Hannah80 Skrevet 21. juni 2021 #61 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har to venninner som måtte flytte hjem da jentene deres kom i ungdomsalder, de ble rett og slett trakassert. Så jeg tror ts gjør veldig lurt i å reise hvor som helst utenom der. Der var det og bemerkninger om at de var griser og horer osv. Anonymkode: c6152...0e1 I knoow:) Jeg har selv bodd i samme område i mange år. Har også blitt kalt hore opptil flere ganger. Nå i voksen alder. Lite hyggelig:( 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #62 Del Skrevet 21. juni 2021 Helt i tråd med gammeldags, kristelig skaut. 👍 Anonymkode: 8c166...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #63 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. I hovedsak er det jobben til gubben som ble sentralisert til Oslo, og vi var i utgangspunktet åpen for en forsndring. Vi har ikke råd til et «finere» strøk enn det vi bor i. Vi har vært her 1,5 år nå, og sliter vel ærlig talt med å finne oss til rette her (Furuset-området). Vi føler at det ikke er så mange likesinnede her, kan man si. Vi har også tidligere møtt noen problemstillinger som vi ikke var forberedt på, uten at jeg ønsker å gå i detalj. Barnas situasjon er jo sentral her. Gubben har også tatt «hijab-saken» sterkere enn meg, for å si det sånn. Så nå har vi blitt enig om en langsiktig plan om å returnere til Vestlandet. Anonymkode: b43fb...587 Lurt 👍 Anonymkode: 600af...a90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 21. juni 2021 #64 Del Skrevet 21. juni 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Helt i tråd med gammeldags, kristelig skaut. 👍 Anonymkode: 8c166...a59 En skikk vi har kvittet oss med, og ingen med vettet i behold ville beveget seg inn i (eller omtalt de som "de er såååå inkluderende") en kristenkonservativ menighet som KREVDE at kvinnene skulle dekke seg til. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #65 Del Skrevet 21. juni 2021 BunnyChester skrev (2 timer siden): Det er en 10-åring! Ærlig talt! Og dessuten, til tross for TS sin elendige oppdragelse, virker 10åringen allerede til å bli et mer åpent og nyansert menneske enn foreldrene sine, og stort sett halve KG. "Elendig oppdragelse," kommer det fra en med elendig folkeskikk Anonymkode: 9c250...360 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #66 Del Skrevet 21. juni 2021 Muslimer mobbes av muslimer – Document Undertegnede har flere års erfaring med jobb i barnehage i Groruddalen. Hverdagen var preget av at flere mennesker med forskjellig kulturell bakgrunn hadde en skepsis til islam, ikke nødvendigvis til den enkelte muslim. Min påstand er at ingen våget å hetse muslimer, men muslimer våger å si hva de mener om andre fra barnsben av. Uttalelser blant barnehagebarn om at å ha hund er skittent, mat som ikke er halal er skittent og at muslimer og ikke-muslimer ikke kan være kjærester var ikke uvanlig å høre. Det gikk også historier om muslimske jenter i bydelens barnehager som gikk uten hijab, men en dag begynte en streng muslimsk assistent og hijabene kom fort på plass. At den interne justisen hos muslimer kan være hard er ingen overraskelse. Anonymkode: 61489...7b2 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #67 Del Skrevet 21. juni 2021 Flere foreldre med barn i Osloskolen kan fortelle om mobbing mellom muslimer. Muslimske elever blir hetset av andre muslimer som mener de ikke er «gode» muslimer. Flere elever opplever motstand fra medelever i skolegården på grunn av vestlig klesstil eller kontakt med det motsatte kjønn. Religion er et tema i skolegården allerede i første klasse. Barn ned i seksårsalderen spør sine foreldre om hvorfor de ikke gjør ting slik andre barn på skolen har sagt muslimer gjør. Muslimske jenter uten hijab hetses av muslimske barn som mener hijab er forventet av kvinner. Muslimske barn som deltar på ekskursjoner til andre trossamfunn og kirkebesøk før jul får vite at «ordentlige» muslimer ikke gjør sånt. --- Folk her på KG er ufattelig naive. Anonymkode: 61489...7b2 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #68 Del Skrevet 21. juni 2021 Moralpoliti og muslimhets i Osloskolen (dagbladet.no) Anonymkode: 61489...7b2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #69 Del Skrevet 21. juni 2021 Tiuren skrev (25 minutter siden): En skikk vi har kvittet oss med, og ingen med vettet i behold ville beveget seg inn i (eller omtalt de som "de er såååå inkluderende") en kristenkonservativ menighet som KREVDE at kvinnene skulle dekke seg til. Ja, derav gammeldags. Men gøy å se at det får en comeback om ikke annet. Anonymkode: 8c166...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #70 Del Skrevet 21. juni 2021 Jeg er forbauset over hvor mange hjernevaskede folk det er her. Ser ut som folk har glemt at hijab-aktig hodeplagg har vært vanlig i Norge også. Maria (mor til Jesus i kristen tradisjon) brukte også hijab. Kristne nonner bruker noe som ligner og ortodokse jødiske kvinner dekker også håret. Anonymkode: 3e8b0...5e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passpartou Skrevet 21. juni 2021 #71 Del Skrevet 21. juni 2021 Trist å se at Kvinneguiden har blitt det feminine alternativet til Resett og Document. Her flommer det over av rasisme og fremmedhets uten at folk reagerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #72 Del Skrevet 21. juni 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er forbauset over hvor mange hjernevaskede folk det er her. Ser ut som folk har glemt at hijab-aktig hodeplagg har vært vanlig i Norge også. Maria (mor til Jesus i kristen tradisjon) brukte også hijab. Kristne nonner bruker noe som ligner og ortodokse jødiske kvinner dekker også håret. Anonymkode: 3e8b0...5e8 Du tar til orde for at noe som har vært vanlig i gamle dager er helt greit, liksom. Skal vi ta med offentlig avstraffelse med gapestokk og det som verre er, og rettsløshet for ugifte mødre og mye annet "gøy" mens vi først er i gang - eller skal vi bevege oss mot framtiden? Visste du forresten at muslimske menn egentlig ikke får lov til å ha klær nedenfor ankelen? Mobbes gutter for å gå med sokker av den grunn? Nei da, det er jentene og kvinnene som skal gjennomgå som vanlig. Anonymkode: 58259...ed3 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #73 Del Skrevet 21. juni 2021 Passpartou skrev (4 minutter siden): Trist å se at Kvinneguiden har blitt det feminine alternativet til Resett og Document. Her flommer det over av rasisme og fremmedhets uten at folk reagerer. Bor du i noen av disse områdene i Oslo. Har du barn eller ungdommer i barnheage/skole på for eksempel Vestli eller Romsås? Anonymkode: 61489...7b2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passpartou Skrevet 21. juni 2021 #74 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bor du i noen av disse områdene i Oslo. Har du barn eller ungdommer i barnheage/skole på for eksempel Vestli eller Romsås? Anonymkode: 61489...7b2 Nei, jeg bor i Asker. Men det er irrelelevant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. juni 2021 #75 Del Skrevet 21. juni 2021 Uglems skrev (4 timer siden): Dette kan være fordi hun synes det er fint, vil passe inn i en bestemt gruppe eller at hun føler seg utenfor. Lær henne om de forskjellige type hodeplaggene til kvinner i både islam, kristendom og jødedom. Ja, det finnes. Man kan som ateist dekke håret sitt for å beskytte det fra vær og vind. Tenker at det ikke er noe galt i å dekke håret sitt, så lenge hun bestemmer dette helt sjøl, og at hun selv veit hvorfor hun gjør det (selvom du ikke er enig). det er tragisk at en etnisk nordk jente føler seg utenfir firdi de fleste jentene på skolen bruker hijab altså... Hun er i praksis minoritet i sitt eget land.... 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #76 Del Skrevet 21. juni 2021 Passpartou skrev (1 minutt siden): Nei, jeg bor i Asker. Men det er irrelelevant. Nei, det er faktisk ikke det. Jeg hadde kanskje vært like naiv som deg om jeg ikke hadde bodd i Oslo og hatt innsikt i denne problematikken gjennom både jobb, familie og venner. Anonymkode: 61489...7b2 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uglems Skrevet 21. juni 2021 #77 Del Skrevet 21. juni 2021 Maleficenta skrev (Akkurat nå): det er tragisk at en etnisk nordk jente føler seg utenfir firdi de fleste jentene på skolen bruker hijab altså... Hun er i praksis minoritet i sitt eget land.... Må valgte jo ts å flytte til Grorud... Samtidig er ikke denne tiåringen den eneste til å føle seg utenfor. Hva med jenter som bruker hijab i en klasse hvor ingen andre bruker det? Hva med jenter som ikke feirer bursdag? Hva med de? Tragisk, men sånn er det. Vi kan ikke alle være like. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. juni 2021 #78 Del Skrevet 21. juni 2021 Uglems skrev (16 minutter siden): Må valgte jo ts å flytte til Grorud... Samtidig er ikke denne tiåringen den eneste til å føle seg utenfor. Hva med jenter som bruker hijab i en klasse hvor ingen andre bruker det? Hva med jenter som ikke feirer bursdag? Hva med de? Tragisk, men sånn er det. Vi kan ikke alle være like. Jeg vet ikke hvordan det er i oslo. Har aldri bodd der. Mulig dette høres himla rasistisk ut, mrn jeg mener muslimer burde vært i mindretall. Det er mer greit at bare en eller to i en klasse går med hijab i norge, enn motsatt. Hadde det vært i pakistan f.eks. Hadde det vært naturlig om flertallet gikk med hijab, men dette er norge. Etnisk norske skal ikke være nødt til å være de som føler seg som den som er annerledes pga hudfarge eller kulturelt plagg i sitt eget land... 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uglems Skrevet 21. juni 2021 #79 Del Skrevet 21. juni 2021 Maleficenta skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke hvordan det er i oslo. Har aldri bodd der. Mulig dette høres himla rasistisk ut, mrn jeg mener muslimer burde vært i mindretall. Det er mer greit at bare en eller to i en klasse går med hijab i norge, enn motsatt. Hadde det vært i pakistan f.eks. Hadde det vært naturlig om flertallet gikk med hijab, men dette er norge. Etnisk norske skal ikke være nødt til å være de som føler seg som den som er annerledes pga hudfarge eller kulturelt plagg i sitt eget land... Jeg forstår at du tenker det, at det er logisk for deg. Men nå er samfunnet blitt slik, og vi må tilpasse oss deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. juni 2021 #80 Del Skrevet 21. juni 2021 Uglems skrev (Akkurat nå): Jeg forstår at du tenker det, at det er logisk for deg. Men nå er samfunnet blitt slik, og vi må tilpasse oss deretter. nei. ikke enig. Jeg syns dette er en skremmende utvikling. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå