AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #81 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, klart, jeg har gjort det selv da jeg ikke var i full jobb. Men da hadde jeg jo ikke full jobb, og ok med penger. Nå som jeg sparer til egen bolig, hadde jeg hverken hatt tid eller råd. De fleste par bor ikke måneder på hotell. Anonymkode: e9bcf...be7 Hva de fleste par gjør er uinteressant. Tråden handler om enslige og jeg understreker at det er billigere enn folk tror å bo på hotell uker og måneder i slengen. Anonymkode: 7b08b...b60
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #82 Skrevet 20. juni 2021 Rødtoppen86 skrev (11 timer siden): Jeg blir glad når jeg leser at det er flere som bestiller sete på fly og sier nei når noen spør om å bytte. Bestiller og betaler selv for å velge sete og ble spurt av en venninnegjeng om jeg kunne bytte plass sist jeg reiste, jeg sa nei Resten av turen satt jeg med dårlig samvittighet, men det er godt å se at andre her også sier nei. Alle som har behov for spesielle seter på fly har selv ansvar for å bestille på forhånd. Da jeg dro alene med barn var dette selvfølgelig høyt prioritert. Når jeg drar alene uten barn vil jeg heller ikke gi fra meg forhåndsbestilt sete. Hvis det er så viktig for noen å sitte ved siden av hverandre, må de bestille og betale for det på forhånd. Anonymkode: 60cb8...d1d 7
Maleficenta Skrevet 20. juni 2021 #83 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Men på mange hoteller, spesielt i Syden, må man betale tillegg bare fordi man er alene Anonymkode: 7706d...a98 seriøst? Forstår ikke helt det jeg. 1
Maleficenta Skrevet 20. juni 2021 #84 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi snakker ikke om én eller fem. Vi sammenligner én og to gjester. Den som kommer alene bestiller ofte mer fordi kjærestepar og vennepar sitter og skravler i stedet for å spise. Anonymkode: 7706d...a98 hæ. det er da klart par spiser mer. Man har bedre appetitt når man spiser sammen. Når jeg spiser frokost alene f.eks, spiser jeg max to skiver. Dpiser jeg sammen med andre runft frokostbordet spiser jeg mer
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #85 Skrevet 20. juni 2021 Maleficenta skrev (2 minutter siden): hæ. det er da klart par spiser mer. Man har bedre appetitt når man spiser sammen. Når jeg spiser frokost alene f.eks, spiser jeg max to skiver. Dpiser jeg sammen med andre runft frokostbordet spiser jeg mer Ja, DU gjør det, ikke alle Anonymkode: 7706d...a98 2
Maleficenta Skrevet 20. juni 2021 #86 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, DU gjør det, ikke alle Anonymkode: 7706d...a98 det er klart når man er sosisl koser man seg mer med maten. på sykehjem spiser de eldre bedre når de får sitte sammen med andre å spise. De spiser mindre alene inne på rommet
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #87 Skrevet 20. juni 2021 Det er ingen som nekter deg å bestille som enslig. Ikke kastes du i fengsel heller. Det er helt opp til deg selv om du vil tolke all kommunikasjon som et angrep. Meld deg inn i de ensliges landsforbund om det står så iløe til. Anonymkode: 6064d...572
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #88 Skrevet 20. juni 2021 Maleficenta skrev (24 minutter siden): det er klart når man er sosisl koser man seg mer med maten. på sykehjem spiser de eldre bedre når de får sitte sammen med andre å spise. De spiser mindre alene inne på rommet Nei, det er ikke "klart". Ikke for meg i hvert fall. Anonymkode: 7706d...a98 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #89 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er ingen som nekter deg å bestille som enslig. Ikke kastes du i fengsel heller. Det er helt opp til deg selv om du vil tolke all kommunikasjon som et angrep. Meld deg inn i de ensliges landsforbund om det står så iløe til. Anonymkode: 6064d...572 Som sagt, noen steder finnes ikke en sånn mulighet engang! Kun for 2 og flere... Du mener at det ikke er diskriminerende? Anonymkode: 7706d...a98 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #90 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen steder finnes ikke en sånn mulighet engang! Kun for 2 og flere... Du mener at det ikke er diskriminerende? Anonymkode: 7706d...a98 Akkurat det kan være diskriminering Anonymkode: e9bcf...be7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #91 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er ingen som nekter deg å bestille som enslig. Ikke kastes du i fengsel heller. Det er helt opp til deg selv om du vil tolke all kommunikasjon som et angrep. Meld deg inn i de ensliges landsforbund om det står så iløe til. Anonymkode: 6064d...572 Ensliges landsforbund er lagt ned. Vi er overlatt til oss selv, alle som en. Anonymkode: 60cb8...d1d 4
Gjest Blondie65 Skrevet 20. juni 2021 #92 Skrevet 20. juni 2021 Rødtoppen86 skrev (12 timer siden): Jeg blir glad når jeg leser at det er flere som bestiller sete på fly og sier nei når noen spør om å bytte. Bestiller og betaler selv for å velge sete og ble spurt av en venninnegjeng om jeg kunne bytte plass sist jeg reiste, jeg sa nei Resten av turen satt jeg med dårlig samvittighet, men det er godt å se at andre her også sier nei. Det er ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Alle har mulighet til å bestille seter, velger man å la være må man også forvente at en ikke får det setet en vil ha. Det kunne vært situasjoner der jeg kunne sagt ja til å bytte til et bedre sete, men tuppene på tur eller familien Vims uten annen utfordring enn at de ikke tar seg råd til å bestille sete på forhånd når ikke frem til meg. Og dårlig samvittighet får jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #93 Skrevet 20. juni 2021 Jeg bor alene i en liten leilighet i en blokk med utleieleiligheter, hovedsaklig små ettromsleiligheter(rundt 30 m2), passe for enslige eller par uten barn. Her har vi bl.a. radiatorvarme og varmtvann inkludert i husleia, med et fast beløp pr. leilighet, 400 kr. Det betyr at jeg som bor alene, betaler samme beløp pr. mnd. som de fem som har presset seg sammen i én leilighet betaler tilsammen. Siden de er fem bruker de fem ganger så mye varmtvann som det jeg gjør, men kan dele på å betale disse 400 kr. - jeg må betale hele denne summen alene. Det betyr at jeg subsidierer andres varmtvannsforbruk, og likevel har jeg opplevd mange ganger at det er tomt for varmtvann siden alle beoere i de mer overbefolkete leilighetene har brukt opp alt. Jeg tror Ensiliges Landsforbund har tatt til orde for at det skal installeres varmtvannsmålere i blokker/gårder med flere leiligheter, slik at folk betaler etter forbruk - sånn som med strøm - men gårdeiere mener det blir for dyrt. Tidligere har jeg vært enslig med barn og opplevd noe lignende ved såkalt "familierabatt" for diverse aktiviteter. En familie har da vært definert som to voksne og to barn, og har samme totalutgift som en voksen og ett barn til fullpris. Den enslige voksne må da betale en like stor sum alene som den to voksne kan dele på, selv om førstnevnte opptar bare halvparten så mye plass. Kort sagt er enslige med på å subsidiere andres rabatter. Anonymkode: 123ef...926 5
Gjest Blondie65 Skrevet 20. juni 2021 #94 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo. Det er jævlig dyrt å reise på hotellferie som barnefamilie. Snakker nå ikke charterturer. Så dyrt at mange faktisk ikke kan ta seg råd. Enslige må slutte med selvmedlidenheten. Anonymkode: 13e72...b8f Jeg har stor forståelse for at det er dyrt. Jeg har heller ingen problem med å betale for at jeg opptar et rom. Det jeg imidlertid er i mot er diskriminering. Og det er det når et hotell nekter å selge et ordentlig rom til en fullt betalende gjest eller fordeler drittseter til enslige på flyet. Den polariserende kommentaren din er et dårlig bidrag til debatten. Det er for øvrig også dyrt for en med en inntekt å reise og betale for 1,5 rom (enkelt roms tillegg). Det er også dyrt å alltid måtte betale for et flysete fordi man ellers risikerer å få dårlig plassering mens barnefamilier alltid blir prioritert og plassert samlet.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #95 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ok...Å få barn var faktisk ditt valg. Tråden handler om enslige. Anonymkode: 7706d...a98 Selvfølgelig var det mitt valg å få barn. Jeg kan likevel tillate meg å reagere på den navlebeskuende sytingen fra enslige. De fleste enslige kan dessuten også takke seg selv for at de drar alene på ferie. Anonymkode: 13e72...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #96 Skrevet 20. juni 2021 Blondie65 skrev (44 minutter siden): Jeg har stor forståelse for at det er dyrt. Jeg har heller ingen problem med å betale for at jeg opptar et rom. Det jeg imidlertid er i mot er diskriminering. Og det er det når et hotell nekter å selge et ordentlig rom til en fullt betalende gjest eller fordeler drittseter til enslige på flyet. Den polariserende kommentaren din er et dårlig bidrag til debatten. Det er for øvrig også dyrt for en med en inntekt å reise og betale for 1,5 rom (enkelt roms tillegg). Det er også dyrt å alltid måtte betale for et flysete fordi man ellers risikerer å få dårlig plassering mens barnefamilier alltid blir prioritert og plassert samlet. Det er jo bare tull. Også vi barnefamilier betaler for setereservasjon. Tør ikke risikere ikke å få sitte sammen med barna. Og i motsetning til for enslige, betaler vi det firdoble for setereservasjonen (om vi er fire i familien). Krisen er litt større om en fireåring ikke får sitte med mamma eller pappa, enn om en enslig førtiåring ikke får vindusplass, synes du ikke? Hva angår hoteller som nekter enslige å betale fullpris for dobbeltrom, så tror jeg ikke på det. Jeg har faktisk gjort det selv flere ganger. Anonymkode: 13e72...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #97 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig var det mitt valg å få barn. Jeg kan likevel tillate meg å reagere på den navlebeskuende sytingen fra enslige. De fleste enslige kan dessuten også takke seg selv for at de drar alene på ferie. Anonymkode: 13e72...b8f Takke seg selv? Hva om man foretrekker det? Skal man tvinge seg selv til å ta med noen bare for å spare litt penger? Anonymkode: 7706d...a98 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #98 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo bare tull. Også vi barnefamilier betaler for setereservasjon. Tør ikke risikere ikke å få sitte sammen med barna. Og i motsetning til for enslige, betaler vi det firdoble for setereservasjonen (om vi er fire i familien). Krisen er litt større om en fireåring ikke får sitte med mamma eller pappa, enn om en enslig førtiåring ikke får vindusplass, synes du ikke? Hva angår hoteller som nekter enslige å betale fullpris for dobbeltrom, så tror jeg ikke på det. Jeg har faktisk gjort det selv flere ganger. Anonymkode: 13e72...b8f Selvfølgelig betaler dere firdoble når dere reserverer plass til fire personer. Skulle bare mangle! Det er jo ren matematikk. Det som ofte skjer da er at enslig person reserverer plass, setter seg og får stygge blikk fra barnefamilier fordi man nekter (forståelig nok) å flytte seg. Anonymkode: 7706d...a98 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #99 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Selvfølgelig var det mitt valg å få barn. Jeg kan likevel tillate meg å reagere på den navlebeskuende sytingen fra enslige. De fleste enslige kan dessuten også takke seg selv for at de drar alene på ferie. Anonymkode: 13e72...b8f Fy faen, for en nedlatende holdning du har til enslige. Det er sånne som deg som gjør at jeg overhode ikke har sympati med sytende foreldre. Anonymkode: 8370f...e26 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #100 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Prøv å være enslig forsørger du! Anonymkode: 7df3f...4c8 Da er man i hvertfall to..... Det er temmelig dyrt å være enslig også, skal jeg fortelle deg. Vi har ingen å dele husleie med, det er mye vanskeligere å komme inn på boligmarkedet med bare en intekt. Har dårlig tid, så orker ikke ramse opp alt. Når du har barn, får du økonomisk støtte, selv om jeg er klar over at det blir stramt økonomisk uansett. Når du har barn og er aleneforsørger, har du også muligheter for husbanklån, det har ikke vi enslige uten barn. Altfor mye i samfunnet er basert på at man skal være to.... Anonymkode: 0485e...35b 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå