Gå til innhold

Enslige blir diskriminert overalt!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tror mange her inne er paranoide og tror samfunnet hater single kvinner. Det er så langt fra sannheten.

Anonymkode: 695fe...71c

Nå har ingen nevnt single kvinner spesielt, men single mennesker generelt.

Anonymkode: 123ef...926

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg tror mange her inne er paranoide og tror samfunnet hater single kvinner. Det er så langt fra sannheten.

Anonymkode: 695fe...71c

Vi snakker ikke om kvinner, vi snakker om enslige generelt 

Anonymkode: 7706d...a98

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (22 minutter siden):

Poenget var at noen trakk fram et teoretisk eksempel og brukte det som argument for at single nødvendig vis ikke var mindre lønnsomme enn par.

Fordi det er de ikke 

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (1 time siden):

Det mest provoserende er behandlingen man får på cfly. Reiser man alene må man betale for å sitte på et behagelig sete, ellers puttes man inn der man ellers ikke får solgt. Skal jeg reise 4 eller 12 timer med fly og har betalt det samme som familien Spetakkel så forventer jeg at jeg får et skikkelig sete. Det er tydeligvis tåpelig av meg.

At det er dyre med enkeltrom er en ting, men enkelte hoteller skulle hatt i ræven med hammer. Sist jeg var i syden reiste jeg charter. Skulle bo i 14 dager og fikk det mest crappy rommet jeg noen sinne har fått. Jeg PRØVDE å legge inn preferanser vedrørende utsikt og vekk fra vei da jeg bestilte, men det var ikke mulig på singelrom. Samme hotell har også en "luksus" avdeling - der tillater de ikke single i det hele tatt. Reiser neppe på det hotellet igjen og vil slite med å anbefale det til andre også.

De nektet for øvrig å oppgradere meg mens jeg var der selv om jeg viftet med lommeboken.

Nektet å oppgradere? Hva var grunnen til det? Vil de ikke ha pengene dine? Uforståelig. 

Der ser vi. Behandler de enslige dårlige, er det ikke lurt. Vi enslige anbefaler ikke disse stedene til andre. Jeg boikotter steder som spør "Er det BARE deg?". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men på mange hoteller, spesielt i Syden, må man betale tillegg bare fordi man er alene 

Det stemmer. Jeg opplevde det da jeg dro til Hellas på ferie alene. Jeg vurderte også å dra på cruise alene, men ikke tale om at det var mulig å få redusert pris for lugar fordi jeg var alene! Samme pris enten en er par eller enslig. 

Matvarebransjen burde også ta innover seg at flere og flere bor alene, men de går jo motsatt vei, og tar etter USA. Jumbo packs, family size, og store kvanta er billigere enn om man skal tilpasse innkjøp til ett menneske. 

Anonymkode: 18de1...c8f

• Liker 3
Skrevet
Blondie65 skrev (1 time siden):

Det mest provoserende er behandlingen man får på cfly. Reiser man alene må man betale for å sitte på et behagelig sete, ellers puttes man inn der man ellers ikke får solgt. Skal jeg reise 4 eller 12 timer med fly og har betalt det samme som familien Spetakkel så forventer jeg at jeg får et skikkelig sete. Det er tydeligvis tåpelig av meg.

At det er dyre med enkeltrom er en ting, men enkelte hoteller skulle hatt i ræven med hammer. Sist jeg var i syden reiste jeg charter. Skulle bo i 14 dager og fikk det mest crappy rommet jeg noen sinne har fått. Jeg PRØVDE å legge inn preferanser vedrørende utsikt og vekk fra vei da jeg bestilte, men det var ikke mulig på singelrom. Samme hotell har også en "luksus" avdeling - der tillater de ikke single i det hele tatt. Reiser neppe på det hotellet igjen og vil slite med å anbefale det til andre også.

De nektet for øvrig å oppgradere meg mens jeg var der selv om jeg viftet med lommeboken.

Så enig. Opplevde en gang å havne på et trangt rom oppe på et loft. Knøttlite vindu. Og et lite bad med skråtak så jeg måtte stå i vinkel mens jeg dusjet. Jeg er ikke mer enn 1,72 høy. Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis det var en på 1,90 som bodde på rommet.... Hotellet var 4+ stjerner. Bildene på nettet viste flotte, store rom med lekre bad og digre vinduer med fin utsikt. På nettsidene var det - forståelig nok - ikke bilder av enkeltrommene. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg pleier å bestille sete for å få det jeg ønsker, men blir veldig ofte spurt av familier eller par som ikke har bestilt sete om å bytte. 

Anonymkode: 00de6...9e7

Samme her. 

Men jeg flytter meg ikke. 

Anonymkode: 2fcfb...7b2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Dolce skrev (29 minutter siden):

Så enig. Opplevde en gang å havne på et trangt rom oppe på et loft. Knøttlite vindu. Og et lite bad med skråtak så jeg måtte stå i vinkel mens jeg dusjet. Jeg er ikke mer enn 1,72 høy. Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis det var en på 1,90 som bodde på rommet.... Hotellet var 4+ stjerner. Bildene på nettet viste flotte, store rom med lekre bad og digre vinduer med fin utsikt. På nettsidene var det - forståelig nok - ikke bilder av enkeltrommene. 

Bestilte du enkeltrom da? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg bor ofte uker og måneder på hotell.

Det er mye billigere enn man tror, spes utenom sesongen.

Anonymkode: 7b08b...b60

Ja, klart, jeg har gjort det selv da jeg ikke var i full jobb. Men da hadde jeg jo ikke full jobb, og ok med penger. Nå som jeg sparer til egen bolig, hadde jeg hverken hatt tid eller råd. De fleste par bor ikke måneder på hotell. 

Anonymkode: e9bcf...be7

AnonymBruker
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre? 

At det alltid er synd på noen? 

Anonymkode: de3ef...547

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mange steder kan man reservere bord bare til 2 eller flere. Er du alene, så er du ikke velkommen. «Er det BARE deg?»

Vil du se fotball på Kontraskjæret, glem det! Du MÅ ha minst tre andre venner med deg...

Helt utrolig :( 

Klassisk raffinert diskriminering. Samfunnet er fullt av slike tilfeller. Men nå er det kun Pride og hudfarge som har status. Enslige må nok fortsette sin evige kamp.

Anonymkode: 5e37e...d50

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer. Jeg opplevde det da jeg dro til Hellas på ferie alene. Jeg vurderte også å dra på cruise alene, men ikke tale om at det var mulig å få redusert pris for lugar fordi jeg var alene! Samme pris enten en er par eller enslig. 

Matvarebransjen burde også ta innover seg at flere og flere bor alene, men de går jo motsatt vei, og tar etter USA. Jumbo packs, family size, og store kvanta er billigere enn om man skal tilpasse innkjøp til ett menneske. 

Prøv å reise på ferie to voksne og to barn på rundt ti år. Da blir du i de fleste tilfeller nødt til å bestille to rom, selv om dere fint får plass på ett.  Ikke akkurat gratis det heller. Tror mange av dere enslige ikke har et clue om hvor dyrt det er å reise på ferie for barnefamilier.  Da skal flybilletten din ganges med fire (for der er det ingen barnerabatt!) og dere vil bli nødt til å bo på flere rom. 

Anonymkode: 13e72...b8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv å reise på ferie to voksne og to barn på rundt ti år. Da blir du i de fleste tilfeller nødt til å bestille to rom, selv om dere fint får plass på ett.  Ikke akkurat gratis det heller. Tror mange av dere enslige ikke har et clue om hvor dyrt det er å reise på ferie for barnefamilier.  Da skal flybilletten din ganges med fire (for der er det ingen barnerabatt!) og dere vil bli nødt til å bo på flere rom. 

Hvorfor skulle det ikke være dyrere for fire personer enn for en? 

Anonymkode: 00de6...9e7

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har da gjort det også. At jeg er enslig nå, betyr ikke at jeg alltid har vært det. Er skilt og har voksne barn som har flyttet ut.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Et sete er et sete uansett hvor stor person som sitter der.

Anonymkode: 8370f...e26

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Det offentlige diskriminerer oss jo også. Eller det er vel feil måte å si det på, men eiendomsskatt og andre avgifter tar ikke hensyn til om man er en eller to. Ingen sosial profil der, men det kan vi nok ikke forvente.

AnonymBruker
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (46 minutter siden):

Det offentlige diskriminerer oss jo også. Eller det er vel feil måte å si det på, men eiendomsskatt og andre avgifter tar ikke hensyn til om man er en eller to. Ingen sosial profil der, men det kan vi nok ikke forvente.

Eiendomsskatt tar hensyn til hvor mye eiendom du eier. Så hvis du som enslig eier aleine samme eiendom som to, sitter du godt i det. Leier du, har du 0 i eiendomsskatt...

Mer rimelig ville det vært at man betalte mer i renovasjon, tv osv etter størrelsen på husstanden. 

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eiendomsskatt tar hensyn til hvor mye eiendom du eier. Så hvis du som enslig eier aleine samme eiendom som to, sitter du godt i det. Leier du, har du 0 i eiendomsskatt...

Mer rimelig ville det vært at man betalte mer i renovasjon, tv osv etter størrelsen på husstanden. 

Enslige kan jo godt eie et normalt hus på ei lita tomt uten å være rike. Eiendomsskatt er en kommunal avgift og har ikke sammenheng med formuesskatt ved ligningen.

Endret av Hvemsomhelst
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd alene, og flydd mye alene.

Har heller aldri opplevd å bli kastet ut av restaurant, sett rart på, eller fått beskjed at det er minst to for å få spise. Jeg setter meg og spiser maten min, og har det fint med det.

Mat er jo helt greit, man lager bare dobbel mengde = rester dagen etter. Ingen problem. Det var en overgang å kjøpe mat fra to til en, men lærte fort at man må planlegge, så går det veldig, veldig fint. Jeg forstår oppriktig ikke problemet med f.eks dette brødet som er for mye for en person, jeg fryser brødet uansett og tar opp det jeg skal ha. Mindre matsvinn.

Fly - bestiller alltid setet jeg vil ha, og jeg forblir der. Jeg har kun flyttet meg en gang en mor og et barn ble splittet, men om det er to voksne på tur så forblir jeg der jeg har betalt for å sitte. Det er en grunn til at jeg velger setet jeg gjør, og det er kroniske smerter og behov for ekstra benplass. Jeg gir ikke opp det som er hakket mer behagelig og gjør at jeg kommer frem og får en ok kveld for at noen ikke bestilte billetter tidlig. Med mindre det er barn involvert.

Anonymkode: 2f5fc...436

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk verre med de som er syke og blir diskriminert. Diskriminering skulle blitt fremmedgjort. 

Anonymkode: 5d66c...1eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...