Brunello Skrevet 19. juni 2021 #21 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jepp. Og på butikken. Hvorfor er det ikke flere singelpakker?? Anonymkode: 5b8cc...c97 Fordi produsentene lager de pakkene de tjener mest på. Når det er sagt, er det ikke bare single som opplever problemer med at pakkene som selges ikke er tilpasset seg. For oss som har tre barn er det også mye som ikke «passer». 3
GammelKaktus Skrevet 19. juni 2021 #22 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøv å være enslig forsørger du! Anonymkode: 7df3f...4c8 Uforia skrev (1 time siden): Men da kan man booke bord til mer enn én i hvert fall 🤗 Den likte jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #23 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har ikke bestilt bord under pandemien, men dette får meg til å undres over om man faktisk blir avvist som enslig hvis man bestiller for to og ankommer alene? Anonymkode: 00de6...9e7 Det har jeg gjort. Valgte "2" og kom alene. Jeg ble ikke avvist, men mottakelsen er jo langt fra hyggelig nå man får "Når kommer vennen din? Åh, er det bare deg?" med trykk på "bare". Man føler seg verdiløs. Anonymkode: 7706d...a98 10
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #24 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Pandemien har gjort det verre. Allerede før var det gjerne sånn at hvis det er to gode billetter igjen på konserten, får du ikke lov å bestille den ene. Du må ta til takke med en plass lengre bak, eller til og med ikke få plass uten å kjøpe begge. Da det åpnet igjen nylig opplevde jeg at flere bare selger dobbeltseter i salen. Sikkert enda kjipere for de av enslige som har sittet alene et år. På en annen forestilling opplevde jeg å bli plassert bakerst selv om jeg var først ute. Par som kom i siste liten ble plassert foran. Anonymkode: 00de6...9e7 Jepp, senest i forrige uke ble jeg plassert ved toalettet bare fordi jeg var alene. Restauranten var nesten tom. Anonymkode: 7706d...a98 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #26 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jepp, senest i forrige uke ble jeg plassert ved toalettet bare fordi jeg var alene. Restauranten var nesten tom. Anonymkode: 7706d...a98 Jepp, får ofte dårlig bord! Men jeg sier fra jeg da - «åh, men jeg ser det er ledig der borte, kan jeg sitte det?» Som oftest gir de seg, men ikke alltid…. Skjønner at de tjener mer på to gjester enn på en, altså, men om det er lite folk synes jeg de kan være litt greie. Anonymkode: 60035...954 9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #27 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp, får ofte dårlig bord! Men jeg sier fra jeg da - «åh, men jeg ser det er ledig der borte, kan jeg sitte det?» Som oftest gir de seg, men ikke alltid…. Skjønner at de tjener mer på to gjester enn på en, altså, men om det er lite folk synes jeg de kan være litt greie. Anonymkode: 60035...954 Uenig i at de tjener mer på to gjester enn på én. Broren min, for eksempel, som liker å gå ut alene, bestiller gjerne 4 retter😁 mange par bestiller bare 2 stk pasta og vann Anonymkode: 7706d...a98 8
Gjest Blondie65 Skrevet 19. juni 2021 #28 Skrevet 19. juni 2021 Det mest provoserende er behandlingen man får på cfly. Reiser man alene må man betale for å sitte på et behagelig sete, ellers puttes man inn der man ellers ikke får solgt. Skal jeg reise 4 eller 12 timer med fly og har betalt det samme som familien Spetakkel så forventer jeg at jeg får et skikkelig sete. Det er tydeligvis tåpelig av meg. At det er dyre med enkeltrom er en ting, men enkelte hoteller skulle hatt i ræven med hammer. Sist jeg var i syden reiste jeg charter. Skulle bo i 14 dager og fikk det mest crappy rommet jeg noen sinne har fått. Jeg PRØVDE å legge inn preferanser vedrørende utsikt og vekk fra vei da jeg bestilte, men det var ikke mulig på singelrom. Samme hotell har også en "luksus" avdeling - der tillater de ikke single i det hele tatt. Reiser neppe på det hotellet igjen og vil slite med å anbefale det til andre også. De nektet for øvrig å oppgradere meg mens jeg var der selv om jeg viftet med lommeboken.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #29 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uenig i at de tjener mer på to gjester enn på én. Broren min, for eksempel, som liker å gå ut alene, bestiller gjerne 4 retter😁 mange par bestiller bare 2 stk pasta og vann Anonymkode: 7706d...a98 Du tror dette er standarden? Anonymkode: 7b08b...b60 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #30 Skrevet 19. juni 2021 3 minutter siden, Blondie65 said: Det mest provoserende er behandlingen man får på cfly. Reiser man alene må man betale for å sitte på et behagelig sete, ellers puttes man inn der man ellers ikke får solgt. Skal jeg reise 4 eller 12 timer med fly og har betalt det samme som familien Spetakkel så forventer jeg at jeg får et skikkelig sete. Det er tydeligvis tåpelig av meg. Jeg pleier å bestille sete for å få det jeg ønsker, men blir veldig ofte spurt av familier eller par som ikke har bestilt sete om å bytte. Anonymkode: 00de6...9e7 11
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #31 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du tror dette er standarden? Anonymkode: 7b08b...b60 Kanskje ikke, men restauranten bør ikke gjøre feil ved å diskriminere en enslig person som kanskje bestiller masse, forteller bekjente om dette stedet, tar kjæreste på denne restauranten i fremtiden... Anonymkode: 7706d...a98 8
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #32 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg pleier å bestille sete for å få det jeg ønsker, men blir veldig ofte spurt av familier eller par som ikke har bestilt sete om å bytte. Anonymkode: 00de6...9e7 Jepp, og da sier jeg nei Anonymkode: 7706d...a98 14
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #33 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Uenig i at de tjener mer på to gjester enn på én. Broren min, for eksempel, som liker å gå ut alene, bestiller gjerne 4 retter😁 mange par bestiller bare 2 stk pasta og vann Anonymkode: 7706d...a98 Dette er jo bare tull, gjennomsnittlig vil de jo alltid tjene mer på to enn på én. Svært få går ut og bestiller fire retter… Anonymkode: 60035...954 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #34 Skrevet 19. juni 2021 Jeg reiser en del til utlandet. Bestiller aldri singelrom. De fleste har det ikke. Ja, jeg vet jeg må betale ekstra, men jeg aksepterer det. I Norge setter jeg bare ved det bordet jeg ønsker. Ingen problemer. I utlandet har jeg kun en gang opplevd å få et dårlig bord. De beste var reserverte. NOT. Til gjengjeld så koblet innehaver meg med noen andre folk etter at vi hadde spist og jeg fikk en fantastisk kveld. På fly velger jeg å betale for setet. Orker ikke å være fyll og bli plassert på midtdeler. Anonymkode: 24bb6...341 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #35 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er jo bare tull, gjennomsnittlig vil de jo alltid tjene mer på to enn på én. Svært få går ut og bestiller fire retter… Anonymkode: 60035...954 Hvordan vet restauranten om det på forhånd? Ser ofte noen par som bare bestiller en kopp kaffe og sitter i timesvis og skravler. Hva tjener restauranten på det? Anonymkode: 7706d...a98 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #36 Skrevet 19. juni 2021 Just now, AnonymBruker said: Hvordan vet restauranten om det på forhånd? Ser ofte noen par som bare bestiller en kopp kaffe og sitter i timesvis og skravler. Hva tjener restauranten på det? Anonymkode: 7706d...a98 Det er et godt poeng, jeg går alltid med en gang jeg har spist. Mens par og grupper som har sittet med tomme desserttallerkener alt før jeg kommer, ofte sitter der fortsatt når jeg går. Man får jo gjerne bordet for to timer, alene bruker jeg sjelden mer enn 20 minutter etter maten har kommet. Anonymkode: 00de6...9e7 1
Brunello Skrevet 19. juni 2021 #37 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Uenig i at de tjener mer på to gjester enn på én. Broren min, for eksempel, som liker å gå ut alene, bestiller gjerne 4 retter😁 mange par bestiller bare 2 stk pasta og vann Anonymkode: 7706d...a98 Selv om noen veldig få er mer lønnsom alene, vil et par nesten alltid være mer lønnsomme. 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #38 Skrevet 19. juni 2021 Just now, Brunello said: Selv om noen veldig få er mer lønnsom alene, vil et par nesten alltid være mer lønnsomme. Så hva er poenget? En barnefamilie er som regel mer lønnsom i dagligvarebutikken, skal de nekte enslige å handle da? Anonymkode: 00de6...9e7 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #39 Skrevet 19. juni 2021 Jeg tror mange her inne er paranoide og tror samfunnet hater single kvinner. Det er så langt fra sannheten. Anonymkode: 695fe...71c 2
Brunello Skrevet 19. juni 2021 #40 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så hva er poenget? En barnefamilie er som regel mer lønnsom i dagligvarebutikken, skal de nekte enslige å handle da? Anonymkode: 00de6...9e7 Poenget var at noen trakk fram et teoretisk eksempel og brukte det som argument for at single nødvendig vis ikke var mindre lønnsomme enn par.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå