Gå til innhold

Naboen kverker kattunger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, de blir behandlet som søppel, men da er det jaggu godt denne karen her i det minste tar livet av dem noen lunde humant. Alternativene er verre. 

jeg er fostermor for katter i DB så jeg gjør mye mer for katter enn gjennomsnittsmennesket. Allikevel synes jeg det er bra at han dreper dem på en ok måte, selv om det beste hadde vært kastrering, men enkelte folk er idioter. 

Anonymkode: c71f7...ab5

Du om det!!  Kjenner ingen innen omplassering hverken i Norge eller utlandet som applauderer drap av kattunger.

Jeg vil ALDRI sette standaren så lav at å kvele uskyldige kattunger er ok. De blir tross alt ikke kokt levende liksom.

Satans fotsoldater på jorden som denne mannen og mange med han ønsker jeg død og fordervelse. 

Anonymkode: fbbcd...1e2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du om det!!  Kjenner ingen innen omplassering hverken i Norge eller utlandet som applauderer drap av kattunger.

Jeg vil ALDRI sette standaren så lav at å kvele uskyldige kattunger er ok. De blir tross alt ikke kokt levende liksom.

Satans fotsoldater på jorden som denne mannen og mange med han ønsker jeg død og fordervelse. 

Anonymkode: fbbcd...1e2

Tror du misoppfattet noe her. Vedkommende fra DB oppmuntrer ikke til avliving (human måte. Hun sier ingentingom kveling!) av kattunger. Men skal man måtte velge mellom to onder, så er det beste at mannen avliver kattungene fremfor å la de leve opp under dårlige forhold. En kattekoloni er grusomt, det kan enhver skrive under på. 

Videre skriver fostermoren for DB at det beste ville selvsagt være å kastrere kattemoren. 

• Liker 1
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for trusler.

Vintermorgen, mod

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2021 den 22.57):

Hvem betaler 4-5000 kroner for vanlige kattunger?

Anonymkode: e2ede...a67

De som faktisk bryr seg om dyrene sine! 

Anonymkode: 0ec44...76e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At katten får p-piller stemmer nok ikke. Veterinærer gir ikke det ut med mindre det er avlskatter. Så naboen lyver hvis han sier det. Hva med å si til han at katten må holdes inne? Hores egentlig ut som han ikke bryr seg. Går an å få time til kastrering raskt. Eller hva med å prøve en annen dyrlege?

Gjest hellokitty
Skrevet

Det kan utføres abort på katter. Jeg hadde en katt for mange år siden som skulle kastreres og den hadde blitt drektig i forkant.(det var ikke fordi den ble sluppet ut og ved uansvarlighet, men den klarte å stikke ut og være borte i et døgn) to uker etter skulle den kastreres og det ble likevel gjennomført. Hadde ikke mulighet til å ha kattunger. Vet det høres ille ut, men alternativet hadde vært at ungene kom til noen som egentlig ikke ville ha de. De var ikke så gamle heller. Bare 3 uker. Så ikke levedyktige.

Skrevet
theTitanic skrev (På 30.6.2021 den 9.00):

Hannkjønn kastreres.  Hunnkjønn steriliseres

Det er jo en abort med påfølgende sterilisering. Det er lov på folk og dyr. Katter sikkert en annen abortgrense enn mennesker. Med mennesker er abort lov inntil uke 22. 

Både hun og han kastreres nå, siden de fjerner alt av forplantningsorganer, både livmor, eggledere og eggstokker, dermed blir de kastrert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At katten får p-piller stemmer nok ikke. Veterinærer gir ikke det ut med mindre det er avlskatter. Så naboen lyver hvis han sier det. Hva med å si til han at katten må holdes inne? Hores egentlig ut som han ikke bryr seg. Går an å få time til kastrering raskt. Eller hva med å prøve en annen dyrlege?

En sånn regel har jeg aldri hørt om. 

Anonymkode: 08bbe...c4c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2021 den 14.25):

Fordi dyregen hadde fortalt naboen min at kattemor må amme ferdig den ungen hun har nå, og så kan den få p-piller i påvente av kastrering, siden hun er ute katt og det skal svært lite til for at hun bli drektig igjen.

Katter kan ikke gå på p-piller og amme samtidig

Ts

Tror den dyrlegen er moden for pensjon, huskatter kan fint kastreres mens de enda ammer. Den risikerer jo å bli drektig igjen før den får vært hos dyrlege.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er helt vanlig i dag. 

Anonymkode: b66cb...aad

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Høres ut som denne dyrlegen er av den gamle gamle skolen, så ikke umulig at det er skrevet ut p-piller. En annen issue iht det er at det har vært/er mangel på p-piller til katt på apotekene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ts her.

Katten til mine foreldre har nettopp fått unger, og dyrlegen ga den resept på p-piller i påvente av kastrering, siden den går ut av og til.

AnonymBruker
Skrevet
Tessa12 skrev (10 timer siden):

Tror den dyrlegen er moden for pensjon, huskatter kan fint kastreres mens de enda ammer. Den risikerer jo å bli drektig igjen før den får vært hos dyrlege.

Jeg trodde en kastrering gikk ut over melkeproduksjonen?

Dessuten er jo ikke kattemor i form etter operasjon og har body på pga såret.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er nok ikke en regel, men siden p-piller er kreftfremkallende og langt i fra 100% kanskje ikke engang 50% sikkert så er det nok ingen som gir det ut med mindre det er avlskatter. Det er sterkt frarådet og bruke det da. Det anbefales så klart kastrering. Det er det beste for katten også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her.

Katten til mine foreldre har nettopp fått unger, og dyrlegen ga den resept på p-piller i påvente av kastrering, siden den går ut av og til.

Da er det vel bedre at den er inne om kastrering er innen kort tid. Et katten under et år har den heller ikke ferdigutviklet stedsans

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er nok ikke en regel, men siden p-piller er kreftfremkallende og langt i fra 100% kanskje ikke engang 50% sikkert så er det nok ingen som gir det ut med mindre det er avlskatter. Det er sterkt frarådet og bruke det da. Det anbefales så klart kastrering. Det er det beste for katten også.

Det ble hevdet at naboen lyver ettersom veterinærer ikke gir ut p-piller med mindre det er snakk om avlskatter. Det er dette jeg mener er spekulasjoner og tull. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg trodde en kastrering gikk ut over melkeproduksjonen?

Dessuten er jo ikke kattemor i form etter operasjon og har body på pga såret.

Ts

Neida, det går veldig fint å gjøre det mens de fortsatt ammer. 

• 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2021 den 22.38):

Helt greit, så lenge det blir gjort på en ordentlig måte. Vi har mer enn nok katter. 

Anonymkode: 45322...040

Nei. Det er ikke helt greit. Det er en grunn til at man skal kastrere kattene. Hvis alle kastrerer kattene slipper vi dette problemet. Det er barbarisk å la kattene føde kull etter kull, for å så drepe kattungene. Dyremishandling er det. Kastrer kattene, for helvete!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2021 den 0.27):

De som faktisk bryr seg om dyrene sine! 

Du, jeg har noen kattunger snart, du kan få kjøpe dem for 5000. Så bryr du deg mer om dem enn jeg gjorde for moren, vi fikk henne gratis.

• Liker 1
Skrevet
Mrs Robinson skrev (På 29.6.2021 den 23.00):

Veldig, veldig, veldig mange 

Heller tvilsomt med mindre det er rasekattunger.

Man får kattunger gratis på Finn, av bekjente eller fra Dyrebeskyttelsen. Hvorfor skal man gidde å betale 5000?

Ingen som gjør det.

Anonymkode: 82f4e...bce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...