Gå til innhold

Om min mening teller, så..

AliceNextDoor

Anbefalte innlegg

Ærlig talt, jeg er litt lei drittdager. Men ok, jeg skal prøve la være å sutre. Snakket litt med naboen i dag, han var på en sjelden visitt innom for kaffe. Det er litt artig å høre på hans fortellinger om huset vi bor i, jeg var ikke klar over at han har bodd her så lenge. Og, han visste hvem som eier den tomme leiligheten under! Endelig vet jeg også! Det er sannelig en litt spennende historie, jeg skal ikke fortelle den her fordi den vil være umulig å fortelle uten at det blir utleverende. Men for å koke det ned så er det et familiedrama med død og tvangsinnleggelse og alt spennende man kan tenke seg. Nå forvaltes den av familie til den som eier. Jeg satt sannsynligvis med alt for store øyne når Hr. E fortalte. Er en sucker for slike dramatiske familiekonflikter. Sikkert fordi min familie er veldig mye harmoni mens jeg selv har levd med den rake motsetningen.

Snakket litt med han kompisen min. Vært litt ærlig. Snakket om hva jeg føler og/eller tenker. Snakket om hvordan vi tar det, og jeg er ærlig talt veldig lei meg for at han bare er så snill mens jeg føler meg som en drittkjærring som ikke vet å sette pris på noe bra. For han ER bra. Han ser i mine øyne veldig bra ut, han dekker de fysiske tiltrekningene i prinsippet godt nok. Han er snill, han er intelligent, han er hjertelig og han er rolig. Han er sånt som jeg ikke går med på at man skal finne på en dating-app, uten at jeg har noen bedre formening om hvor man treffer slike gode menn. Han er fullt kapabel til å gjøre hvilken som helst kvinne utrolig lykkelig, og her sitter jeg og ikke føler noe som helst!
Eller, det er ikke sant, jeg føler jo tiltrekningen. Men jeg føler ikke noe form for begjær eller lengsel. Jeg vet ikke min arme råd, og jeg er nå også i tvil om hva jeg egentlig skal føle. Føler jeg kanskje nok? Er fornuften min form for føle? Er så lei av å gruble. Dette går ingensteds, og jeg sa at jeg er usikker på hvor mye jeg vil fortsette når jeg bare føler meg dum.
Hva han sa? Han sa han liker meg. Han sa at om jeg var villig til å prøve, så var han allerede sikker på at han ville. Han vil ha meg. Det sa han. Tenk, akkurat det sa han. Og jeg tror han.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Same old song and dance. Eller, egentlig ikke. Ingenting er i grunnen som før, selv om jeg tror jeg er.
Alt er jo forandret, og dumme meg forstod ikke det før i går. Jeg er ikke hun jeg var før jeg begynte skrive denne dagboken, engang. Og jeg merker meg at det er mye endring. Jeg sliter med dette kjærlighetsgreiene, men faktum er at jeg innser to ting etter å ha pratet med en som kan prate med mennesker. 1. Jeg er i prosess og det betyr at jeg ikke er fremme ved målet ennå. Jeg er meg og det er et ganske abstrakt tema når man ikke helt kjenner seg selv fordi man ikke vil være den man har vært i det siste. Det er åpenbart, jeg er teit som ikke har skjønt det, og det er det samme som jeg snakker om med masse andre mennesker mot lønn. Men ja, jeg har aldri sagt jeg er veldig lur.
2. Jeg er ikke vant med å GI følelser fordi jeg har levd med at noen TAR noe når jeg gir. Dermed er det ikke sånn at jeg ikke føler, men jeg har en forventning. Jeg TROR jeg skal kjenne sånn og slik, og det kan jeg ikke fordi ting (meg) fungerer mer og mer på et såkalt nøytralt grunnlag og norm. Jeg begynner roe meg. Jeg er ikke strapaziert i samme grad som før, men jeg har begynt å stresse på et annet vis.
Jeg må ta det med ro. Det er ikke et kappløp.
Og dette skriver jeg så jeg kan lese det her og nå, og i morgen og dagen etter det. Det går helt greit om du leser det også, jeg er ikke sjenert.

Ellers er alt bra. Jeg har det greit. Faens Rødt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg begynne? Jeg snublet over dagboken din for en liten stund siden...tenkte å lese en to-tre innlegg og endte med å lese hele greia...

Jeg leser ikke som de fleste andre men slår inn en og en setning..eller t.o.m. ett helt avsnitt i gangen så lesing går fort..utenfor den vanlige skalaen av oppfattede ord/min så har ikke kostet meg store anstrengelsen egentlig...

Men fy faan hva det har gitt meg!!!

Alkohol...meningsløs vold..kjemisk abort etter enda mer vold..kokain..etterhvert betalt med egen kropp..trakassering og hærverk av bil fra utflippet ex på steroider...angst..og kampen for å komme forbi all jævelskapen med vettet i behold.......................Og alt dette fortalt med godt språk og så nakent og ærlig at det er til å grine av...!!!!!..

Går snart tom for utropstegn visst..  :) For det første er du en lysende intelligent jente..men for å skrive og utlevere seg som du har gjort her er ikke det nok ...ikke på langt nær nok!! 

Du har mot! Du har mot som en 1000 kg's Grizzly på steroider!...og du er faktisk noe så skjeldent som et stort menneske..stor er du!

Og er det noe jeg er sikker på er det at du sitter med mann og barn i drømmehuset ditt før neste stortingsvalg!! Og hadde jeg ikke hatt en kvinne jeg forguder kan jeg love jeg hadde stått utenfor døra di i morgen tidlig med den største rosebuketten du noensinne har sett!!!🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da måtte du selvsagt konvertert til MDG og kjøpt elbil...en med litt lenger rekkevidde denne gangen.. :) Nææ...tror jeg holder meg til hun jeg har jeg..men et fantastisk menneske er du!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord, ABM, men husk at det ikke er unormalt at kvinner er gjennom et slikt liv. Det er ikke alle som klarer å stå oppreist, det er mye rus og det er mye depresjon og angst. Derfor velger jeg å væe litt åpen rundt det siden jeg har sterke ben nok til å klare det, jeg har ressursene til å tåle det for jeg vet også hvor viktig det er å ha noen å få en slags startvilje, tro på at det går og rett og slett håp på at ting kan bli bedre. Jeg er tross alt ute av det. Hvor mange kvinner tror du ikke klarer det? Hvor mange av dem tror du er nettopp her på KG? Derfor gir jeg det mer enn gjerne et ansikt om det kan være med å hjelpe en annen med hva jeg kan fortelle fra mitt liv. Nettopp fordi jeg vil så inderlig ha frem at det ikke finnes unormalt eller uvanlig!
Jeg har gjort ting jeg ikke er så stolt av, rus er et av de tingene. Det har gått bemerkelsesverdig bra å komme ut så langt, nesten så jeg føler det er for enkelt. Så jeg ER klar for tilbakefall, og har bestemt meg for at det får i så fall komme uten at jeg skal være typiske meg og dømme meg nord og ned der.
Jeg er forøvrig ikke særlig stor av meg, kanskje mest i ordene. Men det fine med å være kortvokst er at jeg har ikke så lang vei når jeg først faller eller snubler.
På det siste håper jeg du har rett. Hus kan komme veldig fort nå, noe skjer der. Mann og barn innen neste stortingsvalg er det jeg ønsker meg aller mest i hele verden. Og Erna tilbake i Regjering! ;)
Elbil skjer ikke, jeg har en pappa som jobber ved et av de største bilprodusentene i verden. Han lo av meg når jeg kjøpte den forrige og sa det varer ikke lenge. Det fikk han sannelig rett i. ;) Det ble jammen meg en noen år gammel sportsbil med akkurat nok potensiale for fine turer uansett hvor jeg snur frontlysene. Jeg er virkelig min fars datter på temaene eventyrlyst og interesser. Da kan jeg ikke ha noe elektrisk fordi det passer ikke i mitt liv. :hjerte:
Men igjen, takk for fine ord. Hilsen 60ognoe kilo koalabjørn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør være jævlig stolt av deg selv for at du står oppreist så nakent og ærlig som du gjør..det er unikt i min bok..

En ting som gjør meg betenkt når det gjelder en kvinne som du på jakt etter en mann er dette..: Hvordan i all verden klarte en smart jente som du å ende opp med han yrkessadisten av en psykopat av en ex du har!??..Og hvordan klarer du å unngå en reprise denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ABM skrev (33 minutter siden):

Du bør være jævlig stolt av deg selv for at du står oppreist så nakent og ærlig som du gjør..det er unikt i min bok..

En ting som gjør meg betenkt når det gjelder en kvinne som du på jakt etter en mann er dette..: Hvordan i all verden klarte en smart jente som du å ende opp med han yrkessadisten av en psykopat av en ex du har!??..Og hvordan klarer du å unngå en reprise denne gangen?

Her kan jeg bare svare for meg selv.
Jeg er ikke den samme som jeg var da jeg ble sammen med min ex. Jeg er eldre, mer moden, mer erfaren og ikke fullt så sårbar mer. Jeg har utviklet meg til et bedre meg, og ironisk nok på grunn av mine to exer. De ha gitt meg erfaring, og det samme har miljøet vi bodde i.
Jeg MÅ stole på min dømmekraft. Faktum er at jeg tviler, og derfor er det viktig at jeg får backup til å forstå at det jeg har som verktøy nå er adekvat nok for å ta meg videre.
Jeg har også klart å få meg en utdannelse gjennom dette løpet, ergo har jeg fått en bedre bakgrunn til å danne inntrykkene mine videre på. Jeg er ikke alene på samme måte som jeg var 22 år gammel. Og dessuten er jeg vesentlig mer selvstendig økonomisk. La det ikke finnes tvil om at det faktisk har en betydning. Ingen kan true eller tvinge meg til noe, jeg eier stedet jeg bor og det er jeg som kan kaste ut.
Så skal den som leser dette tenke på alle de som pr idag er der jeg var en gang. Hvorfor sier man ikke fra? Hvorfor aksepterer vi bare at det er slik uten at noen griper tak?
Jeg har vært heldig fordi jeg har greid meg, og jeg skal være stolt når det jeg har med meg er med på å hjelpe andre. Selv trenger jeg bare være glad i meg selv, det er det jeg jobber med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært effektiv idag, tenk. Jobbmøte, av den overraskende og positive sorten. Det er mulig det finnes en plan helt plutselig. mer om det siden når jeg siden vet mer. Nettopp spist litt mat, ikke noe spennende idag heller. Enkle brødskiver med brelett, kalverull og majones. Ute er det høst, jeg liker høst. Høst er slutten på noe og forberedelsen på det nye. Og derimellom kommer vinter. Når høsten kommer så skifter byen også farge. Det blir mørkere, men mer lys i husene rundt. Det blir våtere ute, men det blir varmere inne. Snart kommer vinteren, da har vi allerede øvd oss opp på hjemmehygge og peiskos.
Og viktigst av alt så er det forandring, det er greit nok at vi vet det kommer og at vi har gjort det før. Men vi mennesker starter barnehager og skoler på nytt, studier iverksettes og fremtid skapes.
Er det rart jeg liker høsten?
I dag har jeg latt bilen stå fordi jeg nettopp ville ut og se og gå. Jeg elsker være midt blant alle fargene, og det er mye farger på meg også. Jeg blir oppriktig glad å se andre i sine farger og.
Jeg har hatt en fin dag, jeg har en fin kveld, og i morgen skal jeg prøve gjøre dagen minst like bra. Blant annet må jeg bytte sofa, det er snart visning her og leiligheten kan ikke vises frem med det riktignok fargesprakende beistet jeg har nå. I forandringens tid viker den for fremskritt. Og gosh så dyp jeg var nå, jeg skylder på høsten.
Du er fin!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og venter på en hyggelig mann som foreslo at siden ingen av oss har spist middag og er like lite engasjerte på å lage kveldsmat, så spanderer han en tur ut for å spise mot at jeg kjører. Jeg er litt spent på hvor vi skal, for det eneste han svarte var "kle deg pent, du". Og jeg er av og til en lydig ung dame, dermed har jeg gjort akkurat det.
Mens jeg holdt på med denne pyntingen så legger jeg jo merje til hvor gjerne jeg gjør det. Det er jo for all del fordi jeg vil se ordentlig ut, men jeg er også klar over at det skjer "til han". Jeg tenker over hva jeg tror han liker og hvordan jeg føler meg attraktiv. Så helt dødt er det kanskje ikke? Men nå skal jeg ikke stresse mer på meg selv, jeg har bestemt meg for å slappe av. Det krever tiltak. Jeg er ikke særlig god på det, og jeg begynner selvfølgelig stresse med at jeg ikke skal stresse. Argh. Ta deg sammen, kvinne!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (47 minutter siden):

Sitter og venter på en hyggelig mann som foreslo at siden ingen av oss har spist middag og er like lite engasjerte på å lage kveldsmat, så spanderer han en tur ut for å spise mot at jeg kjører. Jeg er litt spent på hvor vi skal, for det eneste han svarte var "kle deg pent, du". Og jeg er av og til en lydig ung dame, dermed har jeg gjort akkurat det.
Mens jeg holdt på med denne pyntingen så legger jeg jo merje til hvor gjerne jeg gjør det. Det er jo for all del fordi jeg vil se ordentlig ut, men jeg er også klar over at det skjer "til han". Jeg tenker over hva jeg tror han liker og hvordan jeg føler meg attraktiv. Så helt dødt er det kanskje ikke? Men nå skal jeg ikke stresse mer på meg selv, jeg har bestemt meg for å slappe av. Det krever tiltak. Jeg er ikke særlig god på det, og jeg begynner selvfølgelig stresse med at jeg ikke skal stresse. Argh. Ta deg sammen, kvinne!

Lykke til Smokiegirl..👌Dette blir enten bra..ellers er det flere fisker i havet..🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (12 timer siden):

Lykke til Smokiegirl..👌Dette blir enten bra..ellers er det flere fisker i havet..🌹

Haha, Smokiegirl! Jeg skal ha det i bakhodet om jeg skifter brukernavn flere ganger.:fnise: Fisk er bra, men jeg vil ha en sjøstjerne. Hittil har det vært mye kråkeboller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en gang sån utilpass del av måneden, det har vært mer smertefullt enn det pleier å være i hele sommer. Og da slår en annen negativ side av meg inn med full kraft, nemlig angsten for at noe skal være alvorlig. Den rasjonelle meg er ikke akkurat alltid tilstede, alt for ofte overlates roret til kaos-meg på egen hånd. Hadde jeg vært et skip så hadde jeg vært en blanding av Titanic og Helge Ingstad. Men jeg overlever, jeg skal ikke sutre så mye i dag heller.
Ellers er alt vel, kvelden i går var fin, om enn litt overraskende. Jeg liker humoren til min kavaler, og jeg skjønner at han har løst gåten rundt min humor. Stjerne i boken for det.
Jeg har et sofabytteprosjekt idag, bestilt henting for å kaste den gamle. Det betyr at etterpå skal jeg ut og handle sofa. Har ikke budsjett akkurat nå til å kjøpe helt ny, så da blir det finn.no aller først. Livet er ikke særlig moro mens man venter på å bli millionær. Stjerne i boken til deg om du vet hvem som sang det. :opplyser:
Ute er høsten i full gang med malerullen sin, høsten bruker ikke pensel. Men det er fint, det er herlig og jeg elsker hvordan trærne plutselig gjør byen så annerledes. Mørket gjør at man blir ekstra glad i de timene det er lyst fordi også mørket har en annen farge om høsten. Og det samme har lukten av høst også, den gjør meg glad. I bytte mot vanndammer og kulde så er det helt greit å få alle disse inpulsene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (6 timer siden):

Haha, Smokiegirl! Jeg skal ha det i bakhodet om jeg skifter brukernavn flere ganger.:fnise: Fisk er bra, men jeg vil ha en sjøstjerne. Hittil har det vært mye kråkeboller.

Ja kråkeboller er full av gørr og har pigger...mens sjøstjerner fanger deg opp med sterke armer når du faller🤭

Du vet jeg liker deg..🌹.Ikke skuff meg nå men finn deg en mann denne gangen..ikke en liten egogutt på fittejakt..!

Ok? Ikke nøy deg med noe mindre enn en mann som får deg til å smelte..,!.. I kjærlighet har Northug helt rett..andreplass er tap!!...Og når du kommer deg inn i nytt hus med drømmemannen leser du deg opp på klimaendringer og melder deg inn i MDG!!!  Deal? 😬🤭🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ABM skrev (5 timer siden):

Ja kråkeboller er full av gørr og har pigger...mens sjøstjerner fanger deg opp med sterke armer når du faller🤭

Du vet jeg liker deg..🌹.Ikke skuff meg nå men finn deg en mann denne gangen..ikke en liten egogutt på fittejakt..!

Ok? Ikke nøy deg med noe mindre enn en mann som får deg til å smelte..,!.. I kjærlighet har Northug helt rett..andreplass er tap!!...Og når du kommer deg inn i nytt hus med drømmemannen leser du deg opp på klimaendringer og melder deg inn i MDG!!!  Deal? 😬🤭🌹

Jeg tenkte mest på sjøstjerner fordi de er fine :)
Kavaleren min er nok en særs dannet og belest mann med litt glede av å få skitt under neglene, og mengder med barnslige sider jeg finner sjarmerende. Han bør behage meg med sine jaktgleder også, men det haster ikke så mye.
En god venn av meg lærte meg et mye bedre ordtak enn hva Northug noen gang kan. "Andreplass i nærkamp er jævlig dårlig". Og hva er ikke jakten på kjærlighet enn akkurat en kamp på liv og ... ja.. kjærlighet?
Jeg tror nok ikke jeg og min sorte lille frekke transport-redskap er særlig kompatible med MDG. Faktisk meldte jeg meg inn i Høyre nå for få dager siden. Det passer helt klart bedre min ideologi og overbevisning. For meg er det viktig å bygge opp mennesker, og der brenner hjertet mitt for måten det har blitt bedre de siste åtte årene. For eksempel for meg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (4 minutter siden):

Jeg tenkte mest på sjøstjerner fordi de er fine :)
Kavaleren min er nok en særs dannet og belest mann med litt glede av å få skitt under neglene, og mengder med barnslige sider jeg finner sjarmerende. Han bør behage meg med sine jaktgleder også, men det haster ikke så mye.
En god venn av meg lærte meg et mye bedre ordtak enn hva Northug noen gang kan. "Andreplass i nærkamp er jævlig dårlig". Og hva er ikke jakten på kjærlighet enn akkurat en kamp på liv og ... ja.. kjærlighet?
Jeg tror nok ikke jeg og min sorte lille frekke transport-redskap er særlig kompatible med MDG. Faktisk meldte jeg meg inn i Høyre nå for få dager siden. Det passer helt klart bedre min ideologi og overbevisning. For meg er det viktig å bygge opp mennesker, og der brenner hjertet mitt for måten det har blitt bedre de siste åtte årene. For eksempel for meg :)

Blir nok aldri gift vi Alice..😂...🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (33 minutter siden):

Blir nok aldri gift vi Alice..😂...🌹

Aldri si aldri. Det er jo ingen selvfølge at det er kvinnen som må forandre seg ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rar dag. Rare innspill. Rare tanker. Rare meg.
Men i hovedsak en bra dag.
Den har handlet mest om han. Fordi jeg trengte høre han fortelle.
I morgen er vi enige om at det er min tur.
Det blir rart.
Rar tid.

Dugvåde kviste lader de siste
solstråler briste - perlebesatt
Varsomt violen glatter på kjolen
visker til solen, "kys mig godnatt"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (18 minutter siden):

Aldri si aldri. Det er jo ingen selvfølge at det er kvinnen som må forandre seg ;)

I dette tilfellet..Jo.!.😂😂😂....og jeg er veldig opptatt....har en annen liten kvinne jeg vettu...en fantastisk en jeg forguder...

Så jeg får nok bare stole på at du finner deg en skikkelig mann uten min hjelp🙈..

Og vettu hva..det tror jeg du gjør!..Du er et nydelig nydelig menneske er du...Og finnes det rettferdighet i verden sitter du i nytt hus med drømmemannen før rakettene går i lufta ved årskiftet!!🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...