AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #101 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (På 30.6.2021 den 8.46): Jeg snakker ikke til meg selv men jeg snakker til dere, og poenget mitt med disse utsagnene er at jeg synes det er like ille det som dyrleger gjør. Ts Anonymkode: e2ede...a67 Like ille? Nei, katten er under narkose og kattungene ville nok blitt avlivet uansett så dyrelegen avliver de humant. Bedre enn å kakkes i hodet. Anonymkode: 82f4e...bce 1
Maskinfører Skrevet 20. november 2022 #102 Skrevet 20. november 2022 Enten kverker du han eller så melder du han til dyrebeskyttelsen eller de som tar seg av sånt 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #103 Skrevet 20. november 2022 Maskinfører skrev (5 timer siden): Enten kverker du han eller så melder du han til dyrebeskyttelsen eller de som tar seg av sånt Dyrebeskyttelsen og andre privatpersoner kan ikke gjøre stort. Her er mattilsynet rette instans. Anonymkode: e83e4...3fb
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #104 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Dyrebeskyttelsen og andre privatpersoner kan ikke gjøre stort. Her er mattilsynet rette instans. Anonymkode: e83e4...3fb Han gjør jo ikke noe ulovlig. Anonymkode: b1cd8...b18 1
Maskinfører Skrevet 20. november 2022 #105 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dyrebeskyttelsen og andre privatpersoner kan ikke gjøre stort. Her er mattilsynet rette instans. Anonymkode: e83e4...3fb Tante klarte og pushe dyrebeskyttelsen på noen
_popcorn_ Skrevet 21. november 2022 #106 Skrevet 21. november 2022 Ryddet for forherligelse av lovbrudd, og svar til det. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #107 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 9.24): Han gjør jo ikke noe ulovlig. Anonymkode: b1cd8...b18 "Dyr som eies eller på annen måte holdes i menneskelig varetekt, skal bedøves før avliving. Bedøvingsmetoden skal gi bevissthetstap, og dyret skal være bevisstløst fra før avlivingen påbegynnes og til døden inntrer. Krav om bedøving før avliving gjelder ikke hvis dyret avlives med en metode som gir umiddelbart bevissthetstap. Etter at avliving er utført, skal det påses at dyret er dødt." - Dyrevelferdsloven. Anonymkode: e83e4...3fb
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #108 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): "Dyr som eies eller på annen måte holdes i menneskelig varetekt, skal bedøves før avliving. Bedøvingsmetoden skal gi bevissthetstap, og dyret skal være bevisstløst fra før avlivingen påbegynnes og til døden inntrer. Krav om bedøving før avliving gjelder ikke hvis dyret avlives med en metode som gir umiddelbart bevissthetstap. Etter at avliving er utført, skal det påses at dyret er dødt." - Dyrevelferdsloven. Anonymkode: e83e4...3fb Se under Troyamin skrev (På 30.6.2021 den 5.17): § 3.Uten hinder av bestemmelsene i § 2 kan inntil 8 dager gammel hund og katt avlives ved slag mot hjernekassen (pannen eller bakhodet) av slik styrke at det påfører dyret øyeblikkelig bevisstløshet og umiddelbar død. Forskrift om avliving av hund og katt Anonymkode: ccafe...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #109 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Se under Anonymkode: ccafe...ee9 Dessverre fullstendig lov å drepe egen katt og hund😭 Vet mange sier «joda men hunden/katten blir så stresset av dyrlegen og et skudd/slag er mer humant» men da tar de jo ikke til rette for at skadeskudd kan skje… Så synes jo jeg personlig at det at en hund/katt blir drept av sin egen eier er ganske brutalt.. Er det ikke bare å be veterinæren komme på hjemmebesøk? Når det kommer til de innlegget handler om så er jo det bare mangel på empati rett og slett. Det mangler noe vesentlig hos sånne folk. Anonymkode: 505b4...2a8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #110 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (På 30.6.2021 den 9.37): Det er altfor dyrt å kastrere hunnkatter, opp mot 3000 kroner og det er grunnen til at katter går rundt og får mange kull, og at kattunger blir kverket. Ts Anonymkode: e2ede...a67 Tja, jeg synes ikke det var så dyrt jeg. Noe må man jo regne med å påkoste dyrene man skaffer seg. Anonymkode: c1432...cad
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #111 Skrevet 22. november 2022 Mrs Robinson skrev (På 29.6.2021 den 22.34): Tosk. Han kunne gitt de til meg. Kattunger selges for 4-5000 kr stk for tiden. Han kunne tjent en god slant Folk er ikke villige til å betale det. Anonymkode: 78b73...cf9
Troyamin Skrevet 22. november 2022 #112 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dessverre fullstendig lov å drepe egen katt og hund😭 Vet mange sier «joda men hunden/katten blir så stresset av dyrlegen og et skudd/slag er mer humant» men da tar de jo ikke til rette for at skadeskudd kan skje… Så synes jo jeg personlig at det at en hund/katt blir drept av sin egen eier er ganske brutalt.. Er det ikke bare å be veterinæren komme på hjemmebesøk? Når det kommer til de innlegget handler om så er jo det bare mangel på empati rett og slett. Det mangler noe vesentlig hos sånne folk. Anonymkode: 505b4...2a8 Bare fordi du er uenig, betyr ikke det at en eier som skyter hunden sin, er blottet for empati. Vi er forskjellige og det ene utelukker ikke det andre.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #113 Skrevet 22. november 2022 Troyamin skrev (5 minutter siden): Bare fordi du er uenig, betyr ikke det at en eier som skyter hunden sin, er blottet for empati. Vi er forskjellige og det ene utelukker ikke det andre. Jeg sier ikke at en eier som skyter hunden sin er blottet for empati. Jeg skriver jo indirekte at mange gjør det for de mener det er best for eget dyr, selv om jeg er uenig i at det er best. Jeg skrev at det TS sitt innlegg handlet om, som er en eier som 1. ikke kastrerer katten sin (som har negative helseeffekter både psykisk og fysisk for selve kattemor og kullet), 2. gir ppiller (som er svært kreftfremkallende), 3. kverker kattunger for å slippe stresset med å gi de vekk/ta vare på de og 4. har en katt som utelukkende bor ute i fjøset, har manglende evner til empati. Det kan du være enig i eller? Det er ikke veldig empatisk å holde på slik. Det er faktisk ganske ansvarsløst, idiotisk og lite empatisk, eventuelt noen som er ekstremt uviten og dum rett og slett. Anonymkode: 505b4...2a8
Troyamin Skrevet 22. november 2022 #114 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sier ikke at en eier som skyter hunden sin er blottet for empati. Jeg skriver jo indirekte at mange gjør det for de mener det er best for eget dyr, selv om jeg er uenig i at det er best. Jeg skrev at det TS sitt innlegg handlet om, som er en eier som 1. ikke kastrerer katten sin (som har negative helseeffekter både psykisk og fysisk for selve kattemor og kullet), 2. gir ppiller (som er svært kreftfremkallende), 3. kverker kattunger for å slippe stresset med å gi de vekk/ta vare på de og 4. har en katt som utelukkende bor ute i fjøset, har manglende evner til empati. Det kan du være enig i eller? Det er ikke veldig empatisk å holde på slik. Det er faktisk ganske ansvarsløst, idiotisk og lite empatisk, eventuelt noen som er ekstremt uviten og dum rett og slett. Anonymkode: 505b4...2a8 Jeg svarte deg på ditt utsagn vedr folk som skyter eget dyr. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vet mange sier «joda men hunden/katten blir så stresset av dyrlegen og et skudd/slag er mer humant» men da tar de jo ikke til rette for at skadeskudd kan skje… Så synes jo jeg personlig at det at en hund/katt blir drept av sin egen eier er ganske brutalt.. Er det ikke bare å be veterinæren komme på hjemmebesøk? At du er uenig, gjør det ikke til fasiten. Det er heldigvis opp til eier å avgjøre hva som er det riktige for sitt dyr.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #115 Skrevet 22. november 2022 Troyamin skrev (3 minutter siden): Jeg svarte deg på ditt utsagn vedr folk som skyter eget dyr. At du er uenig, gjør det ikke til fasiten. Det er heldigvis opp til eier å avgjøre hva som er det riktige for sitt dyr. Øverste og nederste del av innlegget hang ikke sammen og har ikke nevnt en eneste ting om «vanlige» eiere som skyter dyr og empati. Kun at slike mennesker som holder på akuratt slik som han TS snakker om mangler empati. Kan være de har empati for mennesker, men du har ikke empati for dyr når du holder på slik. Han kunne enkelt kastrert katten, tatt katten inn og gitt den kjærlighet, ikke gitt katten ppiller, og gitt bort kattene. Kan du lese egentlig? Jeg skriver at JEG syns det er synd at katter og hunder kan bli drept av eieren «😭», skadeskudd kan skje, at jeg synes det er brutalt, at jeg synes det er bedre å få en veterinær til å komme på hjemmebesøk og at de som gjør det gjerne gjør det for at de mener det er best for sitt dyr… Ikke ett eneste sted har jeg skrevet noe som helst om at jeg sitter på fasiten eller at alle som skyter dyrene sine er blottet for empati. Nå gjør du deg vanskelig med vilje. Anonymkode: 505b4...2a8
Troyamin Skrevet 22. november 2022 #116 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Øverste og nederste del av innlegget hang ikke sammen og har ikke nevnt en eneste ting om «vanlige» eiere som skyter dyr og empati. Kun at slike mennesker som holder på akuratt slik som han TS snakker om mangler empati. Kan være de har empati for mennesker, men du har ikke empati for dyr når du holder på slik. Han kunne enkelt kastrert katten, tatt katten inn og gitt den kjærlighet, ikke gitt katten ppiller, og gitt bort kattene. Kan du lese egentlig? Jeg skriver at JEG syns det er synd at katter og hunder kan bli drept av eieren «😭», skadeskudd kan skje, at jeg synes det er brutalt, at jeg synes det er bedre å få en veterinær til å komme på hjemmebesøk og at de som gjør det gjerne gjør det for at de mener det er best for sitt dyr… Ikke ett eneste sted har jeg skrevet noe som helst om at jeg sitter på fasiten eller at alle som skyter dyrene sine er blottet for empati. Nå gjør du deg vanskelig med vilje. Anonymkode: 505b4...2a8 Ja, atter en gang skriver du ut i fra hva du mener og synes. Hva med å forholde deg til fakta? Å skyte et dyr er humant og du skadeskyter ikke et dyr som er i ro og løpet er inntil hjernebarken/hodet. Mao, det er like humant å skyte et dyr, som det er å la en veterinær avlive det. Og ja, jeg klarer ikke være vanskelig når folk skal fremstå som mye bedre enn andre, ved å rakke ned på andres valg.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #117 Skrevet 22. november 2022 Troyamin skrev (1 minutt siden): Ja, atter en gang skriver du ut i fra hva du mener og synes. Hva med å forholde deg til fakta? Å skyte et dyr er humant og du skadeskyter ikke et dyr som er i ro og løpet er inntil hjernebarken/hodet. Mao, det er like humant å skyte et dyr, som det er å la en veterinær avlive det. Og ja, jeg klarer ikke være vanskelig når folk skal fremstå som mye bedre enn andre, ved å rakke ned på andres valg. Selvfølgelig skriver jeg hva jeg tror, mener og synes, er ikke dette et diskusjonsforum? Du tror at det aldri har skjedd at en hund eller katt har blitt skadeskutt? Eller ikke dødd av første slag/kakk? Du har rett på din mening, og norges lov tillater det, så hva andre gjør eller ikke er helt opp til de, men jeg er ikke enig, og det har jeg rett til, uten at jeg skal bli beskyldt for å ha sakt ting jeg ikke har. Alle påstandene dine mot meg er feil og du er den eneste som har nevnt det. Det burde du tåle. Anonymkode: 505b4...2a8
Troyamin Skrevet 22. november 2022 #118 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig skriver jeg hva jeg tror, mener og synes, er ikke dette et diskusjonsforum? Du tror at det aldri har skjedd at en hund eller katt har blitt skadeskutt? Eller ikke dødd av første slag/kakk? Du har rett på din mening, og norges lov tillater det, så hva andre gjør eller ikke er helt opp til de, men jeg er ikke enig, og det har jeg rett til, uten at jeg skal bli beskyldt for å ha sakt ting jeg ikke har. Alle påstandene dine mot meg er feil og du er den eneste som har nevnt det. Det burde du tåle. Anonymkode: 505b4...2a8 Og du burde tåle å høre at du bør forholde deg til fakta og ikke bare tror, synes og menes om ting. For hva du måtte tro, mene og syne, er irrelevant. Skaff deg kunnskap og forhold deg til hva som er fakta. Først da går det an å ha en konstruktiv diskusjon.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #119 Skrevet 22. november 2022 Troyamin skrev (Akkurat nå): Og du burde tåle å høre at du bør forholde deg til fakta og ikke bare tror, synes og menes om ting. For hva du måtte tro, mene og syne, er irrelevant. Skaff deg kunnskap og forhold deg til hva som er fakta. Først da går det an å ha en konstruktiv diskusjon. Så du sier at skudd/kakk er 100% humant og at det aldri skjer skadeskudd? Siden du vil ha en konstruktiv diskusjon kan du jo gjerne finne kilder som bekrefter det. Jeg er ikke enig i at det er fakta, jeg er heller ikke enig i at det er en god metode i det hele tatt. Nå var det heller ikke fakta vs mening du originalt «tok meg på», du kom med to beskyldninger mot meg som var usanne, og istedenfor å si «åja ops jeg mistolket deg» så drar du opp alt du kan for å prøve å starte noe. Anonymkode: 505b4...2a8
Troyamin Skrevet 22. november 2022 #120 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så du sier at skudd/kakk er 100% humant og at det aldri skjer skadeskudd? Siden du vil ha en konstruktiv diskusjon kan du jo gjerne finne kilder som bekrefter det. Jeg er ikke enig i at det er fakta, jeg er heller ikke enig i at det er en god metode i det hele tatt. Nå var det heller ikke fakta vs mening du originalt «tok meg på», du kom med to beskyldninger mot meg som var usanne, og istedenfor å si «åja ops jeg mistolket deg» så drar du opp alt du kan for å prøve å starte noe. Anonymkode: 505b4...2a8 Nei, det skjer ikke skadeskudd dersom det gjøres slik jeg beskriver. Gjøres det ikke riktig, kan det gå galt. Like galt som når veterinæren gir feil dose og hunden ikke dør raskt nok. Du kan gjerne finne kilder som sier at et direkte skudd mot hjernebarken ikke gir rask død. Siden du mener det ikke er godt nok... Noe sier meg at du aldri har vært med på å skyte dyr på den måten jeg gir deg en god, faktabasert, forklaring på...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå