Gjest Wasabi Skrevet 18. juni 2006 #561 Del Skrevet 18. juni 2006 Hm.. Trodde det var mest action om sommeren jeg! Men det kan jo ha endret seg med årene da (de fleste jeg kjenner som har bursdag om sommeren er godt voksne!) Søndag, ingen planer, øsende regn.. Så vi sov lenge, leste på sengen og spiste laaang god frokost med aviser. Nå har jeg satt på en klesvask, mannen rydder kontoret og vi har bestilt kinobilletter for å se "Da Vinchi-koden". Satser på en enkel middag før det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 18. juni 2006 #562 Del Skrevet 18. juni 2006 Hei Hei. Lenge siden jeg har vært innom nå. Takk for hilsen i dagboken min, det går bra med meg Håper alt er bra med deg også... Klem fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 18. juni 2006 #563 Del Skrevet 18. juni 2006 Å, håper dere koser dere på kino! Hørtes ut som en lur ting å gjøre på en regnværsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 18. juni 2006 #564 Del Skrevet 18. juni 2006 Hei Felicity, bra alt er vel med deg! Kikket etter mer referat i boken din tidligere uten resultat *sjekke etterpå om du har skrevet mer nå!* Takk kjære Rognebær, kino er kanskje noe for deg for å få tiden til gå også? *Håper du slipper å gå så mye over tiden* Da Vinchi-koden var helt ok, jeg gadd utrolig nok aldri lese ferdig boken så det var greit å se hva alt oppstyret gjaldt.. Etter kinoen tok vi en kaffe på Bocca bar og det var så koselig! Vi skravlet og koste oss og diskuterte med skrekkblandet fryd at vi kan bli foreldre anytime.. Ellers har jeg i dag kommet godt i gang med min nye Sophie Kinsella-bok (bursdagsgave fra Alea, herlig!) mens mannen har revet tapet i vindfanget i dag. Han har planer om å tapetsere det meste før eletrikeren forhåpentligvis kommer i løpet av uken. I morgen er jeg 37 uker på vei.. Iiiik!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alea Skrevet 18. juni 2006 #565 Del Skrevet 18. juni 2006 Gratulerer med 37 uker, Wasabi! Litt tidlig ute, men bare en time igjen av denne dagen Tenk at dere kan bli foreldre når som helst nå ja, helt utrolig spennende! Er sikker på at vindfanget blir kjempebra også. Flinke mannen din! Jeg må faktisk innrømme at jeg ikke har lest Da Vinchi-koden i det hele tatt, som en av de få jeg kjenner. Mannen i huset her leste den, så skulle jeg liksom begynne etterpå.. men så ble det bare aldri! Skjønte ikke helt alt oppstyret! Men har sett filmen nå nylig jeg og, helt grei syns jeg. Ha en god natt og kjempefin mandag kjære deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 19. juni 2006 #566 Del Skrevet 19. juni 2006 GRATTIS MED 37 UKER!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 19. juni 2006 #567 Del Skrevet 19. juni 2006 37 UKER PÅ VEI - PERMISJONEN I GANG! Magen har vokst! Ok, ingen revolusjonerende oppdagelse kanskje nei, men da jeg sto opp i morges måtte jeg konstatere at den er blitt større - og lavere - den stikker liksom mer ut! Merker jeg får behov for en liten pute under magen når jeg ligger på siden faktisk.. Utrolig hva denne kroppen vår er i stand til å lage - et helt menneske! Helt saiko når hun sparker for tiden, jeg kjenner det som må være en en fot her og arm fot der.. Og det er mer som hun ruller rundt med kroppen enn sparker.. Men helt logisk så klart, det er nok ganske trangt der inne nå! Har hatt en fin dag så langt, vært og handlet inn masse matvarer (og fylt opp matskap og kjøleskap, har også ambisjoner om å bake litt denne uka!) sammen med mannen som avspaserer og jobber hjemme med gangen i dag. Ellers fant jeg et fint grillredskapssett på Kremmerhuset og praktiske søppelposer hos Nille til bleiesøppelbøtten (som vi fant på Ikea forrige uke). Men - det jeg egentlig skulle kjøpe fant jeg ikke.. Er på jakt etter en pen morgenkåpe men finner bare halvpene! Syns også de fleste er for tykke. *Poste tråd på klesforumet etterpå* Nå har jeg laget og spist lunsj og ordnet mer klesvask og har tenkt å lese og ta fotbad ALEA: Vittig at vi er flere som ikke har fått lest den meget omtalte boken, jeg er hvertfall fornøyd med å ha "gjort unna" filmen nå.. Takk for gratulasjon og kos hilsen, godt å ha deg tilbake! SKYTTE: Takk takk og takk, Skytte! Ikke mange ukene bak du heller.. Iiiiiik!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 19. juni 2006 #568 Del Skrevet 19. juni 2006 Da er to stk kaker i frysen! *Stolt* Jeg er vanligvis langt fra noen bakedame så dette er bra for å være meg! Bakte en superenkel og god frossen ostekake og en såkalt eggehvitekake/sølvkake (fant en oppskrift for å bruke eggehvitene jeg hadde til overs, smakte på avskjæret og det var godt!) Trenger prosjekter for tiden og har kjøpt inn ferdigpakker til å bake boller, rundstykker og skillingsboller denne uka også. Og så skal det jo være så bra å ha "barselmat" liggende! Ellers har jeg hatt fotpleie på meg selv og går nå iført et tykt lag fotkrem med bomullssokker til slikt brukt fra Oriflame. Deilig. Håper å få vasket huset ved hjelp av mannen i løpet av de nærmeste dagene, og jammen kommer visst ikke elektrikeren i morgen *tror det ikke før jeg ser det*. Da kan mannen endelig gjøre ferdig yttergangen og vaskerommet - JUBEL! Han er forøvrig en veldig ettertraktet mann for tiden og får stadig tilbud om spennende jobbprosjekter, flere i august. Vanskelig å vite hvor mye han kan ta på seg, vi vet jo ikke hvordan livet med baby i hus blir! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 20. juni 2006 #569 Del Skrevet 20. juni 2006 Rekker du føttene dine du altså Har bestilt meg time til fotpleie jeg for du kan snakke om kampen for tilværelsen når jeg skal få armer og føtter til å møtes Baking er litt morsomt ja?! Syns jeg også! Selv m jeg ikke er så flink så er jeg sååå kry hver gang noe ligger på lur i fryseren! Så spennende for mannen da! Kjekt å være ettertraktet Håper dere koser dere masse nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 20. juni 2006 #570 Del Skrevet 20. juni 2006 Thi-hi, med litt ekstra kav greide jeg å file og ordne litt men jammen ikke lett å nå beina for tiden nei, Skytte! :-) Sov dårlig i natt, har fått tilbake halsbrann/uggenfølelsen. Kjenner mye rare vondter/bevegelser også, sikkert fordi jeg er ekstra oppmerksom nå! I dag gikk jeg til butikken og handlet noen småting før jeg laget fiskekabaret (har invitert et vennepar på kveldsmat). Nå har jeg støvsugd og vasket gulv på loftet (og dermed gjort alt helt klart til familiebesøk om tre uker.. føre var!). Har tenkt å gjøre litt mer husarbeid også men i dette øyeblikk er elektrikeren her!! Jubel! Så jeg tenkte jeg skulle la være å bråke med støvsuger. Trengte dessuten en pause, jeg har jo ikke hatt særlig mye husarbeid på timeplanen det siste halvåret, mannen har hatt ansvar for all støvsuging/gulvvask pga bekkenløsningen min. Kjenner formen er såpass ok nå at jeg greier litt i hvert fall, og det er deilig å gjøre noe. Ellers skulle den omtalte skjenken til soverommet komme i dag også men de ringte og flyttet leveringen til i morgen *argh*. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 20. juni 2006 #571 Del Skrevet 20. juni 2006 Thi-hi, med litt ekstra kav greide jeg å file og ordne litt men jammen ikke lett å nå beina for tiden nei, Skytte! :-) ← Jeg klarer å klippe tåneglene mine helt selv! ... men det hender jeg må brekke meg, da, siden magen trykkes opp i svelget og skaper en smule ubehag... Synes egentlig det er enklere å klippe tåneglene enn å ta på sko, kanskje fordi det krever litt mindre makt? Ha en kjempefin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alea Skrevet 20. juni 2006 #572 Del Skrevet 20. juni 2006 Flinke bakejenten min! God med mat generelt du! Jeg håper du koser deg med besøk og kabaret i kveld, og at du får sove godt uten halsbrann og slikt i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 21. juni 2006 #573 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg klarer å klippe tåneglene mine helt selv! ... men det hender jeg må brekke meg, da, siden magen trykkes opp i svelget og skaper en smule ubehag... Synes egentlig det er enklere å klippe tåneglene enn å ta på sko, kanskje fordi det krever litt mindre makt? ← Jeg kjenner meg veldig veldig igjen, Rognebær! Merker det skal bli godt å "få igjen" kroppen sin nå snart ja.. Flinke bakejenten min! God med mat generelt du! ← Thanks! Og gjett hvem som har bakt både skillingsboller OG grove rundstykker i dag? Ellers har mannen tapetsert ferdig yttergangen (nå mangler bare lister og tak, og som kjent - slike ting bruker også å ta tid.. Men jeg skal ikke klage nå!) og vi har fått skjenken på soverommet Det ble så fint! Planer for i morgen; -pakke inn bursdagsgaver (tre jubilanter coming up, gavene er klar) -vaske over og innrede soveromsskjenken og henge opp bilder der -tørke støv og vaske gulv.. om jeg får ånden over meg -ettermiddagsdate med venninne -kveldsbesøk av svoger og ny kjæreste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 22. juni 2006 #574 Del Skrevet 22. juni 2006 Oioioi så mye du får gjort da!! Superekspressen du! Men det er godt å føle at man mestrer litt inni mellom! Håper dere får ei herlig StHanshelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 22. juni 2006 #575 Del Skrevet 22. juni 2006 Takk kjære Skytte! Føler meg ganske flink selv også etter alle disse rolige månedene, men så kjente jeg det godt på bekkenet/ryggen i natt/dag da.. Så LITT roligere i dag. MEN - har fått gjort masse bra i dag også, og nå er det bare SÅ klart for baby her altså dere!! Har redd opp og plassert babykurven i stua (mannen var enig i at vi bare kunne gjøre det, "vi gleder oss jo!") , redd opp vuggen på soverommet og til og med lagt tisselaken og laken klart i vognen.. Ellers fikset og vasket litt her og der og nå minker det veldig på prosjektlisten vår! I dag kom det nye dusjkabinettet også men det står foreløbig lagret og blir nok ikke montert før mannen får hjelp over helgen. Pakket inn og fikk sendt/levert bursdagsgaver, lagde torsk til middag og var på kjempekos kafèdate med venninne i flere timer i kveld før svoger og kjæresten kom på kveldsmat (min kjære imponerte med å ha gjort alt klart og laget deilig kyllingsalat). Planer for morgendagen (fredag); -behandling kl.1030 (nå også fødselsforberedende akupunktur i tillegg til den vanlige for bekkenløsningen) -sløve! -grillfest hos venner om kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alea Skrevet 23. juni 2006 #576 Del Skrevet 23. juni 2006 Høres ut som ting virkelig begynner å bli klare for at babyen kan ankomme, så flinke dere er og så mye dere har fått gjort i det siste! Planer for morgendagen (fredag); -behandling kl.1030 (nå også fødselsforberedende akupunktur i tillegg til den vanlige for bekkenløsningen) -sløve! -grillfest hos venner om kvelden ← Kronologisk - Er det sånn som kan være med å hjelpe til at fødselen kommer i gang? - Høres herlig ut! Sløver litt i dag jeg også, har fri og har sovet leeeenge. Herlig! - Kos deg! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 23. juni 2006 #577 Del Skrevet 23. juni 2006 Kronologisk svar tilbake, Alea! -Fødselsforberedende akupunktur skal visst være bra for kroppen, forberede den til fødselen rett og slett. Men det kan visst hjelpe på å få fødselen i gang også hvis nålene settes på en spesiell måte (gjentatte ganger på samme sted) "De tar vi neste uke", sa jeg Slik behandling skal visst ikke gjøres før den gravide er nær termin, og det er jeg jo! -Deilig med sløvedag! Har bare spist lang lunsj etter behandling, lest aviser og rensket en haug jordbær (mannen fant billig på butikken så vi tenkte å lage strawberry daquiris til grillfesten, uten alkohol til meg off course) Snart skal jeg legge med nedpå litt og lese. -Takk! Været er ikke så bra men vi skal kle oss godt og har med presenning mot regnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 24. juni 2006 #578 Del Skrevet 24. juni 2006 Heisan! Uff, nå har jeg så dårlig samvittighet over at jeg ikke skriver mer hilsener - jeg bare leser, jeg! ;-) Nå nærmer det seg med ekspressfart dette her, og det virker jo som om du (som vanlig) har alt på stell - og vel så det. Beundrer deg, jeg! Husker forresten at jeg også fikk "Redebyggingssyndrom" da det nærmet seg termin - vasket, ryddet, støvtørket, strøk, renset, brettet..... "Tror ikke babyen kommer til å sjekke om det er brettekanter i skapet!" var kommentarene fra Mannen... ;-) Ha en finfin lørdagskveld - og hils pappan også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 24. juni 2006 #579 Del Skrevet 24. juni 2006 Vi hadde en aldeles herlig St.Hansfeiring i går! Under partytelt og presenning iført ullundertøy og en haug klær og fleecepledd, med deilig grillmat, kaker, snacks og god drikke holdt vi det faktisk gående til klokken 04.. Da var jeg supersliten, men koste oss sånn fram til det - og jeg tenkte at det kanskje blir en stund til neste gang.. Husker forresten at jeg også fikk "Redebyggingssyndrom" da det nærmet seg termin - vasket, ryddet, støvtørket, strøk, renset, brettet..... "Tror ikke babyen kommer til å sjekke om det er brettekanter i skapet!" var kommentarene fra Mannen... ;-)← Så kos at du legger igjen spor, Philippa! Og jeg har hørt det samme - babyen bryr seg jo ikke om alt dette nei.. Men i dag har jeg lest mer om barseltiden i "Mamma for første gang" (av Gro Nylander) og kan konstatere at når babyen kommer så blir det en stund til jeg får tid til husarbeid igjen! Men støv og mer rot enn vanlig må jeg nok bare tåle, uansett er det deilig å få unna de litt større husprosjektene nå før vi får en ny sjef i huset.. Ellers fikk jeg faktisk nesten litt skrekken av å lese om barseltid med behandling av rifter og hemorrider osv Men håper inderlig at alt går bra med fødselen og babyen og etterpå - så er det jo dette at man virkelig ikke har noen anelse på forhånd da! Mamma sier hun tror jeg får det slik som henne - en rask fødsel med utrolig kjappe modningsrier (hun merket at noe var på gang en times tid og så hadde hun plutselig 9 cm åpning.. *drømme*) Apropos husprosjekt - i dag ringte de fra Laura Ashley om at liftgardinene til stuen var ferdig, så vi fikk hentet de (og spist deilig lunsj på Erna ) og hengt opp - og ble veldig fornøyd! Ellers har vi naturlig nok hatt en rolig dag pga den sene festen i går, jeg har skravlet med familien i telefonen, lest og sløvet i sofaen. Mannen lagde deilig kyllingpizza til kvelds før han dro på fisketur (har hatt abstinenser i dagesvis) - og jammen poppet det ikke nylig inn en MMS med bilde av en 3-4 kilos laks! Skal bli deilig middag i morgen tenker jeg! I byen i dag fant jeg forøvrig endelig morgenkåpe også, gikk tilfeldig forbi en sånn gammel damebutikk og så at de hadde flere tynne morgenkåper i vinduet - og kjøpte en lekker offwhite satengkåpe med bomullsfor. Den henger nå til tørk på vei i sykehusbagen! Har forøvrig mye vondere i bekkenet i går/dag men det skyldes nok kun mine egne gjerninger.. Så nå har jeg fått streng beskjed om ikke å støvsuge/vaske gulv igjen.. Men kjipt å måtte bruke bekkenbelte og vugge avgårde igjen nå som jeg har vært så bra et par uker.. Vi sover på lammeskinnet til babyen om natten nå i håp om at babyen skal kjenne igjen mamma og pappas lukter, og det er faktisk veldig behagelig! Ikke klamt/varmt i det hele tatt! Ellers har jeg mindre hovne bein nå men får ikke på noe særlig vanlige sko. Så bra det er sommer og sandaltid! Men fingrene hovner stadig opp om natten, og er stive/ømme stort sett hele tiden. Glad jeg tok av gifteringen for noen uker siden (den henger nå rundt halsen). *Oppdaterer nok en gang huskelisten til prosjekt baby!* MANGLER NÅ (men kan vente til etter fødselen); -babyforsikring -myggnetting og regntrekk til vognen -vippestol? (låne hos venner?) -yttertøy til babyen? (låne hos venner?) -babycall I SYKEHUSBAGEN MANGLER JEG TIL MOR; -slippers/tøfler -vanlig tøy -sokker -svangerskapsdagboken -frukt, sjokolade, drikke -lesestoff -mobiltelefon og lader -stillskamera, videokamera og ladere (her må nok pappa være sjef!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 25. juni 2006 #580 Del Skrevet 25. juni 2006 Oi, mamma´n din hadde litt av en kjapp fødsel ja! Så greit! Dvs. det er nokså kjekt at det ikke får FOR FORT heller, for da er det jo ofte at man blir litt mer "herpa" nedentil - men en mellomting sier man jo ikke nei takk til! Får håpe fødselen din går akkurat så kjapt som den kan uten at det blir styrt! Slett ikke lenge igjen nå altså! Hvilken dato i juli er det du har termin? Midten av juli vil vel si at du er i uke 37 nå det, eller? Da kan jo den lille bli født uten å regnes for å være prematur...og evt. fødselsforberedende akupunktur gjør nok ingen skade! Jeg kan forøvrig bare skrive under på at det ikke blir mye tid igjen til husvask etc. når babyen kommer. Jeg vasker tøy og forsøker å holde kjøkkenet hygenisk, men that´s about it! Rekker ikke mer jeg altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå