Chiquita Skrevet 14. september 2005 Forfatter #21 Del Skrevet 14. september 2005 *sitter nå med st.olavs på telefonen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 14. september 2005 #22 Del Skrevet 14. september 2005 *sitter nå med st.olavs på telefonen* ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 14. september 2005 Forfatter #23 Del Skrevet 14. september 2005 Hopp ivei du. Men de kunne ikke finne journalen min De skulle ringe meg tilbake når de fant journalen, og jeg har enda ikke hørt noe. Og nå er jo klokka over 15 også, så jeg hører nok ikke noe i dag.. Hvordan er det mulig å rote bort journalen min da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 14. september 2005 #24 Del Skrevet 14. september 2005 Gratulerer med ny dagbok da Chiq`!! Det blir kjempe spennende å følge med deg fremover!! Lykke til! Så krysser jeg fingrene for at lille banan får seg en liten bror eller søster iløpet av 2006!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 14. september 2005 Forfatter #25 Del Skrevet 14. september 2005 Tusen takk, Susanna. Vær forsiktig med den kryssingen da- husk at Jonas rekker å gjøre mye ugagn når du sitter med kryssede fingre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 14. september 2005 #26 Del Skrevet 14. september 2005 Vær forsiktig med den kryssingen da- husk at Jonas rekker å gjøre mye ugagn når du sitter med kryssede fingre ← Ja, du har vel rett i det! Får krysse når jeg har han under kontroll da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 14. september 2005 Forfatter #27 Del Skrevet 14. september 2005 Det kan være en god idé ja. Nei, nå tror jeg jammen at jeg skal gå og finne meg noe kveldsmat. Ekgkarbonader med ost frister egentlig. Jepp, det må bli det. Og etterpå blir det kvelden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 14. september 2005 #28 Del Skrevet 14. september 2005 Så koselig at dere er igang igjen! Skal bli spennende å følge dere på veien mot "lillebananen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 14. september 2005 Forfatter #29 Del Skrevet 14. september 2005 *noterer for meg selv at hjemmelagde fiskkaker er skremmende likt elgkarbonader når de er fryst, og smaker IKKE godt med ost på* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 14. september 2005 #30 Del Skrevet 14. september 2005 *noterer for meg selv at hjemmelagde fiskkaker er skremmende likt elgkarbonader når de er fryst, og smaker IKKE godt med ost på* ← Nei det kan jeg godt tenke meg det ikke er!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 14. september 2005 Forfatter #31 Del Skrevet 14. september 2005 *jeg er fremdeles like sulten egentlig, for det ble jo ikke mye mat av det der* :urk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 15. september 2005 #32 Del Skrevet 15. september 2005 Så gøy Chiquita! Så er du her i prøvergjengen igjen! Jeg er nå her enda jeg, har ikke kommet meg herifra.. Blir veldig spennende for dere nå med å lage en B2! Og spennende for meg (og de andre her og) å følge med! Lykke til! Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 15. september 2005 #33 Del Skrevet 15. september 2005 Så gøy dette var og gratulerer med avgjørelsen! Håper dere er like heldige denne gangen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 15. september 2005 #34 Del Skrevet 15. september 2005 Så gøy at dere er tilbake som prøvere! Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 16. september 2005 Forfatter #35 Del Skrevet 16. september 2005 St.Olavs har funnet igjen journalen min, og vi er nå ofisielt igang. Beregnet innsetting (dersom eggene tåler opptining) er i uke 43. Vi får se hva som skjer. Fikk i dag første info-brev fra sykehuset, med info om medisinene jeg må bruke under dette forsøket. Spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. september 2005 #36 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Kjempespennende! Her må jeg følge med ja! At sykehus klarer å rote bort journaler... ja m,a skulle ikke tro det gikk, men de rota bort mormor sin en gang på sykehuset hjemme. Det er snakk om en TYKK sak altså, minst ti cm tykk. Hvordan kan de rote bort noe slikt? Jeg tror min sykehusjournal er omtrnt ett ark, der det står at jeg er førdt, ellers hr jeg aldr ilagt på sykehuset jeg, så at de kan rote bort min kan jeg forstå, så liten som den er, om den finnes, men.... Fint at de fant igjen din i alle fall! Endret 16. september 2005 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. september 2005 #37 Del Skrevet 16. september 2005 Så spennende!!!! Og uke 43 er jo ikke lenge til heller...... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 16. september 2005 Forfatter #38 Del Skrevet 16. september 2005 Kjempespennende! Her må jeg følge med ja! At sykehus klarer å rote bort journaler... ja m,a skulle ikke tro det gikk, men de rota bort mormor sin en gang på sykehuset hjemme. Det er snakk om en TYKK sak altså, minst ti cm tykk. Hvordan kan de rote bort noe slikt? Jeg tror min sykehusjournal er omtrnt ett ark, der det står at jeg er førdt, ellers hr jeg aldr ilagt på sykehuset jeg, så at de kan rote bort min kan jeg forstå, så liten som den er, om den finnes, men.... Fint at de fant igjen din i alle fall! ← Syntes at det var rart at de "rotet bort" min også jeg, for den var også ganske tykk sist jeg så den Så spennende!!!! Og uke 43 er jo ikke lenge til heller...... Lykke til! ← Uke 43 er snart ja. I uke 39 starter jeg med de første medisinene. Og da skal jeg gå på medisiner til negativ test/blodprøve, eller til svangerskapets 10. uke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 16. september 2005 Forfatter #39 Del Skrevet 16. september 2005 Dagens brev: Til dere som skal få tilbake tinte embryo i substituert syklus Progynova 6mg. For å fremkalle blødning Hormonsubstitusjon brukes for å skape en kunstig syklus hos kvinner som ikke har menstruasjon eller om shar uregelmessige menstruasjoner. Start med Primolut-N 1 tablett 3 ganger daglig i 5 dager .Du vil få en blødning 2-4 dager etter stopp med Primolut N. Av og til bruker vi dette regimet også hos kvinner med regelmessig menstruasjon. Sa behøver en ikke å fremkalle blødning med Primolut. Start så med Progynova 2 mg 3 tbl. daglig (6mgI fra dag 1, første tbl. morgen og 1 tbl middag og 1 kveld (=1 blødningsdag), fortsett fem til ultralyd. Dersom du skal bruke Estradot plaster i stedet for Progynova skal dette skiftes to ganger i uken. Ultralyd dag 9, 10 eller 11 Dersom livmorslimhinnen er mer enn 7 mm og det ikke er noen store eggposer (>10 mm) er det klart for å starte med Progestan kapser. Tidspunkt for oppstart avtales individuelt. 2 kapser settes vaginalt 3 ganger daglig. Dag for tilbakeføring av embryo bestemmes individuelt. Dersom endometriet er tynnere enn 7 mm økes Progynova til 2 mg x 3 i 3 dager til, og dert skal så gjøres en ny ultralydsundersøkelse. Dersom slimhinnen da er tykk nok (dvs > 7 mm) starter man da med Progestan kapser. Hvis noen fillikler er større enn 10 mm anvefaler vi at denne syklusen avbrytes. Dersom slimhinnen fremdeles er for tynn avbrytes denne syklusen. Ved tilbakesetting er det viktig at du møter med full urinblære, unngå derfor å tisse siste timen før du skal inn til behandling. Vi anbefaler at du i tilegg drikker 1/2 liter væske. Du fortsetter med Progestan kapsler og Progynova i samme dose som på dagen for tilbakesetting frem til blodprøve på 14. dag. Dersom du er gravid fortsetter du med begge preparatene frem til uke 10. Progynovadosen skal halveres i uke 9. Bruker du estradot skal du fortsette med det til uke 10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 16. september 2005 #40 Del Skrevet 16. september 2005 Gosh, litt av en manual må jeg si. Ønsker dere en fin helg fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå