AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #41 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ts her. Kattungene ble avlivet like etter fødselen mens de ikke hadde fått åpne øyne enda, og det ble visst gjort på en måte som gjorde at det gikk kjapt og smertefritt, ifølge han da. Anonymkode: e2ede...a67 Grusomt for kattemor, da. Han burde ikke ha lov til å ha dyr. Anonymkode: 2697b...41e 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #42 Skrevet 30. juni 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Da jeg var 11 var jeg hos en venninne /moren var familievenn. Hun moren tok kattungene katta fikk og putta dem i en pose, og så I en bøtte med kokende vann. Jeg trodde det var normalt 😅 hun er utrolig snill, omsorgsfull, morsom lærer. Haha. Sånn klarer man ikke å se for seg Anonymkode: 81e8d...792 Fy faen, så grusomme mennesker er. At noen klarer å gjøre slikt mot forsvarsløse små dyr er fullstendig uforståelig. Alt for å slippe å betale penger for å kastrere dyret sitt 🤪 Hadde aldri snakket med mennesket igjen. Anonymkode: 99361...b95 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #43 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Da jeg var 11 var jeg hos en venninne /moren var familievenn. Hun moren tok kattungene katta fikk og putta dem i en pose, og så I en bøtte med kokende vann. Jeg trodde det var normalt 😅 hun er utrolig snill, omsorgsfull, morsom lærer. Haha. Sånn klarer man ikke å se for seg Anonymkode: 81e8d...792 Helt sykt. Nei, man er ikke snill og omsorgsfull hvis man gjør noe sånt, det er da sannsynligvis bare en fasade (psykopater er f. eks. flinke til å fremstille seg selv som gode og omsorgsfulle selv om de er det stikk motsatte). Hadde det vært en familievenn av oss, så hadde jeg anmeldt vedkommende for dyremishandling. Anonymkode: 13517...71b 1 1
Million Skrevet 30. juni 2021 #44 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er dere klar over at dyrleger kastrerer katter som er gravide, og det på katter som er så langt kommet at kattungene er faktisk levedyktige? Ts Anonymkode: e2ede...a67 Ja, det er vanlig. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #45 Skrevet 30. juni 2021 Dette er totalt unødvendig i 2021. Viser vel bare at Norge fortsatt er et u-land når det gjelder dyrevelferd. Anonymkode: c0e82...ee3 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #46 Skrevet 30. juni 2021 Det er altfor dyrt å kastrere hunnkatter, opp mot 3000 kroner og det er grunnen til at katter går rundt og får mange kull, og at kattunger blir kverket. Ts Anonymkode: e2ede...a67
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #47 Skrevet 30. juni 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er altfor dyrt å kastrere hunnkatter, opp mot 3000 kroner og det er grunnen til at katter går rundt og får mange kull, og at kattunger blir kverket. Ts Anonymkode: e2ede...a67 Vel, den egentlige grunnen er jo at enkelte mennesker ikke tar ansvar for det dyret de selv har valgt å skaffe seg. Men det er jo så klart mye lettere å skylde på at veterinær er dyrt enn at man selv er et ræva menneske. Men ja, det er antagelig lettere å subsidiere veterinærer enn å prøve å kurere idioter. Anonymkode: 99361...b95 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #48 Skrevet 30. juni 2021 theTitanic skrev (53 minutter siden): Hannkjønn kastreres. Hunnkjønn steriliseres Du tar veldig veldig feil. Alle katter kastreres. Ved sterilisering klippes kun egg/sædledere, som betyr at katten kommer i løpetid med alle plager det medfører. Ved kastrering fjernes reproduktive organer. Anonymkode: b66cb...aad 7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #49 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er altfor dyrt å kastrere hunnkatter, opp mot 3000 kroner og det er grunnen til at katter går rundt og får mange kull, og at kattunger blir kverket. Ts Anonymkode: e2ede...a67 Da får folk la være å skaffe seg dyr. Dyrlegene skal leve de også. Anonymkode: b66cb...aad 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #50 Skrevet 30. juni 2021 FOR en syk jævel! Hadde satt alle kluter til for å knuse han Anonymkode: fbbcd...1e2 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #51 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): FOR en syk jævel! Hadde satt alle kluter til for å knuse han Anonymkode: fbbcd...1e2 Du høres ikke ut til å være et bedre menneske når du kommer meg sånne trusler😲 Anonymkode: e2ede...a67 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #52 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ts her. Kattungene ble avlivet like etter fødselen mens de ikke hadde fått åpne øyne enda, og det ble visst gjort på en måte som gjorde at det gikk kjapt og smertefritt, ifølge han da. Anonymkode: e2ede...a67 Det er vanlig (blant de som knerter dyr) å gi dem et realt kakk i hodet like etter fødsel. Husker en seriøs HUNDEoppdretter fortalte meg det. Hen fikk noen ganger feil/defekter på valpene som gjorde at de ikke kunne selges til vanlig pris, kreve store veterinærutgifter eller få et godt liv osv. De valpene ble slått hardt i veggen så fort de kom ut. Det var vanlig prosedyre å gi dem et kakk i hodet, eventuelt skudd. Kjapt og enkelt, og smertefritt om det gjøres riktig. Det virker som en helt forferdelig ting å gjøre, og jeg syntes det var ille nok den ganga jeg måtte gjøre det samme med en fisk jeg fikk på kroken som hylte for sitt bare liv. Den ble stille etter to kakk mot relingen. Anonymkode: ecf73...638 1
Tvist Skrevet 30. juni 2021 #53 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er altfor dyrt å kastrere hunnkatter, opp mot 3000 kroner og det er grunnen til at katter går rundt og får mange kull, og at kattunger blir kverket. Ts Anonymkode: e2ede...a67 Hvorfor blir ikke kattemor kastrert i dag? Hvorfor vente? 3
Tvist Skrevet 30. juni 2021 #54 Skrevet 30. juni 2021 theTitanic skrev (1 time siden): Hannkjønn kastreres. Hunnkjønn steriliseres Mennesker steriliseres, katter kastreres. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #55 Skrevet 30. juni 2021 19 minutter siden, AnonymBruker said: Du høres ikke ut til å være et bedre menneske når du kommer meg sånne trusler😲 Anonymkode: e2ede...a67 Hva du måtte syntes er meg fullstendig irrelevant. Jeg forakter avskum som denne bonden- en kald satan ,fra bunnen i mitt hjerte. Og JA! Lite som er mer tilfredsstillende enn å lage et helvete for dyssoiale, avstumpede møkkafolk. Anonymkode: fbbcd...1e2 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #56 Skrevet 30. juni 2021 Min far gjorde det da jeg var liten. Dette var på tidlig 2000-tallet. Husker ikke jeg tenkte så mye på det den gangen. Kattungene var et par dager gamle og hadde ikke åpnet øynene. Jeg blir likevel flau nå i etterkant når det tas opp. Jeg ønsker ikke at folk skal vite om det. Det er jo ikke akseptabelt i 2021. Men mener å huske at han mente det var lovlig ja, heviser til: Troyamin skrev (5 timer siden): § 3.Uten hinder av bestemmelsene i § 2 kan inntil 8 dager gammel hund og katt avlives ved slag mot hjernekassen (pannen eller bakhodet) av slik styrke at det påfører dyret øyeblikkelig bevisstløshet og umiddelbar død. Forskrift om avliving av hund og katt Det var på denne måten han gjorde det. Skal sies at vi kastrerte/steriliserte rett etter dette skjedde. Tror at det er mange katter som har det verre. Skjønner at det høres grusomt ut, syns jo det selv... men er dere vegetarianere/veganere alle dere som syns det er forferdelig? Eller støtter dere kjøttindustrien? Tenk på de dyrene som avles opp til at du skal spise dem. Jeg er kjøtteter selv, og selv om jeg syns det virker slemt å fiske og knekke nakken på en fjellørret, så kan jeg faktisk ikke stå for det, når jeg kjøper fisk på butikken. Anonymkode: 8d654...df5 4
Tvist Skrevet 30. juni 2021 #57 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min far gjorde det da jeg var liten. Dette var på tidlig 2000-tallet. Husker ikke jeg tenkte så mye på det den gangen. Kattungene var et par dager gamle og hadde ikke åpnet øynene. Jeg blir likevel flau nå i etterkant når det tas opp. Jeg ønsker ikke at folk skal vite om det. Det er jo ikke akseptabelt i 2021. Men mener å huske at han mente det var lovlig ja, heviser til: Det var på denne måten han gjorde det. Skal sies at vi kastrerte/steriliserte rett etter dette skjedde. Tror at det er mange katter som har det verre. Skjønner at det høres grusomt ut, syns jo det selv... men er dere vegetarianere/veganere alle dere som syns det er forferdelig? Eller støtter dere kjøttindustrien? Tenk på de dyrene som avles opp til at du skal spise dem. Jeg er kjøtteter selv, og selv om jeg syns det virker slemt å fiske og knekke nakken på en fjellørret, så kan jeg faktisk ikke stå for det, når jeg kjøper fisk på butikken. Anonymkode: 8d654...df5 Jeg spiser ikke kjøtt. Men synes uansett det er en forskjell på å drepe dyr for mat og å drepe dyr fordi du ikke gidder å kastrere katten i tide. Så vanskelig er det ikke! 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #58 Skrevet 30. juni 2021 Tvist skrev (37 minutter siden): Mennesker steriliseres, katter kastreres. Hunnkatter steriliseres og hannkatter kastreres. Anonymkode: 78959...a7e 1
Tvist Skrevet 30. juni 2021 #59 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hunnkatter steriliseres og hannkatter kastreres. Anonymkode: 78959...a7e Nei, det er bare mange som bruker ordene feil. https://www.dbkristiansand.com/kastrering-vs-sterilisering.html 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #60 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hunnkatter steriliseres og hannkatter kastreres. Anonymkode: 78959...a7e Men herregud da. Sett deg inn i hva ordene betyr. Har ikke noe med kjønn å gjøre, men funksjon. Anonymkode: 8c7f7...790 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå