Gå til innhold

Skravletråd Mars-April 2022

ME97

Anbefalte innlegg

nilci skrev (2 timer siden):

@Lalali shit så spennende med keisersnitt i dag!😍🎉 masse lykke til!

37+2 og har min siste arbeidsdag før permisjon. Jeg har gledd meg sånn til denne dagen lenge, siden tredje trimester over natten ble slengt over meg, men nå når dagen endelig er her så er det faktisk litt blanda følelser. Henger nok mye sammen med at jeg skal begynne i ny jobb etter permisjon fordi vi flytter, så da er jo dette siste arbeidsdag her ever også 😬 menmen, det skal bli godt å få fokusere kun på baby og tiden fremover ☺️🥰

Oi, så langt du har kommet nå!😍 Gratulerer med med siste arbeidsdag før permisjon, selv om jeg forstår at det er blandet følelser når det faktisk blir siste arbeidsdag der ever😱 Nyt tiden fremover maks❤️ Jeg er såå klar for å komme etter deg om 1,5 uke til at hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annabel skrev (3 timer siden):

Oi, så langt du har kommet nå!😍 Gratulerer med med siste arbeidsdag før permisjon, selv om jeg forstår at det er blandet følelser når det faktisk blir siste arbeidsdag der ever😱 Nyt tiden fremover maks❤️ Jeg er såå klar for å komme etter deg om 1,5 uke til at hjelp!

Jeg skjønner godt at du gleder deg til perm! Jeg synes de siste ukene før perm har vært svææært tøffe.. synes vel kanskje at man burde ha rett til perm tidligere enn man faktisk har, menmen det er en helt annen diskusjon 🙊 men de siste dagene gikk veldig veldig fort altså! Satser på det gjør det for deg også ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Noen av dere jenter som har hatt corona når dere har vært gravid eller kjenner andre gravide som har hatt det? 

samboer har vært nærkontakt (typ sittet 7 t i samme bil 🥵) som ei som nå fikk vite hun var smittet på tidspunktet. 

Jeg er uvaksinert (og ønsker ingen diskusjon rundt det). uke 37+4 her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner godt at du gleder deg til perm! Jeg synes de siste ukene før perm har vært svææært tøffe.. synes vel kanskje at man burde ha rett til perm tidligere enn man faktisk har, menmen det er en helt annen diskusjon 🙊 men de siste dagene gikk veldig veldig fort altså! Satser på det gjør det for deg også ❤️

Jeg er helt enig med deg! Og jeg har en fleksibel jobb med mulighet for hjemmekontor og å trekke meg unna dersom det skulle være behov. Pluss jeg har vært gradert sykemeldt siden etter jul…🙃 Likevel har det vært vanvittig tøft å prestere på jobb den siste tiden. Hodet har liksom ikke hatt plass til den typen tankevirksomhet i det hele tatt.

Takk! Håper at de siste arbeidsdagene flyr av sted her også❤️

Frøken Valmue skrev (48 minutter siden):

Hei jenter!

Noen av dere jenter som har hatt corona når dere har vært gravid eller kjenner andre gravide som har hatt det? 

samboer har vært nærkontakt (typ sittet 7 t i samme bil 🥵) som ei som nå fikk vite hun var smittet på tidspunktet. 

Jeg er uvaksinert (og ønsker ingen diskusjon rundt det). uke 37+4 her

Uff, så kjedelig! Jeg har ikke opplevd smitte selv, men jeg er med i termingruppen for mars 2022 på Facebook og der er det veldig mange gravide som har hatt korona, både vaksinerte og uvaksinerte. Generelt virker det som de fleste opplever det som en normal forkjølelse, og noen som som en kraftig influensa. Mange andre igjen merker knapt noe til at de er syke i det hele tatt☺️ Veldig varierende med andre ord!

Krysser fingrene for at dere har klart å holde dere unna smitte til tross for nærkontakten!🤞🏻❤️

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (16 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg! Og jeg har en fleksibel jobb med mulighet for hjemmekontor og å trekke meg unna dersom det skulle være behov. Pluss jeg har vært gradert sykemeldt siden etter jul…🙃 Likevel har det vært vanvittig tøft å prestere på jobb den siste tiden. Hodet har liksom ikke hatt plass til den typen tankevirksomhet i det hele tatt.

Takk! Håper at de siste arbeidsdagene flyr av sted her også❤️

Uff, så kjedelig! Jeg har ikke opplevd smitte selv, men jeg er med i termingruppen for mars 2022 på Facebook og der er det veldig mange gravide som har hatt korona, både vaksinerte og uvaksinerte. Generelt virker det som de fleste opplever det som en normal forkjølelse, og noen som som en kraftig influensa. Mange andre igjen merker knapt noe til at de er syke i det hele tatt☺️ Veldig varierende med andre ord!

Krysser fingrene for at dere har klart å holde dere unna smitte til tross for nærkontakten!🤞🏻❤️

Ååå, dette var veldig betryggende lesing ❤️🙏🏻 

Jeg er liksom redd for worst case, typ intensiv 😅 Men er jo ung, frisk, normal bmi, ingen sykdommer. Så bør vel helst gå bra 🙈

Men mange andre kjipe ting også, sånn ift. fødsel, både det å føde når man er syk (influensa, corona, lungebetennelse, altså uansett egentlig). Også skal man liksom slite med pusten når det allerede er tungt å føde/puste 😔 .. og selvfølgelig dette med å ha mannen med seg. De har ikke åpnet det opp her vi bor! Og han får kun én time på barsel om dagen! Så utrolig leit syns jeg. Hvert fall når det praktiseres ulikt rundt om i landet. Vi bor på i en mindre by. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Valmue skrev (20 minutter siden):

Jeg er liksom redd for worst case, typ intensiv 😅 Men er jo ung, frisk, normal bmi, ingen sykdommer. Så bør vel helst gå bra 🙈

Men mange andre kjipe ting også, sånn ift. fødsel, både det å føde når man er syk (influensa, corona, lungebetennelse, altså uansett egentlig). Også skal man liksom slite med pusten når det allerede er tungt å føde/puste 😔 .. og selvfølgelig dette med å ha mannen med seg. De har ikke åpnet det opp her vi bor! Og han får kun én time på barsel om dagen! Så utrolig leit syns jeg. Hvert fall når det praktiseres ulikt rundt om i landet. Vi bor på i en mindre by. 

Forstår godt bekymringen din, selv om jeg er sikker på at det ville gått veldig fint om du skulle bli smittet! Det gjør heldigvis det for de aller, aller fleste, og spesielt når du ellers er helt frisk og rask🥰 Kanskje du kan ta kontakt med jordmoren din for å lufte bekymringen din, så kan helt sikkert hun berolige deg!

Æsj, det er min frykt også, å ikke kunne få ha med samboeren under fødsel dersom han/jeg skulle bli smittet😖 Og 1 times besøk på barsel - det er jo virkelig ingenting!? Så utrolig stusslig😱 Forhåpentligvis blir ikke dette en problemstilling dere kommer opp i🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken Valmue skrev (11 timer siden):

Mener du en time på barsel HVIS han eller du er smittet? Eller uansett? 
Uansett hvilken årsak så er det helt uhørt!! Skulle trodd sykehusene hadde lært noe siden begynnelsen av pandemien?! 🤬 tenk å bli frarøvet den opplevelsen for far, og at mor ikke skal få ha partner ved siden av seg! Her jeg bor tror jeg partner får være med hele veien så lenge han har negativ test… men det også føles ekstremt risky. Plutselig har han jo positiv test.. 

Endret av nilci
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble keisersnitt i går isteden for onsdag pga sykdom blant kirurgene. Så i går fikk vi endelig hilse på lillegull 💙. Alt gikk som planlagt og jeg var oppe og gikk allerede i går kveld. Nå er kateteret fjernet og neste «milepæl» er å tisse som vanlig. Ammingen er vi også godt i gang med, og han har ikke trengt å få noe erstatning. Han elsker kroppskontakt og vil helst ligge oppå meg hele tiden 🥰. Bare å glede seg til alt det fine dere har i vente 😊.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalali skrev (19 timer siden):

Ble keisersnitt i går isteden for onsdag pga sykdom blant kirurgene. Så i går fikk vi endelig hilse på lillegull 💙. Alt gikk som planlagt og jeg var oppe og gikk allerede i går kveld. Nå er kateteret fjernet og neste «milepæl» er å tisse som vanlig. Ammingen er vi også godt i gang med, og han har ikke trengt å få noe erstatning. Han elsker kroppskontakt og vil helst ligge oppå meg hele tiden 🥰. Bare å glede seg til alt det fine dere har i vente 😊.

Ååhh, gratulerer så masse med gutten din!🥰 Høres bare helt fantastisk ut🥺 Blir om mulig enda mer klar for å poppe her nå!🙉 Håper dere nyter den magiske første tiden med det nye familiemedlemmet❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Valmue skrev (På 16.2.2022 den 20.53):

Så rart at det er så forskjellige regler. Her var mannen med på planlagt keisersnitt og har bodd på barsel sammen med meg og baby siden torsdag ettermiddag (skal sannsynligvis hjem i morgen). Sett flere andre der partner også  bor her sammen med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (2 timer siden):

Ååhh, gratulerer så masse med gutten din!🥰 Høres bare helt fantastisk ut🥺 Blir om mulig enda mer klar for å poppe her nå!🙉 Håper dere nyter den magiske første tiden med det nye familiemedlemmet❤️

Tusen takk 🥰! Her koser vi oss og nyter hvert sekund med vårt herlige nye familiemedlem 💙. Savner storebror hjemme veldig mye (har vært innlagt siden mandag), men vet at han har det som plommen i egget sammen med besteforeldrene sine. Lykke til med siste innspurt 🥰!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalali skrev (På 19.2.2022 den 10.06):

Tusen takk 🥰! Her koser vi oss og nyter hvert sekund med vårt herlige nye familiemedlem 💙. Savner storebror hjemme veldig mye (har vært innlagt siden mandag), men vet at han har det som plommen i egget sammen med besteforeldrene sine. Lykke til med siste innspurt 🥰!

Så godt å høre😍 Tusen takk for det❤️

Jeg kunne forresten tenke meg å føde 22.02.22 - for en dato det må være å ha som bursdag🙊 Eller… Det er kun to dager til og jeg vil bare være 36+6, så passer jo liiitt dårlig sånn sett, haha🤣 Hun får komme når hun er klar for det!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Glemmer å skrive her inne 🥸 
Gratulerer med kvinnedagen til alle sammen!!

35+6 i dag og klar for å føde. Han kan jo få vente til 37+0 da, men jeg skulle helst hatt han ut i går. Det er faktisk helt krise at jeg driver og sammenligner med sist, for da fødte jeg 37+6. At jeg liksom kan gå til uke 40+++ nå er UAKTUELT. 😂

Flere som har født her da? Spennende tider her nå :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40+1 her i dag, og lite tegn til fødsel 😣 jeg begynte vel å bli lei rundt der du er nå @Nalaque, så nå er tålmodigheten rimelig tynnslitt 😅 siden i går er det myyye mer kynnere og murringer da, men dessverre ikke rie-lignende, og hun har heller ikke festet seg i bekkenet ennå 🤨 hun blir nok en liten pøbel ja, tendensene ser vi allerede nå 🥰🙊💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (59 minutter siden):

40+1 her i dag, og lite tegn til fødsel 😣 jeg begynte vel å bli lei rundt der du er nå @Nalaque, så nå er tålmodigheten rimelig tynnslitt 😅 siden i går er det myyye mer kynnere og murringer da, men dessverre ikke rie-lignende, og hun har heller ikke festet seg i bekkenet ennå 🤨 hun blir nok en liten pøbel ja, tendensene ser vi allerede nå 🥰🙊💞

Spennende!!! Da skjer det jo veldig snart, uansett 😄 lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nalaque skrev (1 time siden):

Spennende!!! Da skjer det jo veldig snart, uansett 😄 lykke til! 

Takk ☺️ Bytter fra å ville starte med rier NÅ, til å bli LIVREDD og ville utsette så lenge som mulig 🙊😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39+4 rakk jeg å komme tiø før lillemann kom til verden! Tirsdag 8, kvinnedagen og tidenes sjarmør😍Gikk med maserier i økende styrke i over 2,5 døgn før fødselen gikk over i aktiv fase. Var helt utslitt, men endte i en super rask aktiv fase. Var ikke mange timene før han var ute🙌🏻 

Det er det vondeste, villeste, råeste og fineste jeg har opplevd noen gang🤭 Og jeg er helt sikker på at det var verdt det, denne ene gangen hvertfall😂 Regner med det blir glemt hvor smertefullt det var innen få måneder😅 Dårlig smertelindret og storm rier er ikke en god kombo, men det gikk det og💪🏻

Vi er nå en liten familie på 3 her på barsel og vi nyyyyter kos, amming(litt trøblete, men det går fremover), nærhet og all hjelpen vi får nå😍 Gleder oss til å hjem og vise frem nå, er jo ikke lov med besøk på barsel her av andre enn pappaen🙈🥰

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lemons skrev (8 timer siden):

39+4 rakk jeg å komme tiø før lillemann kom til verden! Tirsdag 8, kvinnedagen og tidenes sjarmør😍Gikk med maserier i økende styrke i over 2,5 døgn før fødselen gikk over i aktiv fase. Var helt utslitt, men endte i en super rask aktiv fase. Var ikke mange timene før han var ute🙌🏻 

Det er det vondeste, villeste, råeste og fineste jeg har opplevd noen gang🤭 Og jeg er helt sikker på at det var verdt det, denne ene gangen hvertfall😂 Regner med det blir glemt hvor smertefullt det var innen få måneder😅 Dårlig smertelindret og storm rier er ikke en god kombo, men det gikk det og💪🏻

Vi er nå en liten familie på 3 her på barsel og vi nyyyyter kos, amming(litt trøblete, men det går fremover), nærhet og all hjelpen vi får nå😍 Gleder oss til å hjem og vise frem nå, er jo ikke lov med besøk på barsel her av andre enn pappaen🙈🥰

Å, gratulerer så mye til dere tre! 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lemons skrev (På 10.3.2022 den 2.32):

Åå så koselig!😍 Det hørtes virkelig ut som en heftig opplevelse, og så passende at han bestemte seg for å komme på kvinnedagen da💪🏻Gratulerer så masse med den lille skatten deres🥰 Nyt hver eneste dag sammen!🌸

Her kom lille mini i uke 38+3, og for akkurat en uke siden var jeg på sykehuset og fødselen hadde nettopp såvidt startet. Hun var rett over 3100 gram og 48 cm lang - en helt perfekt liten skapning🥰

Under de første 7 cm av fødselen taklet jeg smertene greit og jobbet godt med kroppen, til tross for at det var ufattelig vondt. Varm dusj fungerte som eneste smertelindring, og jeg gikk inn meg selv og virkelig jobbet under hver eneste rie. Etter dette tok jordmor vannet og det var da ting virkelig ballet på seg og begynte å gå ut av kontroll for min del. SÅ vondt. I tillegg begynte hjertelyden hennes etter hvert å bli svak, så det ble besluttet at hun trengte hjelp av vakuum for å komme ut fort nok. Det var altfor sent for bedøvelse på dette tidspunktet, og det ble et ubeskrivelig SMERTEHELVETE hvor jeg bare ville bli dopet ned og dø. Klarte på ingen måte å jobbe med kroppen lenger og fikk nok panikk. Heldigvis kom hun helskinnet ut og smertene og tankene om fødselen har gradvis bleknet mye allerede💛

Hun tok av seg nærmere 10% av sin kroppsvekt i løpet av det første døgnet (mye trøtt og hadde nok vondt i hodet, stakkars), så etter dette ble det veldig fokus på å få i henne nok mat. Det var virkelig en jobb, for frøkna ville heller sove konstant enn å få i seg noe mat… 😕 Til slutt ble det besluttet at hun skulle ha en natt hvor hun kun ble matet med flaske (så slapp hun bruke energi på å jobbe noe selv), og at de på barselhotellet skulle gi hvert måltid. Mor fikk sove og baby fikk i seg nok mat = dagen etter fikk hun i seg masse melk fra pupp og velten begynte å peke oppover. Det ble et ekstra døgn på hotellet, noe jeg er veldig glad for! Fikk så masse god hjelp og oppfølging der inne, og følte meg veldig ivaretatt❤️

Nå har vi vært hjemme siden torsdag og ting har gått veldig fint! Elsker den nye hverdagen og er så ufattelig forelsket i den lille skapningen her🥺🥰

Masse lykke til alle dere andre i gruppen - det er så utrolig verdt ventingen!

Endret av Annabel
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Gratulerer til dere som har fått baby! ❤️ Håper dere har det fint og at barseltiden er rolig og fin! 

Gleder meg veldig til det blir min tur. Som jeg sikkert har nevnt 4 ganger før i denne tråden (haha) så fikk jeg min første i uke 37. Nå er jeg straks i uke 39, så her er jeg maks på overtid syns jeg selv. 😬 På onsdag har jeg fått time til jordmor for stripping. Håper det hjelper!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...