Gå til innhold

Enslige blir diskriminert overalt!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg tror mange her inne er paranoide og tror samfunnet hater single kvinner. Det er så langt fra sannheten.

Anonymkode: 695fe...71c

Hvor kom det der fra??

Anonymkode: 0485e...35b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og du misset poenget skjønner jeg. Selvfølgelig skal det være dyrere for fire enn for én. Men per betalende voksen er det MYE dyrere å reise som barnefamilie enn som singel.  Jeg synes derfor dere syter noe inni hampen mye. 

Anonymkode: 13e72...b8f

Tror nok du misset litt poeng her du også. Du har valgt å få barn. 
SVÆRT mange har ikke valgt å være single.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er "bare meg" og det kunne godt ha vært billigere og rettferdigere når en skal betale for ting,
men det er som det er og jeg kan ikke endre det, så jeg smiler, betaler og gjør min greie. Ferdig snakka. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Selvfølgelig var det mitt valg å få barn. Jeg kan likevel tillate meg å reagere på den navlebeskuende sytingen fra enslige.

De fleste enslige kan dessuten også takke seg selv for at de drar alene på ferie. 

Haha! Som om enslige forsørgere ikke er navlebeskuende og sutrete, liksom.

Sier ikke at alle er det, riktignok.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tror nok du misset litt poeng her du også. Du har valgt å få barn. 
SVÆRT mange har ikke valgt å være single.

Jo, faktisk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Selvfølgelig betaler dere firdoble når dere reserverer plass til fire personer. Skulle bare mangle! Det er jo ren matematikk. 

Det som ofte skjer da er at enslig person reserverer plass, setter seg og får stygge blikk fra barnefamilier fordi man nekter (forståelig nok) å flytte seg. 

Anonymkode: 7706d...a98

Nå vrir du deg vekk fra det jeg svarte på. Det jeg skrev, var at også barnefamilier må betale for setereservering for å være sikret å få sitte sammen. Setereservering er ikke noe som er forbeholdt enslige. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Da er man i hvertfall to.....

Det er temmelig dyrt å være enslig også, skal jeg fortelle deg. Vi har ingen å dele husleie med, det er mye vanskeligere å komme inn på boligmarkedet med bare en intekt. 
Har dårlig tid, så orker ikke ramse opp alt. Når du har barn, får du økonomisk støtte, selv om jeg er klar over at det blir stramt økonomisk uansett. 
Når du har barn og er aleneforsørger, har du også muligheter for husbanklån, det har ikke vi enslige uten barn.

Altfor mye i samfunnet er basert på at man skal være to....

Om man er to foreldre får man ingen økonomisk støtte utover barnetrygden på en tusenlapp. Det holder til en tredjedels barnehageregning og er for lommerusk å regne.

De som har det mest økonomisk lukrativt i samfunnet er barnløse par. Men dem er det ikke så altfor mange av i 30-40-årsalder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå vrir du deg vekk fra det jeg svarte på. Det jeg skrev, var at også barnefamilier må betale for setereservering for å være sikret å få sitte sammen. Setereservering er ikke noe som er forbeholdt enslige. 

Riktig, men når de ikke gjør det, forventer de at enslige skal flytte. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Riktig, men når de ikke gjør det, forventer de at enslige skal flytte. 

Det vet jeg ingen ting om, for vi betaler alltid ekstra for setereservasjon 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette er jo bare tull, gjennomsnittlig vil de jo alltid tjene mer på to enn på én. Svært få går ut og bestiller fire retter…

Anonymkode: 60035...954

Og tjener mer på  4 enn på 2…. Evig spiral. Har vært singel selv i en årrekke. Mest irriterende var når par skulle være med på spleisegaver og forventet at jeg betalte like myesom de som par…. 

Anonymkode: e017a...9ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og tjener mer på  4 enn på 2…. Evig spiral. Har vært singel selv i en årrekke. Mest irriterende var når par skulle være med på spleisegaver og forventet at jeg betalte like myesom de som par…. 

Er det så rart da? Det er jo ofte bare den ene i et par som kjenner vedkommende som skal få gave.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Om man er to foreldre får man ingen økonomisk støtte utover barnetrygden på en tusenlapp. Det holder til en tredjedels barnehageregning og er for lommerusk å regne.

De som har det mest økonomisk lukrativt i samfunnet er barnløse par. Men dem er det ikke så altfor mange av i 30-40-årsalder.

Snakker ikke om PAR med barn, men aleneforsørgere, som var temaet for det innlegget jeg siterte.

PAR har TO inntekter...som regel. Hvorfor skulle de få økonomisk støtte?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jo, faktisk.

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det så rart da? Det er jo ofte bare den ene i et par som kjenner vedkommende som skal få gave.

Veldig rart. De er to personer som får fest/mat og drikke. Dessuten to lønninger å betale med

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig rart. De er to personer som får fest/mat og drikke. Dessuten to lønninger å betale med

Ja. Og to personer som må betale fly og hotellopphold for å dra i bryllupet til en person bare den ene kjenner.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo bare tull. Også vi barnefamilier betaler for setereservasjon. Tør ikke risikere ikke å få sitte sammen med barna. Og i motsetning til for enslige, betaler vi det firdoble for setereservasjonen (om vi er fire i familien). 
Krisen er litt større om en fireåring ikke får sitte med mamma eller pappa, enn om en enslig førtiåring ikke får vindusplass, synes du ikke?

Jeg tror du gikk glipp av poenget:

Familien Vims (ikke deg da tydeligvis) ankommer flyets indre og oppdager at de ikke alle får sitte ved vinduet eller må sitte på to rader fordi de IKKE har betalt for setereservasjon. I motsetning til meg, blir de faktisk plassert samlet - f.eks. far og et barn ved midtgang på ene siden, og mor og et barn ved midtgang på andre siden. Eller far og et barn på rad 14 og mor og et barn bak på rad 15 - begge ved midtgang og ingen vindusplass. Men nå ville de aller helst sittet på samme rad og med vindusplass, forstår du. Derfor krever de at jeg eller andre som har betalt og reiser alene flytter seg.

Hva angår hoteller som nekter enslige å betale fullpris for dobbeltrom, så tror jeg ikke på det. Jeg har faktisk gjort det selv flere ganger.

Jeg har aldri sagt at dette gjelder ALLE hotell, charter eller ei. Jeg har sagt at dette gjaldt et bestemt hotell. Og jeg har sjekket i ettertid ved å forsøke å søke opp hotellet fordi den ene avdelingen deres rett og slett hadde passet meg aldeles ypperlig, men man får ikke booke der hvis man bare er en person. Altså hotellets avdeling fremkommer ikke i listen man kan booke. Kun den ene avdelingen med de bitte små rommene kommer frem. 

Så du kan nekte til du blir blå ...

For øvrig er det slett ikke uvanlig at hoteller på typiske "syden" steder ikke tillater singel reservasjoner. Det har blitt bedre enn det var før, men det er fremdeles en utfordring å få hotell når man reiser alene.

Det skjer ALDRI at en fireåring ikke får sitte sammen med mamma eller pappa - det er en konstruksjon du har laget i ditt hode.

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du gikk glipp av poenget:

Familien Vims (ikke deg da tydeligvis) ankommer flyets indre og oppdager at de ikke alle får sitte ved vinduet eller må sitte på to rader fordi de IKKE har betalt for setereservasjon. I motsetning til meg, blir de faktisk plassert samlet - f.eks. far og et barn ved midtgang på ene siden, og mor og et barn ved midtgang på andre siden. Eller far og et barn på rad 14 og mor og et barn bak på rad 15 - begge ved midtgang og ingen vindusplass. Men nå ville de aller helst sittet på samme rad og med vindusplass, forstår du. Derfor krever de at jeg eller andre som har betalt og reiser alene flytter seg.

Jeg har aldri sagt at dette gjelder ALLE hotell, charter eller ei. Jeg har sagt at dette gjaldt et bestemt hotell. Og jeg har sjekket i ettertid ved å forsøke å søke opp hotellet fordi den ene avdelingen deres rett og slett hadde passet meg aldeles ypperlig, men man får ikke booke der hvis man bare er en person. Altså hotellets avdeling fremkommer ikke i listen man kan booke. Kun den ene avdelingen med de bitte små rommene kommer frem. 

Så du kan nekte til du blir blå ...

For øvrig er det slett ikke uvanlig at hoteller på typiske "syden" steder ikke tillater singel reservasjoner. Det har blitt bedre enn det var før, men det er fremdeles en utfordring å få hotell når man reiser alene.

Det skjer ALDRI at en fireåring ikke får sitte sammen med mamma eller pappa - det er en konstruksjon du har laget i ditt hode.

Eh. Den som lager seg konstruksjoner i hodet her er vel deg/ ved ditt eksempel «familien Vims». 
Du skriver også «I motsetning til meg, blir de faktisk plassert samlet» - hva i alle dager snakker du om? Sier du at flyselskapet kutter deg i to og plasserer deg i to ulike seter rundtom i flyet? Hvordan blir en enslig reisende ikke plassert samlet?

Jeg fatter faktisk ikke denne sutringen over hvor man som enslig er plassert på en kort flyreise.

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eh. Den som lager seg konstruksjoner i hodet her er vel deg/ ved ditt eksempel «familien Vims». 
Du skriver også «I motsetning til meg, blir de faktisk plassert samlet» - hva i alle dager snakker du om? Sier du at flyselskapet kutter deg i to og plasserer deg i to ulike seter rundtom i flyet? Hvordan blir en enslig reisende ikke plassert samlet?

Jeg fatter faktisk ikke denne sutringen over hvor man som enslig er plassert på en kort flyreise.

A) Jeg snakker ikke om en kort flyreise - jeg snakker om en flyreise på 4+ timer.

B) Familien Vims er ikke et konstruert fenomen - det er selvopplevd:

• Situasjon 1: mor, far og to barn ankommer flyet før meg og har plassert seg i mitt sete (betalt for ved vinduet). Da jeg prøver å få kontakt med dem later de som om de er døv og blind og jeg må få flypersonalet til å be dem flytte seg. De gnåler og griner og forteller hvor ego jeg er (som har betalt for setet mitt, noe de ikke har). Jeg satte på headsettet midt i tiraden deres da jeg ikke var interessert.
  • Situasjon 2: mor, far og barn ankommer flyet og peker på mitt sete og sier at jeg må flytte meg for de vil sitte sammen. Jeg svarer at jeg har betalt for setet og de blir sure. Ingen tirade denne gangen, og flypersonalet fant seter til dem et annet sted.

Begge nevnte eksempler var flyreiser 4,5+ timer.

C) Nei, selvsagt kan de ikke dele meg. Men da jeg reiste charter og IKKE betalte for sete fikk jeg uten unntak midtgang sete. Det er et sete jeg aldri uansett lengde på flytur vil velge selv. I profilen min står min preferanse (vindussete) så da lurer jeg på hvordan det kan ha seg at jeg ALLTID havner i midtgang når jeg ikke betaler for seteplassering? En familien vil aldri oppleve at deres barn ikke får sitte med minst en forelder - som er deres hovedpreferanse - selv om de ikke betaler for spesiell plassering. Det skulle faktisk bare mangle også. Men de kan ikke forvente at begge foreldrene får sitte sammen og de kan ikke forvente vindusseter. Denne prioriteringen - som da ikke handler om hvem som bestiller først eller sist, men er en bevisst strategi fra fly- og charterselskapene for å selge seter - betyr at det ikke er random hvor man blir plassert, men at man plasseres slik at man skal bli "oppmuntret til" å betale for plassering. Synes du det er riktig?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo bare tull. Også vi barnefamilier betaler for setereservasjon. Tør ikke risikere ikke å få sitte sammen med barna. Og i motsetning til for enslige, betaler vi det firdoble for setereservasjonen (om vi er fire i familien). 
Krisen er litt større om en fireåring ikke får sitte med mamma eller pappa, enn om en enslig førtiåring ikke får vindusplass, synes du ikke?

Hva angår hoteller som nekter enslige å betale fullpris for dobbeltrom, så tror jeg ikke på det. Jeg har faktisk gjort det selv flere ganger.

Om jeg reiser alene og har reservert vindusplass, vil jeg selvsagt ikke bytte bort min plass med en barnefamilie som har bortskjemte unger som prøver å skrike seg til vindusplass. 

Anonymkode: 3e8f3...92c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg reiser alene og har reservert vindusplass, vil jeg selvsagt ikke bytte bort min plass med en barnefamilie som har bortskjemte unger som prøver å skrike seg til vindusplass. 

Anonymkode: 3e8f3...92c

Og hvem sier at du må gjøre det? Snakk om å ta fiktive sorger på forskudd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...