv hvordan man bruker, men jeg har dem. Jeg har fått tid til å ta og kjenne på dem, og jeg er ikke "bare" et offer lengre. Ingen har lov til å drive med hersketeknikker mot noen, det er rett og slett ikke greit - uansett om det er med overlegg eller det skjer ubevisst. Jeg er ikke så glad i å være sint fordi det er faktisk en trigger for meg. Aggresjon er ikke min sterkeste siden, selv ikke fra meg selv. Jeg har ikke annet enn negative følelser for de som får meg til å havne der, og ikke minst får meg til å banne. Jeg vil ikke være den personen.

Da har jeg fått luftet det. Det var et behov.

Ellers er det en fin dag. Jeg merker meg at vi begynner nærme oss vinteren, for nå begynner folk bli syke av kulde. Selv har jeg klart meg relativt greit, men jeg har også en vanskelig uke og da har jeg normalt sett lett for å bli forkjølt og slikt også.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen kan lett glemmes fra historien, jeg har gjort noe så utrolig dumt at det ikke finnes måte på. Men jeg angrer til syvende og sist ikke så mye som jeg kanskje burde.

Akkurat nå fylte denne sangen stuen, og det kunne ikke vært en mer perfekt beskrivelse. Om jeg trengte deg , ville du komme til meg..
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria Fredrikson synger i en av sine sanger at "Ännu doftar kärlek". Der er jeg idag her jeg sitter. Det skulle ikke bli sånn, og jeg føler meg dum som lot det havne her. Har tenkt mye om jeg egentlig burde skrive dette, men samtidig er det egentlig ingen vits i å utelate. For dette var bekreftelsen hvor - som noen andre sa - proppen gikk ut og følelsene kom.
Han var innom, jeg skulle bare få tilbake et par bøker og slikt. Og det endte med at vi var tilbake i min seng. Det skulle ikke skjedd, men det skjedde. Det ble plutselig ikke et clean cut mer, det jeg vet nå visste jeg jo faktisk ikke for noen dager siden. Vi fikk ikke sagt så mye, og jeg er ikke sint på han. Jeg gruer meg derimot til å se han igjen og aner ikke hvordan det skal bli eller enda mindre hva vi skal si.

Ikke forelsket, liksom. Plutselig angrer jeg på at jeg dro på ferie....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble mye styr denne uken, og nå er jeg virkelig inne i et resultat av en hulter-til-bulter uke hvor alt bare har gått på halv åtte. Jeg er kjempeforkjølet, bilhulene er kjempetette og jeg er kjempesliten. Det er sikkert noe mer som er kjempe et-eller-annet.
Nå sitter jeg og trøster meg med eBay, Zalando og Fanta. Jeg har en veldig konkret plan for dagen som innebærer at jeg må kle på meg og sitte meg ut i bilen for å kjøre en snartur til et apotek. Bihulene skriker etter Phsyiomer, men jeg skal erkjenne at jeg ikke er så veldig ivrig på å kjøre bil akkurat nå. Og enda mindre bevege meg blant folk. Men på den annen side så trenger jeg en dusj før jeg begynner alt det nevnte, og en god varm dusj kanskje kan gjøre underverker i dag.

Jeg savner han virkelig. Det lukter ennå litt av han fra puten og dynetrekket, og jeg er så barnslig at det føles som at jeg vasker han vekk når jeg nå skifter på sengen som jeg sedvanlig gjør annenhver helg. Denne gangen føles det som et slags fjerning av siste rest av oss.
Samtidig har jeg innsett at jeg ikke kan gjøre så mye med det. Det er spesielt tre personer på et forum som har vært veldig fantastiske å prate med om akkurat dette, og jeg kommer ikke over hvor godt det har vært å kunne lufte litt tanker i mitt tempo og uten sensur. Det har jeg egentlig ikke hatt på mange år, og nå føler jeg meg som en person med alle de verktøyene jeg har misundt "alle andre" for å ha før.

Ellers er alt stille. Ute har de hatt noen generalprøver på vinter. Det ser ut som det blir et sånt sceneteppe i år med snø og kulde og varme ovner. Jeg sitter og ser på hus for tiden, i et område jeg ikke er særlig kjent. Det er litt frustrerende fordi jeg vet ikke hva jeg ser på. Jeg har vurdert å leie først, men lurer også på å ta en langhelg hvor jeg rett og slett kjører dit og går på noen visninger samtidig som jeg får tatt litt på hvor jeg vil bo kontra hvor jeg skal jobbe. Uansett hvordan så har jeg bestemt meg for at dette blir bra.

Denne uken har jeg donert bort to søppelsekker med klær. Det er ganske mye, i grunnen, og det som irriterer meg er at jeg er en av de som kjøper ting og aldri bruker dem. Jeg må ta meg sammen, det er dyrt, unødvendig og ressurskrevende. Pluss at det tar en masse plass.
Sa hun som sitter og ser på Zalando og eBay.

På stereoanlegget synger Lisa at "vem vet, inte du", etasjen over meg er det åpenbart pappahelg. Mannen over gangen hadde fårikål i går, og det duftet i grunnen veldig koselig og godt. Det henger litt igjen ennå i oppgangen. I entreen min står masse esker som skal på lager. Jeg er rufsete på håret, sitter i en joggebukse som aldri har blitt trent et minutt i, jeg har Rett i Koppen i en stor rosa kopp med sløyfe på, og alt er egentlig akkurat slik som jeg pleier å ha det. Smått kaotisk, men ganske bra.
Men lørdags formiddager er best når de er kjæreste-lørdags formiddager, og jeg sitter her alene med koppen min og Lisa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg er så forkjølt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Fryser, nyser og hoster om hverandre hele tiden. Så da er det offisielt, vinteren har kommet. Jeg begynner alltid vinteren slik, det er helt sant. I fjor var jeg også syk nesten sammen tiden, og samme året før der etc etc. Det er viktig og fint med tradisjoner, men denne formen for oktoberfest passer ikke for en som har en ekte dirndlkleid i rett farge for regionen etternavnet mitt kommer fra. Her er det ikke noe tull. Bare nysing.

Det er en tid for alt, og jeg begynner kjenne og føle litt på at tiden min her jeg er nå snart er over, og et nytt kapittel begynner. Jeg gleder meg og jeg gruer meg. Ser jo frem til nye utfordringer, men det er noe ved å forlate det trygge som kanskje alltid vil være naturlig at det skremmer litt. Men jeg er ikke redd, jeg er bare spent.

Nå vil jeg krype sammen under den varme dynen igjen, jeg har dusjet og stelt meg, og er kjempeklar for å fortsette en god natts søvn. Det bør du og gjøre, om du leser dette rett etter at jeg har skrevet det. Om du leser det noen timer senere og det er blitt i morgen tidlig, så håper jeg du har sovet godt og får en fin dag.
Det skal nemlig jeg prøve meg på å få selv.

"I don't want to dance with you memory
But somehow I can't let you go
The band is playing too slow."


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (7 minutter siden):

Jeg drømte om jul. Det er jo faktisk ikke lenge til...

 

FB_IMG_1635110506616.jpg

Veldig koselig bilde. Håper du har det bra, tross forkjølelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daryl Dixon skrev (11 timer siden):

Veldig koselig bilde. Håper du har det bra, tross forkjølelse. 

Ja, var kjempekoselig! Jeg er jo født i Hannover, så da er jul noenting jeg tar veldig seriøst. ;) Vi tøyser ikke med jul, der.
Jeg er helt oppriktig i forferdelig form, men det går bra. Har vondt i alle ledd og hodet, og er tettere enn tettest i bihuler og nese. Å se meg selv i speilet skal jeg være litt mer forsiktig med. Men er heldig og har gode naboer som ordner meg shopping for meg. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnenavn skrev (23 timer siden):

Masse god bedring❤️ Ta godt vare på deg selv

Prøver så godt jeg kan, og innrømmer at å slappe av ikke er min sterkeste side ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (På 25.10.2021 den 11.32):

Ja, var kjempekoselig! Jeg er jo født i Hannover, så da er jul noenting jeg tar veldig seriøst. ;) Vi tøyser ikke med jul, der.
Jeg er helt oppriktig i forferdelig form, men det går bra. Har vondt i alle ledd og hodet, og er tettere enn tettest i bihuler og nese. Å se meg selv i speilet skal jeg være litt mer forsiktig med. Men er heldig og har gode naboer som ordner meg shopping for meg. :hjerte:

Det er godt med gode naboer i slike situasjoner! 

Masse god bedring! Selv er jeg tilbake hjemme nå så må ta igjen dagboken din :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...