Gå til innhold

Naboen kverker kattunger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nabo som aldri kommer seg til dyrlege for å få kastrert katten.

Katten er 2 år gammel og fikk sitt første kull med unger i fjor sommer, og det skjedde fordi det var Corona, dyrlegen var stengt og alt var kaos.

Så skulle katten kastreres i vinter etter at naboen hadde fått vaksine, men da viste seg at katten fikk unger et par dager før time hos dyrlege.

Så fikk han p-piller som han skulle gi til katten i påvente av ny time men Katten ble gravid til tross for p-pillene og det visste ikke naboen min, så for tre uker siden da han endelig to katten til dyrlege så oppdaget dyrlegen at katten var bare 3-4 uker unna føding.

Ungene er født og nå skal katten få p piller på nytt mens vi venter på ny kastrerings time over sommeren.

Naboen har kverket alle kattungene som har blitt født, unntatt en katt.

Sånn er livet på landet.

Anonymkode: e2ede...a67

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, sånn er ikke livet på landet. Sånn er livet hos NOEN. 

Anonymkode: b66cb...aad

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Var det noe du lurte på i den forbindelse?

Og nei, at én person gjør noe betyr ikke at alle gjør det samme.

Anonymkode: 55b43...4f9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

OK, får håpe han benyttet seg av en lovlig metode som skapte minst mulig smerte for kattungene.

Anonymkode: ce144...123

• Liker 13
Skrevet

Tosk. Han kunne gitt de til meg.

Kattunger selges for 4-5000 kr stk for tiden. Han kunne tjent en god slant 

• Liker 17
Skrevet

Fyfaen for et kvalmt menneske! Du som vet om dette burde tatt kontakt med mattilsynet dersom kattene ikke ble drept med skudd i hodet. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit, så lenge det blir gjort på en ordentlig måte. Vi har mer enn nok katter. 

Anonymkode: 45322...040

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Kattungene ble avlivet like etter fødselen mens de ikke hadde fått åpne øyne enda, og det ble visst gjort på en måte som gjorde at det gikk kjapt og smertefritt, ifølge han da.

AnonymBruker
Skrevet
Mrs Robinson skrev (22 minutter siden):

Tosk. Han kunne gitt de til meg.

Kattunger selges for 4-5000 kr stk for tiden. Han kunne tjent en god slant 

Hvem betaler 4-5000 kroner for vanlige kattunger?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (22 minutter siden):

Fyfaen for et kvalmt menneske! Du som vet om dette burde tatt kontakt med mattilsynet dersom kattene ikke ble drept med skudd i hodet. 

Tror du virkelig at Mattilsynet har ressurser til å rykke ut til en bonde på landet, når de ikke engang klarer å følge opp grisebønder som behandler dyrene sine helt for jævlig?

Eller klarer å få Slakteriet til Coop, Fatland Slakteri, til å behandle dyrene som skal slaktes på en mest mulig human måte? 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem betaler 4-5000 kroner for vanlige kattunger?

Veldig, veldig, veldig mange 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Jeg er mest bekymret over kattemoren, og lurer på hvordan hun reagerer når kattungene hennes er helt borte eller noen av kattungene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Mrs Robinson skrev (Akkurat nå):

Veldig, veldig, veldig mange 

Det ligger jo mange gis bortannonser på FINN, der folk prøver å gi bort kattunger uten hell

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en nabo som aldri kommer seg til dyrlege for å få kastrert katten.

Katten er 2 år gammel og fikk sitt første kull med unger i fjor sommer, og det skjedde fordi det var Corona, dyrlegen var stengt og alt var kaos.

Så skulle katten kastreres i vinter etter at naboen hadde fått vaksine, men da viste seg at katten fikk unger et par dager før time hos dyrlege.

Så fikk han p-piller som han skulle gi til katten i påvente av ny time men Katten ble gravid til tross for p-pillene og det visste ikke naboen min, så for tre uker siden da han endelig to katten til dyrlege så oppdaget dyrlegen at katten var bare 3-4 uker unna føding.

Ungene er født og nå skal katten få p piller på nytt mens vi venter på ny kastrerings time over sommeren.

Naboen har kverket alle kattungene som har blitt født, unntatt en katt.

Sånn er livet på landet.

Dumt av han på så mange måter. Hans uansvarlighet gjør at han dreper kattunger. Kynisk, kald, uansvarlig, samvittighetsløs. Og uøkonomisk. Kattunger selges dyrt i disse dager. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Helt greit, så lenge det blir gjort på en ordentlig måte. Vi har mer enn nok katter. 

Anonymkode: 45322...040

Vi har mer enn nok mennesker som denne naboen og….

Anonymkode: 23d28...bfb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
theTitanic skrev (Akkurat nå):

Dumt av han på så mange måter. Hans uansvarlighet gjør at han dreper kattunger. Kynisk, kald, uansvarlig, samvittighetsløs. Og uøkonomisk. Kattunger selges dyrt i disse dager. 

Ja jeg er helt enig med deg, veldig uansvarlig!

Katten er en utekatt som bor i fjøset, og da er det ikke like lett å ha oversikt som når man har katten inne hos seg.

Ts

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det ligger jo mange gis bortannonser på FINN, der folk prøver å gi bort kattunger uten hell

Mange og mange... 

128 av ettusen-ettellerannet annonser på gis bort, hvorav brorparten er 1. voksne katter, eller 2. Bosatt i indre gokk 

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du virkelig at Mattilsynet har ressurser til å rykke ut til en bonde på landet, når de ikke engang klarer å følge opp grisebønder som behandler dyrene sine helt for jævlig?

Eller klarer å få Slakteriet til Coop, Fatland Slakteri, til å behandle dyrene som skal slaktes på en mest mulig human måte? 

Ja, det tror jeg :) Det er langt lettere å «ta» privatpersoner og det er ulovlig å ta livet av sine egne dyr dersom man dreper dem med andre metoder enn nevnt. 

Det skader ikke å ta kontakt med mattilsynet og det er bedre å prøve å gjør noe enn å bare lukke øynene fordi man tror det ene og den andre. 

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg er helt enig med deg, veldig uansvarlig!

Katten er en utekatt som bor i fjøset, og da er det ikke like lett å ha oversikt som når man har katten inne hos seg.

Ts

Det er klart det blir vanskelig å følge opp piller når katten ikke er inne hver dag. En fjøskatt har bare to alternativer: kattunger eller sterilisering. 

Skrevet

DETTE ER IKKE GREIT!!! Er det ikke ulovlig at han dreper levende dyr??? Her bør jo politiet kontaktes!!! Dette bør anmeldes 

er jo ikke greit å drepe dyr??? Stakkars små!!!

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...