Gjest Wasabi Skrevet 11. juni 2006 #541 Del Skrevet 11. juni 2006 Tuuusen takk for koselig bursdagshilsener, jenter! Jeg hadde en herlig bursdag i går! Sov dårlig da, så jeg var tidlig oppe og lagde meg egg og god frokost, hvorpå jeg leste avisen, hørte på radio og pakket opp alle de kjempefine gavene så lå klar Mannen (som kom fra Danmark om natten) sto opp etterhvert og vi dro og handlet inn mat og grill til hagefesten. Så pyntet vi med blomster på bordene i hagen, jeg slappet av og mannen kom med STEREOANLEGG i bursdagsgave til meg! Jubel! Har egentlig ønsket meg det lenge men tenkte ikke på det rundt bursdagen nå. Og så overrasket han meg! Som om ikke det var nok gjorde han i stand all grillmat, fikset stoler i hagen og var min slave hele dagen Klokken 18 begynte de første gjestene å komme (vi ble totalt 12) og vi koste oss med jordbær og champagne (Balholm på meg..) i solen og koooste oss mens mannen fyrte grillen. Etterhvert spiste vi deilig inderfilet, marinert steinbit, scampi, og kylling.. med grønnsaksspyd, salat, brød og potetsalat til.. NAM! Så var det sitronpai, sjokoladekake og jordbær til kaffien.. Og etterhvert mer god drikke og snacks. Solen forsvant ved 21-tiden men vi koste oss med hvert vårt fleecepledd og med lekre oljelamper og noen kule gigantlys som var gave fra en venninne. Ved midnatt kom naboene bort med vin (hun hadde tidligere vært borte med en stor bukett markblomster til meg!) og satte seg med oss, og så gikk vi etterhvert inn og koste oss der til gjestene gikk rundt klokken 3 i natt. En fantastisk fest - nydelig vær, kjempegod mat, gode venner, sommer og en fantastisk mann som vert! :-D Nesten litt pinlig, jeg ble altså bare 28 år men fikk SÅ mange og flotte gaver; Penger, bøker, babytøy og leker, champagne (sprettes i juli!), smykker, kosmetikk og hudpleieprodukter osv.. I dag koser vi oss i hagen i strålende sol og varme igjen, nesten litt for varmt for meg så jeg er mye inne i skyggen også. Er invitert på middag til venner i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 11. juni 2006 #542 Del Skrevet 11. juni 2006 Åååå, det høres ut som en kjempekoselig fest! Og så mye god mat! Jeg vil også feire bursdag... :klø: Lurer på hvor mye ork jeg har til det om et par uker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 12. juni 2006 #543 Del Skrevet 12. juni 2006 36 UKER - OG 1 MÅNED TIL TERMIN! Jordmorkontroll i dag - alt er vel med babyen! Og jeg var glad for å få bekreftet at hun ser ut til å bli en helt normal størrelse (rundt 3500 gram) og at hodet nesten er festet! Formen min er bra sett bort fra en irriterende forkjølelse som ikke vil forsvinne - og så har jeg fått skikkelig ødem - vann i kroppen.. Holdt på å le meg ihjel da jeg oppdaget føttene mine i går kveld - oklakulene er borte! Kjenner meg hoven og varm i føtter og hender og holder meg mye i skyggen, ser jo at solen tar ekstra godt på en gravid kropp også (30 grader i dag ) Sover dårlig både pga varmen, forkjølelsen og bekkenet (det er forholdsvis stabilt for tiden men høyre side er og blir vond) men tenker at det er forberedelser til et nytt liv med mindre søvn.. Etter jordmorkontrollen fikk jeg kjøpt flanellsbleier (som skal brukes til håndklær) og søte klorevotter hos Spar Kjøp, samt en myk turkis mammakortbukse og et funky sjal på H&M. Så møtte jeg mannen som var på vei hjem fra jobb i byen og vi stakk innom Laura Ashley - og kjøpte både lekker tapet til vindfanget og bestilte spesialsydde liftgardiner til stuen! Etter sen men deilig kyllingsalatlunsj på terassen har jeg dormet på sofaen med beina høyt og vifte på.. Men også fått skravlet i telefonen, skrevet flere navn i min nye bursdagsbok (fra Ordning og Reda, genial bursdagsgave!) og håndvasket et strikkejakke til babyen, klorevottene og mammakjolen jeg brukte i helgen. Når jeg tenker meg om har jeg vært riktig så flink i dag , siden jeg våkner så tidlig har jeg jo faktisk både skrevet ned oppskrifter (og fjernet løse notater og utklipp) i oppskriftsboken min, limt inn bilder i albumet fra bryllupet jeg var forlover i for en måned siden - samt gått over babyboken jeg har begynt på (der jeg skriver ned alle gavene vi har fått til babyen). Miip: Festen var kjempekos ja, og jeg håper du får feiret dagen din senere i måneden også, selv om ikke du har ork må jo de rundt deg sørge for fest for mor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. juni 2006 #544 Del Skrevet 12. juni 2006 Tenk at du snart skal føde! Det høres ut som du er i fin form. Klarer du deg greit i varmen ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 12. juni 2006 #545 Del Skrevet 12. juni 2006 Oi, skal si du har fått gjort mye i dag! Men det høres ut som om humøret er på topp likevel! Grattis med 36 uker, nå er det virkelig ikke lenge igjen! Ordning&Reda er en super butikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 12. juni 2006 #546 Del Skrevet 12. juni 2006 Shorts ja! Idioten meg var på H&M på fredag, men da hadde jo ikke varmen satt inn for fult så jeg kjøpte inne shorts eller skjørt... Gjett om jeg angrer nå da! *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 13. juni 2006 #547 Del Skrevet 13. juni 2006 Tross varmen sov jeg lenge og forholdsvis godt i natt, og det gjorde veldig godt! Nå holder jeg på å skifte på sengen (og bytte til sommerdyner), vaske og brette klær, skrive albumkommentarer og litt sånt. Får besøk av en venninne i ettermiddag og så må vi handle dagligvarer. Ellers ingen store planer. Gleder meg til frisørtime i morgen! Tenk at du snart skal føde! Det høres ut som du er i fin form. Klarer du deg greit i varmen ? ← Joda, med mye skygge innendørs og en god vifte når jeg ligger på sofaen så går det greit i varmen Lå uten dyne i hele natt og avkjølte meg med en kald klut innimellom. Men skal IKKE klage, jeg elsker jo sommeren! Oi, skal si du har fått gjort mye i dag! Men det høres ut som om humøret er på topp likevel! Grattis med 36 uker, nå er det virkelig ikke lenge igjen! Ordning&Reda er en super butikk! ← Ikke lenge igjen nei, kjempespennende dette! Og helt enig ang. Ordning&Reda, de har masse fint. Søsteren min jobber i en av butikkene så jeg har fått masse flotte gaver derfra det siste året; gjestebok, bursdagsbok, babybok, dokumentmapper osv. Har også kjøpt flere flotte gaver derfra som har falt i god smak hos folk! Shorts ja! Idioten meg var på H&M på fredag, men da hadde jo ikke varmen satt inn for fult så jeg kjøpte inne shorts eller skjørt... Gjett om jeg angrer nå da! *sukk* ← Vel, det ble ikke shorts på meg da.. Den ene jeg likte var nemlig ikke noe behagelig på, og jeg er veldig på komfort for tiden med den store magen! Så jeg kjøpte en sånn myk turkis type "joggebukse" som går til ankelen. Har en sort lang fra før som er superdeilig å bruke her hjemme og som jeg også kan bruke en stund etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 13. juni 2006 #548 Del Skrevet 13. juni 2006 Fikk med meg mannen på Ikea i kveld og kjøpte bleiebøtte til å henge på stellekomoden, en stor komode til gjesterommet. to bokhyller til loftsstuen (vi satte opp to bokhyller der forrige uke men trenger flere..) samt et stort speil til gangen. Og i morgen kommer rørlegger og monterer dusjkabinett og elektriker for å gjøre ferdig entreen. Endelig går det unna med husprosjektene igjen! Nå mangler vi foreløbig "bare": -Stort klesskap til barnerommet -Komode/skjenk til soverommet -Mikrobølgeovn -Brannstige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 13. juni 2006 #549 Del Skrevet 13. juni 2006 *Oppdaterer huskelisten til prosjekt baby!* MANGLER NÅ; -babyforsikring -myggnetting og regntrekk til vognen -vippestol? (låne hos venner?) -yttertøy til babyen? (låne hos venner?) -babycall I SYKEHUSBAGEN MANGLER JEG MEST TING TIL MOR; -nattbind -ammenattkjole -morgenkåpe -slippers/tøfler -vanlig tøy -undertøy -svangerskapsdagboken -frukt, sjokolade, kjeks, drikke -toalettsaker -lesestoff -mobiltelefon og lader -stillskamera, videokamera og ladere (her må nok pappa være sjef!) ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 13. juni 2006 #550 Del Skrevet 13. juni 2006 For en herlig bursdag!!!! Jeg skulle gjerne vært der altså!!Hørtes skikkelig megakos ut! Og så trivelig med masse gaver da,er jo litt stas det også... GRATTIS MED 36 UKER forresten ja! Wooow nå kan det bli når som helst altså! Men det er jo ingen fare for du er jo i så god rute! Sykehusbagen ja,den må jeg tenke litt på snart! Blitt så merkelig avslappet jeg...hmm... Håper du får sove godt inatt uten å plages for mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 14. juni 2006 #551 Del Skrevet 14. juni 2006 Håper du har en bra dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 14. juni 2006 #552 Del Skrevet 14. juni 2006 Takk for kos besøk, Skytte og Miip! Sov godt i natt og sto opp og klorte dusjen eller dvs flisene og gulvet (det er egentlig bare et fliset hjørne med dusjslange!). Det gikk overraskende greit, jeg er virkelig i mye bedre form nå enn på lenge! :-D Så dro jeg til frisøren og det gjorde SÅ godt, fikk ny sveis og ny farge (etterveksten er blitt så ekstrem de siste månedene så jeg tok noen mørkere striper i det blonde) og ble veldig fornøyd! Deretter gjorde jeg litt småshopping, møtte mannen til deilig lunsj i solen på Bocca og så kjøpte vi en rålekker skjenk/komode til soverommet vårt! Vi dumpet helt tilfeldig over den øverst på Galleriet, den fineste vi har sett til nå så vi slo til Har brukt maaassse penger på husting i det siste men så skal vi jo heller ikke på ferie i sommer da. Nå er vi hjemme og fikk vår rørleggerkompis på besøk med dusjkabinettet vi har bestilt. Men TYPISK - det manglet flere deler som gjør at han må tilbake i morgen eller dagen derpå. Og som om ikke det var nok - elektrikeren meldte avbud i dag og kommer kanskje fredag.. Akk ja.. Det er hvertfall ting på gang! Men utrolig kjedelig når dette er ting vi har planlagt siden januar.. Ellers ser jeg fram til en rolig ettermiddag/kveld, antagelig med sesongavslutningen i LOST som høydepunkt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 15. juni 2006 #553 Del Skrevet 15. juni 2006 En deilig sommerdag! :-D Har vært innom jobb et par timer for å avslutte noen småting jeg ikke rakk før jeg tok ferie samt si ordentlig hadet bra til kollegene mine. Så kjøpte jeg deilige bakervarer på vei hjem som jeg koste meg med i hagen. Fikk skjønne "førfødselsgaver" i posten i dag; fra en venninne fikk jeg søt babyleke og en deilig avkjølende fotspray, og fra en tante en stor myk gammeldags bamse :smile: Mannen er ventet om en times tid og da skal vil grille til middag! Nam! Så håpte jeg egentlig at både dusjkabinettmannen og skjenkleverandørmannen skulle komme og montere/levere men jeg har måttet innse at ting ikkje skjer sånn helt umiddelbart når jeg vil alltid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 15. juni 2006 #554 Del Skrevet 15. juni 2006 Heia! Så godt å lese at formen din er bra! Det liker vi! Og morsomt med skjenk! Husting er generelt morsomt å få i hus da! Bare beundre dem og ordne sånn man vil ha det! Godt det er flere som skulle ønsketing ble ordnet ferdig IGÅR!! Er så kjedelig når ting tar sånn tid....Spes når man venter på andre og det ikke er ting man bare kan fikse selv på 123! Koooselige gaver du har fått da! Det må jeg si var snillt og omtenksomt gjort av dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 15. juni 2006 #555 Del Skrevet 15. juni 2006 Åh, jeg vil også få noe spennende i posten! (Ok da, venter forresten på stellebaggen, Katti lovte at hun sendte den fra Sverige på tirsdag så den kommer kanskje i morgen. Men det hadde vært stas med en ordentelig overraskelsespakke også da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 16. juni 2006 #556 Del Skrevet 16. juni 2006 Enig med Grooo,vil også ha surprisepakke! Pakker er jo bare stas da.... Ønsker deg og dine ei riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 17. juni 2006 #557 Del Skrevet 17. juni 2006 Juhu, nå reiser jeg på Posten for å hente stellebaggen i alle fall! Det er jo ganske spennende da, har ikke sett den før i den fargen som hører til vogna... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 17. juni 2006 #558 Del Skrevet 17. juni 2006 her har det vært bursdag på gang ja Grattis med dagen som var! (Selv om det er litt på etterskudd... ) Synes alle har bursdag i juni jeg.... :klø: Ha en superduper helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasabi Skrevet 17. juni 2006 #559 Del Skrevet 17. juni 2006 I går organiserte jeg ferdig på loftet og nå er gjesterommene/loftsstuen ferdig møblert, oppredd til sommergjester og tømt for flyttekasser! Så tok min kjære meg med ut på herlig romantisk lang sushi-middag om kvelden. Han har vært på jobb i hele dag og er enda ikke hjemme så jeg har hatt en rooolig lørdag og egentlig ikke gjort noe fornuftig. Lest ut "Thereses tilstand" av Hanne Vibeke Holst (og er veldig klar for de to oppfølgerne) og er godt i gang med "En kald dag i helvete" av Anne B. Ragde. Ellers lakket negler og chattet på msn og skravlet i telefonen bare. Litt vondere bekken i dag og ingen planer så jeg har gjort ingenting med god samvittighet! Godt det er flere som skulle ønsketing ble ordnet ferdig IGÅR!! Er så kjedelig når ting tar sånn tid....Spes når man venter på andre og det ikke er ting man bare kan fikse selv på 123!← Aaargh, ja!! Uken gikk uten både elektriker, dusjkabinett og skjenk plass.. Krysser fingrene for neste uke! Åh, jeg vil også få noe spennende i posten!← Ja sant, det er så stas!! Men jeg får ikke det jeg går og venter på da.. En siste pakke fra Foto Knudsen er nå 1 1/2 uke senere enn del 1 så jeg tror jeg må ringe og purre på mandag.. Er redd de har kommet bort i posten og trenger de nå siden det ene albumet jeg har bestilt er en bursdagsgave. Enig med Grooo,vil også ha surprisepakke! Pakker er jo bare stas da.... Ønsker deg og dine ei riktig god helg! ← Takk kjære Skytte! Og ja takk til flere surprisepakker! Juhu, nå reiser jeg på Posten for å hente stellebaggen i alle fall! Det er jo ganske spennende da, har ikke sett den før i den fargen som hører til vogna... ← Jubel! Der fikk du pakken din jo! Håper du ble fornøyd! her har det vært bursdag på gang ja Grattis med dagen som var! (Selv om det er litt på etterskudd... ) Synes alle har bursdag i juni jeg.... :klø: Ha en superduper helg!! ← Takk for gratulasjon! Bare kos det! Juni-bursdager ja, mange rundt meg også. Kan det ha noe med kjedelige høstmåneder å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 17. juni 2006 #560 Del Skrevet 17. juni 2006 Når vi var på omvisning på føden i Fr.stad forrige uke fikk vi høre at det gikk greit å stenge den ene avdelingen i juli fordi det var den måneden det ble født færrest barn. Så det stemmer jo ikke med teorien om kjedelige høstmåneder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå