Gå til innhold

Wasabi

Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Gjest Wasabi

Skal forresten ønske meg gravid-spabehandling og/eller 3D-ultralyd av mannen til bryllupsdag i april/bursdag i juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: til vennen...

Huff og huff at du skal bli så inni hampen plaget altså...Med ALT liksom..Er det mulig...Nei,nå må det være nok på deg! *snakke til kroppen din*

Bra at alt er vel med magen og jenta i allefall!

Og snille gode mannen din! Sånn skal det være!

Håper dere får ei fin helg sammen nå da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, du har jammen fått din del av graviditetsplager nå, Wasabi.. Kjedelig at du skal ha det sånn altså. :tristbla:

Jeg håper formen ikke blir verre, og at du kan få noen fine graviditetsmåneder nå før den lille kommer. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

En :dagens-rose: til Skytte og Alea og ønske om en riktig god helg og goood påske til dere!

Akkurat nå har jeg det bra :) Har nylig hatt en runde med kald vaskeklut og innsmøring av aloe vera på overkroppen og det holder en stund mot kløen. Men ellers har jeg hatt en dårlig dag. :cry: Sov dårlig i natt pga kløen, er helt sløvet (føler meg dopet) av kløtablettene og klør pinadø enda.. Fikk tak i ansiktskrem og bodylotion fra apoteket i dag som jeg håper hjelper litt i tillegg til alt det andre.. Var hos apupunktøren for bekkenbehandling i dag og hun satte flere avspenningsnåler og andre punkt som skulle hjelpe meg litt mot kløen også. Men jeg var helt utslått etterpå og klødde og da mannen kjørte meg hjem fra behandling og kjørte videre for å gjøre ærend - mens jeg oppdaget at jeg ikke hadde husnøkkel, så begynte jeg å gråte. Jeg blir helt matt av å ha det sånn!! Dette skal jo være den fantastiske gravidtiden med struttende mage... jeg skal glede meg til Paristuren neste uke og over at det er helg.. Men så er jeg bare utslått av kløe!! :sur:

Men altså - akkurat NÅ har jeg det fint, venter på mannen og en god kompis som skal hit og se Idol og lage scampi i chili/hvitløksaus og har mellom kløturene/innsmøringene oppe på badet fått hentet ned litt morsom påskepynt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

En kjapp liten tur innom for å ønske deg og dine en riktig god påske!

GOD PÅSKE

:kgblunk:

Tusen takk for gratulasjoner og babyskryt i dagboken min! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bedre med kløen nå!? Når reiser dere til Paris forresten? Håper dere får en flott tur! Paris er min definitive favorittby, så jeg har det alltid fantastisk når jeg er der. Er særlig glad i Marais, utrolig koselig område med masse bra cafeer. Og så er det fint å shoppe i Rue de Rivoli. Kan forresten tipse om en veldig bra restaurant (ikke i Marais, men ved Champs Elysees); Le Spoon. Bare søk på google e.l., og bestill bord på forhånd om dere vil gå dit. Fantastisk mat, flotte lokaler, god atmosfære og meget bra service! Når det gjelder babyklær, så bør du få med deg en Petit Bateau butikk. Regnes som et mer eksklusivt merke i Norge, men er ganske rimelig der nede. Kvaliteten skal visst være kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wasabi

27 UKER PÅ VEI!

Påskeferie! :) Litt utslått etter jobb i går og i dag samt barnepass i ettermiddag, men nå krøller jeg meg i sofaen i kosedressen og ser fram til pakking i kveld og i morgen før vi flyr til Paris. Blir til mandag sammen med en stor vennegjeng men min kjære og jeg satser på endel bare oss to kos også.

Tusen takk for mange gode Paris-tips, FruE! :klem:

God påske til deg og ditt lille nurk også, Teddy! :klem:

Kløtablettene virker bedre i perioder og jeg er ganske fin i dag men sov elendig i natt.. Spent på hvordan det blir på tur. Men bekkenet gjør at jeg uansett må ta det rolig.

GOD PÅSKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du storkoser deg i Paris, kjære Wasabi! Gleder meg til å høre om turen :klem:

I London gikk jeg flere ganger forbi sushi-steder som het nettopp Wasabi, gjett hvem jeg tenkte på da!? :ler:

Ha en strålende påske videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og nå er du halvveis til 28 uker! :hoppe:

Tenk, nå er det bare 12 uker igjen mest, like lenge som den magiske grensen i begynnelsen - og de siste ukene går nok fort de også! ;)

God tur til Paris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

:hoppe: 28 UKER PÅ VEI! :hoppe:

Vel tilbake fra en herlig innholdsrik Paristur :) , men ganske utslått av all aktivitet, bekkenløsning, svangerskapskløen og nå i tillegg forkjølelse :overrasket: Kom hjem ved midnatt i går og var tidlig oppe på jobb i dag. Så nå skal jeg bare gjøre ingenting resten av kvelden i håp om å komme meg. Hjemme i morgen og skal fortelle om Paristuren og ta meg en runde i dagbøkene her men nå først altså; Hvile!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Holy Moses så mye som foregår :overrasket:

Du har min dypeste respekt for alt du er med på..Jeg skjønner ikke at du klarer...*Dele ut blomster til Wasabi*

Må ikke gleme å passe på deg selv nå! Håper så inderlig at disse fæle plagene dine kan hute seg til Blokksberg snart,du fortjener ikke å ha så mange ekle vondter..

Håper du har en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

PARIS var herlig! :) Men hadde det ikke vært for at turen var bestilt før jeg ble gravid samt at det var en stor vennetur i forbindelse med en god venns 30 årsdag, så hadde jeg nok ikke reist nå. Storbyweekend er som kjent ganske utmattende, det blir uansett mye tråkking, støy og sene kvelder. Men jeg bestemte meg for at stor mage, bekkenløsning og svangerskapskløe ikke skulle ødelegge for min siste reise før babyen kommer! Så med bekkenbelte, krykker og kløtabletter alltid tilgjengelig hadde vi en kjempefin tur, og siden vi var der hele seks dager ble det ikke noe stress heller, jeg tilbragte utallige timer på diverse kafeer og restauranter. :)

De flotteste minnene er fra middagene på http://www.le-train-bleu.com/

og på http://www.buddha-bar.com/ Hos sistnevnte kjøpte jeg også musikk, det gjorde jeg også sist jeg var der (ekstra gøy å ha kjøpt de på opprinnelsesstedet selv om mange av platene også kan kjøpes i vanlige platebutikker her hjemme).

Etter mye pes fant jeg endelig en flott forloverkjole hos http://www.formes.com/

(under kolleksjon - antrekk nr.9 fra venstre, den som de kaller "prinsesse for en kveld"). Fant øredobber og tre sjal på marked som jeg kan bruke til, nå må jeg bare finne sko/veske/smykke..

Ellers kjøpte vi endel flott til babyen, mannen insisterte på en nydelig romantisk sommerkjole med hatt hos La Fayette (stort lekkert kjøpesenter) og så kjøpte jeg en haug praktiske og søte bodyer, sokker og luer hos GAP.

Jeg trengte endel hudpleieprodukter og fikk kjøpt sminkefjerner og øyekrem fra Dior, parfymen Envy Me fra Gucci, rouge fra MAC og gloss fra Dior.

Hos Zara kjøpte jeg en rød og hvitstripete tettsittende lang genser som passer over magen og en morsom marineinspirert hvit bolerojakke med gullknapper.

Og i festlig butikk i Ru de Rivoli fant jeg noen søte komfortable grønne skinnsko og en haug gøye øredbobber.

Ellers ble det noen flotte kort og flere søte bilder til soverommet fra en utrolig skjønn galleri/kafèbutikk ved Pompidou-senteret.

Og det tror jeg jammen var alt! Hadde nok shoppet utrolig mye mer hadde det ikke vært for at magestrørrelsene fører til store begrensninger i vanlige butikker, samt at jeg jo ikke akkurat var supermobil hva gåing angår. I tillegg var forloverkjolen kostbar, så lommeboken hadde nok bare godt av en pause ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wasabi

:klem: Takk for hilsener Alea, Murf, Teddy Toria og Skytte!

Nå sitter jeg med klassisk musikk på full guffe til babyen :) Det er den CD`en fra Go`Boken "De første strofene for babyen". Hun måtte vente i 7 mnd stakkars men så har hun fått høre mye annet da! Hun sparker masse for tiden og det er skjønt. Har begynt å føre i skjemaet "Tell trivselen". Og selv om jeg i den senere tid har følt det som litt vel pes å være gravid med alle mine plager (og de siste to nettene har jeg fått kramper i leggene også..) så er nok belønningen verdt alt! Er lei av å klage over alle mine plager til mannen men som sagt - innimellom er alt perfekt :)

Min kjære kom hjem fra jobb nå og vi skal lage stekt torskefilet med spinatpasta og squash til middag etterhvert. Ellers har jeg ingen andre planer enn å hvile ut før en ny jobbdag i morgen. Kanskje sette opp en liste og diskutere hva vi mangler til babyen, tiden flyr og vi må etterhvert få en skikkelig oversikt.

Venninnene mine skal forresten arrangere Babyshower for meg! :) Fikk et hint på sms i går kveld. Utrolig kos av de og jeg gleder meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig med babyshower da!!! :hoppe:

Kom meg aldri i gang med å spille den musikken jeg... :sparke:

Men det er vel aldri for sent; kan jo begynne å spille det for han nå kanskje, selv om han er kommet ut!? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*SÅÅÅ MISUNNELIG PÅ ALL DEN SHOPPINGA* :ler:

Det er ikke å komme utenom at shopping gir en egen tilfredsstillelse :sjarmor:

Men så trivelig med sånn babyshower da! Det blir spennende å høre hva de finner på! Søte venninner du har!

Håper du får ei kjempegod helg nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Så herlig med deilig vårvær :briller2: og strålende sol! Skulle ønske jeg kunne nyte det til fulle med en lang spasertur men bekkenet har vært så vondt i det siste og i dag var jeg til behandling så jeg må ta det med ro. Men - jeg har sittet en times tid på terassen, lest ut "Arsenikktårnet" av Anne B. Ragde (anbefales!) til kald sukkerfri iste og kjent solen varme.. :)

Nå har jeg prøvd å tenke gjennom hva som må gjøres fram til jeg skal være forlover i midten av mai. Mangler nå;

*Sko, veske og smykke til kjolen

*Bryllupsgaven (men den har vi bestemt oss for, så den må bare bestilles)

*Bryllupstalen (har planen klar men her må det skrives og ordnes..)

*Album fra utdrikkingslaget (halveis klart på fotoknudsen.no)

*Champagne og konfetti til kirketrappen

Ellers har jeg bestilt frisørtime til å ta etterveksten noen dager før samt skrevet en liste over ting jeg må gjøre den uken (skal bl.a lage kake).

Lurer på om jeg skal be bruden bestille et par ekstra blomster som jeg kan ha i mitt hår? Hun har bestilt noen ekstra blomster som matcher buketten som hun skal ha i sitt hår og jeg vil jo ikke være noen kopi. Men hun skal jo ha slør og oppsatt hår og brudekjole og hele pakken. Greien er at jeg har forholdsvis kort hår så jeg får ikke satt det opp noe særlig. Tenker derfor det kan være pent å ha noe i det.. Et par roser hadde gjort seg og vil matche fint brudefølget.. Samtidig vil jeg altså ikke "herme" for mye etter bruden.. Får spørre henne fint og høre hva hun syns..

Har ikke tatt kløtabletter på to dager nå, bare om kvelden/natten. Håper å holde det slik. Utrolig deilig at tilstanden er blitt såpass mye bedre etter to slitsomme uker. Ellers var jeg hos legen i går og hun ble skikkelig sur for at jeg har vært i Paris! :overrasket: Men jeg sa det jo til henne da vi avtalte gårsdagens time (for et par mnd siden, jeg har gått hos jordmor i mellomtiden). Ellers var hun skikkelig hastig og gjorde ultralyd og målinger i en fei, ikke en hyggelig opplevelse i det hele tatt. Og da jeg ba henne bekrefte at det er en jente så sa hun at det blandet ikke hun seg borti! :forvirret: Jeg kjenner henne egentlig litt privat og vet hun kan være litt sånn snodig iblandt men i går ble jeg bare sur. Vel, jeg får en Toxmoplamose-test om tre uker pga turen men var jo veldig forsiktig med mat/hygiene der så jeg tror det skal gå bra. Det er visst ytterst sjelden også. Men foruten den rare legen så var visst alt bra med babyen. :)

Nå venter jeg på at min kjære skal komme hjem fra jobb, håper vi får en deilig rolig helg sammen. Kanskje rydde litt på barnerom og loft håper jeg..

TEDDY: Jeg er kjempeheldig som får babyshower! De hadde visst tenkt å overraske meg men fant ut at jeg med alle mine plager for tiden burde ha tid til å forberede meg! :ler: Og ang. musikken - Jacob blir helt sikkert glad for å høre den nå også! ;)

ALEA: Jeg elsker Bergen på slike dager!! :) Håper det holder seg så vi får en fin helg. Satser på at den skal bli fin for oss begge!

SKYTTE: Shopping er godt for kropp og sjel ;) SKal komme med full rapport etter babyshoweren, det er noen uker til. Good helg til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og snikleser litt... er innom og tittet litt stadig vekk - men ikke alltid så flink til å legge igjen spor... :rodme: Koselig å lese i boka di... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Så godt å høre at kløen muligens er på retur!! Supert!

Men hva feilte det legen da?!? Huff,jeg blir så oppgitt over sånne dusteleger altså..Det er jo de som skal yte sitt beste for at vi skal føle oss bra ivaretatt!

Hater når de blir sure for ting man har snakket med dem om.Hallo liksom...

Og for et svar da du spurte om bekreftelse :overrasket:

Huff..bra du ikke skal dit for ofte!

Så må du bare komme hit å hente masse positiv energi og gode :klem: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...