Gå til innhold

Enslige blir diskriminert overalt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og krenkende utsagn. 

- Matas, mod. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt av utfordringa her, er vel at ikke alle eksemplene egentlig er single vs gifte par, men om man gjør aktiviteter aleine eller sammen med noen. Og ikke alle feks single, aleineboende uten barn har samme behov og ønsker. 

Anonymkode: e9bcf...be7

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir glad når jeg leser at det er flere som bestiller sete på fly og sier nei når noen spør om å bytte.

Bestiller og betaler selv for å velge sete og ble spurt av en venninnegjeng om jeg kunne bytte plass sist jeg reiste, jeg sa nei 

Resten av turen satt jeg med dårlig samvittighet, men det er godt å se at andre her også sier nei.

• Liker 10
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nektet å oppgradere? Hva var grunnen til det? Vil de ikke ha pengene dine? Uforståelig. 

Anonymkode: 7706d...a98

De påstod at det var fullt. Det tror jeg ikke på siden dette er et stort hotell med tre forskjellige bygg. At det var fullt deler av ukene jeg var der, ja muligens. Men det var ikke folk på rommet ved siden av hele uken, og i de to andre avdelingene var det flere ledige leiligheter. Jeg tror rett og slett de ikke ville ha single på det hotellet og da sier jeg i grunnen at dit vil ikke jeg heller flere ganger.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Uenig i at de tjener mer på to gjester enn på én. Broren min, for eksempel, som liker å gå ut alene, bestiller gjerne 4 retter😁 mange par bestiller bare 2 stk pasta og vann 

Enig, og for å ikke snakke om stamgjester. 

Anonymkode: 97a31...0f1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor skulle det ikke være dyrere for fire personer enn for en? 

Anonymkode: 00de6...9e7

Og du misset poenget skjønner jeg. Selvfølgelig skal det være dyrere for fire enn for én. Men per betalende voksen er det MYE dyrere å reise som barnefamilie enn som singel.  Jeg synes derfor dere syter noe inni hampen mye. 

Anonymkode: 13e72...b8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Og du misset poenget skjønner jeg. Selvfølgelig skal det være dyrere for fire enn for én. Men per betalende voksen er det MYE dyrere å reise som barnefamilie enn som singel.  Jeg synes derfor dere syter noe inni hampen mye. 

Det stemmer ikke 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rødtoppen86 skrev (8 timer siden):

Jeg blir glad når jeg leser at det er flere som bestiller sete på fly og sier nei når noen spør om å bytte.

Bestiller og betaler selv for å velge sete og ble spurt av en venninnegjeng om jeg kunne bytte plass sist jeg reiste, jeg sa nei 

Resten av turen satt jeg med dårlig samvittighet, men det er godt å se at andre her også sier nei.

Man kjøper jo sete for å sikkre seg en god plass :) Selv sitter  jeg alltid på rad 2-3, vil ut så fort som mulig! Rad 1 er litt mer kaos, dokø osv.

Jeg bytter aldri, er så lei idioter som driter i å betale ekstra; men de skal jo såklart bytte seg et sete. Opplevd det selv med 2 ukjente som ville sitte sammen, turen var jo bare 1time. De må jo klare det. Jeg sa nei såklart.

Anonymkode: 4f997...c0d

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner jo nå under pandemien og strenge smittevernstiltak at de som arrangerer visning av fotballkamper vil fylle opp bordene så lenge det er begrensninger på hvor mange bord de kan ha.   Man jan sikkert mikse venner på samme bord - men ikke ukjente enslige på samme bord ....... 

Jeg skjønner også at man må betale mer på hoteller/reiser o.l. når man opptar et rom som kunne ha blitt delt av to. 

Det er jo helt enkel økonomi - de er jo avhengig av å ha fortjeneste. 

Men det er jo noen som har tilbud for enslige OG jeg tror vel kanskje det kommer mer og mer da det blir flere og flere enslige som reiser alene - da er jo det et marked de kan rette seg mot også.

Man skal jo ikke bli dårlig behandlet fordi man reiser alene  - men det er vel ikke godt å vite om det skjer pga. det eller andre årsaker ?  Men da må man jo prøve å klage - og evnt. ikke besøke det stedet igjen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
punkyB skrev (21 minutter siden):

Jeg skjønner jo nå under pandemien og strenge smittevernstiltak at de som arrangerer visning av fotballkamper vil fylle opp bordene så lenge det er begrensninger på hvor mange bord de kan ha.   Man jan sikkert mikse venner på samme bord - men ikke ukjente enslige på samme bord ....... 

Jeg skjønner også at man må betale mer på hoteller/reiser o.l. når man opptar et rom som kunne ha blitt delt av to. 

Det er jo helt enkel økonomi - de er jo avhengig av å ha fortjeneste. 

Men det er jo noen som har tilbud for enslige OG jeg tror vel kanskje det kommer mer og mer da det blir flere og flere enslige som reiser alene - da er jo det et marked de kan rette seg mot også.

Man skal jo ikke bli dårlig behandlet fordi man reiser alene  - men det er vel ikke godt å vite om det skjer pga. det eller andre årsaker ?  Men da må man jo prøve å klage - og evnt. ikke besøke det stedet igjen. 

Hvorfor kan de ikke lage små bord hvor man kan sitte alene? Det er absolutt diskriminering av enslige OG introverte som liker å finne på ting alene. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kan de ikke lage små bord hvor man kan sitte alene? Det er absolutt diskriminering av enslige OG introverte som liker å finne på ting alene. 

Hvis det er fordi de har plass til et maks antall bord så vil det medføre lavere fortjeneste - en fortjeneste som allerede er lavere enn normalt. 

Jeg er enig i at det er urettferdig men jeg har da forståelse for valget

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange restauranter har små bord hvor man kan spise aleine. Skjønner ikke hvor dere spiser, om det er sjeldent. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mange restauranter har små bord hvor man kan spise aleine. Skjønner ikke hvor dere spiser, om det er sjeldent. 

Nå snakket jeg om fotball på Kontraskjæret 🙂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
punkyB skrev (20 minutter siden):

Hvis det er fordi de har plass til et maks antall bord så vil det medføre lavere fortjeneste - en fortjeneste som allerede er lavere enn normalt. 

Jeg er enig i at det er urettferdig men jeg har da forståelse for valget

Da tenker de ikke langsiktig...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det stemmer ikke 

Jo. Det er jævlig dyrt å reise på hotellferie som barnefamilie. Snakker nå ikke charterturer. Så dyrt at mange faktisk ikke kan ta seg råd.      Enslige må slutte med selvmedlidenheten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jo. Det er jævlig dyrt å reise på hotellferie som barnefamilie. Snakker nå ikke charterturer. Så dyrt at mange faktisk ikke kan ta seg råd.      Enslige må slutte med selvmedlidenheten. 

Ok...Å få barn var faktisk ditt valg. 

Tråden handler om enslige. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mange enslige har også barn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Enig, og for å ikke snakke om stamgjester. 

Anonymkode: 97a31...0f1

Tenk hvor mye de tjener på et par stamgjester!

For en rørete diskusjon, selvfølgelig tjener de i snitt mer på to personer enn én. Ja, noen spiser mye, andre spiser lite, men det gjelder jo like herlig om det er en eller fem ved et bord. Eneste argumentet som har hold i seg er at en del single nok ikke sitter ved bordet like lenge som par og større selskap.

Anonymkode: 86604...e70

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Men det er jo slik at man velger å få barn, man velger å være en familie. Mange velger ikke å være single - det er ikke nødvendigvis sånn at man bare kan gå ut og peke ut noen å bli et par med.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tenk hvor mye de tjener på et par stamgjester!

For en rørete diskusjon, selvfølgelig tjener de i snitt mer på to personer enn én. Ja, noen spiser mye, andre spiser lite, men det gjelder jo like herlig om det er en eller fem ved et bord. Eneste argumentet som har hold i seg er at en del single nok ikke sitter ved bordet like lenge som par og større selskap.

Vi snakker ikke om én eller fem. Vi sammenligner én og to gjester. Den som kommer alene bestiller ofte mer fordi kjærestepar og vennepar sitter og skravler i stedet for å spise. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...