Gå til innhold

Nabo sendt bekymringsmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nabo sendte bekymringsmelding fordi vi er inne hele tiden, og «virker» isolerte. Vi har gardinene for hele tiden, men det er jo pga vi bor med 4 firemannsboliger rundt oss, og barn som løpet forbi vinduene. Vi har alt lukket også, men jo har en air cooler, hadde vi åpnet ting så hadde jo ikke det blitt noe kaldt. Har en som er 3.5 og en baby på 9mnd, også har jeg en i magen 5 måneder på vei. Så orker jo ikke all verdens heller. Er ofte nabo barna ønsker å leke med eldste, men jeg liker ikke naboene noe særlig, så vil ikke det. Og det må vell være lov. Så vi trives inne, og det hender jo vi drar ut, da drar vi til besteforeldrene på fars side og spiser middag og kaffe der. Og reiser hjem rundt 21 tiden på kvelden. Det sendte også nabo bekymring på. Men jeg har ofte barnet hjemme fra barnehage da jeg syntes det er hyggelig, og da blir det jo ikke like rutinert som om hun hadde vært i barnehage. 

syntes det er utrolig kjipt at de har sendt bekymring på meg. Er dette liksom noe grunnlag. Elsker jo barna mine og ville ikke vært slem mot de. 

Anonymkode: adcf0...f81

Ingen objektive grunner til bekymringsmelding. Naboen vil bare skape problemer for deg.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vi er jo ute, men da drar vi heller til besteforeldrene på ettermiddagen. 

Holder du barna inne hele dagen? Greit en dag altså, men flere dager? De trenger jo frisk luft, sosialisering. 

Anonymkode: 00c0d...b00

• Liker 44
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nabo sendte bekymringsmelding fordi vi er inne hele tiden, og «virker» isolerte. Vi har gardinene for hele tiden, men det er jo pga vi bor med 4 firemannsboliger rundt oss, og barn som løpet forbi vinduene. Vi har alt lukket også, men jo har en air cooler, hadde vi åpnet ting så hadde jo ikke det blitt noe kaldt. Har en som er 3.5 og en baby på 9mnd, også har jeg en i magen 5 måneder på vei. Så orker jo ikke all verdens heller. Er ofte nabo barna ønsker å leke med eldste, men jeg liker ikke naboene noe særlig, så vil ikke det. Og det må vell være lov. Så vi trives inne, og det hender jo vi drar ut, da drar vi til besteforeldrene på fars side og spiser middag og kaffe der. Og reiser hjem rundt 21 tiden på kvelden. Det sendte også nabo bekymring på. Men jeg har ofte barnet hjemme fra barnehage da jeg syntes det er hyggelig, og da blir det jo ikke like rutinert som om hun hadde vært i barnehage. 

syntes det er utrolig kjipt at de har sendt bekymring på meg. Er dette liksom noe grunnlag. Elsker jo barna mine og ville ikke vært slem mot de. 

Å sende bekymringsmeldinger er en uting.     Folk må forstå at   bekyringsmelding øydelegger husfreden til folk, så like greitt å avskaffe den ordningen. 

Sendte sjølv bekymringsmelding til mattilsynet om  at eg hadde misstanke om at naboens hund ikkje hadde det så bra.  Misstankte at eier  reiste bort over  flere dager med hunden innelåst i bur, og fekk andre til å gji den mat på kveldstid.   Ellers registrert  at eier  slipper hunden løs ut ved  midnatt, og den gjør sitt fornøda der det passer seg.   Har ellers  aldri registrert at eier tar hunden med ut på lufteturer. 

Hundeier fekk omsider besøk fra  Mattilsynet i følge m/ (politiet av uviss grunn).   Hundeier fekk greie på hvem adressaten av  bekymringsmeldingen var, og blei "lyn forbanna". 

Konklusjon: Kommer aldri mer  til å bry meg. 

Endret av Skybe
AnonymBruker
Skrevet

Så barna får ikke være ute møte andre mennesker enn familien? 

Anonymkode: 7055a...4a5

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres ut som det er grunn til bekymring jeg

Anonymkode: 26167...b7e

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Forstår godt at du har fått bekymringsmelding. 

Rutiner er viktig. Det å ta barnet inn og utav BHG er uansvarlig, spesielt når du ikke evner å opprettholde rutiner hjemme.
Godt inneklima er bra for helsen, luft ut! Det er ikke normalt å leve med vinduene lukket 24/7.
Barn har behov for å være ute. Det å stenge dem inne er egoistisk og ikke bra for dem. De må ut å løpe, leke, bruke kropp og fantasi i lek. La ungene dine gå ut, helst hver dag! 
Det at du ikke liker naboungene betyr ingenting, ungen din må få leke som andre barn med barn de ønsker å leke med. Så lenge de barna ikke er skadelige eller utgjør en fare for dine barn, så er du dårlig mor som ikke lar barna leke sammen.

Herre jesus at noen får lov å ha ansvar for barn er for meg en gåte! 

Anonymkode: 889a1...919

Uhm håper du tuller!! Mener du alvorlig talt at det ikke er sunt for barn å få være hjemme fra barnehagen av og til? Folk som melder naboene til barnevernet fordi de har gardinene nede har for lite å holde på med på fritiden sin. 

TS høres ut som en VELDIG flink mamma som orker å la barnet være hjemme fra barnehagen når hun har en på 9 måneder og i tillegg er gravid! Jeg mister troen på menneskeheten av å lese svar fra folk på kvinneguiden.

Anonymkode: c9f4d...3a1

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
Skybe skrev (44 minutter siden):

Å sende bekymringsmeldinger er en uting.     Folk må forstå at   bekyringsmelding øydelegger husfreden til folk, så like greitt å avskaffe den ordningen.  Hvorfor bry seg med  andre ?

Sendte sjølv bekymringsmelding til mattilsynet om  at eg hadde misstanke om at naboens hund ikkje hadde det så bra.  Misstankte at eier  reiste bort over  flere dager med hunden innelåst i bur, og fekk andre til å gji den mat på kveldstid.   Ellers registrert  at eier  slipper hunden løs ut ved  midnatt, og den gjør sitt fornøda der det passer seg.   Har ellers  aldri registrert at eier tar hunden med ut på lufteturer. 

Hundeier fekk omsider besøk fra  Mattilsynet i følge m/ (politiet av uviss grunn).   Hundeier fekk greie på hvem adressaten av  bekymringsmeldingen var, og blei "lyn forbanna". 

Konklusjon: Kommer aldri mer  til å bry meg. 

Så konklusjonen er at ditt forhold til eier var viktigere enn hundens helse og trivsel?

Anonymkode: d1189...0e2

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Uhm håper du tuller!! Mener du alvorlig talt at det ikke er sunt for barn å få være hjemme fra barnehagen av og til? Folk som melder naboene til barnevernet fordi de har gardinene nede har for lite å holde på med på fritiden sin. 

TS høres ut som en VELDIG flink mamma som orker å la barnet være hjemme fra barnehagen når hun har en på 9 måneder og i tillegg er gravid! Jeg mister troen på menneskeheten av å lese svar fra folk på kvinneguiden.

Anonymkode: c9f4d...3a1

I Norge er folk besatt av å være ute. Alt annet er mistenksomt og grenser til omsorgssvikt.

Anonymkode: dddb6...69e

• Liker 20
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det ikke lov å ikke like andres unger uten at det må ligge noe bak..?

Anonymkode: dddb6...69e

Jeg tenker som så at de vennene barna har, som de har kjent fra de var småbarn, de var jammen gode å ha når skolen begynte og alt var nytt og ukjent. De samme vennene kjenner hverandre ut og inn, er sammen sent og tidlig, og jammen blir de gode å ha når miljøet blir tøffere på ungdomskolen. 

barn du ikke liker i dag fordi det er litt frekk, litt for impulsiv , brå eller høylytt retter seg ofte til å bli flotte tenåringer. Og kanskje akkurat den vennen som hadde stått ved ditt barns side når han blir tenåring og det stormer som verst. 

Du skal heller ikke kimse av hva barn tenker og føler. Selv husker jeg godt ting fra 3 års alderen. 

Det å bare være inne ville vært miserabelt. Jeg begriper heller ikke hvordan du får stimulert eldste ved å bare være inne. Det finnes ikke nok underholdning i en leilighet til å ordne det over tid. Med gardinene for forsvinner også dagslyset vi er så avhengig av for å føle oss vel. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvirfor gjør det noe at barn leker utenfor og kan se inn? Er det ikke det langt å foretrekker kontra det motsatte, dere kan ALDRI se ut? 
Jeg skjønner godt naboen er bekymret. Begge barna dine trenger å være ute, den eldste trenger det hver dag. 

Anonymkode: fabb2...8b9

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Folk som vil ha det på sin måte ellers så lager de problem virer det som disse naboene. 

Anonymkode: 741f5...ca5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du liker ikke naboene, så derfor får ikke barnet leke med ungene deres?

Det er et eller annet som skurrer her. 

Anonymkode: 5fe3e...e45

Ville du latt ditt barn leke hos folk du ikke likte?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du er naboen, og at du har skrevet om dem flere ganger.. Familie av deg, ikke sant? 

Å være inne døgnet rundt er stusselig. Omsorgssvikt? Spørs hva annen stimuli de får. Nettbrett og tv, nei 

Anonymkode: ca9d6...076

Døgnet rundt? Vi har vært i corona i flere mnd. Kanskje noen har litt vanskelig for å komme ut av rutinen. 

• Liker 7
Skrevet

Skjønner godt det ble sendt bekymring. Ser ut til at du har glemt hva som er best for barna, og tenker mer på deg selv. Hvorfor tar du eldste ungen ut av barnehagen når du selv sier at du ikke orker all verden?  Barnet går glipp av mye stimuli, morsomme aktiviteter og vennskap for å være hjemme med en mor som ikke finner på noe, ikke går ut av døra eller lar barnet leke med nabobarn engang. Selvfølgelig elsker du barna dine men du setter deg selv og dine ønsker først uten å tenke på hva som er best for barna. 

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du forlater huset én gang i uken, for å dra til besteforeldre, så høres det problematisk ut ja. Har en toåring selv, og merker han blir raskt understimulert av å være hjemme/inne mye. Barna dine må vel ut og oppleve verden? 

Tenker det er bedre at folk sender en bekymringsmelding for mye enn for lite. 

Anonymkode: 8b13e...cec

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville du latt ditt barn leke hos folk du ikke likte?

Ja, vi eier faktisk ikke barna våre. De må få ha sine egne venner som de velger seg. De er egne individer. 

Anonymkode: f2c48...7d0

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Du har en treåring som ikke får leke med nabobarna fordi du ikke liker naboene? Treåringen i min familie har et stort behov for å være ute å leke og sosialisere med andre barn.

Jeg tror jeg ville tatt bekymringene til naboene litt seriøst. Kanskje det er et problem du ikke ser selv.

Anonymkode: 8cf34...bae

• Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...