Gå til innhold

Skravletråd Mars-April 2022

ME97

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spire&Gro skrev (4 timer siden):

Hei! 
Jeg har termin 11 mars. B nr 3, og 36 år😇

Velkommen hit, så spennende! Legger til info i HI😍 Hvordan går det så langt i graviditeten?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME97 skrev (27 minutter siden):

Velkommen hit, så spennende! Legger til info i HI😍 Hvordan går det så langt i graviditeten?

Tusen takk💕 

Det går greit altså men kunne gått bedre egentlig. Symptomene er der men kvalmen lar heldigvis vente på seg. Den har vært ekstrem før😅fra svært tidlig. Jeg har denne gangen fått litt blod på papiret v/toalettbesøk fem ganger siden 4+1 og frem til nå. Har kommet bare litt åsså ikke mer, uten smerter, men syns likevel det er forstyrrende og jeg blir veldig usikker.. er 5+5 idag. 
Håper jeg blir her💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spire&Gro skrev (6 timer siden):

Hei! 
Jeg har termin 11 mars. B nr 3, og 36 år😇

Gratulerer så mye, og velkommen hit! Så spennende med nr. 3! 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME97 skrev (22 timer siden):

Åååå hadde hun, sååå koselig 😍 veldig sant det med at det blir jo tatt i bruk en gang uansett! 😍de er nok litt like der, mamma var også nemlig i babyshop sin butikk i dag, og begynner for alvor Å se hva hun skal strikke. Hadde det ikke vært for at min bedre halvdel en dag nevnte i en bisetning at det var litt tidlig med babytøy hadde nok mamma dratt kortet hun også og kommet hjem med noe😂😂😬

Hahah åhh❤️ Har vi samme mor?🙊😂 Mamma og er såå på strikkingen, og gleder seg sånn til å kunne sette i gabg produksjonen. De er søte da, sikkert enormt stas å bli mormor for første gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (2 timer siden):

Hahah åhh❤️ Har vi samme mor?🙊😂 Mamma og er såå på strikkingen, og gleder seg sånn til å kunne sette i gabg produksjonen. De er søte da, sikkert enormt stas å bli mormor for første gang!

Kunne nesten tro det ja🙈🙈 Absolutt. Har alltid vært en drøm å kunne gi henne barnebarn🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spire&Gro skrev (3 timer siden):

Tusen takk💕 

Det går greit altså men kunne gått bedre egentlig. Symptomene er der men kvalmen lar heldigvis vente på seg. Den har vært ekstrem før😅fra svært tidlig. Jeg har denne gangen fått litt blod på papiret v/toalettbesøk fem ganger siden 4+1 og frem til nå. Har kommet bare litt åsså ikke mer, uten smerter, men syns likevel det er forstyrrende og jeg blir veldig usikker.. er 5+5 idag. 
Håper jeg blir her💕

Forstår. Kanskje litt deilig også å slippe kvalmen så tidlig ?😬 

Jeg skjønner at du blir usikker, men er jo flere som opplever sånne små blødninger i starten uten at det trenger være noe. Men vurderer du å undersøke det ? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME97 skrev (17 minutter siden):

Forstår. Kanskje litt deilig også å slippe kvalmen så tidlig ?😬 

Jeg skjønner at du blir usikker, men er jo flere som opplever sånne små blødninger i starten uten at det trenger være noe. Men vurderer du å undersøke det ? ☺️

Joo er kjempedeilig! Men tenker jo det er noe galt pga det åsså😅😂er litt katastrofetenker. Jeg får ikke undersøkt meg med UL eller blodprøve før om 3-4 uker pga jeg skal være så mye borte, er på ferie nå og. Så har bestemt meg for at så lenge det ikke kommer noen ekstreme smerter eller massive blødninger må jeg bare ta det medro å tenke at alt er fint😃Tenker og at det kan være helt normalt med litt blod. Er mest redd for exu egentlig, spesielt nå som jeg er bortreist😅 en SA ordner kroppen mest sannsynlig  opp selv isåfall..  er mange bekymringer man skal ha altså 😂 

Håper alt er bra med deg💜 takk som spør😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spire&Gro skrev (1 time siden):

Joo er kjempedeilig! Men tenker jo det er noe galt pga det åsså😅😂er litt katastrofetenker. Jeg får ikke undersøkt meg med UL eller blodprøve før om 3-4 uker pga jeg skal være så mye borte, er på ferie nå og. Så har bestemt meg for at så lenge det ikke kommer noen ekstreme smerter eller massive blødninger må jeg bare ta det medro å tenke at alt er fint😃Tenker og at det kan være helt normalt med litt blod. Er mest redd for exu egentlig, spesielt nå som jeg er bortreist😅 en SA ordner kroppen mest sannsynlig  opp selv isåfall..  er mange bekymringer man skal ha altså 😂 

Håper alt er bra med deg💜 takk som spør😘

Jeg skjønner deg godt! Er fort gjort å overtenke. Merket jeg gjorde det selv når jeg var tidlig ute med siste digitale og ikke fikk 3+ akkurat på 5+2 som jeg hadde håpet🥵🥵😂 Har også smugkjent forsiktig på brystene i sosiale lag for å forsikre meg om at de fortsatt er ømme.. Selv om jeg egentlig godt vet at symptomene kan variere også.. 

Mener å ha lest av hvertfall 1/3 får små blødninger i starten som er forbundet med skjøre slimhinner pga økt blodtilførsel osv, så det er jo ganske normalt!🙌🏼🙌🏼 

her går det fint, veldig kvalm i natt som resultat av lite inntak av mat på kveldstid... skal passe på så det ikke skjer igjen for å si det sånn🙌🏼🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 år, B1, termin 16. mars

Har visst om det siden 3+5, men ikke turt å melde meg inn her enda🙈 Livredd for at det skal gå galt. Har fortalt min far om det da, trenger støtte hvis dette faktisk går galt.

Var prøver i over ett år med tidligere partner, pluss hadde en ufrivillig planlagt abort for en del år tilbake hvor jeg følte på hele meg at det var eneste sjansen jeg kom til å få. Etter en endometriose diagnose i tillegg, så ga jeg liksom litt opp, men plutselig var testen jeg tok «for morro skyld» positiv noen dager før ikm😅 

Ser virkelig frem til å få følge dere videre frem mot målet🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lemons skrev (1 time siden):

Har visst om det siden 3+5, men ikke turt å melde meg inn her enda🙈 Livredd for at det skal gå galt. Har fortalt min far om det da, trenger støtte hvis dette faktisk går galt.

Var prøver i over ett år med tidligere partner, pluss hadde en ufrivillig planlagt abort for en del år tilbake hvor jeg følte på hele meg at det var eneste sjansen jeg kom til å få. Etter en endometriose diagnose i tillegg, så ga jeg liksom litt opp, men plutselig var testen jeg tok «for morro skyld» positiv noen dager før ikm😅 

Åååh så koselig!😍 Gratulerer såå masse🥳 Så fantastisk at spiren satt når du minst forventet det🤗

Jeg er selv konstant nervevrak når det gjelder graviditeten, og blir oppriktig glad for hver dag som går uten blødninger🥵 

Kjenner dere på noen symptomer? Jeg er nå 4+5 og har de siste par dagene kjent på mensmurringer som tidvis er ganske sterke, som om mensen kan komme hvert øyeblikk. Det er så skummelt! Samtidig føles det også ut som luft, så kan jo være en kombinasjon😅

Ellers har jeg ømme og fyldigere pupper (varier i styrke fra dag til da, såre nipler og en følelse av å være mye varmere enn vanlig (og kanskje litt mer trøtt?) Skulle gjerne kjent på litt kvalme også, da jeg har forstått dette er et positiv tegn🙈 Føler jeg meg på ingen måte gravid, mer som om jeg er i vanlig dpo-land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lemons skrev (4 timer siden):

Hyggelig å «hilse» på deg, og velkommen hit 😍😍 Deilig at spira holder så langt, hvor langt er du idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh så koselig!😍 Gratulerer såå masse🥳 Så fantastisk at spiren satt når du minst forventet det🤗

Jeg er selv konstant nervevrak når det gjelder graviditeten, og blir oppriktig glad for hver dag som går uten blødninger🥵 

Kjenner dere på noen symptomer? Jeg er nå 4+5 og har de siste par dagene kjent på mensmurringer som tidvis er ganske sterke, som om mensen kan komme hvert øyeblikk. Det er så skummelt! Samtidig føles det også ut som luft, så kan jo være en kombinasjon😅

Ellers har jeg ømme og fyldigere pupper (varier i styrke fra dag til da, såre nipler og en følelse av å være mye varmere enn vanlig (og kanskje litt mer trøtt?) Skulle gjerne kjent på litt kvalme også, da jeg har forstått dette er et positiv tegn🙈 Føler jeg meg på ingen måte gravid, mer som om jeg er i vanlig dpo-land. 

Veldig lite symptomer her også. Hadde murringer i bekkenet fra dpo5 til for ca 1 uke siden, men veldig lite nå. Brystene og brystvortene er ømme, det er egentlig det eneste symptomet jeg har hver dag. Noen blaff av kvalme innimellom, men veldig lite. Jeg føler meg også veldig lite gravid, så gleder meg veldig til TUL om litt over to uker, muligens det føles mer ekte etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo egentlig mer normalt å ha ingen/lite symptomer på det tidspunktet enn mange symptomer😍 4+5 var jeg også veldig trøtt, litt murringer og ømme bryster. Har hatt noen episoder med kvalme nå i det siste, men mest når/ hvis jeg har spist for lite. Lørdag ble det ikke kveldsmat og det gikk på bekostning av nesten all nattesøvn, låg i senga og rapte og var dritkvalm hele natta. Hjalp ikke så mye med mat heller kl 02 på natta. Så prøver å forebygge det istedenfor🥵🥵🙈 Tidvis også følt meg litt forstoppet😬

Det kommer nok flere symptomer etterhvert🙌🏼🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (6 timer siden):

Tusen takk🥰 

Åhh, jeg og🙈 Ett av de største symptomene mine er murringer/kramper og at det kjennes ut som jeg skal få en sykt kraftig mens, så forventer stadig jeg skal begynne å blø. Har også mer utfold, så kjennes stadig ut som jeg får mensen også, skikkelig frustrerende egentlig😅 

Jeg har hatt veldig ømme og vonde bryster og nipler helt fra start, murringer/kramper, begynner å bli mer og mer uggen(brekker meg av lukter myyyye lettere enn før), en del humørsvingninger som både jeg og typen blir forvirra av, også har jeg hvert utrolig sliten siden 4+1 ca og det blir bare værre for hver dag kjennes det ut som🙈 Men glad jeg har symptomer, ellers hadde jeg nok testa i hytt og gevær😂 Men symptomene pleier å ha en topp mellom uke 6 og 8, for så å roe seg ved andre trimester. Så er helt vanlig å ikke ha noe særlig symptomer før den tid☺️ 

Kom nå også på at sex er utrolig annerledes enn før, mye mer sensitiv og (dessverre) tørrere🤭 

Burde nesten hatt en TMI advarsel på det her, men regner med vi alle tåler å høre om det som er. Er vel derfor vi er her, for å kunne snakke åpent om alt ett svangerskap fører med seg❤️

ME97 skrev (3 timer siden):

Hyggelig å «hilse» på deg, og velkommen hit 😍😍 Deilig at spira holder så langt, hvor langt er du idag?

Takk😍 Jaa, er vel 5+2 nå som klokka rakk å bikke 00.00 før jeg fikk svart🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lemons skrev (7 timer siden):

Tusen takk🥰 

Åhh, jeg og🙈 Ett av de største symptomene mine er murringer/kramper og at det kjennes ut som jeg skal få en sykt kraftig mens, så forventer stadig jeg skal begynne å blø. Har også mer utfold, så kjennes stadig ut som jeg får mensen også, skikkelig frustrerende egentlig😅 

Jeg har hatt veldig ømme og vonde bryster og nipler helt fra start, murringer/kramper, begynner å bli mer og mer uggen(brekker meg av lukter myyyye lettere enn før), en del humørsvingninger som både jeg og typen blir forvirra av, også har jeg hvert utrolig sliten siden 4+1 ca og det blir bare værre for hver dag kjennes det ut som🙈 Men glad jeg har symptomer, ellers hadde jeg nok testa i hytt og gevær😂 Men symptomene pleier å ha en topp mellom uke 6 og 8, for så å roe seg ved andre trimester. Så er helt vanlig å ikke ha noe særlig symptomer før den tid☺️ 

Kom nå også på at sex er utrolig annerledes enn før, mye mer sensitiv og (dessverre) tørrere🤭 

Burde nesten hatt en TMI advarsel på det her, men regner med vi alle tåler å høre om det som er. Er vel derfor vi er her, for å kunne snakke åpent om alt ett svangerskap fører med seg❤️

Takk😍 Jaa, er vel 5+2 nå som klokka rakk å bikke 00.00 før jeg fikk svart🤭

Hahah, neida! Trengs ingen TMI-advarsel, synes bare det er interessant å lese om💕Vi er jo alle i samme båt her inne🥰 Og tror nok vi jenter generelt er mye tøffere når det gjelder den slags🤭

Det med utfloden kjenner jeg meg så igjen i! Har vært heelt sikker på at det har vært mensen flere ganger, så har blitt så overrasket (og overlykkelig😅) når væsken har vært blank og ikke rød🤞🏻
Sex kjennes faktisk og litt annerledes ut her også når du nevner det. Mer sensitivt og følsomt på en måte? 
Jeg følte meg uggen og småkvalm heelt i starten, sånn ca 3+4-6, men har ikke kjent det siden - kun vært ekstra trøtt og slapp (og litt uggen/rar i kroppen). Mer en følelse av at jeg har spist noe shady enn at jeg gror et liv🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ME97 skrev (11 timer siden):

Det er jo egentlig mer normalt å ha ingen/lite symptomer på det tidspunktet enn mange symptomer😍 4+5 var jeg også veldig trøtt, litt murringer og ømme bryster. Har hatt noen episoder med kvalme nå i det siste, men mest når/ hvis jeg har spist for lite. Lørdag ble det ikke kveldsmat og det gikk på bekostning av nesten all nattesøvn, låg i senga og rapte og var dritkvalm hele natta. Hjalp ikke så mye med mat heller kl 02 på natta. Så prøver å forebygge det istedenfor🥵🥵🙈 Tidvis også følt meg litt forstoppet😬

Det kommer nok flere symptomer etterhvert🙌🏼🙌🏼

Uff, det hørtes ikke noe behagelig ut da😫 Sikkert veldig lurt å spise nok for å forebygge ja, så slipper du forhåpentligvis å ha det så ille!🥰

Krysser fingrene for at det kan dukke opp en helt mild kvalme her også snart (føles veldig feil ut å ønske seg, men🙊)🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (12 timer siden):

Veldig lite symptomer her også. Hadde murringer i bekkenet fra dpo5 til for ca 1 uke siden, men veldig lite nå. Brystene og brystvortene er ømme, det er egentlig det eneste symptomet jeg har hver dag. Noen blaff av kvalme innimellom, men veldig lite. Jeg føler meg også veldig lite gravid, så gleder meg veldig til TUL om litt over to uker, muligens det føles mer ekte etter det. 

Faktisk «godt» å lese at det ikke bare er meg som føler meg veldig lite gravid om dagen💕 Åh, ja det blir sikkert fantastisk å få TUL overstått! Tenk å endelig få se den lille der inne🥺 Da blir nok det hele mye mer realistisk ser jeg for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (9 minutter siden):

Faktisk «godt» å lese at det ikke bare er meg som føler meg veldig lite gravid om dagen💕 Åh, ja det blir sikkert fantastisk å få TUL overstått! Tenk å endelig få se den lille der inne🥺 Da blir nok det hele mye mer realistisk ser jeg for meg!

Har du bestilt deg noe ultralyd? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (24 minutter siden):

Har du bestilt deg noe ultralyd? :) 

Nei, har ikke fått gjort det ikke enda! Fremdeles usikker på hvilken uke jeg skal bestille time til… Tenker fremdeles en UL i 8. uke en gang (altså mellom 7+0-6) og en ca. 12+0☺️

Har litt utfordringer mtp. at jobben min og klinikkene hvor man kan ta UL er ganske langt unna hverandre (i hver sin retning, mens jeg bor ca midt i mellom), og det har blitt mindre og mindre bruk av hjemmekontor hos oss… Så akkurat det er litt irriterende og krever plutselig også litt planlegging🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...